Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Jedrek » 05 kwie 2012, 8:12

Faktycznie -widocznie konstruktor uznał ze nikt nie będzie w niej zmieniał oleju aż do jej śmierci skoro nie udostępnił możliwości wymiany filtra.
Bagnet tez jest tak dostępny ze ledwie go widać. Próbowałem go wyjąć żeby sprawdzić kolor oleju ale z góry nie było szans -ledwie dało się dotknąć.
To moja pierwsza włoska ASB. Stąd moje pytania i moja niewiedza.
Luki82, wiem że Ty wiesz już chyba wszystko o ASB (czytałem forum od dechy do dechy)
Ja u siebie czasami zauważam to od czego Ty zacząłeś ten temat -czyli lekkie szarpnięcie przy dłuższym staniu na "D" tak jakby "wyrzucał na luz" Uważam że to nie jest normalne zjawisko (w poprzednim aucie nie zaobserwowałem czegoś takiego) -dlatego na światłach (jeśli szykuje się dłuższy niż parę sek postój) staram się przełączać skrzynię na "N"
Wiem ze takie zachowanie ASB w Thesis obserwują tez i inni
Ale z tego co czytałem na tym i innym forum -w kilku przypadkach wymiana oleju zamiast pomóc -to pogorszyła sprawę.
Jakie jest Twoje zdanie na temat tego -teraz, po długim czasie?
Jesteś w stanie opisać krok po kroku wymianę oleju w ASB? właściwie nie tak wymianę (o tym już było dużo pisane) a prawidłową procedurę sprawdzania stanu oleju. Znów pytam o coś co dla innych może być jasne, ale moje doświadczenie to tylko Chrysler, a w nim sprawdzało się poziom na zimnym i gorącym oleju -są do tego na bagnecie dwie podziałki
Jeśli wymieniać-to muszę to zrobić bezbłędnie. Jestem z Kielc, miałem wcześniej do czynienia z autoryzowanym serwisem Lancii i od tamtej pory obawiałbym się u nich wykonać nawet tak wydawałoby się prosta usługę. Wolę sam.

LUKI82

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: LUKI82 » 05 kwie 2012, 10:41

Jedrek w Thesis też poziom kontroluje się przy 35 st i 75 st pisałem o tym:
LUKI82 pisze:1-pozycja P pracującym silniku
2- GI/V ok ja na takim jeżdżę
3- spuszczasz ile się da na zimnym oleju potem zalewasz tyle ile spuściłeś, jeździsz spuszczasz ile się da i dolewasz.
Ja wymiany proponuję robić zawsze na zimnym oleju by mieć pewność że ile spłynęło tyle wlałem bo ciepłego oleju zawsze spłynie więcej niż zimnego a jak dolewasz to dolewasz zimny a nie o temp ok 80-120 st .
Olej pod wpływem temp zmienia swoje parametry i objętość.
Dokładną wymianę oleju należy robić przy podłączonym Examinerze by przy 35 st i 75 st sprawdzić czy jest prawidłowy stan oleju.
Teoretycznie prawidłowy stan na zimnym silniku ( pracującym ) jest gdy na bagnecie olej znajduje się na minimum 35 st.
By wyjąć bagnet musisz najpierw odciągnąć zabezpieczenie, jest to do zrobienia jedną ręką a dokładniej trzema palcami :D

Ten problem szarpnięcia po zatrzymaniu to początek problemów ale jeździj do puki skrzynia nie będzie wyrzucała błędu.
Zanim zaczniesz robić coś ze skrzynią to najpierw ją wypłucz ok 30 l oleju . Jak problem się nasili to zacznij od wymiany kompletnego korpusu elektrozaworów kupionego tylko w serwisie Lancii. C D N

LUKI82

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: LUKI82 » 10 kwie 2012, 22:59

Niestety zanim skończyłem pisać C.D. zostałem automatycznie wylogowany i cała wiadomość gdzieś przepadła więc jak będziesz potrzebował info to na PW podam Ci nr do mnie.
Pozdrawiam.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: szajbus » 11 kwie 2012, 7:28

ja przezylem nie jedna przygode z asb i wiem ze producent zawsze zaleca wymiane oleju od 30.000 do 60.000km na jednym zalaniu i tylko sprzedawca skrzyni twierdzi ze jest bez obsługowa .... co kończy się jej smiercią po okolo 200.000 km
filtr skrzyni nie jest wymienialny w wiekszosci bo jest to nie potrzebne olej nie ma stycznści z paliwem nie pracuje w bardzo wysokiej temp nie lączy sie elementami które są odpowiedzialne za spalanie wiec i zanieczyszczenie jako takich nie ma a opilki jak sie pojawiaja to juz i tak zmiana oleju nie pomoze ..

