Lybra - zerwany pasek rozrządu
Lybra - zerwany pasek rozrządu
Lancia Lybra 1.8 przebirg 93.000 prod.2000.Kupiłem ja w 2003 roku,z przebiegiem 60000 km.Autko kupino w polsce konkretnie w Krakowie(Viamot).Oczywiscie serwisowane,rozrząd wymieniony po 50000.A teraz majac 93000 zerwal sie pasek.Szok!!!Nawet nie zerwal tylko wyrwało zeby.Oczywiście głowica do remontu!Kupiłem rozraąd(295 PLN),Wariator(klekotał strasznie 355PLN).Uszczelki (komplet od głowicy w górę350PLN)Za romont głowicy zaplciłem 500(wymiana 8 zaworów wydechowych),a za robociznę 250(zaprzyjazniony mechanik).Silnik jak nowy ,nie klekocze!!UWAŻAJCIE NA SWOJE ROZRZĄDY!!!!!!!
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
Jak czytam takie wieści to mi sie zimno robi (szczególnie jak spojrze na kwoty). Lepiej zeby taki wydatek biednemu sie nie trafił...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
CZE...
Skąd ja to znam ...co prawda nie pękł mi pasek ale o mało co by mi strzelił i kataklizm byłby straszny... dziś wiem że dobrze że ten olej mi zaczął się pokazywać w płynie chłodzącym ...
Nic się nie poradzi ...paski to tylko elementy tkaninowo-gumowe które nie mają szalonej wytrzymałości w stosunku do łańcucha ...
Kondolencje dla Twojego rozrządu
Skąd ja to znam ...co prawda nie pękł mi pasek ale o mało co by mi strzelił i kataklizm byłby straszny... dziś wiem że dobrze że ten olej mi zaczął się pokazywać w płynie chłodzącym ...
Nic się nie poradzi ...paski to tylko elementy tkaninowo-gumowe które nie mają szalonej wytrzymałości w stosunku do łańcucha ...
Kondolencje dla Twojego rozrządu
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
I dlatego dbamy o swoje rozrządy, jak tylko mozna najlepiej ( u mnie wymiana 15 000 km temu)
Przy okazji wielkie f*ck off skurczybykowi, który pierwszy wymyslił, by w autach montować pasek rozrządu w miejsce łańcucha...
Przy okazji wielkie f*ck off skurczybykowi, który pierwszy wymyslił, by w autach montować pasek rozrządu w miejsce łańcucha...
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
No ten pasek to jakiś genialny idiota wymyślił, nicy cichszy - tylko żę łancuch to wytrzymuje setki tys kilometrów, a jak coś jest nie tak to grzechocze i wiadomo że trzeba zajrzeć, a pasek to jebudu i 2000 w plecy albo lepiej.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Re: I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
A pewny jesteś że robiony był ten rozrząd przy 50tyś -dziwne ponieważ w tym silniku producent przewiduje co 100tyś wymiane ja mówie bezpieczniej 80 tyś, możliwe że coś zostało źle montowane niektórzy przy zakladaniu paska używają dziwnych narzędzi ostrych a wiadomo wystarczy uszczerbiony jeden ząbek... i leci. Faktycznie może to być pech i wina materjału niewykluczona dlatego mówie pasek orginał lub dayco i nic pozatym ."bobkiler" pisze: Lancia Lybra 1.8 przebirg 93.000 prod.2000.Kupiłem ja w 2003 roku,z przebiegiem 60000 km.Autko kupino w polsce konkretnie w Krakowie(Viamot).Oczywiscie serwisowane,rozrząd wymieniony po 50000.A teraz majac 93000 zerwal sie pasek.Szok!!!Nawet nie zerwal tylko wyrwało zeby.Oczywiście głowica do remontu!Kupiłem rozraąd(295 PLN),Wariator(klekotał strasznie 355PLN).Uszczelki (komplet od głowicy w górę350PLN)Za romont głowicy zaplciłem 500(wymiana 8 zaworów wydechowych),a za robociznę 250(zaprzyjazniony mechanik).Silnik jak nowy ,nie klekocze!!UWAŻAJCIE NA SWOJE ROZRZĄDY!!!!!!!
