Dedra - dwa paski
Dedra - dwa paski
Witam co do tych pasków balansujących powiem tyle iż miałem przypadek że ten pasek mi pękł, jeździłem dość długo bez niego a potem kupiłem i założyłem. Nie ustawiałem na żadne znaki bo nie widziałem ze tam jakieś są? Po jakimś czasie chyba 80 tys km wymienlem znowu i nic sie nie dzialo. Nie wiem czy miałem szczeście czy faktycznie te wałki nie kolizuja z silnikiem?
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Dedra - dwa paski
A ja to mimo wszystko potwierdzam , bo w moim polonezie kiedy mialem silnik Lanci 2.0 ze sciągniętym paskiem od balansów na jednym długim slajdzie - pukneło ,stukneło i było po cisnieniu oleju , po rozbiórce okazało się ,że balans dostał przeciwwagą wału - pękło łozyskowanie i balans nie był prosty - jest jeszcze jedna sprawa która nalezało by sprawdzić aby rozwiać wątpliwości ( sam tego nie robiłem) czy każdy silnik ma takie same wałki balansujące? i czy każda przeciwwaga w wałach jest tego samego kształtu?"makek" pisze:Przepraszam kolegę Dedra4wd, faktycznie pomyliłem się (pisałem, że nie mam pewności). Wypowiedzi takiej udzielił Lancia1969 w temacie Dedra - pasek rozrządu.
Teraz albo zaślepiam aluminiowym wałkiem albo zakładam pasek tylko "deko" mniej naprężony

Grzesiek
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra - dwa paski
Ja, podobnie jak Wujek, fabryki poprawial nie bede i rowniez zaloze ten pasek.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Dedra - dwa paski
Moge powiedzieć jedno w tym temacie, gadałem z gościem, który kiedyś pracował w fabryce w dziale projektowym silników i powiedziałmi jedno, jak jest balans to ma być, bo silnik jest tak wyliczony, że te balanse muszą być. Inaczej jest bardziej awaryjny, głównie to ma dużo większe wibracje. Wiadomo, że po 50 czy 60 tyś to go szlag nie trafi, ale na przy więksym dystansie jest widać różnice, a najprostszy sposob na sprawdzenie tego na własne oczy, to jak jest super wyważony silnik i nie wibruje, to postawić na nim szklankę wody z tzw. membranką, a później zdjąc paski i zobaczycie jaka będzie różnica. Oni tak pokazywali jak silnik jest super wyważony, tak obrazowo.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Dedra - dwa paski
Witam,
Założyłem paski (rozrząd i balans) Dayco - balans nie świszcze i nie wyje!!!
Pozdrawiam
Założyłem paski (rozrząd i balans) Dayco - balans nie świszcze i nie wyje!!!
Pozdrawiam
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Dedra - dwa paski
Tez sie skusilem na rozrzad+balans Dayco(ponownie). Przyznam sie bez bicia, ze cena miala tu duze znaczenie."wujek" pisze:Witam,
Założyłem paski (rozrząd i balans) Dayco - balans nie świszcze i nie wyje!!!
Pozdrawiam
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Odp: Dedra - dwa paski
mario09 masz moze dane dotyczące napreżenia paska rozrządu i balansowego? mam taki przyrząd (chyba tensjometr sie nazywa i nim sie kontroluje naciag pasków) ale niestety nie mam zadnych danych do tego przyrządu i nie wiem jak napiąć paski
zeby nie piszczały i zeby były dobrze napiete.
