Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: bronx » 10 lip 2014, 7:52

bassooner pisze:
przekonałeś mnie! nawet jeśli nie potrzebuję to i tak zaślepię! ;-)
Jak zobaczysz dolot, co tam jest, co idzie w cylindry to .... się zdziwisz jak te silniki jeszcze jeżdżą ... ;)

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2555
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: bassooner » 10 lip 2014, 17:58

bronx pisze:
bassooner pisze:
przekonałeś mnie! nawet jeśli nie potrzebuję to i tak zaślepię! ;-)
Jak zobaczysz dolot, co tam jest, co idzie w cylindry to .... się zdziwisz jak te silniki jeszcze jeżdżą ... ;)
dobra dobra... widziałem w germanii lybry z przebiegiem 300 - 400 tys km... czy to znaczy, że wszystkie miały zaślepione EGRy... ;-)

a jeszcze popytam:
- co z wyższą temperaturę spalania po zaślepieniu, bo przecież silnik będzie miał więcej tlenu?
- co z turbiną, bo chyba będzie się szybciej kręciła tak na biegu jałowym jak i na częściowych obciążeniach?
- co z nagrzewaniem silnika zimą - jak jest bardzo zimno to EGR jest zamknięty, czy bardziej lub mniej otwarty przyspieszając nagrzewanie silnika?
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: FXX » 10 lip 2014, 19:28

Nie, nie znaczy. Znaczy to, że mają pełno syfu w kolektorze dolotowym i po wyczyszczeniu dolotu i zaślepieniu EGR większość odzyska nieco wigoru ;)

1. Dawką steruje komputer, więc powinien zachować prawidłową, poza tym usuwasz jedynie dawkę spalin (z resztą w spalinach również masz jakąś część tlenu - w cylindrze nie wypala się 100%).
2. Dlaczego ma się szybciej kręcić? Przecież ilość spalin pozostaje ta sama, EGR przy obciążeniu się przymyka, a do tego masz zmienną geometrię sterowaną przez ECU, które dba o prawidłowe ciśnienie przy danych obrotach i obciążeniu.
3. Nie zauważyłem żadnej różnicy, a poza tym sterowanie EGR chyba nie jest w żaden sposób uzależnione od temperatury zewnętrznej.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
kielon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 329
Rejestracja: 28 wrz 2009, 20:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: kielon » 10 lip 2014, 20:26

FXX i bronx podlinkujecie, którą zaślepkę mam kupić do CF3 bo na kilku aukcjach pisali, że do tego silnika sie nie nadaje i bedzie check engine i tryb awaryjny...
Lancia Delta II 1.6ie 8V 95r.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: FXX » 10 lip 2014, 20:46

Ja kupiłem dokładnie od tego gościa :)

:link:

O żadnym błędzie na desce czy awaryjnym nie ma mowy. To dopiero w EDC16, który w Lybrze nie występował :)
Jedynie będzie błąd w pamięci ECU, ale to w niczym nie przeszkadza.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
kielon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 329
Rejestracja: 28 wrz 2009, 20:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: kielon » 10 lip 2014, 20:59

FXX pisze:Ja kupiłem dokładnie od tego gościa :)

:link:

O żadnym błędzie na desce czy awaryjnym nie ma mowy. To dopiero w EDC16, który w Lybrze nie występował :)
Jedynie będzie błąd w pamięci ECU, ale to w niczym nie przeszkadza.
no i pięknie : yesyes : dam znać jak zamontuje i jakie będą efekty :)
Lancia Delta II 1.6ie 8V 95r.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: Ramzes_II » 11 lip 2014, 6:09

bassooner pisze:
bronx pisze:
bassooner pisze:
przekonałeś mnie! nawet jeśli nie potrzebuję to i tak zaślepię! ;-)
Jak zobaczysz dolot, co tam jest, co idzie w cylindry to .... się zdziwisz jak te silniki jeszcze jeżdżą ... ;)
dobra dobra... widziałem w germanii lybry z przebiegiem 300 - 400 tys km... czy to znaczy, że wszystkie miały zaślepione EGRy... ;-)

