Kappa - temperatura silnika

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: pawcio1 » 26 lis 2007, 20:59

"prezesjm" pisze:
"pawcio1" pisze:Postanowiłem odświeżyć ten temat...
Dziś wymieniłem termostat który był uszkodzony,pokazywał prawie cały czas tem. ok.55 st. Nowy kupiony w autosklepie 24 (140zł) pokazuje tem. w granicach 75st. a powinien 90st :? Wszystko sprawdzone,wszystko zrobione ale niestety temperatrura trochę za niska :roll: Może czujniki wadliwe?
P.S przypomnę że chodzi mi o Kappe bo niedawno kupiłem,a nie zmieniłem jeszcze avantarka... :wink:
Po czym wnioskujesz że powinno być 90 stC
Wnioskuje intuicyjnie że optymalna tem. silnika to 90 st, a nie jak mam 75-80... :? :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 26 lis 2007, 21:01

nic mylnego
mam nowy termostat i temperatura zatrzymuje sie na drugiej grubej kresce
do 90 dochodzi w jeździe po mieście.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: pawcio1 » 26 lis 2007, 21:03

"mike_d" pisze:
"prezesjm" pisze:
"pawcio1" pisze:Postanowiłem odświeżyć ten temat...
Dziś wymieniłem termostat który był uszkodzony,pokazywał prawie cały czas tem. ok.55 st. Nowy kupiony w autosklepie 24 (140zł) pokazuje tem. w granicach 75st. a powinien 90st :? Wszystko sprawdzone,wszystko zrobione ale niestety temperatrura trochę za niska :roll: Może czujniki wadliwe?
P.S przypomnę że chodzi mi o Kappe bo niedawno kupiłem,a nie zmieniłem jeszcze avantarka... :wink:
Po czym wnioskujesz że powinno być 90 stC
Pawcio1 - to pewnie do tej turbo od klubowicza :) Podepne sie pod posta wyzej i dopisze tylko ze po wymianie mam temp troche ponad 70 stopni. W srodku jest masakrycznie goraco - jezdze na temp 19 - 22 st w kabinie. Wczesniej byla straszna bida - ledwo sie dogrzewala. Teraz miodzio.
pozdrawiam i napisz jak sie nowy nabytek spisuje.
No u mnie tez było chodnawo,jest znacznie lepiej i jest jakby lepsza kultura pracy silnika,ale to być może subiektywne odczucie :)
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - temperatura silnika

Post autor: mike_d » 27 lis 2007, 23:16

Dzisiaj sporo jezdzilem po Katowicach. Temteratura doszla do 90 stopni i juz tak zostala.

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Hipolit » 23 gru 2007, 1:10

"sebabix" pisze:(...) sprowadzona z italii może to taki termostat na ciepły klimat ??
ja wlasnie dzis wymienilem w swojej kappie termostat... nowy mial oznaczenie 88stC, na starym znalazlem 83stC (auto sprowadzone z wloch do niemiec, gdzie jezdzilo kolejne 3-4latka, ale pochodzi z wloch)
Obrazek

timi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 05 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Tychy/Warszawa/Włochy

Kappa - temperatura silnika

Post autor: timi » 23 gru 2007, 12:32

Prawidłowa temperatura większości silników benzynowych to 90 stopni. Po nagrzaniu powinna cały czas trzymać sie na tym poziomie plus minus 5 st. przy ekstremalnych upałach i rodzaju stosowanego termostatu przy tychże warunkach. W zimie prawidłowo działający układ chłodzenia też powinien trzymać 90 st. Diesle w osobówkach raczej 90, ale są też takie które mają temp. pracy 80. Przyczyn nie osiągania przez silnik właściwej temperatury jest wiele brudna chłodnica, wentylator chłodnicy lub czujnik załączający wentylator, czujniki elektroniczne, przewody gumowe, zapowietrzenie układu chłodzenia i najczęściej uszkodzony termostat.
Kupując nowy termostat nie ma pewności że działa prawidłowo, w Polsce jest masa części nawet tych markowych bardzo słabej jakości mimo że za ciężkie pieniądze, miałem przypadek że dopiero trzeci zadziałał.
Żeby sprawdzić termostat mając go w ręku czy jest sprawny należy zagotować w garnku wodę, zamknięty termostat na jakimś drucie wkładamy do garnka, natychmiastowo lub w ciągu czasu nie dłuższym jak gotowanie jajka powinien się otworzyć, jeśli nie ruszył się wcale lub tylko częściowo to jest uszkodzony. operacji z garnkiem nie polecam robić w domu w obecności kobiet :roll: można zamieszkać w swym ukochanym autku, na jakiś czas.
Jeśli wydaje nam się że wszystkie układy działają poprawnie a wskazania błedne to nic tylko podłączyć auto do kompa

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - temperatura silnika

Post autor: wega » 23 gru 2007, 13:37

w Polsce jest masa części nawet tych markowych bardzo słabej jakości mimo że za ciężkie pieniądze
To sobie kupuj i mieszkaj we Włochach. Tam na pewno części nawet te markowe są lepsze. Zima też daje popalić. Głupszej odpowiedzi nie mogłem wymyślić.
Co do temperatury, to tylko "wskaźnik", on też się może mylić. Przecież sam wskaźnik temperatury nie przechodzi okresowych legalizacji a może powinien.
U mnie w lecie zawsze mam 90st. a teraz jak są temperatury ujemne na trasie 75max. a w mieście ok.85max. Na postoju 90st.
Miałem wcześniej Vectrę A i wskaźnik temperatury silnika to walka z wiatrakami. Każdy pokazuje inaczej. Możesz sobie poszukać na forum vectra-unlimited.
Obrazek

timi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 05 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Tychy/Warszawa/Włochy

