[Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Grupa Lubelskie i Podkarpackie

Moderatorzy: matis1906, Energetyk, topcio

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 03 paź 2022, 16:16

Niestety jakość produktu z Autosanu jest poniżej krytyki (właściwie to jest "jakoś" k.. będzie).
Jak słucham opowieści ludzi o znikaniu przedsiębiorstw PRL'owych po wejściu wolnego rynku i pip..nie o tym, że państwo nie ratowało to mi się śmiać chce. Jak można uratować coś co nie działało od 20 lat.
U nas w Łuczniku ZZ wymusiły zmiany na stołkach dyrektorskich (no bo tamci to komuchy) - wiecie jaki był tego finał. Przyjechali Arabusy i jak weszli na zakład i zobaczyli że nie ma starego dyrektora handlowego to zawinęli sukmany i zaczęli kupować broń u konkurencji. Nowy dyrektor nic nie potrafił zrobić, a brak jakichkolwiek kontaktów doprowadził do tego, że produkcja szła na magazyn i nie było jej gdzie składować (no bo szła bo "ludzi nie wolno zwolnić"). To na koniec lat 90'tych zakłady przestały praktycznie istnieć, bezrobocie było 30% (oficjalnie) i ludzie nie mieli co do garnka włożyć.
A takie zakłady JZS z tymi ich ciężarówkami to mogły tylko z Kamazem wtedy konkurować. Bo reszta świat była technicznie lata w przodzie.
I zaraz usłyszę jakie to były zajebiste ciężarówki - tylko jakoś nikt ze znajomych zajmujących się transportem ich nie brał pod uwagę (głównie znajomi rodziców - bo ja miałem 20 parę lat i moi jeszcze studiowali albo jeździli na zachód do roboty).
Taka to była prawda o tych posranych czasach - mając tupet można się było dorobić na byle czym (tylko że takich ludzi był mały %) i większość biedowała. Mając obecną wiedzę, to bym wtedy zrobił takie pieniądze, że moje praprawnuki by mogły leżeć "do góry jajami", ale człowiek był za młody i miał inne priorytety. Młodzi chcieli szybko żyć (bo się filmów naoglądali) i duża część szybko się z tego życia wymigała. Najgorsze jest to że jak dalej będzie jak jest - to może być podobny scenariusz. Tylko że będzie gorzej - bo mamy w Polsce dużo ludzi bogatych i oni będą jeszcze bogatsi, a reszta będzie biedna. Bo ***.. a obecna władza dąży do likwidacji "klasy średniej".

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2912
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 03 paź 2022, 22:07

Mogły z Kamaz-em konkurować... no właśnie, gdyby nie wojna, to Kamaz dalej by sprzedawał te " ciężarowki" m.in. w Polsce, a ile są warte to się spytaj znajomych, (przy okazji spytaj co by woleliby Kamaz-a czy Jelcz-a)... a jednak ktoś to kupowal, bo Kamaz Polska istnieje od kilkudziesięciu lat.
A tu jakość wg. Solaris-a
https://m.facebook.com/epoznan/posts/po ... 915854379/
A tu 20 letnie Jelcz-e w drodze na Ukrainę o własnych siłach https://phototrans.pl/14,1164829,0,Jelc ... 5448.html
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 06 paź 2022, 20:14

Pietrek Kamaz przed wojną to był dogadany z Mercem na takim stopniu - że mało co było w nim tak naprawdę kamazowate.
No jakbym tak znajomych zapytał "czy kamaz czy jelcz" - to by mnie śmiechem zabili.

