Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Faktycznie -widocznie konstruktor uznał ze nikt nie będzie w niej zmieniał oleju aż do jej śmierci skoro nie udostępnił możliwości wymiany filtra.
Bagnet tez jest tak dostępny ze ledwie go widać. Próbowałem go wyjąć żeby sprawdzić kolor oleju ale z góry nie było szans -ledwie dało się dotknąć.
To moja pierwsza włoska ASB. Stąd moje pytania i moja niewiedza.
Luki82, wiem że Ty wiesz już chyba wszystko o ASB (czytałem forum od dechy do dechy)
Ja u siebie czasami zauważam to od czego Ty zacząłeś ten temat -czyli lekkie szarpnięcie przy dłuższym staniu na "D" tak jakby "wyrzucał na luz" Uważam że to nie jest normalne zjawisko (w poprzednim aucie nie zaobserwowałem czegoś takiego) -dlatego na światłach (jeśli szykuje się dłuższy niż parę sek postój) staram się przełączać skrzynię na "N"
Wiem ze takie zachowanie ASB w Thesis obserwują tez i inni
Ale z tego co czytałem na tym i innym forum -w kilku przypadkach wymiana oleju zamiast pomóc -to pogorszyła sprawę.
Jakie jest Twoje zdanie na temat tego -teraz, po długim czasie?
Jesteś w stanie opisać krok po kroku wymianę oleju w ASB? właściwie nie tak wymianę (o tym już było dużo pisane) a prawidłową procedurę sprawdzania stanu oleju. Znów pytam o coś co dla innych może być jasne, ale moje doświadczenie to tylko Chrysler, a w nim sprawdzało się poziom na zimnym i gorącym oleju -są do tego na bagnecie dwie podziałki
Jeśli wymieniać-to muszę to zrobić bezbłędnie. Jestem z Kielc, miałem wcześniej do czynienia z autoryzowanym serwisem Lancii i od tamtej pory obawiałbym się u nich wykonać nawet tak wydawałoby się prosta usługę. Wolę sam.
Bagnet tez jest tak dostępny ze ledwie go widać. Próbowałem go wyjąć żeby sprawdzić kolor oleju ale z góry nie było szans -ledwie dało się dotknąć.
To moja pierwsza włoska ASB. Stąd moje pytania i moja niewiedza.
Luki82, wiem że Ty wiesz już chyba wszystko o ASB (czytałem forum od dechy do dechy)
Ja u siebie czasami zauważam to od czego Ty zacząłeś ten temat -czyli lekkie szarpnięcie przy dłuższym staniu na "D" tak jakby "wyrzucał na luz" Uważam że to nie jest normalne zjawisko (w poprzednim aucie nie zaobserwowałem czegoś takiego) -dlatego na światłach (jeśli szykuje się dłuższy niż parę sek postój) staram się przełączać skrzynię na "N"
Wiem ze takie zachowanie ASB w Thesis obserwują tez i inni
Ale z tego co czytałem na tym i innym forum -w kilku przypadkach wymiana oleju zamiast pomóc -to pogorszyła sprawę.
Jakie jest Twoje zdanie na temat tego -teraz, po długim czasie?
Jesteś w stanie opisać krok po kroku wymianę oleju w ASB? właściwie nie tak wymianę (o tym już było dużo pisane) a prawidłową procedurę sprawdzania stanu oleju. Znów pytam o coś co dla innych może być jasne, ale moje doświadczenie to tylko Chrysler, a w nim sprawdzało się poziom na zimnym i gorącym oleju -są do tego na bagnecie dwie podziałki
Jeśli wymieniać-to muszę to zrobić bezbłędnie. Jestem z Kielc, miałem wcześniej do czynienia z autoryzowanym serwisem Lancii i od tamtej pory obawiałbym się u nich wykonać nawet tak wydawałoby się prosta usługę. Wolę sam.
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Jedrek w Thesis też poziom kontroluje się przy 35 st i 75 st pisałem o tym:
Ten problem szarpnięcia po zatrzymaniu to początek problemów ale jeździj do puki skrzynia nie będzie wyrzucała błędu.
