Lybra - sprzęgło

Awatar użytkownika
fragless
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 11 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: OLSZTYN

Lybra - sprzęgło

Post autor: fragless » 01 cze 2007, 9:35

Witam po raz kolejny.
Niestety moje ostatnie pytanie odnośnie drżącego pedału sprzęgła pozostało bez odpowiedzi.
Tym razem zwracam się z inną sprawą ( a może ma coś wspólnego z poprzednią). Sytuacja jest nastęująca, wczoraj wieczorem zauważyłem iż silnik przy wciśniętym pedale gazu do dechy obroty rosną tak gdzieś do ok 2500/minutę a nasępnie bardzo szybko podskakują do 3000-3500 i opadają z powrotem spadają do 2500 i rosną proporcjonalnie do przyśpieszenia. Nie wiem co może być przyczyną, może coś ze sprzęgłem, bo teraz łapie już na samym końcu i może przy pewnych obrotach głupieje i nie dociska do końca, a może coś się z turbiną dzieje, bo jakoś chyba głośniej gwiżdże.
To było pytanie za 105 punktów, kto znajdzie rozwiązanie ma ode mnie piwo (bezalkoholowe, chyba że przyjedzie taksówką). Dodam że mam LYBRĘ, jak w podpisie z 2000 roku, kwiecień, więc turbina zwykła.
LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA - sprzęgło, gaz, turbo?

Post autor: Petrus » 01 cze 2007, 10:10

Miałem podobny objaw w Punto 1.9 JTD. Nie pamiętam jak z obrotami dokładnie, ale gdy jechałem ok. 100 km/h na V biegu i dodawałem gazu gwałtownie, to właśnie tak się działo. Jakby sprzęgło się ślizgało. Zaczęło się od tego, że partacze wymieniali mi olej i filtry. Zalali filtr paliwem, aby nie był zapowietrzony i przy zakręcaniu wylali prawie całość paliwa z filtra pod maskę. Nie wiem czy jest taka możliwość, że paliwo zalało tarczę sprzęgłową. Niestety to od tego momentu miałem taki dziwny objaw, który z czasem zmniejszał się. Nie ustał całkowicie, gdyż auto uległo wypadkowi po miesiącu.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
fragless
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 11 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: OLSZTYN

LYBRA - sprzęgło, gaz, turbo?

Post autor: fragless » 01 cze 2007, 11:04

Włąsnie z tym sprzęgłem jest dziwna sprawa, niby jakby się ślizgało,ale do 2500 trzyma normalnie, tylko póżniej jest kiszka, no i do 100km/h to jeszcze daleko a obiaw widoczny, zobaczę dzisiaj czy sytuacja się dalej bedzie powtarzała. Mam tylko nadzieję że rozwiązanie problemu nie będzie wyglądało tak jak w Twoim przypadku. Zadnych wypadków poproszę. :?
LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

LYBRA - sprzęgło, gaz, turbo?

Post autor: Petrus » 01 cze 2007, 11:09

"fragless" pisze:Włąsnie z tym sprzęgłem jest dziwna sprawa, niby jakby się ślizgało,ale do 2500 trzyma normalnie, tylko póżniej jest kiszka, no i do 100km/h to jeszcze daleko a obiaw widoczny, zobaczę dzisiaj czy sytuacja się dalej bedzie powtarzała. Mam tylko nadzieję że rozwiązanie problemu nie będzie wyglądało tak jak w Twoim przypadku. Zadnych wypadków poproszę. :?
Pomiędzy tymi dwoma autami i silnikami jest ogromna różnica. Wspólne tylko 1.9 JTD. Silnik w PUNTO, to 8V, a turbo bez zmiennej geometrii. Moc 80 KM i moment 200 nm.
Przy innych prędkościach i na innych biegach nie zauważałem tego zjawiska.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

LYBRA - sprzęgło, gaz, turbo?

Post autor: PYCIU » 02 cze 2007, 13:23

a docisk ci nie szeleści jak wciśniesz sprzęgło?? moze łożysko jest już rozwalone i nie pozwala tarczy wrócic do końca na swoje miejsce
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

Awatar użytkownika
fragless
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 11 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: OLSZTYN

LYBRA - sprzęgło, gaz, turbo?

Post autor: fragless » 02 cze 2007, 17:10

Żadnych podejrzanych dżwięków nie słyszę, jak inaczej sparawdzić ten docisk i czemu wcześniej, znaczy tak do 2500 nie jest to widoczne.
LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”