Kappa - jeszcze raz audio
Kappa - moje audio
to pewnie u mnie tez tak jest ale ja jestem zielony moze jakis rysunek jak to podpiąc ??
Kappa - moje audio
Rysunek czy zdjęcie może Ci utrudnić tylko sprawę- jeśli jednak opis słowny Ci nie wystarczy to temat pociągniemy dalej.
Osobiście wydaje mi się, że jeśli ktoś nie miał chociaż odrobinę do czynienia z elektryką lepiej nie zaczynać nauki na własnym samochodzie łatwo spalić jakiś bezpiecznik lub uszkodzić sobie jakiś układ. Tyle wstępem.
Teraz opis co zrobić by sprawdzić czy podłączone jest zasilanie wzmacniacza antenowego od strony radia:
1. Wyciągnąć radio (nie wiem jak wyciąga się Clariona ? są tam łapki do wyciągania? Może maluteńkie 4 lub 2 dziurki coś ok. 2mm na klucz)
2. W wiązce przewodów pomiędzy radiem a kostką samochodu sprawdzić czy nie ma odłączonych przewodów ? u nie był tylko jeden taki przewód oznaczony kolorem biało-niebieskim. W instrukcji radia przewód, który zasila wzmacniacz antenowy jest oznaczany u mnie jako ?Power amp 300mA 12V DC? i powinno być na nim napięcie 12V. Na kosce ISO radia jest to przewód 19.
3. Jeśli będzie kilka odłączonych to nie próbuj podpinać na chybił trafi lepiej dokładnie opisz sytuację tj. rodzaj złącza, oznaczenia końcówek w twoim radio ilość nie podpiętych przewodów itp.
Jeśli zasilanie od strony radia jest podpięte to do sprawdzenia pozostają przewody pomiędzy złączem a instalacją antenową (zasilanie wzmacniacza lub przewód sygnałowy) idą one na tył samochodu ? mogą być przerwane, nie łączyć lub być odpięte.
Osobiście wydaje mi się, że jeśli ktoś nie miał chociaż odrobinę do czynienia z elektryką lepiej nie zaczynać nauki na własnym samochodzie łatwo spalić jakiś bezpiecznik lub uszkodzić sobie jakiś układ. Tyle wstępem.
Teraz opis co zrobić by sprawdzić czy podłączone jest zasilanie wzmacniacza antenowego od strony radia:
1. Wyciągnąć radio (nie wiem jak wyciąga się Clariona ? są tam łapki do wyciągania? Może maluteńkie 4 lub 2 dziurki coś ok. 2mm na klucz)
2. W wiązce przewodów pomiędzy radiem a kostką samochodu sprawdzić czy nie ma odłączonych przewodów ? u nie był tylko jeden taki przewód oznaczony kolorem biało-niebieskim. W instrukcji radia przewód, który zasila wzmacniacz antenowy jest oznaczany u mnie jako ?Power amp 300mA 12V DC? i powinno być na nim napięcie 12V. Na kosce ISO radia jest to przewód 19.
3. Jeśli będzie kilka odłączonych to nie próbuj podpinać na chybił trafi lepiej dokładnie opisz sytuację tj. rodzaj złącza, oznaczenia końcówek w twoim radio ilość nie podpiętych przewodów itp.
Jeśli zasilanie od strony radia jest podpięte to do sprawdzenia pozostają przewody pomiędzy złączem a instalacją antenową (zasilanie wzmacniacza lub przewód sygnałowy) idą one na tył samochodu ? mogą być przerwane, nie łączyć lub być odpięte.
