Delta III 1.9 TT - stuk z układu napędowego

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 03 kwie 2014, 15:10

Też tak sądzę i na pewno tak tego nie zostawię ale z drugiej strony nie chciałbym aby "mechanicy" w ASO uczyli się na moim samochodzie i wymieniali po kolei wszystko co się da. Oni raczej nie mają pojęcia co to może stukać.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Valdi » 03 kwie 2014, 15:46

"Dwumasa pracuje w ten sposób w tym samochodzie". Co to brednie.Dawno nie słyszałem większej głupoty.Ten rzekomy "mistrz" to faktycznie jest mistrz,ale w opowiadaniu pierdół i wciskaniu ludziom kitu.Jeżeli tak stuka koło w już pracującym silniku,to co się z nim dzieje jak jest zapalany i gaszony? Wtedy chyba wychodzi sobie z karoserii i idzie na spacer.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

udawany.pozorant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: udawany.pozorant » 10 kwie 2014, 8:09

Witam ,widzę że kolega z Lublina .Jakiego koloru ta delta bo jest nas tu w królestwie ziemniaka i buraka kilku zaledwie .Ja mam srebrną .Co do stuków to pisałem na forum o skrzyni biegów .U mnie znienacka zaczęła stukać po wyrzuceniu na luz lub hamowaniu silnikiem .Miałem nadzieje początkowo że to półoś ale niestety to skrzynia .Prawdę pisał przedmówca że straszne luzy na dyfrze . Mało tego wiele innych elementów wykonano skandalicznie .U mnie wyszczerbił sie ząb na wałku atakującym koło w dyfrze i stąd te stuki jesli motor ciągnie to koła stykają sie jedną stroną jesli hamuje to drugą a uszkodzenie jest większe od strony hamującej . Zorientowałem sie gdy spuściłem olej w skrzyni był ok ale w dyfrze aluminium (są 2 spusty). Ułamany opiłek wpadł między wałek zdawczy a obudowę i sie tam kręcił . Dodatkowym kwiatkiem który odkryłem był rozłączenie osi wybieraka z pazurem . Jest tam kołek rozprężny jednak niemiaszkom przy produkcji nie chciało sie go wbić w całości tylko do połowy tak że trzymał 1/2 właściwej powierznchni aż go ścięło (objaw to żle wchodzi 1 i 2 ) , fuks że nie wpadł między tryby . Strach pomyśleć że byłem w Grecji i Hiszpanii . Można kupic nową skrzynkę z brava albo bawić sie w naprawy ( ja jestem po gwar.).Jak widać każde auto i marka ma jakiś haczyk .Tu na bank jest to oplowska skrzynka austriackiej produkcji słynna juz na forach GM/opel.

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 11 kwie 2014, 20:42

Cześć, moja Delta to wersja Momo - prawie czarna. Poruszyłeś sprawę wybierania biegów. U mnie też nie ma tu bajki, dwójka i trójka ze zgrzytem. Wymienili cięgna ale nic się nie poprawiło. Mam w domu drugą Lancię Ypsilon. Jeździ żona. Tu jest super. Samochód jest wręcz genialny a naprawdę mam porównanie do samochodów tej klasy.

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 11 kwie 2014, 20:51

Za to u mnie biegi wchodzą bez żadnych zgrzytów i problemów. Jedynie te stuki ale to też nie zawsze.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 04 maja 2014, 10:55

Dzień dobry,
czy udało się komuś coś zdiagnozować w sprawie stuków?

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 05 maja 2014, 20:52

Niestety ostatnio auto potrzebne mi jest codziennie i nie mogę sobie na razie pozwolić na odstawienie go do aso.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 17 cze 2014, 19:54

Cześć wracam do tematu. Stuk cały czas jest uciążliwy. Serwis przekonuje mnie, że to tak jest w tym samochodzie. Ja nie jestem w stanie tego zaakceptować. Stuk ewidentnie nasila się. Pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku, skrzyni.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 18 cze 2014, 15:12

Witam.
Ja też zdecydowałem się wreszcie ruszyć temat i umówiłem się do aso, tym razem do innego. Nie uwierzycie ale jeździliśmy 10 minut i ani jednego nawet cichego stuknięcia :evil: Dopiero jak podjechałem za drugim razem to stuki były wyraźnie słyszalne. Serwis umówił mnie z przedstawicielem FAP który miał zakwalifikować do naprawy lub też nie. Pojechałem więc jeszcze raz i mimo, że tłumaczyłem iż stukanie nie występuje "na zimno" tylko po mocniejszym rozgrzaniu to specjalista zdiagnozował to jako normalną pracę dwumasy w tym modelu. Coraz mniej mi się to podoba.

Prośba o opinie osób które użytkują Deltę z motorem 1,9 Twin Turbo (najlepiej w wersji MOMO ale inne też mile widziane). Jak jest w Waszych autach?
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 21 cze 2014, 22:06

U mnie też stwierdzają, że jest OK. Jeździłem wieloma samochodami, o wiele starszymi i nigdy nie było takiego objawu. To co Tobie mówi mechanik wydaje mi się nieporozumieniem. Dwumasa powinna stuka podwójnie, czyli dwa puknięcia. Poza tym to nie do pomyślenia aby było słychać ciężarek z dwumasy. Dla mnie to gigantyczny luz w napędzie w okolicach skrzyni biegów. Kto wie, czy to nie fabryczna wada a tłumaczenie FAP z góry ustawione.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: BootError » 22 cze 2014, 1:19

Tobie przynajmniej próbowali coś zrobić a u mnie od razu powiedzieli że jest OK :-?
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Gros » 22 cze 2014, 8:15

Zawsze mówiłem że Fiat to 4 koła i bat a w połączeniu ze śmieciami oplowskimi to już kupa do kwadratuu

Włoskie są najlepsze lody
Będziecie chłopaki wojować i tak nic z tej wojenki nie wyniknie to cała prawda o FAP
A serwisy Fiata to większości dno i teoretycy po szkoleniach bez wiedzy praktycznej
aż wstyd
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 27 cze 2014, 13:07

Najgorsze stwierdzenie jakie można usłyszeć to... proszę jeździć jak się nasili o naprawimy. To wyraz bezsilnosci i właśnie braku wiedzy.
I nawet nie mam tu pretensji do mechaników. Oni coś tam próbują, starają się jednak często potrzebują wsparcia importera i tu okazuje się że jest ściana.
Ja nie dam za wygraną. Samochód ma 7 miesięcy. Muszą coś zrobić.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
omulec
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: omulec » 27 cze 2014, 19:48

Darek, może spróbuj w serwisie, który z Fiatem nie ma nic do czynienia. Do Warszawy nie masz daleko, nie reklamując (bo sam nie korzystam z braku gwarancji z autoryzowanych) jest serwis, który oprócz Lancii ma Saaba, Jeepa i Chryslera. Podejście mechaników i doradcy serwisowego może być inne.

A tak z innej strony - zgłoś to 3 razy, jeśli nie naprawią pomogę Ci załatwić wymianę samochodu. W jakim salonie kupiłeś?

Awatar użytkownika
Woznidar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2013, 22:48
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta III - stuk z układu napędowego

Post autor: Woznidar » 28 cze 2014, 11:52

Kupiłem w Kielcach. W Lublinie jest fatalny serwis Lancii. Właśnie myślę o jakimś innym serwisie.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”