Lybra - diesel zatankowany benzyną, co zrobić?

Awatar użytkownika
NajMlodszyM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 408
Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk

Lybra - diesel zatankowany benzyną, co zrobić?

Post autor: NajMlodszyM » 25 sie 2007, 12:20

Witam! A więc zacznę od początku. Ojciec pojechał sobie do krakowa załatwiać jakieś tam sprawy urzędowe. Kiedy wracał, zatankował Verve na Orlenie. Odpalił auto, wjechał na zakopianke, wjechał na lewy pas, zaczął wyprzedzać jakiś tam inny samochód, auto się ładnie buja, już dość przyspieszyło i nagle się zapala check engine, silnik gaśnie. Siłą rozpędu zjechał na pobocze, próbuje odpalić silnik - kaplica, silnik nie pali, chceck engine nie gaśnie. Dobra, zaczekał chwilkę, i kolejna próba odpalenia nastała. Zapalił. Eureka. A więc zmierza już spokojnie do domu. W którymś tam momencie na trasie musiał szybko wyprzedzić jakiś pojazd, bliżej nie znany. Gaz w deche, samochód ładnie się rozpędza - bum. Auto gaśnie. Jak zwykle siłą rozpędu zjazd na pobocze, oczywiście z wielkimi trudnościami - brak wspomagań. Chwila przerwy, i próba zapalenia samochodu powiodła się. Oczywiście check engine na zapłonie nie chciał gasnąć. Dopiero chwile po odpaleniu przestał świecić. No nic, wrócił spokojnie do domu. Biore od ojca kluczyki, schodze do garażu, odpalam auto, check engine już na zapłonie zgasł, lecz samochód chodzi strasznie nierówno. Dodaję gazu, a tu taka chmura dymu, że chyba całe osiedle zadymiłem. Oczywiście wchodzenie na obroty było strasznie "szarpane". Na wysokich obrotach prawie że nic nie kopcił, ale obroty około 5k rpm.
Troche ją "przegazowałem" i kopcenie się zmniejszyło znacznie. Ale jak się jedzie, to strasznie szarpie i autko słabsze, niż było. Czyżby moje podejrzenia się sprawdziły, i czy to wina paliwa i się wtrysk zasyfił...?? ( to moja opinia, której ojciec nie chce poprzeć, bo to przecież Verva, którą zawsze tankuje i nigdy problemów nie było) Czy może coś innego..?? jak to wtrysk to co można zrobić, żeby było wszystko ok itp :D czy pozostaje mi tylko mechanik...??

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
NajMlodszyM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 408
Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk

Lybra 1.9 jtd --> Problem :/

Post autor: NajMlodszyM » 25 sie 2007, 15:11

Alarm odwołany : yesyes : W poszukiwaniu tematu o podobnej tematyce jak ten który tutaj właśnie założyłem, znalazłem topic Kappa Diesel - na benzynie czy coś takiego. Przeczytałem, spytałem ojca ile zatankował rzekomo ropy, on mówi 22l i zapłacił 100 zł... no to ja hop siup do samochodu pędzę, otwieram korek od baku, wącham - OMG OJCIEC NALAŁ BENZYNY DO BAKU :D i to całe 22 litry...

przejechał na mieszance 1:2 (1 - ON 2 - Benz. 98okt. ) ponad 100 km...

Na obecną chwilę, skończyłem wypompowywać tą mieszankę, za pomocą pompki paliwa... odłączyłem ją, włożyłem do butelki 4l zapłon i tak kilka razy zanim się butelka napełniła... jedna... druga....trzecia... itd :D

Szczęście że się nic nie stało, zobaczymy jak teraz bedzie chodzić na ON :D


Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Lybra 1.9 jtd --> Problem :/

Post autor: aro » 25 sie 2007, 15:21

O matko i ojcze :lol: Benzyna do diesla :P Ale takie wpadki tez się zdarzają :D

To teraz filtr paliwa trzeba będzie wymienic :wink:

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Lybra 1.9 jtd --> Problem :/

Post autor: mikaeltdi » 25 sie 2007, 15:59

Hi! Też tak raz miałem z rozpedu zalałem Ritmo (diesla 1,7) ołowiem 10 litrów 8O ale wystarczyło dotankować do pełna ropki ,dobrze że zczaiłem przy płaceniu ze coś jest nie tak ..jeszcze wtedy była spora różnica w cenie .
Pozdro...i jak najmniej takich tankowań :wink:
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
NajMlodszyM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 408
Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk

Lybra 1.9 jtd --> Problem :/

Post autor: NajMlodszyM » 25 sie 2007, 18:06

"aro" pisze:O matko i ojcze :lol: Benzyna do diesla :P Ale takie wpadki tez się zdarzają :D

To teraz filtr paliwa trzeba będzie wymienic :wink:
Dzięki, za radę ;) tak też trzeba będzie zrobić, o ile to konieczne, bo filtr wymieniany jakieś 15k km temu...

A po zalaniu ON Verva niestety autko już nie ma takiego"kopa"jak kiedyś... Może to przez te resztki pozostałe w baku...?? a może dla tego, że tą próbną po zalaniu ON jazdę wykonał wujek :P

Zobaczymy, jak ja się dosiądę i wyjadę na miejsce przeznaczone do nauki jazdy... :D

Ale podejrzewam, że i tak ojciec wcześniej to sprawdzi :P

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra 1.9 jtd --> Problem :/

Post autor: Łukasz » 25 sie 2007, 20:31

8O 8O 8O 8O i nic wiecej nie powiem. Dobrze, ze tak sie skonczylo znam przypadki zarzniecia motoru w takich przypadkach :twisted:
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
NajMlodszyM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 408
Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk

Lybra 1.9 jtd --> Problem :/

Post autor: NajMlodszyM » 25 sie 2007, 21:15

Jazda próbna wykonana... samochód zbiera się jeszcze lepiej niż przed tym wszystkim co się zdarzyło(czyżby ten sam przypadek co miał kolega w kappie...?? ), czyli teoria wujka obalona : yesyes : 8)

Pozdrawiam
Obrazek

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Lybra 1.9 jtd --> Problem :/

Post autor: celek » 26 sie 2007, 0:00

Ja zalewam tak tylko na cały bak z (1 litr benzynki 95 oktanowej zmieszanej zjeszce wczesniej z ropom w 50:50 w butelce ) żeby lżej odbalał ale to ziomom gdy są mrozy.Troche lepiej odpala.Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”