Kappa - moje audio
sprawdzałem jako ze radio mam nieoryginalne to kabli luźnych nie było na 5 przewodów wszystkie są spięte z radiem 4 zasilające i 1 masa muszę pogrzebać dalej
a teraz 2 słowa o podłączeniach sprzętu niefabrycznego
z doświadczenia wiem że jeśli ma to zrobić ktoś za darmo lub mało się znający to nie warto
zasady są następujące
kable zasilające ciągniemy jedną stroną a sygnałowe drugą (bardzo ważne bo inaczej będzie nam buczało w głośnikach)
wszelkie połączenia kabla zasilającego staramy się ograniczyć do minimum
bezpiecznik główny kupujemy wysokiej jakości i sprawdzamy czy bezpiecznik nie lata w obudowie
kabel masowy w miarę możliwości ciągniemy również z akumulatora
a jeśli nie można to szukamy dobrego miejsca na karoserii które czyścimy do gołej blachy
przewody zasilające i masowe dajemy jak najgrubsze
w przypadku gdy pobór mocy jest duży stosujemy kondensator 1 farad na ok 1000w max mocy muzycznej
uwaga kondensatory są z elektronika lub bez do samodzielnego montażu lepsze są z elektronika te bez wymagają naładowania przed montażem
no i to chyba tyle
a teraz 2 słowa o podłączeniach sprzętu niefabrycznego
z doświadczenia wiem że jeśli ma to zrobić ktoś za darmo lub mało się znający to nie warto
zasady są następujące
kable zasilające ciągniemy jedną stroną a sygnałowe drugą (bardzo ważne bo inaczej będzie nam buczało w głośnikach)
wszelkie połączenia kabla zasilającego staramy się ograniczyć do minimum
bezpiecznik główny kupujemy wysokiej jakości i sprawdzamy czy bezpiecznik nie lata w obudowie
kabel masowy w miarę możliwości ciągniemy również z akumulatora
a jeśli nie można to szukamy dobrego miejsca na karoserii które czyścimy do gołej blachy
przewody zasilające i masowe dajemy jak najgrubsze
w przypadku gdy pobór mocy jest duży stosujemy kondensator 1 farad na ok 1000w max mocy muzycznej
uwaga kondensatory są z elektronika lub bez do samodzielnego montażu lepsze są z elektronika te bez wymagają naładowania przed montażem
no i to chyba tyle
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 20:40 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
Kappa - moje audio
Widzę, że Blash przerobił temat audio w samochodzie:)
Lubię czasami teoretycznie ?pogdybać?, dlatego mam jedno pytanie:
Dlaczego zasilanie napięciem stałym ciągniemy drugą stroną? Przy urządzeniach audio zasilanych prądem zmiennym nie miał bym najmniejszych wątpliwości, że tak należy uczynić, ale w samochodzie przy stałym napięciu 12V nie powinno to mieć znaczenia ? chyba że wzmacniacz jest tak ogromny, że ?kuca? lub pływa zasilanie (zapobiegać temu powinien kondensator na zasilaniu).
Dodatkowe zasady przy dobrym audio:
1. wszystkie przewody (nie tylko zasilanie) powinny być jak najkrótsze (szczególnie do głośników) ? mniejsza szansa wprowadzenia zakłóceń do układu
2. przewody audio powinny być gatunkowo jak najlepsze ? w zależności od budżetu srebrne lub złote
3. przewód audio powinien być zbudowany możliwie z jak najcieńszych drucików w postaci skręconej linki (skręcona linka dobrze tłumi zakłócenia) - nie może to być pojedynczy drut
4.koniecznie należy sprawdzić czy przewody zasilające i audio się nie grzeją (dlatego Blash radził by były jak najgrubsze) ? samochód jest łatwo palny
5. nie lutować przewodów ? łączyć je srebrnymi/ złotymi stykami
6. przewody audio prowadzić możliwie jak najdalej od przekaźników, silników, sterowników itp.
Szczerze powiem , że niektóre zasady są tylko dla prawdziwych perfekcjonistów w audio ? jakość styków, materiał w przewodach ? ja nigdy tym się nie przejmowałem, dlatego że różnicy po prostu nie słyszę, ale teoria jest teorią Chce się mieć coś najlepszego to trzeba płacić:)
Lubię czasami teoretycznie ?pogdybać?, dlatego mam jedno pytanie:
Dlaczego zasilanie napięciem stałym ciągniemy drugą stroną? Przy urządzeniach audio zasilanych prądem zmiennym nie miał bym najmniejszych wątpliwości, że tak należy uczynić, ale w samochodzie przy stałym napięciu 12V nie powinno to mieć znaczenia ? chyba że wzmacniacz jest tak ogromny, że ?kuca? lub pływa zasilanie (zapobiegać temu powinien kondensator na zasilaniu).
