Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea/Palio Weekend?

Awatar użytkownika
kuba88
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 831
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:34
Imię: Jakub
Lokalizacja: Mokre (Grudziądz)

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: kuba88 » 19 lis 2011, 19:16

Obniżanie dedry to według mnie wariactwo. Fabrycznie jest wystarczająco niska, aby ślicznie wyglądac i niestety chaczyc o zdecydowanie zbyt wiele elementów polskich dróg i poboczy. :roll:
Ps. Z tego co wyczytałem wyżej wyczytałem, lancia na amorkach z fiata będzie bardziej miękka.
Ps 2. Orientuje się ktoś jaka jest różnica w cenie amortyzatorów z fiata i lancii?
Były: Mitsubishi Colt GLXi mk.3 1.5, Vw Golf III 1.4, Nissan Almera 1.4, Lancia Dedra 1.8, Audi 80 1.9TDI, Ford Transit mk.4, Mercedes Sprinter 213CDI, Renault Master 2.5D, Lancia Zeta 2.1TD,Fiat Stilo MW 1.9JTD
Obecne: VW Passat 1.9 TDI , Lancia Kappa 2.0 145 Km

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: vanisch » 19 lis 2011, 19:17

Nie no nie żartuj nie będę ciął sprężyn, nie są aż tak drogie ;)

Ja chcę obniżyć przód, nie ma szans o nic zahaczyć bo jest tak wysoko!

Te z Fiata są czasem tańsze wg katalogów.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: mac1us » 19 lis 2011, 19:31

Nie wiem co macie wszyscy z tą twardością amortyzatorów, prawda jest taka, że jeśli nie kupicie oryginałów z salonu to z twardością jest loteria. Wcześniej miałem amortyzatory z Fiata Bravo/a, najtańsze Fasta plus sprężyny chyba eibach i było twardo w sumie w sam raz. Teraz jak mam cięższy przód przez turbo oraz inne amortyzatory od Fiata Coupe 16vt jest już za twardo. W sklepie też Wam nie powiedzą czy auto będzie twarde czy nie. Moim zdaniem twardość w dość kontrolowany sposób można wybierać doborem sprężyn i wysokością opony.

Dla mnie i taty i Dedra i Delta stoją seryjnie za wysoko, bordowa sw jak ją zobaczyliśmy to wygląda jak jeep, a przechylała się też strasznie. Uważać trzeba na krawężniki i tyle. Moja Delta jest na tyle twarda, że nie ugnie się na tyle, by na jakimś wybiciu na drodze później przytrzeć, tata ma z tym większy problem, ale prowadzenie obu aut jest znacznie lepsze.

Sprężyny od Fiata Marea będą pasować łikend czy nie łikend nie ma znaczenia. Będą pasować od Fiata Tipo, Tempra, Bravo, Brava, Coupe, Marea, tył może od Punto mk1 i całość może od Multipli, co do Alf Romeo to 155, 145, 146, Lancia Delta, Dedra i chyba tyle ;).

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: vanisch » 19 lis 2011, 19:33

Tył pasuje też od Palio Weekend, a więc od Sieny także ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: schab » 20 lis 2011, 13:09

Widzę, że prawie wszyscy chcą iść na skróty . A po cholerę kombinować ze sprężynami z innych aut , mając nadzieję , że będą twardsze , niższe itp .
Wystarczy wejść na stronę któregokolwiek producentów sprężyn i trochę poczytać .
Dowiecie się , że produkują oni sprężyny różnej wysokości i twardości - niekoniecznie jedno z drugim ma związek . Twardość oznacza się różnymi kolorami . I tak u H&R niebieskie sprężyny są komfortowe , żółte średnie , czerwone - twarde . Wysokości też są co najmniej trzy : normal , -25 , -40 .
Ja kupiłem swoją Dedrę na komfortowych -40 i na nasze drogi to faktycznie nie jest dobre rozwiązanie . Na tyle mi doskwierało ciągłe naprawianie plecionki wydechu , prostowanie miski , czy spawanie obudowy skrzyni , że założyłem osłonę pod silnik . Przykręciłem dwa profile między przednią belką , a mocowaniem wahaczy do sanek - a pomiędzy nie przyspawałem perforowaną blachę . Problemy ze spodem się skończyły , ale czasami lekarstwo jest gorsze od choroby . Po uderzeniu dużej nierówności o jeden z tych profili - pokrzywiło mi sanki .
Zmieniłem swoje nastawienie do komfortu i założyłem twarde sprężyny najpierw na tył ( jedna ze starych mi pękła - więc był pretekst ) , a potem na przód ( cały czas sprężyny -40 ) . I to jest optymalne rozwiązanie . Nawet bez osłony nie masakruję spodu , auto wygląda o niebo lepiej niż na sprężynach o "normalnej" wysokości i o niebo lepiej się prowadzi .
Łatwo było mi to potwierdzić - bo drugą Dedrę kupiłem na standardowym zawieszeniu i po tygodniu jazdy zmieniłem je na twarde - które zostało po rozbitej poprzedniczce .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: vanisch » 20 lis 2011, 14:15

Miałem miękkie Eibachy w jednej Dedrze i były jak dla mnie rewelacyjne, obniżały o 40mm, na tarnowskie drogi w sam raz ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: bassman » 21 lis 2011, 23:16

Schab na tych niskich twardych sprężynach nie odczuwasz, że buda auta dostaje mocno w kość i zaczyna później nieprzyjemnie trzeszczeć (ja w swoim maluchu z glebą przed obspawaniem miałem efekt piszczących uszczelek drzwiowych, a później pływającą geometrię nadwozia)?
Stosujesz może jeszcze rozpórkę kielichów kolumn mcphersone'a w pakiecie ze sprężynami?

