Lybra - przegub wewnętrzny ?

greg

Lybra - przegub wewnętrzny ?

Post autor: greg » 13 cze 2005, 9:27

Witam wszystkich fachowców i nie tylko...także zarówno!!
Na wstępie omówię okoliczności przypadku.
Dwa lata temu Lybra wjechała w dziurę (właściwie rów albo rowek).
Dość duże uszkodzenie zwieszenia przedniego: wahacz(oba wymieniono) mocowania stabilizatora(wymieniono),przy okazji łącznik, końcówki drążków kierowniczych. Stwierdziłem też drgania całego nadwozia przy V>60-80 km/h.
Kolumna MCPERSONA - OK.Stwierdzono uszkodzenie lewej półosi ale w aspekcie kosztów - regeneracji poddano przegub wewnętrzny!!
Wszystko wróciło do normy, wozik szedł jak po sznurku przez 25 000 km.
Ostatnio podczas jazdy z V powyżej 60-80 pojawia się dość podobne drganie, nasilajace sie okresami podczas "przysiadu" nadwozia na dłuższych wgłebieniach jezdni (w dolinach, podczas wynoszenia na szczycie górki maleje). Czasem przy jezdzie po małym rondzie (lewe koło uniesione z lekka) pojawia się podobny "łomot" - głuchy ale delikatny, trudno wyczuwalny. Brak stukotu przy skrecie w lewo typowego dla zewnetzrego przegubu!!
Amorki wymienione. : beczy : Mechanicy z serwisu podchodza dość sceptycznie - efekt trudno wyczuwalny a wymienic całą półoś - drogo.
CZY TO MOŻE BYĆ SAM KIELICH WEWNĘTRZNY??
W mojej wersji osbno wystepuje drązek półosi z krzyżakiem i osobno kielich przegubu wewnetrznego.
DZIEKI ZA WSZELKIE SUGESTIE!
greg

greg

Lybra - przegub wewnętrzny ?

Post autor: greg » 14 cze 2005, 21:59

Czy nikt nie ustosunkuje (pardonsik) się do mojego problemu??
greg

Anonymous

Lybra - przegub wewnętrzny ?

Post autor: Anonymous » 15 cze 2005, 9:02

greg czytam twoj post juz poraz 5 i probuje sobie to jakos wyobrazic ale ciezko jest. Zawieszenie w lybrze jest skomplikowane przyczyn moze byc wiele tak wiec od mechanika na diagnoze do mechanika i musi cos wyjsc.
Moze to faktycznie polos albo lozysko kola, pojecia nie mam ale zycze powodzenia

greg

Dzięki

Post autor: greg » 15 cze 2005, 15:27

...no to mnie podeparłeś na duchu....
Dzięki
Szczerze - sam sobie to staram wyobrazić - ciężko :?

Anonymous

Lybra - przegub wewnętrzny ?

Post autor: Anonymous » 03 mar 2007, 21:54

Hej,
Po zmianie opon na zimowe przy prawie pelnym opciązeniu moja Lancia Lybra 2.4 JTD zaczęla drżeć przy 70 km/h
Bylem przekonany że są zle wyważone koła,ale nic z tych rzeczy.
Pomyślalem- jakaś ukryta wada w używanych oponach -kupielem w związku z tym nowiutenkie zimówki.
Ta sama drgawka karoserii.W serwisie przegląd pokazuje że zawieszenie jest super , jedynie lekki luz poprzeczny na prawej pólosi "cykanie"

Najlepsze będzie jak zmienie teraz na letnie i wszystko wróci do normy ?

Drgawki są ledwo wyczuwalne, kiedy prowadzę sam,ale pod wplywem
obciążenia potegują sie.

tak więc jedynym elementem podejrzanym jest ta poloś.


Pozdrawiam :o


NAT był zbyt pobłażliwy, ja napiszę ORTOGRAFIA, mimo to witamy kolegę, zapraszamy do działu powitania prezesjm



IPN

zoltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 19 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Lybra - przegub wewnętrzny ?

Post autor: zoltar » 04 mar 2007, 8:57

U mnie było podobnie, wymieniłem półoś całą, koszt 1100 za części + 300 wymiana, (to raczej dobra cena szukając znajdowałem takie po 1600zł) drgania ustąpiły choc czasem mam odczucia jakby troszke cos drgało ale to raczej subiektywna nadwrazliwość, odpadł mi ciezarek od feligi i pewnie koło trzeba wywazyć. Po wyjeciu półosi okazało sie ze była ona skrzywiona kielich był ok wiec mozna było go przełożyć ale jak juz kupiłem to założyłem nowy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mors
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 19 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - przegub wewnętrzny ?

Post autor: mors » 04 mar 2007, 10:36

"zoltar" pisze:U mnie było podobnie, wymieniłem półoś całą, koszt 1100 za części + 300 wymiana, (to raczej dobra cena szukając znajdowałem takie po 1600zł) drgania ustąpiły choc czasem mam odczucia jakby troszke cos drgało ale to raczej subiektywna nadwrazliwość, odpadł mi ciezarek od feligi i pewnie koło trzeba wywazyć. Po wyjeciu półosi okazało sie ze była ona skrzywiona kielich był ok wiec mozna było go przełożyć ale jak juz kupiłem to założyłem nowy. Pozdrawiam
U mnie też było podobnie do wymiany półoś lewą koszt 700 zł oryginał serwis plus 150 zł wymaina. Ciekawe czemu taka różnica w cenie.

zoltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 19 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Lybra - przegub wewnętrzny ?

Post autor: zoltar » 04 mar 2007, 18:30

Bo lewa półoś jest krótka a ja wymieniałem prawą dłuższą, ktora sie sklada z połosi i kielicha...pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”