a jeszcze popytam:
- co z wyższą temperaturę spalania po zaślepieniu, bo przecież silnik będzie miał więcej tlenu?
- co z turbiną, bo chyba będzie się szybciej kręciła tak na biegu jałowym jak i na częściowych obciążeniach?
- co z nagrzewaniem silnika zimą - jak jest bardzo zimno to EGR jest zamknięty, czy bardziej lub mniej otwarty przyspieszając nagrzewanie silnika?
przestańcie powtarzać bzdury zaczytane/zasłyszane/wymyślone. Wielokrotnie było wałkowane jak w JTD działa zawór i kiedy. Zapoznajcie się z zasadą działania EGR.
Obrazek
Jak widać EGR działa przy niskich/średnich dawkach paliwa do 3000 obr/min. Powyżej jest nieaktywny. Płaskie obszary to zamknięcie zaworu. Gdzie tu jest zależność od temp. silnika, powietrza, słońca, księżyca, kawy.. ?

I Powtarzam Ponownie: Im więcej powietrza w DIESLU tym niższa temperatura spalania ! Im więcej paliwa tym większa temp spalania ! To nie jest silnik benzynowy, gdzie proces jest zgoła odwrotny !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: bronx » 11 lip 2014, 8:24

A co Ty się tak denerwujesz ?
Pytał człek nie mający pojęcia to FXX mu wytłumaczył że egr działa tylko od rpm i dawki paliwa :)

Również kupowałem od gościa który zalinkował FXX i ogólnie jest ok.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 10:18 przez FXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Niepotrzebny cytat :)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: Ramzes_II » 11 lip 2014, 8:28

... i od powietrza.
Nie denerwuje się tylko w kółko te same teksty.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3474
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: Flyman » 11 lip 2014, 10:08

Panowie, błagam. Jeśli temat idzie płynnie, nie wrzucajcie kopi postu, który jest pięć centymetrów powyżej. Więcej przewijania niż czytania. A temat ciekawy. Dziękuję.

Dobra, to ja chyba też zaślepię.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: bronx » 11 lip 2014, 10:36

Ramzes_II pisze:... i od powietrza.
Nie denerwuje się tylko w kółko te same teksty.
No osie x,y- dawka, obroty
mapa -powietrze.

Sam przecież wiesz jak jest w dzisiejszych czasach. Internet dostępny a tam pełno głupot wypisywanych nawet na portalach, wortalach branżowych.
To się potem przekłada na życie, jak głuchy telefon idzie w świat info nie mające nic wspólnego z prawdą.

I tak będzie do końca życia.
To tak samo jak z laniem PB98 do auta PB95, że niby wzrasta moc, a to inny wskaźnik przeca jest ( odporność na samozapłon) :)

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2555
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: bassooner » 11 lip 2014, 11:55


To tak samo jak z laniem PB98 do auta PB95, że niby wzrasta moc, a to inny wskaźnik przeca jest ( odporność na samozapłon) :)



tu akurat spotkałem się z opinią, że w Polsce 98 ma de facto 95 oktanów a 95 to ma nie wiadomo ile ;-)
dlatego leją (niektórzy) 98


P.S. i proszę na mnie nie krzyczeć, bo moja niewiedza wypływa ze zgoła innego zawodu tak wyuczonego jak i wykonywanego, a pytania akuratnie wygrzebałem z innego forum. ja na nikogo nie będę krzyczał, że ktoś nie wie w jakiej tonacji jest IV Beethovena, a przecież Lancista takie rzeczy wiedzieć powinien... ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: Ramzes_II » 11 lip 2014, 12:14

IV Beethovena jest w tonacji B-Dur.
Nikt nie krzyczy na Ciebie.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - dymienie przy przyspieszaniu

Post autor: FXX » 11 lip 2014, 12:48

Na temat PB98 a PB95 ostatnio czytałem całkiem ciekawy artykuł. Jak go odnajdę to z pewnością wrzucę :)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Levi23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 28 wrz 2013, 17:35
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Żory

Post autor: Levi23 » 11 lip 2014, 13:52

A ja leję 98 do Bravo, a Lybrę zaślepię przy operacji u Ramzesa (nie wiem jeszcze kiedy to będzie) ;)
Lybra SW `01 2,4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”