A ten filmik z face'a to co, uważasz że z fabryki Solarisa - jakiś serwis i nikt nie napisał nigdzie że ASO. Kolego przejechał byś się po ASO w Polsce (różnych marek) i zobaczył jak się naprawia auta klientów to by Ci oczy zbielały (wiem z osobistego doświadczenia).
A te Jelcze to nie bardzo rozumiem - jakiś cud.
U nas pod Radomiem jeździ na trasach kilkanaście takich odzyskanych autobusów (kupowane u szkopa bo im się już zamortyzował i na żylety miał iść). Brat cioteczny takie zwoził do Polski i sprzedawał naszym przewoźnikom lokalnym - szły jak świeże bułki. W Niemczech na złom - a u nas jeszcze latają po 10 lat na trasach podmiejskich. Kiedyś MPK itp. obsługiwały te trasy - no ale przecież potem się nie opłacało, bo ZZ się wynagrodzenia nie podobały. No i patrzcie - ci sami kierowcy u prywaciarza zasuwają za kierownicą i nie płaczą.
Osobiście widziałem jak takiego zawszeńca (stał rok na placu w Niemczech) chłopaki na placu usprawniali do sprzedaży - np. cały był myty w środku Karcherem - wszystko: siedzenia, ściany, podłoga, szyby - jak leciało za porządkiem. Bo był zapleśniały od tego stania.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2912
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 06 paź 2022, 22:34

Kamaz tak był dogadany z Mercem, że montował ich ciezarowki na rynek wewnętrzny pod marką Kamaz, na eksport szły dalej stare ruskie modele pamiętające prototypy ZiL z 1968r, i teraz w nowej sytuacji do tego poziomu wrócili... myślę że nie ma co porównywać Kamaz-a do Jelcz-a, bo to jakby porównywać Steyr-a do Ził-a... a filmik jak najbardziej z fabryki Solaris-a, tego który jest przykładem polskiej inicjatywy prywatnej i polskiego kunsztu inzynierskiego ;)
Na zdjęciu 20letnie dziadowskie Jelcze zbudowane na jeszcze bardziej dziadowskiej Francuskiej licencji, prawdopodobnie jest to fotomontaż, bo to nie jest możliwe aby jako fabrycznie nowe wyjechały wogóle o własnych siłach z fabryki, bo przecież wszystko co stworzono w Polsce a zwłaszcza PRLowskiej fabryce nie może funkcjonować...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 07 paź 2022, 14:12

No akurat to wszystko działało - wielokrotnie lepiej niż te obecne wynalazki.
Nie siedzę w ciężarówkach i w sumie nie bardzo mnie one interesują, piszę co czytałem o Kamazie (że Merc ich wziął w obroty) i w sumie to robią bardziej Merca niż Kamaza.
Jeśli jest jak mówisz no to naprawdę dramat.
A co do powrotu w Rosji z produkcją moto - obecne auta nie maja ABS, poduszek i tym podobnych - bo tak im wojna poprawiła status. I bardzo dobrze.

Wczoraj nawet przez przypadek gadałem z kumplem co ma transport - jak go spytałem o Jelcza to mi się kazał "w łeb pierd... młotkiem".
Tego filmiku to jestem bardzo ciekaw - bo nawet w komentarzach jest, że to jakiś serwis zewnętrzny.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4034
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: volf » 08 paź 2022, 4:23

Pamiętam dawne czasy jak się do szkoły czasami ''okazją'' jeździło to ten Kamaz nie był taki zły (z punktu widzenia pasażera małolata)-fajnie w nim silnik pracował-diesel V8 :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 10 paź 2022, 16:49

Volf tylko pewnie za żadne skarby byś nie chciał "TYM" zawodowo pracować.
Przejechać się wokół komina - OK, ale np. zrobić trasę Kraków-Warszawa - koszmar i masochizm.

A pamiętacie takiego pięknego żółtego Jelcza z filmu "Młode Wilki 1/2" - no to kumpel w latach coś koło 2003/2004 kupił takiego samego (dokładnie takiego samego "toćka w toćkę") z przebiegiem jakoś koło 120 tyś. (prawdziwym) - co jak na ciężarówkę jest znikomy przebiegiem.
Ten Jelcz więcej stał niż jeździł i powiedział po mniej więcej roku - "Ku...a nigdy więcej tych polskich złomów". Tam się sypało w mechanice wszystko co mogło.
Powiedział że już woli Man'a lub Renówkę - co według przysłowia "Z Man'a i Renówki nie ma ciężarówki" - już było ciekawostką
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2912
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 12 paź 2022, 19:52

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 13 paź 2022, 11:29

Pietrek no i ten filmik pokazuje typowego kierowcę ciężarówki - gościa po zawodówie, gadającego jak typowy prostak.
I sam stwierdza, że wyższy standard kabiny, lepsza skrzynia biegów byłoby super.
A tak jest to stary Jelcz (jego stwierdzenie) - grający na sentymencie Polaków.

