Re: LPG

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Anonymous

Doświadczenia w zasilaniu gazem LPG

Post autor: Anonymous » 09 wrz 2005, 9:35

Witam

przeglądałem wątki ale powinien chyba powstać jeden zbiorczy gdzie byłaby pełna wymiana doświadczeń.

Zacząłem to coś od siebie.

w mojej Delcie mam LPG od 3 lat , jest to 2 generacja LandiRenzo , jednopunkt wtrysk , wystarczające osiągi , przejechłem na gazie 70 tys. i jedyne problemy jakie się w tym temacie pojawiły to ze strony firmy która montowała instalację LPG (a ich edukacja opierała się na instalacjach za 1 tys PLN z przekaźnikiem do Poldka i żuka) - facet który regulował to na 1 przeglądzie tak pomieszał z przewodami WN (nie wiem po co je zdejmował) że nastąpiło przebicie i na ich warsztacie w czasie kiedy robił przegazówkę strzeliło - i do tej pory jeżdżę z poklejonym plastikiem - chociaż już musze coś wykombinować bo się to wszystko rozpada - używki nie znalażłem. Myślę o K&N ale nie mam doświadczeń z gazem - w Peugeocie na benzynie miałem stożek i było spoko. Teraz na próbę założyłem do starego układu K&N (wyjąłem tylko wkład filtra) - na benzynie chyba nie będzie problemów - ale na gazie się wywalał - konieczna jest na pewno regulacja, mam znajomego gaziarza który do gazu K&N zakładał - ale powiedział że to trochę loteria.

Prosze o swoje doświadczenia
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Themon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław

Doświadczenia w zasilaniu gazem LPG

Post autor: Themon » 09 wrz 2005, 21:58

Witam. Ja w mojej Themie 2,0 16V turbo 148kW dopiero zaczynam przygodę z gazem. Wybrałem BRC SQ 24 czyli wcale nie najtańszą instalację i w ponoć najlepszym zakładzie we Wrocławiu (takim z koncesją itp...) auto postawiłem we wtorek i miało o 14 być gotowe a odebrałem w środę i praktycznie nie chciało jechać... wysłano mnie do centrali firmy pod Wrocław gdzie po 40 km testów z katowaniem mojego auta stwierdzili że na instalacji którą mi wcześniej polecali jako świetne rozwiązanie nie będzie jeżdzić więc powinienem 1000PLN dorzucić i załozyć japońskie wtryski i inną centralkę... jak się można domyślić trochę się zagotowałem, więc po kolejnych testach okazało się że wystarczy wymienić reduktory (podobno...) z 2x 1500 milibarów na 1x genius maxi... ja nie jestem przekonany że to pomoże ale zobaczymy, we wtorek będą walczyć.... z ciekawostek muszę powiedziedzieć że po tych wielkich regulacjach auto zaczęło zachowywać się strasznie, tzn po paru km od warsztatu zaczęło mocno szarpać, przerywać, zapalała się kontrolka wtrysków... po przełączeniu na benzynę i z powrotem na gaz nagle zaczęła jechać na gazie doskonale i tak w kółko... jestem dość poirytowany całą tą sytuacją bo czy nie ma w tym kraju warsztatu w którym można do bardziej wymagającego auta coś założyć żeby działało??? Przecież nie każdy jeździ daewoo albo starą niemiecką padliną więc dlaczego nasi fachowcy okazują taką ignorację i niekompetencję...???
Pozdr.

Greegoory
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 10 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Doświadczenia w zasilaniu gazem LPG

Post autor: Greegoory » 09 wrz 2005, 23:34

Witam
Ja swoja przygodę z gazem w kappie ćwicze od zaledwie paru dni. Zdecydowalem sie na instalke z wiadomych wzgledow :-) ciut wiecej na temat gazu i problemów z nim zwiazanych opisalem juz na forum. Poniewaz temat mysle dotyczy wiekszosci z nas a grono "zagazowanych" bedzie sie powiekszalo warto aby kazdy cos od siebie ciewkawego dorzucil.
Jak tylko gazownik poradzi sobie z wyswietlaniem informacji o uszkodzeniu sterowania silnikiem :-) dam znac. Poza tym instalka dziala rewelacyjnie nawet czasami nie zauwaze jak sie przelacza na gaz - zaplacilem 4100 za wszystko (tego chyba nie pisalem a ktos zdaje sie pytal)
pozdrawiam
Pozdrawiam Grzegorz
---------------------------
Kappa zagazowana sekwencyjnie, z nowym silnikiem....
CB UNIDEN PRO 520 XL , SIRIO Titanium 1400 black

