Elektryki górą 😉

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3248
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Elektryki górą 😉

Post autor: Marcin_D » 21 maja 2024, 10:45

Topciu no skąd ja to znam - kurde żony GLA od roku naprawiają (coś stuka w zawiasie z przodu z prawej tylko w określonych warunkach). I nie wiedzą co do tej pory - działają jak dziecko we mgle. To wymienią, tamto wymienią - ja wiem że to jest przeje...e znaleźć coś takiego (bo nawet mój znajomy mechanik stawiał na przegub wewnętrzny a wymienili i jest dalej źle). Ale podejście obsługi do klienta w Radomiu jest poniżej krytyki. Jak kilka razy pojechałem z żoną po odbiór auta (teoretycznie już naprawionego), to żeby mnie żona nie prosiła żebym "się zachowywał" - to by w ryja dostali na serwisie i tyle by z tego było.

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1112
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Elektryki górą 😉

Post autor: mikee72 » 21 maja 2024, 11:49

Żeby serwisować Mercedesa w ASO, to trzeba przede wszystkim przejść szkolenie z obsługi ..komputera. Podłączasz auto do Internetu i niemiecki serwer diagnozuje usterkę - pokazuje co i jak wymienić. Bez połączenia z serwerem nawet nie ruszają auta. Do tego przydaje się oczywiście doświadczenie w składaniu klocków Lego (a konkretniej to umiejętność czytania instrukcji krok po kroku) oraz przyda się podstawowa umiejętność obsługi narzędzi. Takich teraz mamy mechaników :lol: Zresztą, fachowców z przypadku - po kilkugodzinnym kursie - nie brakuje obecnie w żadnej branży.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3310
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Elektryki górą 😉

Post autor: adamM20 » 21 maja 2024, 23:52

... B-9 już w domu a "elektryk" skutecznie zdany z baterią w 43% naładowaną. Serwis nie znalazł usterki ale rzeczywiście auto przeszło testy "elektryki" i póki co wszystko jest ok. Serwis VW, po testach, potwierdził, że auto w "energetycznej hibernacji" pobiera 0,09 A co jest wartością akceptowalną choć, nie ukrywam, liczyłem na jakieś max. 50 mA. Auto umyli, dali dodatkowy rabat i co najważniejsze zapamiętali numer rejestracyjny "paska" tak więc w przyszłości ryzyko jego popsucia przez serwis wyraźnie spadło. Kierownik serwisu to już mój kumpel, któremu odpuściłem pobieranie próbek oleju co przyjął z pewną ulgą. W tej dalszej przyszłości, po okresie gwarancji jak zwykle uwolnię auto od wielce prawdopodobnych "męczarni" w ASO zwłaszcza tych ze strony "białych koszul".
Generalnie jest gorzej niż było, "koszulowi" są jeszcze na niższym poziomie niż 10 lat temu co jednak nie przeszkodziło mi pożyczyć im miłego dnia i kolorowych snów z książką Adama Słodowego "samochód bez tajemnic". Wiem znowu byłem złośliwy, niepotrzebnie bo im niewiele już można pomóc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3248
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Elektryki górą 😉

Post autor: Marcin_D » 22 maja 2024, 13:42

No niestety teraz są ludzie zatrudniania z przypadku/łapanki.
Co lepszy mechanik to otwiera swoje i ma wyjebane na pracę w ASO - tam robią głównie młodzi i wymieniacze.
A jak się trafi trudniejszy przypadek (np. taki stuki jak w żony GLA) to mają mega problem i ni ch.. nie wiedzą - bo tego nie pokaże komputer po podpięciu do OBD.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5396
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Elektryki górą 😉

Post autor: Tomzik » wczoraj, 16:00

mikee72 pisze: 21 maja 2024, 11:49 Do tego przydaje się oczywiście doświadczenie w składaniu klocków Lego (a konkretniej to umiejętność czytania instrukcji krok po kroku)
Jako wieloletni miłośnik zestawów Technic stwierdzam, że tutaj również bardzo obniżono loty, tzn. dostosowano poziom instrukcji do obecnych ludzi. Każdy krok to 2-5 klocków max, wszystko ostrzałkowane, buźki ok, nie ok, podczas gdy instrukcje zestawów jeszcze z lat 90. kazały brać po 20 klocków i potem na zasadzie "znajdź 20 różnic" z poprzednim obrazkiem. Także tego ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”