Zanim zaczniesz robić coś ze skrzynią to najpierw ją wypłucz ok 30 l oleju . Jak problem się nasili to zacznij od wymiany kompletnego korpusu elektrozaworów kupionego tylko w serwisie Lancii. C D N
By wyjąć bagnet musisz najpierw odciągnąć zabezpieczenie, jest to do zrobienia jedną ręką a dokładniej trzema palcamiLUKI82 pisze:1-pozycja P pracującym silniku
2- GI/V ok ja na takim jeżdżę
3- spuszczasz ile się da na zimnym oleju potem zalewasz tyle ile spuściłeś, jeździsz spuszczasz ile się da i dolewasz.
Ja wymiany proponuję robić zawsze na zimnym oleju by mieć pewność że ile spłynęło tyle wlałem bo ciepłego oleju zawsze spłynie więcej niż zimnego a jak dolewasz to dolewasz zimny a nie o temp ok 80-120 st .
Olej pod wpływem temp zmienia swoje parametry i objętość.
Dokładną wymianę oleju należy robić przy podłączonym Examinerze by przy 35 st i 75 st sprawdzić czy jest prawidłowy stan oleju.
Teoretycznie prawidłowy stan na zimnym silniku ( pracującym ) jest gdy na bagnecie olej znajduje się na minimum 35 st.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ten problem szarpnięcia po zatrzymaniu to początek problemów ale jeździj do puki skrzynia nie będzie wyrzucała błędu.
Zanim zaczniesz robić coś ze skrzynią to najpierw ją wypłucz ok 30 l oleju . Jak problem się nasili to zacznij od wymiany kompletnego korpusu elektrozaworów kupionego tylko w serwisie Lancii. C D N
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Niestety zanim skończyłem pisać C.D. zostałem automatycznie wylogowany i cała wiadomość gdzieś przepadła więc jak będziesz potrzebował info to na PW podam Ci nr do mnie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
ja przezylem nie jedna przygode z asb i wiem ze producent zawsze zaleca wymiane oleju od 30.000 do 60.000km na jednym zalaniu i tylko sprzedawca skrzyni twierdzi ze jest bez obsługowa .... co kończy się jej smiercią po okolo 200.000 km
filtr skrzyni nie jest wymienialny w wiekszosci bo jest to nie potrzebne olej nie ma stycznści z paliwem nie pracuje w bardzo wysokiej temp nie lączy sie elementami które są odpowiedzialne za spalanie wiec i zanieczyszczenie jako takich nie ma a opilki jak sie pojawiaja to juz i tak zmiana oleju nie pomoze ..
filtr skrzyni nie jest wymienialny w wiekszosci bo jest to nie potrzebne olej nie ma stycznści z paliwem nie pracuje w bardzo wysokiej temp nie lączy sie elementami które są odpowiedzialne za spalanie wiec i zanieczyszczenie jako takich nie ma a opilki jak sie pojawiaja to juz i tak zmiana oleju nie pomoze ..
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Dzięki Luk182 -jak będę w potrzebie skontaktujemy się telefonicznie.
Ten objaw którym zacząłeś ten wątek u mnie zauważyłem tylko 2 razy zaraz po kupnie auta. Potem już nie. Może auto długo stało?![Usmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jestem już po wymianie oleju. Obawiałem się czy uda mi się samemu bezbłędnie ocenić poziom oleju bez możliwości mierzenia temperatury i zdecydowałem się pojechać na Examiner.
Jedyny jaki znam w mojej okolicy mają w serwisie Fiat-Lancia-Alfa w Kielcach.
Nie mam zbyt dobrych wspomnień z tego serwisu ale postanowiłem dać im jeszcze jedną szansę.
Wymiana oleju trwała ponad 3 godziny! Myślałem że zniosę jajo na poczekalni. Bardzo szanują tam pracę.
Mam nadzieję ze dobrze zmierzyli stan bo upuszczali i dolewali oleju kilkukrotnie....
Widziałem ten spuszczony olej -był mocno ciemny ale zapachu nie stracił. Myślę więc że był kiedyś już wymieniany. Przejechałem od wymiany dopiero 100 km -jak na razie nie mam zastrzeżeń.
poprosiłem o wydruk przechowywanych błędów. Centralka skrzyni przechowywała P1713 -powyżej górnego limitu -przerywany. Jeszcze nie szukałem w necie co to może oznaczać. Centralka silnika zarejestrowała P0301, P0302 -brakujące zapłony- przerywany. Pewnie przydałyby się nowe świece lub przewody?
