Prawidłowa temperatura większości silników benzynowych to 90 stopni. Po nagrzaniu powinna cały czas trzymać sie na tym poziomie plus minus 5 st. przy ekstremalnych upałach i rodzaju stosowanego termostatu przy tychże warunkach. W zimie prawidłowo działający układ chłodzenia też powinien trzymać 90 st. Diesle w osobówkach raczej 90, ale są też takie które mają temp. pracy 80. Przyczyn nie osiągania przez silnik właściwej temperatury jest wiele brudna chłodnica, wentylator chłodnicy lub czujnik załączający wentylator, czujniki elektroniczne, przewody gumowe, zapowietrzenie układu chłodzenia i najczęściej uszkodzony termostat.
Kupując nowy termostat nie ma pewności że działa prawidłowo, w Polsce jest masa części nawet tych markowych bardzo słabej jakości mimo że za ciężkie pieniądze, miałem przypadek że dopiero trzeci zadziałał.
Żeby sprawdzić termostat mając go w ręku czy jest sprawny należy zagotować w garnku wodę, zamknięty termostat na jakimś drucie wkładamy do garnka, natychmiastowo lub w ciągu czasu nie dłuższym jak gotowanie jajka powinien się otworzyć, jeśli nie ruszył się wcale lub tylko częściowo to jest uszkodzony. operacji z garnkiem nie polecam robić w domu w obecności kobiet

można zamieszkać w swym ukochanym autku, na jakiś czas.
Jeśli wydaje nam się że wszystkie układy działają poprawnie a wskazania błedne to nic tylko podłączyć auto do kompa