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
piszesz że zcieło zęby więc czy sprawdziłeś koła na wałkach i wale pod kątem ewentualnych zadziorów itp. może tutaj jest przyczyna źle siedział pasek lub poprostu mechaniczne uszkodzenie
Z tego co pamiętam pytałeś o serwis w tym temacie
Nie jest tak że źle ktoś to poskładał i stało sie
Z tego co pamiętam pytałeś o serwis w tym temacie
Nie jest tak że źle ktoś to poskładał i stało sie
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
a sam pasek byl wymieniany czy rolki również?
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
Dokładnie tak jak Patryklancia pisze powinien wytrzymać 90tk .
Sam doświadczyłem 3 x zerwania paska (ząbki poszły ) w silniku 1,6 wytrzymywał pierwszy 98tk potem 75tk i ostatnie zerwanie 40tk .
Wina była moja bo nie wymieniałem kół zembatych i spadała liczba przejechanych km . Oczywiście nigdy nie uszkodziłem silnika.
Lecz znajomy w Kappie 2,4 zerwał i tragedia (po 40tk po drugiej wymianie).
Koszty :
Uszczelka pod głowicę 100zł
Zawory 20szt 410zł
Popychacze poszło 8 szt/15zł 120zł używki nowe po 45zł
Naprawa głowicy fachowy zakład 180zł
Montaż głowicy 220zł
plus inne materiały Razem +- 1300zł
Sam doświadczyłem 3 x zerwania paska (ząbki poszły ) w silniku 1,6 wytrzymywał pierwszy 98tk potem 75tk i ostatnie zerwanie 40tk .
Wina była moja bo nie wymieniałem kół zembatych i spadała liczba przejechanych km . Oczywiście nigdy nie uszkodziłem silnika.
Lecz znajomy w Kappie 2,4 zerwał i tragedia (po 40tk po drugiej wymianie).
Koszty :
Uszczelka pod głowicę 100zł
Zawory 20szt 410zł
Popychacze poszło 8 szt/15zł 120zł używki nowe po 45zł
Naprawa głowicy fachowy zakład 180zł
Montaż głowicy 220zł
plus inne materiały Razem +- 1300zł
Jurek odszedł od nas na zawsze...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 664
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Re: I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
... nigdy w życiu już nie założę oryginału lancii jako paska rozrządu ... taki kupiłem ... i taki przy ~13kkm by mnie pogrzebał ... jeżdżę na GATES-ie ale DAYCO też bym założył"Patryklancia" pisze:... i leci. Faktycznie może to być pech i wina materjału niewykluczona dlatego mówie pasek orginał lub dayco i nic pozatym .
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ...
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
Dokładnie: to własnie felerne oryginalne pski rozrzadu w szesnastozaworowych Lybrach rwaly sie po niewiele więcej niż 60 kkm. Kto założył nowy- na tym nowym przejeżdżał juz bez problemu zalecane przez producentów nie więcej niz 120 kkm."Lewutek" pisze:... nigdy w życiu już nie założę oryginału lancii jako paska rozrządu ... taki kupiłem ... i taki przy ~13kkm by mnie pogrzebał ... jeżdżę na GATES-ie ale DAYCO też bym założył"Patryklancia" pisze:... i leci. Faktycznie może to być pech i wina materjału niewykluczona dlatego mówie pasek orginał lub dayco i nic pozatym .