Nikt mnie do tych "ciężarówek Jelcza" nie przekona.
Nie jeżdżę ciężarówkami (nawet PJ k.C nie mam) - ale kilka razy za kierownicą na placu jeździłem różnymi (jak pisałem znajomi mają transporty itp.).

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3317
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: adamM20 » 13 paź 2022, 20:42

pietrek125 pisze: 12 paź 2022, 19:52
... silnik SW680 z Mielca, pięknie chodził, skrzynia dość ciężko pracuje ale przy odrobinie wyczucia nie sprawiała kłopotu. Świetny sprzęt, oj pojeździłoby się tym tu i tam a i na A2 i A4 też. Fajny film, Gość z pasją dobrze, że egzemplarz ten pozostanie dla potomnych.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2912
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 13 paź 2022, 22:27

Skrzynie z połówkami były w ofercie FPS Tczew, już w połowie lat 70tych,
20221013_223306.jpg
20221013_223555.jpg
także że akurat ten egzemplarz miał wersję bez połówek to tylko "wina" pierwszego
własciciela, którym prawdopodobnie było wojsko...
Lepszy silnik proszę bardzo...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 14 paź 2022, 16:06

Ja wiem że u nas się różne rzeczy produkowało - tylko co z tego skoro wszystko co dobre leciało na import (albo ruskie zajebały i nam w gruszkach płacili).
A na rynek wewnętrzny szły odpady i cholery szło dostać w użytkowaniu tego.
Wiem co mówię bo mieliśmy PF125 z naszego rynku, a wujas PF125 z rynku niemieckiego - inny samochód.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4034
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: volf » 14 paź 2022, 17:14

Marcin_D pisze: 10 paź 2022, 16:49 Volf tylko pewnie za żadne skarby byś nie chciał "TYM" zawodowo pracować.
Przejechać się wokół komina - OK, ale np. zrobić trasę Kraków-Warszawa - koszmar i masochizm.

A pamiętacie takiego pięknego żółtego Jelcza z filmu "Młode Wilki 1/2" - no to kumpel w latach coś koło 2003/2004 kupił takiego samego (dokładnie takiego samego "toćka w toćkę") z przebiegiem jakoś koło 120 tyś. (prawdziwym) - co jak na ciężarówkę jest znikomy przebiegiem.
Ten Jelcz więcej stał niż jeździł i powiedział po mniej więcej roku - "Ku...a nigdy więcej tych polskich złomów". Tam się sypało w mechanice wszystko co mogło.
Powiedział że już woli Man'a lub Renówkę - co według przysłowia "Z Man'a i Renówki nie ma ciężarówki" - już było ciekawostką
Tylko ja pisałem o dawnych czasach, konkretnie lata 80-te :)
Nie było Man'ów ani Renówek. Były Stary, Jelcze, Liazy i Ziły więc taki Kamaz przy Zile to jednak był postęp :D
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3272
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: Marcin_D » 16 paź 2022, 11:05

A no dobra - w latach 80 oczywiście że tak było.
Tylko że temat zszedł na to jakby ktoś chciał obecnie jeździć.
A obecnie (a nawet już pod koniec lat 90) to mało kto chciał tym jeździć jeśli nie musiał (bo akurat szef był sknera i taka flotę na bazie miał). Tylko po niedługim okresie użytkowania taki sknera orientował się, że koszty utrzymania takiego taboru go zjadają.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2912
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy

Post autor: pietrek125 » 16 paź 2022, 12:49

Koszty go nie zjadały, bo części do Jelcz-a kosztowały tyle co do Łady... a poza tym w tamtych czasach się nie naprawiało tylko wiązało się drutem...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Lubelskie i Podkarpackie:::”