Chciałbym kupić dla własnych potrzeb jakiś sprzęt diagnostyczny.
Macie więcej doświadczenia ode mnie.
Czy którymś z posiadanych przez Was urządzeń -programów -da się zmierzyć temperaturę oleju w skrzyni?
Jaki zestaw wg Was (sprzęt + oprogramowanie) byłby najbardziej przydatny i jednocześnie bezpieczny do diagnostyki Thesis we własnym zakresie?
Ten objaw którym zacząłeś ten wątek u mnie zauważyłem tylko 2 razy zaraz po kupnie auta. Potem już nie. Może auto długo stało?
![Usmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jestem już po wymianie oleju. Obawiałem się czy uda mi się samemu bezbłędnie ocenić poziom oleju bez możliwości mierzenia temperatury i zdecydowałem się pojechać na Examiner.
Jedyny jaki znam w mojej okolicy mają w serwisie Fiat-Lancia-Alfa w Kielcach.
Nie mam zbyt dobrych wspomnień z tego serwisu ale postanowiłem dać im jeszcze jedną szansę.
Wymiana oleju trwała ponad 3 godziny! Myślałem że zniosę jajo na poczekalni. Bardzo szanują tam pracę.
Mam nadzieję ze dobrze zmierzyli stan bo upuszczali i dolewali oleju kilkukrotnie....
Widziałem ten spuszczony olej -był mocno ciemny ale zapachu nie stracił. Myślę więc że był kiedyś już wymieniany. Przejechałem od wymiany dopiero 100 km -jak na razie nie mam zastrzeżeń.
poprosiłem o wydruk przechowywanych błędów. Centralka skrzyni przechowywała P1713 -powyżej górnego limitu -przerywany. Jeszcze nie szukałem w necie co to może oznaczać. Centralka silnika zarejestrowała P0301, P0302 -brakujące zapłony- przerywany. Pewnie przydałyby się nowe świece lub przewody?
Chciałbym kupić dla własnych potrzeb jakiś sprzęt diagnostyczny.
Macie więcej doświadczenia ode mnie.
Czy którymś z posiadanych przez Was urządzeń -programów -da się zmierzyć temperaturę oleju w skrzyni?
Jaki zestaw wg Was (sprzęt + oprogramowanie) byłby najbardziej przydatny i jednocześnie bezpieczny do diagnostyki Thesis we własnym zakresie?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 18:41 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie wal posta pod postem, tylko użyj funkcji "zmień".
Powód: Nie wal posta pod postem, tylko użyj funkcji "zmień".
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Ja również zaczynałem od błędu P 1713. Ten błąd mówi o nieprawidłowym ciśnieniu podawanym na sprzęgło chydrokinetyczne za co odpowiada czarny elektrozawór SLU.
Tu http://www.prnd.pl/porady-asb/aw55-50-a ... nia-biegow masz trochę info na temat naszej skrzyni zaś nie można tego traktować jako w pełni wiarygodne jeśli chodzi o tą skrzynię w naszych Thesis. Czyli ani nr błędów ani programowanie nie odpowiada Lancii.
Co do testera który ogarnia w pełni Lancię to zamiennika nie ma. Zawsze utkniesz w najważniejszym momencie i będziesz musiał skorzystać z Examinera.
Tu http://www.prnd.pl/porady-asb/aw55-50-a ... nia-biegow masz trochę info na temat naszej skrzyni zaś nie można tego traktować jako w pełni wiarygodne jeśli chodzi o tą skrzynię w naszych Thesis. Czyli ani nr błędów ani programowanie nie odpowiada Lancii.
Co do testera który ogarnia w pełni Lancię to zamiennika nie ma. Zawsze utkniesz w najważniejszym momencie i będziesz musiał skorzystać z Examinera.
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
![zdziwiony : zdziwiony :](./images/smilies/zdziwko.gif)
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
wg mnie logiczne wytłumaczenie z pomiarem ![Usmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dzięki za informacje
![Usmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dzięki za informacje
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Słuchaj, to nie tylko wytłumaczenie ale i doświadczenie realne. Pierwszy swój samochód z ASB miałem w 1999r i od tego czasu poznawałem najróżniejsze ASB i kiedyś (teraz też nie wszystkie mają) nie było na bagnetach podwójnego pomiaru na jednym bagnecie i ASB też działały poprawnie. Mam jednego Fiata z amerykańską ASB z roku 1984 i działa poprawnie ale tam mam normalnie od dołu miskę oleju i filtr.Jedrek pisze:wg mnie logiczne wytłumaczenie z pomiarem
dzięki za informacje
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
By się nie rozpisywać...