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
ja znowu o Gatesach produkowanych w Polsce nie najlepsze opinie slyszalem. polecam Bosch lub Continental.
bez Lancii,ale z pasja do pieknych samochodow
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
volkswagenfan: Polo 6N, Golf V
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
Pewnie myślałeś o contitechu , który jest montowany na pierwszym wyposażeniu w audi/vw"Miniol" pisze:ja znowu o Gatesach produkowanych w Polsce nie najlepsze opinie slyszalem. polecam Bosch lub Continental.
lybra I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
Gosc ktory to skladal powiedzial ze pasek byl zalozony odwrotnie!!!A co do rolek to niewiem czy byly wymienione,w ksiazce serwisowej pisze:wymiana paska rozrzadu.A tak apropo ten stary to byl Gates!"Blash" pisze:a sam pasek byl wymieniany czy rolki również?
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Re: I stało sie!!!! ZERWANY pasek rozrządu!!!!
Gates -daj spokój pisałem kiedyś o tym posta , robią nieodpowiedni kształt zębów w stosunku do kół i te paski lubią sie zerwać, przeskoczyć zamiast zęba prostego tak jak to jest na kołach pasowych wymyślili półokrągłe zęby , pozatym za dużo podróbek jest na rynku."Nat" pisze:Dokładnie: to własnie felerne oryginalne pski rozrzadu w szesnastozaworowych Lybrach rwaly sie po niewiele więcej niż 60 kkm. Kto założył nowy- na tym nowym przejeżdżał juz bez problemu zalecane przez producentów nie więcej niz 120 kkm."Lewutek" pisze:... nigdy w życiu już nie założę oryginału lancii jako paska rozrządu ... taki kupiłem ... i taki przy ~13kkm by mnie pogrzebał ... jeżdżę na GATES-ie ale DAYCO też bym założył"Patryklancia" pisze:... i leci. Faktycznie może to być pech i wina materjału niewykluczona dlatego mówie pasek orginał lub dayco i nic pozatym .
Orginał pasek -możliwe że wyszła wadliwa seria ale takie rzeczy sie zdarzaja dlatego dobrze by było gdybyś podał numer orginału w którym to miało miejsce napewno jest juz pasek pozmianowy w którym ta przypadłosć nie występuje-oczywiście jeżeli niebyłl to odosobniony przypadek tylko rzeczywista wina leżała w pasku i miało to miejsce w kilku przypadkach tego samego produktu!! ja osbiście niespotkałem się z awarią fabrycznych pasków przy normalnej eksploatacji i zalecaniej kilometrarzowo wymianie , częściej zawodziły napinacze , rolki np. fiat bravo 1.4 nagminna sprawa... Dayco-według mnie najlepsze jakościowo zresztą montowane w koncernie fiat auto na pierwzym wyposażeniu
Tutaj porównanie tego o czym pisałem powyżej kształt zębów:
Gates:
http://images11.fotosik.pl/52/1b17216461009b0a.jpg[/img]
http://images20.fotosik.pl/44/f5bf4f47166710ff.jpg[/img]
Dayco:
http://images20.fotosik.pl/44/4633b1002e862259.jpg[/img]
http://images20.fotosik.pl/44/d55cac136a74a6f9.jpg[/img]
Orginał:
http://images20.fotosik.pl/44/9b4d3f2df6d71aad.jpg[/img]
http://images20.fotosik.pl/44/6be9923451b4eeb9.jpg[/img]
Jak widzicie pasek gatesa i dayco różnia sie pomimo że są to według producentów stosowane do tego samego silnika a kształt zębów zupełnie inny Gates 5429xs ,Dayco 94590.Prawidłowy kształt ma DAYCO
To jest właśnie pasek montowany w silniku 1747 ccm. w Lanci Lybra.
Zdjęcie paska fabrycznego jakie zamieściłem jest paska do międzyinnymi Lanci Y 1108 ccm ponieważ akurat niemiałem na stanie fabryki do Lybry .
Ostatnio zmieniony 15 lut 2007, 10:03 przez Patryklancia, łącznie zmieniany 1 raz.