Dodatkowe zasady przy dobrym audio:
1. wszystkie przewody (nie tylko zasilanie) powinny być jak najkrótsze (szczególnie do głośników) ? mniejsza szansa wprowadzenia zakłóceń do układu
2. przewody audio powinny być gatunkowo jak najlepsze ? w zależności od budżetu srebrne lub złote
3. przewód audio powinien być zbudowany możliwie z jak najcieńszych drucików w postaci skręconej linki (skręcona linka dobrze tłumi zakłócenia) - nie może to być pojedynczy drut
4.koniecznie należy sprawdzić czy przewody zasilające i audio się nie grzeją (dlatego Blash radził by były jak najgrubsze) ? samochód jest łatwo palny
5. nie lutować przewodów ? łączyć je srebrnymi/ złotymi stykami
6. przewody audio prowadzić możliwie jak najdalej od przekaźników, silników, sterowników itp.
Szczerze powiem , że niektóre zasady są tylko dla prawdziwych perfekcjonistów w audio ? jakość styków, materiał w przewodach ? ja nigdy tym się nie przejmowałem, dlatego że różnicy po prostu nie słyszę, ale teoria jest teorią Chce się mieć coś najlepszego to trzeba płacić:)
Kappa - moje audio
dlatego nie ciagniemy razem zasilania i sygnału do wzmacniacza bo powstają zakłucenia które słychac w głosnikach po odpaleniu auta widocznie tworza sie jakies pola wiem bo sam to miałem naprawde uciazliwe po dodaniu gazu gwizd w tylnych głosnikach
co do przewodów dokładnie tak gatunkowo jak najlepsze z miedzi beztlenowej natomiast co do marki i jakosci nie wypowiadam sie bo troche sie orientuje w audio stacjonarnym i wiem ze np kable do kolumn potrafia kosztowac nawet ponad 4000 ale to już inna bajka
co do długosci kabli głosnikowych tak jak najkrótsze
a zasilajace niekoniecznie i tak musimy je ciagnac z akumulatora liczy sie natomiast przekrój 8mm2 to dobry przekrój
co do skreconej linki przewodów podobno jest tak bo prad nie biegnie we wnetrzu drutu tylko po powierzchni czyli bedzie lepszy przepływ po wielu cienkich skreconych drucikach niz po grubym jednym drucie
pytanie dlaczego nie lutowac koncówek?
zagłebiajac sie w aspekty jakosci i poprawy brzmienia kosztem kosmicznych cen sprzetu mozna wydac sporo nie poprawiwszy słyszalnie jakosci u mnie ma byc dobrze słychac ironów i tyle
co do przewodów dokładnie tak gatunkowo jak najlepsze z miedzi beztlenowej natomiast co do marki i jakosci nie wypowiadam sie bo troche sie orientuje w audio stacjonarnym i wiem ze np kable do kolumn potrafia kosztowac nawet ponad 4000 ale to już inna bajka
co do długosci kabli głosnikowych tak jak najkrótsze
a zasilajace niekoniecznie i tak musimy je ciagnac z akumulatora liczy sie natomiast przekrój 8mm2 to dobry przekrój
co do skreconej linki przewodów podobno jest tak bo prad nie biegnie we wnetrzu drutu tylko po powierzchni czyli bedzie lepszy przepływ po wielu cienkich skreconych drucikach niz po grubym jednym drucie
pytanie dlaczego nie lutowac koncówek?
zagłebiajac sie w aspekty jakosci i poprawy brzmienia kosztem kosmicznych cen sprzetu mozna wydac sporo nie poprawiwszy słyszalnie jakosci u mnie ma byc dobrze słychac ironów i tyle
Kappa - moje audio
Nie powinno się lutować bo stop cyna-ołów przewodzi prąd słabiej (inna rezystancja- gorsze dopasowanie) aniżeli połączenie stykowe ? dla mnie to jest śmieszne ale taka jest teoria
Kappa - moje audio
skoro tak mówią
Kappa - moje audio
Jutro w Rzeszowie, tj w niedziele jest jakiś Tuning Audio-Video Car Saound Show, czy os o podobnej nazwie. O godzinie 15. Wiem ze tu nikogo nie ma z tych okolic, ale może wezmę aparacik i porobię parę fotek tam.
