Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Corrado
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: Corrado » 21 paź 2007, 10:55

Witam
Wczoraj pojechałem na wymianę opon na zimowe, przyjechałem do punktu wymiany na alufelgach, a "zimówki" mam na felgach stalowych. Po odbiorze samochodu coś mi zaczęło stukać i pojawiły się drgania na kierownicy, wolniutko pojechałem do mechanika, z którym byłem później umówiony na wymianę płynu chłodniczego i zleciłem mu jeszcze sprawdzenie tych nowych, dziwnych objawów. Okazało się, że gość który mieniał mi koła przykręcił stalowe felgi śrubami do alufelg(!) i pozrywał mi gwinty we wszystkich piastach. :klnie: Chciałem w związku z tym zapytać Was, czy te piasty można prze gwintować, czy konieczna jest wymiana - tak twierdzi mechanik.
Właściciel firmy (Auto-Gum, Nowy Sącz, ul. Kolejowa 15) nie miał ochoty rozmawiać ze mną na temat kosztów naprawy, wkręcił się plecami, wsiadł do samochodu i odjechał. Zdążyłem mu tylko jeszcze powiedzieć, że jeżeli tak się do tej sprawy odnosi, to ja zgłaszam zdarzenie na Policję. Jutro idę do Federacji Konsumenta i z ich pomocą będę występował na drogę cywilną.

mariusz76

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: mariusz76 » 21 paź 2007, 11:04

Piasty można uratować ale trzeba nawiercić nowe otwory i potem je nagwintować, ewentualnie zastosować szpilki. Naprawa piast pod śrubę jest droższa. Wiąże się to, w najlepszym wypadku, z wyjęciem całych zwrotnic i zawiezieniu ich do ślusarza lub tokarza żeby nawiercił nowe otwory na podzielnicy. W najgorszym wypadku trzeba wyciskać piasty z łożysk co skutkuje ich zniszczeniem. Wyjęcie jednej całej zwrotnicy to koszt ok. 50-80zł a koszt regeneracji jednej piasty to ok. 30-50zł. Przerobienie na szpilki jest prostsze i tańsze. Kupujesz odpowiednie szpilki, rozwiercasz oryginalne otwory pod wymiar szpilki i gotowe.

Corrado
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: Corrado » 21 paź 2007, 11:32

Czyli jest szansa na uniknięcie zakupu kompletu piast... uff.
W przypadku przeróbki na szpilki to po zastanowieniu się wydaje mi się, że koszty będą podobne jak przy pierwszej opcji (gwinowania) ponieważ w piastach i tak trzeba naciąć jakiś gwint żeby wjręcić spilki, ale ja nie jestem mechnikiem, więc popraw mnie jeżeli się mylę.

--
Pozdrawiam
Konrad

mariusz76

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: mariusz76 » 21 paź 2007, 12:10

Szpilkę wystarczy wcisnąć ponieważ zamiast gwintu posiada wieloklin.
http://www.wozki.info.pl/i/czesci/szpilka.kola_01.jpg[/img]

Corrado
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: Corrado » 21 paź 2007, 12:22

Teraz już rozumiem :D
Dziękuję za wyjaśnienie.

--
Pozdrawiam
Konrad

Corrado
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: Corrado » 17 gru 2007, 12:17

Ponieważ będę dochodził zwrotu kosztów naprawy od sprawcy uszkodzeń zdecydowałem się na wymianę części, które kosztowały mnie 1700 zł (piasty - przód, łożyska, czujniki ABS - były tak zapieczone, że nie było sposobu na wyjęcie ich ze zwrotnic bez ich uszkodzenia, oraz komplet śrub do felg stalowych) do tego ekspertyza rzeczoznawcy 350 zł i "robocizna" 130 zł. W sumie 2180. I jeszcze - prawie zapomniałem - 50 zł wymiana kół z wyważaniem, które skasował ode mnie gość, który mi te gwinty uszkodził.
Teraz czeka mnie odzwskiwanie kasy od sprawcy, pewnie sprawa trafi do sądu, bo on wciąż nie poczuwa się do odpowiedzialności. Taki nasz chory kraj mechanik coś spieprzy w naprawianym samochodzie i potem ma to gdzieś. Dlatego myślę, że czas zmienić te zwyczaje.
Będę Was informował na bieżąco.

--
Pozdrawiam
Konrad

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 17 gru 2007, 12:19

masz rachunek za wymianę opon ???

sprawa zapowiada się bardzo interesująco :)

Corrado
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: Corrado » 17 gru 2007, 12:25

Tak, mam paragon.

--
Pozdrawiam
Konrad

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: Marcin_D » 17 gru 2007, 12:39

Srawa rozwojowa - życze pwodzenia.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
jurgen
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: RYBNIK 44-200

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: jurgen » 17 gru 2007, 14:38

ten wulkanizator to o wymianie kół to chyba za dużo nie wie.sam pracuję na serwisie ogumienia i przy wymianie całych kół to jest podstawą sprawdzić czy dane szpilki pasują do danej felgi i wypada się przynajmniej zapytać klienta czy ma drugi komplet szpilek do stalówek. :) takie to mechaniory z nich.Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: Sebastian » 17 gru 2007, 17:47

"Corrado" pisze: Teraz czeka mnie odzwskiwanie kasy od sprawcy, pewnie sprawa trafi do sądu, bo on wciąż nie poczuwa się do odpowiedzialności. Taki nasz chory kraj mechanik coś spieprzy w naprawianym samochodzie i potem ma to gdzieś. Dlatego myślę, że czas zmienić te zwyczaje.
Będę Was informował na bieżąco.

Tylko przypadkiem nie odpuszczaj - w takich sytuacjach trzeba walczyć do końca. Człowieka, który nawet nie próbuje rozwiązać problemu trzeba nauczyć, że jednak jakiś prawo w tym kraju istnieje.
Myślę, że cała procedura trochę potrwa, ale odzyskasz pieniądze, a partacz dostanie po łapach chociaż troszeczkę.


Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

mariusz76

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: mariusz76 » 17 gru 2007, 17:57

...jest podstawą sprawdzić czy dane szpilki pasują do danej felgi i wypada się przynajmniej zapytać klienta czy ma drugi komplet szpilek do stalówek.
Hmm.. Tobie chodzi chyba o nakrętki lub śruby bo szpilki są na stałe w piastach. :roll:

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

..

Post autor: larry123 » 17 gru 2007, 19:28

ja sie bije w myślach cze ze swoją sprawą nie wystąpić do sądu (lpg)
może tak zrobię
szukam adwokata

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: wega » 17 gru 2007, 19:52

Okazało się, że gość który mieniał mi koła przykręcił stalowe felgi śrubami do alufelg(!) i pozrywał mi gwinty we wszystkich pisatach.
Cosik tu ściemniasz. Jak to jest możliwe? Wytłumacz mi to bo chyba nie rozumiem. Przecież śruby nie zmieniał, czyli skok gwintu jest ten sam, nie?
Obrazek

mariusz76

Kappa - zerwane gwinty w piastach po wymianie kół

Post autor: mariusz76 » 17 gru 2007, 20:00

130zł za wymianę łożysk w przednich kołach, trochę mało. Za taką cenę to wymienia się jedno łożysko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”