Anonymous

Doświadczenia w zasilaniu gazem LPG

Post autor: Anonymous » 12 wrz 2005, 16:25

Fajny temat, więc też trochę dodam, mam dedre i w niej LPG od ponad roku, przedtem były inne auta z którymi nie było problemu, ale wracając do tematu, początki były straszne, a to sobie przygasał na wolnych obrotach innym razem ponad 2000 obrotów i do tego pare strzałów gdzie skutkiem było rozerwanie w drobny mak pokrywy od filtra powietrza, oczywiście było to wszystko z mojej winy, bo świece i przewody WN są stare choć dopiero co kupiłem, innym razem pewnie wina gazu "bo gdzie pan tankujesz" usłyszałem z ust właściciela, ale że mam kilku znajomych takich podwórkowych mechaniorów co na zasadzie prób i błędów naprawiają, to powiedzieli załóż stozek no i tak zrobiłem, oczywiście przygasał bo dostawał za dużo powietrza, wziąłem od żony rajstopy nałożyłem na filterek i było wszystko oki, potem pojechałem do warsztatu podłączyli pod kompa coś tam nastukali i do tej pory wszystko jest dobrze(odpukać w niemalowane) i co najwazniejsze byłem na przeglądzie i pierwsze co kontrolujący powiedział, dobrze że ten stożek jest założony.

Anonymous

Doświadczenia w zasilaniu gazem LPG

Post autor: Anonymous » 13 wrz 2005, 15:06

Mufnal
opisz proszę jaką masz instalację LPG i jaki u Ciebie motor (jakie zasilanie i sterowanie paliwem) - stoję przed decyzją o stożku a bardzo mało wiem nt.

Dzięki
Pozdrawiam

Anonymous

Doświadczenia w zasilaniu gazem LPG

Post autor: Anonymous » 20 wrz 2005, 17:16

A WIĘC TAK , TO JEST STRONKA PRODUCENTA http://www.autogas.pl/ , silnik 1,8 ie, co do stozka trzeba zrobić jakiś dolot zimnego powietrza do niego :wink:

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Doświadczenia w zasilaniu gazem LPG

Post autor: makek » 20 wrz 2005, 20:33

Dolot zimnego powietrza, jeśli jest to dobrze, niezależnie czy do filtra stożkowego, czy tradycyjnego. Jeśli ssanie będzie bezpośrednio z komory silnika to oczywiście może tak zostać, większość zakładów montujących instalacje gazowe tak właśnie robi, odwraca kolektor ssący przeciwnie do kierunku jazdy, a więc silnik zasysa gorące powietrze.
Na korzyść filtra stożkowego trzeba zaliczyć zwiększoną trwałość i mniejsze opory ssania (większa powierzchnia, inny materiał filtrujący) więc możliwe jest dostarczenie do spalania więcej powietrza (tlenu), zwłaszcza zimnego (większa gęstość). Ale w całym tym zabiegu są również minusy, bo ingerując w dolot powietrza zmienia się jego długość, średnica, ukształtowanie, materiał. Paremetry te mają wpływ na doładowanie rezonansowe które jest bardzo wrażliwe na czynniki jw. i występujące w niskim zakresie obrotów. Ktoś może powiedzieć, że montując mikser i tak zakłóca się przepływ powietrza - racja. Kolejna sprawa to zwiększone szmery ssania, (niektórym może się podobać). Chyba najrozsądniej jest zastosowanie sportowego wkładu filtra w starej obudowie, jeśli jeszcze jest niepopękana.

Mufnal. Czy sprawdzałeś jaką masz średnicę zwężki w mikserze? U mnie przy 1.8 jest 32mm i myślę, że to mało, katalogi podają 31,32,33,34 ale między 32 i 34 mm średnicy jest 13% różnicy w polu przekroju.

Anonymous

Kiedy temat w forum??

Post autor: Anonymous » 26 wrz 2005, 17:44

Witam
Wnoszę o powstanie w forum technicznym stałego działu LPG.
Kto za , kto przeciw ??
pozdr
tomekn

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Kiedy temat w forum??

Post autor: tomek » 27 wrz 2005, 8:21

"tomekn" pisze: Wnoszę o powstanie w forum technicznym stałego działu LPG.
Kto za , kto przeciw ??
Przeciw!
...
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Anonymous

JAKIEŚ ARGUMENTY?