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Jedrek » 11 kwie 2012, 8:17

Dzięki Luk182 -jak będę w potrzebie skontaktujemy się telefonicznie.
Ten objaw którym zacząłeś ten wątek u mnie zauważyłem tylko 2 razy zaraz po kupnie auta. Potem już nie. Może auto długo stało? :-)
Jestem już po wymianie oleju. Obawiałem się czy uda mi się samemu bezbłędnie ocenić poziom oleju bez możliwości mierzenia temperatury i zdecydowałem się pojechać na Examiner.
Jedyny jaki znam w mojej okolicy mają w serwisie Fiat-Lancia-Alfa w Kielcach.
Nie mam zbyt dobrych wspomnień z tego serwisu ale postanowiłem dać im jeszcze jedną szansę.
Wymiana oleju trwała ponad 3 godziny! Myślałem że zniosę jajo na poczekalni. Bardzo szanują tam pracę.
Mam nadzieję ze dobrze zmierzyli stan bo upuszczali i dolewali oleju kilkukrotnie....
Widziałem ten spuszczony olej -był mocno ciemny ale zapachu nie stracił. Myślę więc że był kiedyś już wymieniany. Przejechałem od wymiany dopiero 100 km -jak na razie nie mam zastrzeżeń.
poprosiłem o wydruk przechowywanych błędów. Centralka skrzyni przechowywała P1713 -powyżej górnego limitu -przerywany. Jeszcze nie szukałem w necie co to może oznaczać. Centralka silnika zarejestrowała P0301, P0302 -brakujące zapłony- przerywany. Pewnie przydałyby się nowe świece lub przewody?

Chciałbym kupić dla własnych potrzeb jakiś sprzęt diagnostyczny.
Macie więcej doświadczenia ode mnie.
Czy którymś z posiadanych przez Was urządzeń -programów -da się zmierzyć temperaturę oleju w skrzyni?
Jaki zestaw wg Was (sprzęt + oprogramowanie) byłby najbardziej przydatny i jednocześnie bezpieczny do diagnostyki Thesis we własnym zakresie?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 18:41 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie wal posta pod postem, tylko użyj funkcji "zmień".

LUKI82

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: LUKI82 » 11 kwie 2012, 15:47

Ja również zaczynałem od błędu P 1713. Ten błąd mówi o nieprawidłowym ciśnieniu podawanym na sprzęgło chydrokinetyczne za co odpowiada czarny elektrozawór SLU.
Tu http://www.prnd.pl/porady-asb/aw55-50-a ... nia-biegow masz trochę info na temat naszej skrzyni zaś nie można tego traktować jako w pełni wiarygodne jeśli chodzi o tą skrzynię w naszych Thesis. Czyli ani nr błędów ani programowanie nie odpowiada Lancii.

Co do testera który ogarnia w pełni Lancię to zamiennika nie ma. Zawsze utkniesz w najważniejszym momencie i będziesz musiał skorzystać z Examinera.

argenta67

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: argenta67 » 11 kwie 2012, 17:13

: zdziwiony : Jaka temperatura i po co na bagnecie są zapisane dwie miarki czyli jedna pomiar zaraz po uruchomieniu silnika i druga do pomiaru gdy auto przejechał np 100km. Więc wiadomo, że jeśli wymieniamy olej w ASB to mierzymy po niskiej stronie i nie ma możliwości aby było coś źle. Wiele starszych aut nie ma takiej dogodności by sprawdzić poziom oleju na ciepłej skrzyni bo nie ma potrzeby aby interesować się tym jeśli wymiana została wykonana prawidłowo. Olej w ASB dość wyraźnie się rozszerza i po to by nikt nie popadł szał i nie próbował spuszczać oleju przy pomiarze "na ciepło" to na drugiej stronie podano pomiar przy wysokiej temp.

