reduktor-co z nim nie tak???

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: gfu » 20 gru 2009, 0:23

Tylko dlaczego później wszystko działa? Gdyby to był wynik słabego krążenia cieczy, to chwilę po zabiegu z czajnikiem robiłoby się to samo, a już się tak nie dzieje. To wygląda na ciągłe kłopoty z dogrzewaniem parownika lub jego zbyt małą wydajność i dodatkowo jakiś szlam zawierający wodę w przestrzeni, gdzie gaz ulega rozprężeniu i następuje jego dawkowanie. Wygląda na to, że bez demontażu nic się nie wyjaśni.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: gfu » 20 gru 2009, 0:24

topcio1 pisze:czyszczenie nic nie da, ja zawsze wymieniam membrany. Ty o ile pamiętam masz Tomasetto a one podobno słabo się regenerują (zresztą Tomasetto nowy jest niewiele droższy niż zestaw naprawczy )
Albo pomyśl od razu o zmianie na jakiś inny. Ja bardzo sobie chwalę OMVL. Tylko nowy nie jest niestety tani.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: topcio » 20 gru 2009, 0:25

nagły dopływ gazu go zamraża, potem przepływ gazu jest mniejszy i już daje radę go ogrzać :roll:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: przemas81 » 20 gru 2009, 0:25

topcio1 pisze:czyszczenie nic nie da, ja zawsze wymieniam membrany. Ty o ile pamiętam masz Tomasetto a one podobno słabo się regenerują (zresztą Tomasetto nowy jest niewiele droższy niż zestaw naprawczy )


dokładnie nowy reduktor jakieś 180 złciszy a zestwa naprawczy jak dobrze pamietanm jakieś 110 złotych więc nie ma sensu chyba regenerować-kużwa właśnie teraz kiedy swieta za pasem : cenzura :



aczkolwiek jak dobrze pójdzie to kapiszon do żyda i diselek byc może zawita-jak nie pójdzie to będę musiał pomyślec nad reduktorem


Gfu-reduktor jest wystarczjąco wydajny bo do 200 koni
wydaje mnie się że jest gdzieś przypchany bądż membrana przymarza trzeba chyba jak radzisz pruć
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: topcio » 20 gru 2009, 0:27

co rozumiesz przez pruć?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: przemas81 » 20 gru 2009, 0:33

topcio1 pisze:co rozumiesz przez pruć?


Topcio jak co???? prujemy reduktor i za jednym spuszczaniem płynu trzeba rozpruc węże i sprawdzić czy przypadkiem czegos tam nie ma-garaż nieogżewany to można sprawdzić co nie-temp wq garażu dużo wyższa aniżeli na dworze ale cały czas ujemna więc przaca nieciekawa ale trza zrobić bo jakos jeżdzić trzeba ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: gfu » 20 gru 2009, 0:34

Wystarczy odkręcić i dmuchnąć
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: gfu » 20 gru 2009, 0:35

...a reduktor przepłukać ciepłą wodą

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: topcio » 20 gru 2009, 0:37

ja w piątek przy -10 wkładałem turbinę do kappy więc wiem co to znaczy ;) . Jeśli chcesz sprzedać do olej. Jak wyjmiesz parownik to może sie okazać, że nie ma co wkładać - a święta idą .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: przemas81 » 20 gru 2009, 0:41

to fakt-ale kappa ma iść za psie pieniądze i nie wieadomo czyt pójdzie -czas pokaże-może w poniedziałek zajrzę jej pod maske-dzięki za sugestie przynajmniej utwierdziliscie mnie w przekonaniu co może byc nie tak-hmmmm w końcu taki głupi nie jestem z mechaniki jak myślałem ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: KGB » 20 gru 2009, 2:10

to jest problem z obiegiem cieczy - jak masz podlaczony reduktor ? do nagrzewnicy czu do chlodzenia oleju ?
tomasetto to bardzo nieciekawy model , elektrozawor jest miedzy pierwsza komora ,a druga ,wiec w pierwszej komorze jest ciagle plynny gaz ,jezeli jedziesz na benzynie to jest mniej lub bardziej plyynny ,w zaleznosci czy masz elektrozawor na butli czy tez nie ,

parownik musi byc nisko i wtedy nie bedzie sie zapowietrzal - u mnie jest na wysokosci filtra powietrza i jest to optymalne miejsce w Kappie R5 ,
stawiam na zapowietrzanie sie i tym samym stanie obiegu - dopiero goracy prysznic powoduje ruch cieczy ,
zestaw naprawczy kosztuje ~60pln ,ale zamarzanie reduktora nie ma nic wspolnego z membranami

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: przemas81 » 20 gru 2009, 15:29

nawet nie wiem jak jest podłączony ale chyba raczej do obiegu chłodzenia oleju-duży obieg już ciepły a tam nadal zimno
elektrozawór mam koło lampy z przodu przed bezpiecznikami a reduktor jest nisko bo przykrecony koło filtra powietrza do belki


w zeszłym roku nie było z tym problemu ale przypomniałem sobie ze przekrecałem parownik-wiesz on ma mocvowanie z boku na takiej łapce a ja dla lepszego dojścia do śrub regulacyjnych przekręcałem go przód tył-czy to mogłocos spowodować??? reduktor musi być w jakiejś konkretnej pozycji pionowej ?????


kurde w pędzel z gazówkami : cenzura :
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: topcio » 20 gru 2009, 15:33

wzdłuż osi pojazdu, a jak w pionie - nigdy się nie zastanawiałem
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: przemas81 » 20 gru 2009, 15:41

no wzdłuż osi jest a co do pionu to do obiegu cieczy jest wejście i wyjścieno i na moje wejście powinno być wyżej aniżeli wyjście co nie???


a ma znaczenie klejność podłączenia węży ???? jest to jakoś oznaczone???
może węze są odwrotnie podłączxone??? ale jak zdejmowałem reduktor do czyszczenia to raczej ich nie pomyliłem :-?
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: reduktor-co z nim nie tak???

Post autor: topcio » 20 gru 2009, 16:01

przemas81 pisze:no wzdłuż osi jest a co do pionu to do obiegu cieczy jest wejście i wyjścieno i na moje wejście powinno być wyżej aniżeli wyjście co nie???


a ma znaczenie klejność podłączenia węży ???? jest to jakoś oznaczone???
może węze są odwrotnie podłączxone??? ale jak zdejmowałem reduktor do czyszczenia to raczej ich nie pomyliłem :-?
tak, wejście powinno być wyżej.
Jaka kolejność podłączania? Który jest zasilający? No ma znaczenie, bo zasilający ma być wyżej.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”