Fajne bryki były, ale ja bym nigdy kasy nie wydal na takie **** żeby sobie cały bagażnik załadować, jak ktoś chętny to bym tu jakoś wgrał zdjęcia z tych targów audio car coś tam ? wgrać to jakoś ?
Fajne bryki były, ale ja bym nigdy kasy nie wydal na takie **** żeby sobie cały bagażnik załadować, jak ktoś chętny to bym tu jakoś wgrał zdjęcia z tych targów audio car coś tam ? wgrać to jakoś ?
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 20:30 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem posty i poprawiłem pisownie
Powód: Połączyłem posty i poprawiłem pisownie
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
Kappa - moje audio
wyślij do adminów
rozwiązanie problemu z anteną
po poruszaniu bezpiecznikami i przekaźnikami w bagażniku jak również po wymianie jednego z nich 15 A ostatni z prawej odbiór stacji znacznie sie poprawił
rozwiązanie problemu z anteną
po poruszaniu bezpiecznikami i przekaźnikami w bagażniku jak również po wymianie jednego z nich 15 A ostatni z prawej odbiór stacji znacznie sie poprawił
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 20:31 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem posty
Powód: połączyłem posty
Kappa - jeszcze raz audio
jak już wielu z Was się wypowiedziało, audio nie w Kappie nie gra
i bez ingerencji nie zagra..
a skoro już ingerować to może skuszę się na coś takiego..
orientacyjny koszt panelu na 3 gł. to ok. 300-400 za kpl..
miałem w poprzednim aucie po dwie 16-stki na stronie i grało piknie..
niestety to już spora przeróbka. :/
i bez ingerencji nie zagra..
a skoro już ingerować to może skuszę się na coś takiego..
orientacyjny koszt panelu na 3 gł. to ok. 300-400 za kpl..
miałem w poprzednim aucie po dwie 16-stki na stronie i grało piknie..
niestety to już spora przeróbka. :/
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - jeszcze raz audio
Troche poczytałem(szukajka nie boli) i chyba źle zrobiłem odłączając przewód właśnie biało-niebieski w swoim radiu montując go do Kappy..
Nie przewidziałem że może on zasilacz wzmacniacz antenowy.W swoim poprzednim autku miałem antenę wysuwaną więc kabelek był wpięty,tutaj sobie myślę skoro takowej brak to go odepnę...
No i chyba przez to mi troche szumią stacje...
Trzeba radio wyciągnąć.
Nie przewidziałem że może on zasilacz wzmacniacz antenowy.W swoim poprzednim autku miałem antenę wysuwaną więc kabelek był wpięty,tutaj sobie myślę skoro takowej brak to go odepnę...
No i chyba przez to mi troche szumią stacje...
Trzeba radio wyciągnąć.
Re: Kappa - jeszcze raz audio
interesuja mnie panele na 3 głosniki,jak to kupic?? gdzie?? ile??
Kappa 3.0 V6
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 58
- Rejestracja: 13 lip 2008, 0:00
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Połczyn Zdrój
recepta na głośniki 16cm w drzwiach w Lanci Kappie
Witam czy ktoś już próbował wstawić głośniki 16cm do Lancii Kappy w drzwi z przodu? Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc to bym był wdzięczny. Poprosił bym o dokładny opis wskazane nawet foto. z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 20:41 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Połączyłem posty i poprawiłem pisownie
Powód: Połączyłem posty i poprawiłem pisownie
Re: Kappa - jeszcze raz audio
Ja robiłem panele inaczej szkoda sobie du... zawracac. Ale wsadziłem R6A i gonie je wzmakiem, nieźle to teraz goli:)
Kappa 3.0 V6
Re: Kappa - jeszcze raz audio
gdzieś Ty tam pomieścił takie głośniki.... możesz wrzucić zdjęcie jak wyglądają te panele? Pozdrawiam