Problem jakim rozpocząłem ten temat związany jest z uszkodzonym korpusem elektrozaworów-sterownikiem.
By nie dorabiać nieuczciwych "fachowców" należy wymienić kompletny korpus elektrozaworów zakupiony jedynie w serwisie Lancii za ok 2,5 tyś zł + robocizna i cieszyć się jazdą.
Gdy jednak okaże się że uszkodzenie sterownika pociągnęło za sobą uszkodzenia mechaniczne skrzyni wiele się nie traci bo gdy znajdziecie uczciwy warsztat skrzyń automatycznych i podacie info o nowym sterowniku to zapłacicie mniej o jego wartość.
Problem jakim rozpocząłem ten temat związany jest z uszkodzonym korpusem elektrozaworów-sterownikiem.
By nie dorabiać nieuczciwych "fachowców" należy wymienić kompletny korpus elektrozaworów zakupiony jedynie w serwisie Lancii za ok 2,5 tyś zł + robocizna i cieszyć się jazdą.
Gdy jednak okaże się że uszkodzenie sterownika pociągnęło za sobą uszkodzenia mechaniczne skrzyni wiele się nie traci bo gdy znajdziecie uczciwy warsztat skrzyń automatycznych i podacie info o nowym sterowniku to zapłacicie mniej o jego wartość.
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Nie chcę zakładać nowego tematu, a pytanie dotyczy automatu. Przy jakich obrotach zmienia Wam biegi (pytanie dotyczy automatów 2.4jtd)? Ja mam wrażenie, że na dwójce ciągnie u mnie jakoś dziwnie wysoko przy sppkojnej jeździe ( 2500-2700obr/min) i ogólnie muszę się bardzo starać, żeby w ogóle nie ciągnął za wysoko.
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Przy bardzo delikatnym na ciśnięciu na gaz ( ok 15 % otwarcia przepustnicy )
2-przy 1200-1500
3-1900
4-2500
5-2500
co do piątki to jest czasem 2000 obr zależy od warunków na drodze.
2-przy 1200-1500
3-1900
4-2500
5-2500
co do piątki to jest czasem 2000 obr zależy od warunków na drodze.
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Rzeczywiście przy tak delikatnym naciskaniu u mnie podobnie jest - tyle że wtedy prawie wogóle samochód nie przyspiesza (bardziej się toczy niż przyspiesza
). W ruchu miejskim, kiedy trzeba chociaż 30-40% gazu wciskać właśnie nie wiem czemu na dwójce przed zmianą na trójkę ciągnie do 2500-2900...
Dzięki LUKI za info![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dzięki LUKI za info
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Djemik
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 18:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Witam,
Mam problem z moja skrzynia przy zmianie biegu z 1 na 2 jest szarpniecie ale zaobserwowalem to tylko na zimnej skrzyni gdy przejade jakies 5 km ustepuje, zaznaczam ze nie wymienialem oleju. Co moze byc przyczyna POMOCY !!![beczy : beczy :](./images/smilies/beksa.gif)
Mam problem z moja skrzynia przy zmianie biegu z 1 na 2 jest szarpniecie ale zaobserwowalem to tylko na zimnej skrzyni gdy przejade jakies 5 km ustepuje, zaznaczam ze nie wymienialem oleju. Co moze byc przyczyna POMOCY !!
![beczy : beczy :](./images/smilies/beksa.gif)
Ex-girlfrend: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001r 115km
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1999r 105km
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 2004r 140km
Girlfrend: Lancia Thesis 3.0 V6 24 2002r 215km![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1999r 105km
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 2004r 140km
Girlfrend: Lancia Thesis 3.0 V6 24 2002r 215km
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Najtaniej, najprościej i najszybciej będzie zmienić olej. Ale najprawdopodobniej któryś elektrozawór niedomaga. Najciekawsze jest to, że te skrzynie w 90% na zimnym chodzą ok - dopiero po nagrzaniu wariują.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]