Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Olsztynianie
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 206
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:50
Imię: Kasia & Łukasz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Olsztynianie » 13 maja 2015, 9:45

volf pisze:Ten Bosch to chyba nie do tego silnika, tutaj raczej zastosowanie by miał o numerze 1 987 948 786.
A co jeszcze wymienić-może uszczelniacze na wałkach rozrządu :?:
Boscha podałem jako przykład. Ogólnie chodzi mi o różnicę w ilości zębów... Co do uszczelniaczy, mechanior wspominał o tym i może postaram się doszukać co i gdzie będzie potrzebne.
LYBRA SW Emblema, 2.4 20V Sto i więcej źrebaków - SreberkO z czarnym dachem

Było: UNO 1.4 - "Błękitna strzała"

Łukasz:"Między chcieć a mieć najczęściej stoi zapracować"
Kasia:"Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombi zombi zombi"

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: volf » 13 maja 2015, 11:02

Olsztynianie pisze: Boscha podałem jako przykład. Ogólnie chodzi mi o różnicę w ilości zębów... .
Zębów muszą mieć tyle samo, długość również identyczna :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: s0krates » 14 maja 2015, 14:33

Skoro wyciągasz silnik, to myślę że warto sprawdzić sprężanie itd - może od razu wyjdzie jakiś temat..

Co do uszczelek to na pewno uszczelka pokrywy zaworów ;), sprawdź czy ci nie ciekną uszczelniacze przy skrzyni, czy nie ma wycieków przy pompie oleju, czy szczelny jest dolot (gumowe złączki, uszczelka kolektora, uszczelnienie wtrysków). Dodatkowo sprawdź elektrozawór wariatora i sam wariator. Jak wyciągasz silnik, to może być dobra okazja do wymiany poduch jak są spękane lub sparciałe oraz napinaczy pasków pomocniczych, do których normalnie jest bardzo słabe dojście (szczególnie ten od drugiego paska).

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: Bichoń » 14 maja 2015, 14:38

Sprężanie to chyba lepiej sprawdzić jak silnik siedzi w aucie?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: s0krates » 14 maja 2015, 22:09

no raczej tak.. sprawdzić przed, a ewentualne 'tematy' o których mówię to pierścienie, tłoki, uszczelki, zawory itd..

2rotor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 05 mar 2013, 10:49
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

Post autor: 2rotor » 17 maja 2015, 17:12

Ja bym się nie zastanawiał i wyjmował silnik bo to jest robota na 2-3h a przy okazji mamy bardzo dobrą okazję do przejrzenia kompleksowo całego układu napędowego, sprawdzenia stanu wszystkich uszczelnień itd. Zresztą bardzo przyjemnie robi się na wyjętym motorze.
Alfa Romeo 147 1,6 ECO Distinctive
Peugeot 806 SV Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”