Post autor: Anonymous » 27 wrz 2005, 8:31

Witam
Jakieś argumenty czy nie bo nie ?

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: JAKIEŚ ARGUMENTY?

Post autor: tomek » 27 wrz 2005, 8:39

"tomekn" pisze: Jakieś argumenty czy nie bo nie ?
Zbyt duzy rozrost forum gdybysmy dzielili na rodzaj paliwa czy poszczegolne modele!!! o spowodowaloby zupelna nieczytelnosc.
Mozna przeciez w temacie wpisac [ LPG ] lub [ GAZ ].
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Anonymous

LPG

Post autor: Anonymous » 27 wrz 2005, 8:57

Witam
Nie wydaje mi się aby 3 rodzaje paliw to za duży rozrost forum. Co prawda nie pisze tu o powstaniu 3 nowych działów forum technicznego. W dodatku nie jestem wstanie zrozumieć jak możesz twierdzić że uporządkowanie czyli powstanie działu LPG ma przyczynić się do nieczytelności na forum :lol: . Z mojego doświadczenia jak coś ma swoje miejsce to zyskuje tylko na tym porządek i szybkość z jaką odnajdę dany post i wiem że jak napiszę o LPG to czytać go będą Ci którzy sami mają LPG i coś rzeczowego mogą wnieść do tematu.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: tomek » 27 wrz 2005, 10:33

"tomekn" pisze:Witam
Nie wydaje mi się aby 3 rodzaje paliw to za duży rozrost forum.
Zerknij na ilosc 'dzialow' na forum. Ja jestem przeciwny nieopotrzebnemu rozrostowi. Jezeli jednak minimum 10% uzytkownikow bedzie za tym to mogzemy bawic sie w rozdrabniania Benzyna, LPG, diesel czy Sedan, Copue, Kombi.
W ten sposo kazdy moze zazyczyc sobie kolejnego dzialu forum.
Ja stworze sobie dzial CB- radio, w koncu takie posiadam i moze jeszcze kilku forumowiczow. :)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Anonymous

LPG

Post autor: Anonymous » 27 wrz 2005, 11:44

Właśnie zerkam na ilośc tematów TYLKO w forum technicznym i co widzę ?? Ano widzę bardzo obiecujący dział Literatura który "nie wiedzeć czemu" nie został połaczony z Download nie wpadłeś na to ?? Przecież nie potrzebny jest rozrost :lol: No dobra nikt nie wpadł aby go połaczć z download gdzie w zasadzie można ściągnąć to samo :!: W ten sposób masz wszystko co chcesz do ściągnięcia w jednym miejscu :!: Jednym słowem masz już wolne miejsce i nie ma dodatkowego rozrostu w tematach. Wogóle to dziwię się Tobie raz piszesz że nie powinno następować rozdrabnianie a później proponujesz idiotyczne fora na temat combi,sedan,coupe itp :P
Żeby nie było że jestem nie ugięty to propnuje zamiast LPG forum o nazwie Gaz albowiem zaintersowani wiedzą , że pojawia się co prawda powoli ale dużymi krokami, sczególnie przy dzisiejszych cenach paliw zasilanie CNG.
pozdrawiam i czekam na rzeczową dyskusje bez Twoich durnych insynuacji. No chyba że inaczej nie możesz dyskutować no to zniżę się trochę z poziomem dyskusji.A tak na marginesie jaką masz instalacje LPG w swojej kappie ?
TOMEKN

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: LPG

Post autor: tomek » 27 wrz 2005, 12:13

"tomekn" pisze: pozdrawiam i czekam na rzeczową dyskusje bez Twoich durnych insynuacji. No chyba że inaczej nie możesz dyskutować no to zniżę się trochę z poziomem dyskusji.
Kolego troszke milej i spokojniej. Gdyby zalezalo to tylko i wylacznie ode mnie to forum mialoby jeszcze mniej dzialow.
Co do dzialow Download i Literatura - Ja nie utworzylem w nim zadnego tematu, wiec nie czepiaj sie mojej osoby.
W dlaszym ciagu jestem przeciwny utworzeniu takiego wydzielonego dzialu,bez podawania zadnych wiecej durnych insynuacji, tak abys nie musial sie znizac do mojego poziomu dyskusji :!:
A tak na marginesie jaką masz instalacje LPG w swojej kappie ?
Vialle LPi
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”