Post
autor: kms » 28 lut 2023, 21:48
rozstaw na zwrotnicy to 150mm, rozmiar otworu 14 taki sam jak w zacisku. Zacisk od 159 nie nadaje sie - tarcza i klocki beda sie przegrzewac. 159 ma inna mase do wyhamowania. Mozna przerobic taki zacisk pod tarcze 330mm i filmy sa na youtube jak to sie robi. Po za tym zacisk od 159 jest tak zrobiony ze adapter moze byc zbyt cienki i moze go zwichrowac a nie moze byc z aluminium wbrew temu co wypisuja po niektorych forach "specjalisci". Najtanszym rozwiazaniem jest montaz zaciskow brembo z Alfy 166( te same co w kappie)- ale te maja odwieczny problem z piszczeniem. Jesl inaczej, wedlug mnie jedyna alternatywa i ja mam taki zestaw to swap od 156 gta w wersji -330mm . Trzeba tam sfasolkkowac otwory z 98 na 108 otworem 14. Otwor centrujacy jest ten sam. Tarcza powinna byc nawiercana aby odprowadzac dobrze temperature ewentualnie ceramika... tarcza od gta jest plyciej osadzona i trzeba pamietac o zmianie felg z innym ET ale pamietajac ze zbyt wysokie bedzie ocierac o zacisk zbyt male o blotnik. Trzeba tez przerobic mocowanie przewodow hamulcowych w nadwoziu(laczenie przewdou metaloweg z gietkim - przy maksymalnym skrecie moze ocierac felga. Genrealnie przy zmianie trzeba takze wymienic przewody na dluzsze- ja montowalem tylne przewody od maserati 3200 .....Koszt calosci : 7-10 tys zl...Na zdjeciu ponizej zaciksi z felga 19 cali , opona 235/40 . Adaptery do takiego zestawu jesli ktos ma ochote komplet 2 sztuk 2tys zl - info na priv
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2023, 22:34 przez
kms, łącznie zmieniany 1 raz.