Kappa - temperatura silnika

Post autor: timi » 23 gru 2007, 14:16

Co do wadliwości nowych części to piszę to po to żeby przestrzec innych, a nie chwalić się że nie mieszkam w Polsce. We włoszech też są takie problemy z częściami do samochodów więc ostrzegam tylko, bo niektórym nie znika problem mimo wymiany termostatu. A co do jakości produkowanych części to mam pewną wiedzę gdyż pracowałem na warsztacie samochodowym, więc wiele razy trzeba było jeździć i coś reklamować.
Vectra B to mój drugi samochód więc znam problem dwóch czujników, jeden od zegarów a drugi na termostacie zaraz obok daje dane na wentylator i do kompa. Jak to z czujnikami wygląda w Lancii jeszcze nie wiem, nie mam instrukcji a Kappę kupiłem nie dawno i na razie wszystko ok
Ponieważ schemat układu chłodzenia w nowoczesnych samochodach jest dość podobny, a o takich tu piszemy, toteż kolego wega napisałem o wielu problemach jakie mogą się na siebie nałozyć lub występować osobno ale warto je rozważyć, choć mogą być jeszcze inne. I nie po to by chwalić się że mieszkam we Włoszech tylko by być może komuś pomóc

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - temperatura silnika

Post autor: sam_go » 23 gru 2007, 21:29

Panowie, o co hallo??
Dla mnie ktoś może mieszkać na 50 piętrze Mariotta, ale, jak ma w aucie zimno, to w niczym nie jest lepszy ode mnie.
Widzę, że zawiązała się fachowa dyskusja, więc mam pytanie: czy nie powinno się wykluczyć wady czujnika w momencie, gdy pokazuje temp. ok. 90 w miejskich korkach, aby następnie wskazać 50 w trasie w temp. ujemnych. Przecież to oczywista wada termostatu a nie czujnika. Następne pytanie brzmi: Czy termostat w Kappie oddzielnie przepuszcza płyn na duży obieg, a oddzielnie na nagrzewnicę? Pytanie być może naiwne, ale miałem sytuację, gdy wiatrak chłodnicy zaczynał chodzić, a w środku wiało chłodem.
Dzięki, pozdrawiam, i życzę wszystkiego naj, naj na Święta i w Nowym Roku.
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 24 gru 2007, 9:05

sam o masz na 80 % zapowietrzoną chłodnice, pewnie gazmeni ci to zrobili wpinając sie do układu chłodzenia to ich standardowe zachowanie.

mogę dodać ze po wymianie płynu na nowe borygo, nie z mojej winy temperatura spadła z 90 do 70 w korkach :), także borygo będę wymieniał co rok koszt nie duży :), jeżeli ktoś głosi herezje dotyczące że nowe borygo żre gumę, to wyjąłem reduktor kme i rozłożyłem, membrana wodna po 50 tys km wyglądała jak nowa.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: bialy-murzyn » 24 gru 2007, 17:16

u mnie jest 60-70 w trasie, a w korkach 80-90 max, więc tak ma byc
bo moj samochod jest przykladowym, tylko jeden taki powstal, dziekuję : )

Przemic
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 147
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Przemic » 27 gru 2007, 20:01

Dziś wymieniłem termostat, na trasie jest jakieś 75 st. po mieście 85
Stary termostat był cały czas otwarty i na trasie ledwo łapał 50-55 st.
Citroen C5 II 2,0 HDi Break BVA6
była Lancia Kappa 20VT

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - temperatura silnika

Post autor: Przemo » 27 gru 2007, 20:20

"Przemic" pisze:Dziś wymieniłem termostat, na trasie jest jakieś 75 st. po mieście 85
Stary termostat był cały czas otwarty i na trasie ledwo łapał 50-55 st.
To i tak masz coś dalej źle. Miałem taką samą Kappę jak Ty i obojętne czy lato czy zima czy stałem w korku czy jechałem 200 to temperatura cały czas 90 stopni.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Kappa - temperatura silnika

Post autor: kretekpodnietek » 27 gru 2007, 22:43

"pawcio1" pisze:
"prezesjm" pisze:
"pawcio1" pisze:Postanowiłem odświeżyć ten temat...
Dziś wymieniłem termostat który był uszkodzony,pokazywał prawie cały czas tem. ok.55 st. Nowy kupiony w autosklepie 24 (140zł) pokazuje tem. w granicach 75st. a powinien 90st :? Wszystko sprawdzone,wszystko zrobione ale niestety temperatrura trochę za niska :roll: Może czujniki wadliwe?
P.S przypomnę że chodzi mi o Kappe bo niedawno kupiłem,a nie zmieniłem jeszcze avantarka... :wink:
Po czym wnioskujesz że powinno być 90 stC
Wnioskuje intuicyjnie że optymalna tem. silnika to 90 st, a nie jak mam 75-80... :? :wink:
u mnie takie cos było w delcie, ciągle pokazywal 70 stopni, ale wymieniłem go i już w porządku, pokazuje 90.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - temperatura silnika

Post autor: pawcio1 » 27 gru 2007, 22:53

"Przemo" pisze:
"Przemic" pisze:Dziś wymieniłem termostat, na trasie jest jakieś 75 st. po mieście 85
Stary termostat był cały czas otwarty i na trasie ledwo łapał 50-55 st.
To i tak masz coś dalej źle. Miałem taką samą Kappę jak Ty i obojętne czy lato czy zima czy stałem w korku czy jechałem 200 to temperatura cały czas 90 stopni.
Ja tez wymieniałem niedawno i mam tak samo jak kolega Przemic...
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”