Mnie zglebiona Dedra też się bardzo podoba i chętnie też bym poszedł w tym kierunku, ale nie wiem czy na łódzkich ulicach bym jej nie zniszczył?...

Jak macie jakieś pomysły, jak to bezpiecznie uczynić, to chętnie poczytam.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: schab » 22 lis 2011, 7:30

bassman pisze:Stosujesz może jeszcze rozpórkę kielichów kolumn mcphersone'a w pakiecie ze sprężynami?
A powiesz mi łaskawie po co ? Sądzisz że wygięty kawałek ruru przykręcony trzema śrubami M8 do kielicha przeniesie większe siły niż profil , który już tam jest ? Podnieś maskę i zobacz , że od kielichów w kierunku ściany grodziowej idą pod kątem ~30' zamknięte profile - to może jakieś ozdoby ... 8-O
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
bentekQLIMAX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
Imię: Dawid
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: bentekQLIMAX » 22 lis 2011, 9:04

kolega bassman ma rację rozpora jest potrzebna przy obniżaniu w wielu samochodach się takie rozwiazanie dodatkowego usztywnienia nadwozia stosuje o ile zawiaz jest obnizony
mam ten sam efekt co kolega bassman trzeszczace plastiki kokpitu oraz uszczelek :(
wiadomo mi że w deltach przy założonej rozpórce tego nieprzyjemnego efektu nie ma a dedra to delta sedan wiec rozpora powinna być:) jak to się mówi kto nie rozpiera ten się zwiera i trzeszczą wszystkie plastiki :P

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: bassman » 22 lis 2011, 10:53

Znam dobrze budowę Dedry SW - sam posiadam dwie, w tym jedna rozłożona do gołego nadwozia - i sam przyznasz, że nadwozie typu kombi jest najbardziej miękkim nadwoziem i najbardziej podatnym na wzdłużne wygięcia.
Rozpórka między kielichami daje coś w rodzaju przekątnej wzmacniającej.
Owszem są tam takie wzmocnienia jak opisujesz, z tym że nie są to profile zamknięte, a raczej otwarte ceowniki. Po obejrzeniu sposobu ich zamocowania bardziej bym się skłaniał, że to ma tworzyć barierę kontrolowanej strefy zgniotu przed kabiną auta. Zgrzane są od góry i do czoła grodzi kabiny. Nie będą więc przenosić sił wzdłużnych (koszących) nadwozia.
Przy twardym zawieszeniu występuje jedna podstawowa siła kosząca nadwozie w linii wzdłużnej (nadwozie skręca się na kształt gwintu śruby).

Zaznaczam, że to są tylko i wyłącznie moje wnioski, do których doszedłem podczas rozbierania drugiej Lancii Dedry SW, nie upieram się, że są w 100% poprawne. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: schab » 22 lis 2011, 13:17

Zgadzam się z faktem , że nadwozie kombi jest bardziej podatne na siły skrętne niż sedan , a mniej więcej tak samo jak 5-drzwiowy hatchback ( Delta ) - tylko z jedną uwagą : dotyczy to wyłącznie tyłu, bo z przodu wszystkie trzy są identyczne . A rozpórka z tyłu nic nie da , bo nie bardzo jest ją do czego łapać : górne mocowania amorów i tak są pod poziomem podłogi .
Zaś co do rzekomego negatywnego oddziaływania twardego zawieszenia na nadwozie - mam własne spostrzeżenia . Swoją pierwszą Dedrę SW kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 167 tys. ( od razu na obniżonym zawieszeniu ) i przejechałem nią nieco ponad 55 tysięcy . Do końca nic nie skrzypiało . Drugą kupiłem ( na "normalnym"zawieszeniu ), z przebiegiem 163 tys i wszystko skrzypi . Po ogólnym stanie nie sądzę - żeby licznik był cofnięty o 100 tys. ...
Natomiast - pomimo zapewnień sprzedającego - amory były w "średnim" stanie i to one moim zdaniem, a nie twarde sprężyny - ponoszą winę za stan nadwozia .
Drugie spostrzeżenie dotyczy Delty syna . Fabrycznie miała 2,0 16V , syn włożył 2,0 16V turbo i pomimo braku dodatkowej rozpórki nadwozie nie skrzypi - pomimo jeszcze twardszych sprężyn .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: bassman » 24 lis 2011, 19:16

Wobec tego nasuwa się wniosek, że na sztywność nadwozia główny wpływ ma jego sposób użytkowania i kondycja części użytych w zawieszeniu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: vanisch » 02 gru 2012, 15:40

vanisch pisze:Tył pasuje też od Palio Weekend, a więc od Sieny także ;)
Tę informację uzyskałem kiedyś od osoby sprzedającej części- czy może to ktoś potwierdzić z całą pewnością? ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1091
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: piterstilo » 02 gru 2012, 16:29

vanisch pisze:
vanisch pisze:Tył pasuje też od Palio Weekend, a więc od Sieny także ;)
Tę informację uzyskałem kiedyś od osoby sprzedającej części- czy może to ktoś potwierdzić z całą pewnością? ;)
Tylne zawieszenia, Sieny i Palio są różne. Siena ma zwykłą belkę.
Natomiast Palio belkę z wahaczami, taką jak mają Brava/Bravo/Marea.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra SW - sprężyny z Fiata Marea Weekend?

Post autor: vanisch » 02 gru 2012, 16:34

Nie miałem pojęcia o różnicach Siena/Palio, mój błąd.

W każdym razie - sprężyny tylne Palio Weekend -> Dedra SW będą pasować? :)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”