Lybra - 2,4 JTD - synchronizacja wstecznego

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - 2,4 JTD - synchronizacja wstecznego

Post autor: Nat » 03 sty 2007, 16:53

Spotkalem w necie taką wypowiedź nt. Lybry 2.4:
idealna praca plus dodatkowy gadżet w postaci wstecznego biegu synchronizowanego (większość posiadaczy Lybry z silnikiem 2,4 jtd nie jest tego świadoma).
czy moglibyscie rozwinąć temat ?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Lybra 2,4 JTD

Post autor: Pablo » 03 sty 2007, 17:11

No nie mów Nat, że nie słyszałeś o braku synchronizacji przy wstecznym :) Taki Fiat 126p to nawet pierwszy bieg miał bez synchronizacji :) :) :)
Pozdrawiam Pablo

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra 2,4 JTD

Post autor: Nat » 03 sty 2007, 17:24

Zwróć uwage, drogi Pablo, że tu jest mowa o ZSYNCHRONIZOWANYM wstecznym.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Lybra 2,4 JTD

Post autor: Pablo » 03 sty 2007, 17:31

Zwróciłem :) Generalnie wydaje się to lekką abstrakcją, ale np. Porsche 911 Carrera ma taki patent :) Albo taki Renault Trafic z 6 biegową skrzynią też ma synchronizację na wstecznym. To może i Lybra posiada :)
Pozdrawiam Pablo

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra 2,4 JTD

Post autor: lancia1969 » 03 sty 2007, 19:48

Tak na wprost w Lybra ma sychronizator wstecznego taki sam jak każdy bieg do przodu po co ? Dla większej kultury pracy własciciela - gadzet zarezerwowany dla samochodów z wyższej półki ale w dzisiajszych czasach wraz ze spadkiem kosztów produkcji i cen samochodów oraz zwiększenia atrakcyjności samego produktu poprostu spadło to do klasy C++
(wyższa półka zazwyczaj posiada sterowane inteligentne automaty z opcją manualną)

Wsteczny z sychronizacją poprostu zapopiega niemiłemu zgrzytowi - potocznie nazywanym "liczeniem zebów" , bieg bez sychronizatora jest przesuwany do wałka głównego poprzez przesuwkę i jezeli jest różnica predkości obrotowej - zgrzyta i nie wchodzi :?
Sychronizator ma za zadanie wyhamować koło zębate ( napędzone gestością oleju ) i w ten prosty a jakże przyjemny sposób nie dopuszcza do zgrzytów -ot i prawie cała tajemnica sychronizacji .
Aha z tego co pamiętam ( nie na bank)Lybra ma skośne zęby na wstecznym - ciszej się jeżdzi do tyłu :lol:

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra 2,4 JTD

Post autor: Łukasz » 03 sty 2007, 20:33

Powiem tak, jak przed wstecznym nie zapne 2(oczywiscie samochod stoi) to zgrzytnie zawsze :cry:
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra 2,4 JTD

Post autor: Nat » 03 sty 2007, 21:00

A mi nigdy nie zgrzyta na wstecznym. w każdym razie nie zauważyłem. Oczywiście nie zapodaję wstecznego inaczej, niż na postoju.
Mam jeden przypadek kiedy zsynchronizowany wsteczy może się przydać. W akrobacjach samochodowych z tego filmu- dokładniej z drugiej minuty
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra 2,4 JTD

Post autor: prezesjm » 03 sty 2007, 21:02

Synchro wstecznego jest w Lybrze 2,4 i w Dieslach, był w Themie po 92 roku, w każdej wersji Kappy. Nie jest to jakiś straszny wynalazek, zrobione w dość prymitywny sposób ale na wsteczny wystarcza.

Awatar użytkownika
trigo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 07 wrz 2006, 0:00

Lybra 2,4 JTD

Post autor: trigo » 03 sty 2007, 22:14

Synchronizator
Jest to urządzenie służące do wyrównywania prędkości obwodowych pary sprzęganych kół zębatych, bezpośrednio przed ich zazębieniem. Zasada działania synchronizatora polega zazwyczaj na wstępnym sprzęganiu zazębianych kół zębatych za pomocą elementów ciernych, które ślizgając się po sobie doprowadzają do wyrównania prędkości obwodowych kół, po czym dopiero zęby jednego koła wsuwają się pomiędzy zęby drugiego koła. Synchronizacja biegów w skrzynkach przekładniowych ułatwia przełączenie biegu i zapobiega jednocześnie występowaniu zgrzytów oraz uszkodzeniom kół zębatych przy nieumiejętnym włączaniu biegu.

Synchronizacja biegu wstecznego umożliwiają szybką i płynną zmianę przełożenia także w krytycznych sytuacjach podczas jazdy.Chodzi o to że jesli auto toczy sie do przodu mozna wrzucić wsteczny bez zgrzytu i przykrych konsekwencji i po to jest synchronizacja.

No ale Polak potrafi :D u mnie kilka razy zgrzytneła :roll:
pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą

masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra 2,4 JTD

Post autor: Nat » 04 sty 2007, 1:21

A ja nadal nie rozumiem jaki jest sens wrzucania biegu wstecznego podczas jazdy do przodu.
Potrafię sobie za to wyobrazić konsekwencje takiego postępowania dla samochodu. Aż mi skóra cierpnie.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”