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Jedrek » 11 kwie 2012, 23:08

wg mnie logiczne wytłumaczenie z pomiarem :-)
dzięki za informacje

argenta67

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: argenta67 » 12 kwie 2012, 6:33

Jedrek pisze:wg mnie logiczne wytłumaczenie z pomiarem :-)
dzięki za informacje
Słuchaj, to nie tylko wytłumaczenie ale i doświadczenie realne. Pierwszy swój samochód z ASB miałem w 1999r i od tego czasu poznawałem najróżniejsze ASB i kiedyś (teraz też nie wszystkie mają) nie było na bagnetach podwójnego pomiaru na jednym bagnecie i ASB też działały poprawnie. Mam jednego Fiata z amerykańską ASB z roku 1984 i działa poprawnie ale tam mam normalnie od dołu miskę oleju i filtr.

LUKI82

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: LUKI82 » 22 kwie 2012, 22:26

By się nie rozpisywać...
Problem jakim rozpocząłem ten temat związany jest z uszkodzonym korpusem elektrozaworów-sterownikiem.
By nie dorabiać nieuczciwych "fachowców" należy wymienić kompletny korpus elektrozaworów zakupiony jedynie w serwisie Lancii za ok 2,5 tyś zł + robocizna i cieszyć się jazdą.
Gdy jednak okaże się że uszkodzenie sterownika pociągnęło za sobą uszkodzenia mechaniczne skrzyni wiele się nie traci bo gdy znajdziecie uczciwy warsztat skrzyń automatycznych i podacie info o nowym sterowniku to zapłacicie mniej o jego wartość.

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Zygi » 30 maja 2012, 22:21

Nie chcę zakładać nowego tematu, a pytanie dotyczy automatu. Przy jakich obrotach zmienia Wam biegi (pytanie dotyczy automatów 2.4jtd)? Ja mam wrażenie, że na dwójce ciągnie u mnie jakoś dziwnie wysoko przy sppkojnej jeździe ( 2500-2700obr/min) i ogólnie muszę się bardzo starać, żeby w ogóle nie ciągnął za wysoko.

LUKI82

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: LUKI82 » 31 maja 2012, 8:00

Przy bardzo delikatnym na ciśnięciu na gaz ( ok 15 % otwarcia przepustnicy )
2-przy 1200-1500
3-1900
4-2500
5-2500
co do piątki to jest czasem 2000 obr zależy od warunków na drodze.

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Zygi » 01 cze 2012, 7:35

Rzeczywiście przy tak delikatnym naciskaniu u mnie podobnie jest - tyle że wtedy prawie wogóle samochód nie przyspiesza (bardziej się toczy niż przyspiesza ;) ). W ruchu miejskim, kiedy trzeba chociaż 30-40% gazu wciskać właśnie nie wiem czemu na dwójce przed zmianą na trójkę ciągnie do 2500-2900...

Dzięki LUKI za info :)

Awatar użytkownika
Djemik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2014, 18:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Djemik » 23 cze 2015, 6:41

Witam,

Mam problem z moja skrzynia przy zmianie biegu z 1 na 2 jest szarpniecie ale zaobserwowalem to tylko na zimnej skrzyni gdy przejade jakies 5 km ustepuje, zaznaczam ze nie wymienialem oleju. Co moze byc przyczyna POMOCY !! : beczy :
Ex-girlfrend: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001r 115km
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1999r 105km
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 2004r 140km

Girlfrend: Lancia Thesis 3.0 V6 24 2002r 215km :)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów

Post autor: Bartek-Lodz » 23 cze 2015, 7:33

Najtaniej, najprościej i najszybciej będzie zmienić olej. Ale najprawdopodobniej któryś elektrozawór niedomaga. Najciekawsze jest to, że te skrzynie w 90% na zimnym chodzą ok - dopiero po nagrzaniu wariują.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”