Dedra - dwa paski

Anonymous

Dedra - dwa paski

Post autor: Anonymous » 13 mar 2006, 8:38

Witam co do tych pasków balansujących powiem tyle iż miałem przypadek że ten pasek mi pękł, jeździłem dość długo bez niego a potem kupiłem i założyłem. Nie ustawiałem na żadne znaki bo nie widziałem ze tam jakieś są? Po jakimś czasie chyba 80 tys km wymienlem znowu i nic sie nie dzialo. Nie wiem czy miałem szczeście czy faktycznie te wałki nie kolizuja z silnikiem?

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - dwa paski

Post autor: lancia1969 » 13 mar 2006, 9:40

"makek" pisze:Przepraszam kolegę Dedra4wd, faktycznie pomyliłem się (pisałem, że nie mam pewności). Wypowiedzi takiej udzielił Lancia1969 w temacie Dedra - pasek rozrządu.
A ja to mimo wszystko potwierdzam , bo w moim polonezie kiedy mialem silnik Lanci 2.0 ze sciągniętym paskiem od balansów na jednym długim slajdzie - pukneło ,stukneło i było po cisnieniu oleju , po rozbiórce okazało się ,że balans dostał przeciwwagą wału - pękło łozyskowanie i balans nie był prosty - jest jeszcze jedna sprawa która nalezało by sprawdzić aby rozwiać wątpliwości ( sam tego nie robiłem) czy każdy silnik ma takie same wałki balansujące? i czy każda przeciwwaga w wałach jest tego samego kształtu?

Teraz albo zaślepiam aluminiowym wałkiem albo zakładam pasek tylko "deko" mniej naprężony :D

Grzesiek

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Dedra - dwa paski

Post autor: mario09 » 13 mar 2006, 10:03

Ja, podobnie jak Wujek, fabryki poprawial nie bede i rowniez zaloze ten pasek.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3319
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Dedra - dwa paski

Post autor: Marcin_D » 13 mar 2006, 11:46

Moge powiedzieć jedno w tym temacie, gadałem z gościem, który kiedyś pracował w fabryce w dziale projektowym silników i powiedziałmi jedno, jak jest balans to ma być, bo silnik jest tak wyliczony, że te balanse muszą być. Inaczej jest bardziej awaryjny, głównie to ma dużo większe wibracje. Wiadomo, że po 50 czy 60 tyś to go szlag nie trafi, ale na przy więksym dystansie jest widać różnice, a najprostszy sposob na sprawdzenie tego na własne oczy, to jak jest super wyważony silnik i nie wibruje, to postawić na nim szklankę wody z tzw. membranką, a później zdjąc paski i zobaczycie jaka będzie różnica. Oni tak pokazywali jak silnik jest super wyważony, tak obrazowo.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Dedra - dwa paski

Post autor: Patryklancia » 13 mar 2006, 12:23

ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - dwa paski

Post autor: wujek » 22 mar 2006, 23:35

Witam,
Założyłem paski (rozrząd i balans) Dayco - balans nie świszcze i nie wyje!!!
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Dedra - dwa paski

Post autor: mario09 » 23 mar 2006, 5:54

"wujek" pisze:Witam,
Założyłem paski (rozrząd i balans) Dayco - balans nie świszcze i nie wyje!!!
Pozdrawiam
Tez sie skusilem na rozrzad+balans Dayco(ponownie). Przyznam sie bez bicia, ze cena miala tu duze znaczenie.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Odp: Dedra - dwa paski

Post autor: henek155 » 13 lis 2009, 12:52

mario09 masz moze dane dotyczące napreżenia paska rozrządu i balansowego? mam taki przyrząd (chyba tensjometr sie nazywa i nim sie kontroluje naciag pasków) ale niestety nie mam zadnych danych do tego przyrządu i nie wiem jak napiąć paski :( zeby nie piszczały i zeby były dobrze napiete.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”