Zbyt duża szczelina między maską a zderzakiem, niestety jest fabryczna. Może być jedynie dylemat czy jest tylko duża, czy już zbyt duża.
Ale i tak trzeba sprawdzić czy auto nie jest co najmniej po kolizji.
Założony budżet na auto w wysokości 20-27 tys zł jest co najmniej niewystarczający na bezwypadkową, dobrze utrzymaną i serwisowaną ( wymiana oleju w silniku) NIEZGODNIE
z zaleceniami producenta. Czyli interwał wymiany oleju co 30 000 km.
Przy tak niewielkiej podaży tego modelu, niemal niemożliwe jest znalezienie Delty w stanie doskonałym. Im bliżej końca produkcji, tym gorzej z dostępnością.
Produkcja zakończyła się w sierpniu? 2014 roku, więc ten rocznik prawie nie występuje, tym bardziej że produkcja nie szła pełną parą- wręcz przeciwnie.
Moim zdaniem, jeśli pragnienie posiadania tak niszowego auta, jest nie do przezwyciężenia to:
1. Należy znaleźć dobrze rokujący egzemplarz, najlepiej z silnikiem 1.4 T-jet 120 KM, bo był w ofercie do końca produkcji, i jest ogólnie najbardziej przyjazny dla portfela w serwisowaniu. Zainwestować w doprowadzenie do stanu bardzo dobrego. Można mu łatwo dodać rozsądną ilość mocy. Bez rzeźbienia ( większe turbo i intercooler, większe hamulce itp)
Fabrycznie i potem dobrze utrzymane 1.4 T-jety mają w praktyce większą moc i lepszy moment niż to wynika z dokumentów.
2. Opanować temat ze skrzynią M32 w przypadku roczników 2008-2010. Lepszy olej, polecają Fuchsa 75W80+ zalanie większej ilości oleju.
Wydaje mi się, że skrzynia w 1.4 150KM była do końca już M32. Natomiast fiatowska C635 wystartowała już w 1.4 140 KM Mulitiair.
Gorzej z wersją 120KM bo mogą być w 2010 roku dwie do wyboru.
Na te i inne wątpliwości VIN prawdę powie.
3. Niepodawanie numeru VIN-u jest nagminne wśród handlujących zawodowo. Klient ma jak najpóźniej się zorientować, że auto jest z poprzedniego rocznika.
Prywatni sprzedawcy również nie są lepsi. Korespondowałem z gościem, który wystawił Deltę z lipca 2011 roku, a w tytule ogłoszenia napisał, że jest z UWAGA: 2012/2013.
Poza tym, ładnie wygląda takie odmłodzenie na Otomoto, bo tam jest dołączona orientacyjna wycena rocznika. W formie takiej rozetki: niska, średnia i wysoka cena za auto.
Reasumując:
Zakup Lancii Delty: niszowego, NIEPOSPOLITEGO, dobrze lub bardzo dobrze wyposażonego, przestronnego dla pasażerów w środku kabiny
( nie mylić pojęć, z furgonem zwanym Skoda Octavia)
Zawsze można sobie porównać do innych aut marek uznanych za premium z klasy C czyli kompakt.
Jasne, że można się sprzeczać co do kandydatów, ale ja bym wytypował takie, które były w czasach produkcji Delty.
Audi A3, Alfa Romeo Giulietta, BMW seria 1, Citroen DS4, Mercedes klasy B, Volvo V40.
Po kolei: kwota potrzebna na nabycie auta, koszty: czyli pakiet startowy, ewentualne wymiany/naprawy podzespołów, których poprzedni właściciel wspaniałomyślnie
postawił szczęśliwemu nabywcy.
Może akurat będzie coś tańszego. Wg moich obserwacji, za niektóre z tych super uznanych marek premium można kupić 2 Delty.
Ewentualnie odpuścić i kupić coś pospolitego: Citroeny, Fordy, Ople, Peugeoty, Skody, Kia są bardzo tanie w zakupie. Tanie, mające świetne
silniki benzynowe jak np: 1.6 HTP, 1.4 TSI na łańcuchu, 1.5 Ecoboost itp.
Albo zaszaleć i kupić coś z niezawodnej i wysoko cenionej techniki azjatyckiej w stylu: Honda, Toyota, Mazda. Przodują one w jakości, zwłaszcza skrzynie biegów,
a zabezpieczenie antykorozyjne jest doprawdy wyśmienite.
Ich ceny nabycia również w ramach relaksu można sobie porównać. Na zasadzie, za jedną Toyotę można kupić 3 czy tylko 2 Delty.
Używam dla Delty określenia niszowe auto, nie bez przyczyny. Ponieważ oprócz małej podaży, nieopisanego szczęścia w przypadku napotkania tego modelu na drodze, nawet osoby z tzw branży nie odróżniają mojej Lancii Delty od Alfy Romeo. Mam obecnie 3 Deltę i komisant ostatnio na jej widok stwierdził, że to Alfa
Na moje sprostowanie że to jest Lancia, powiedział że na takie niszowe auto się nie zamienia. Oprócz komisanta, również mechanicy mylili moje Delty z Alfą.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM