Wymiana stukających popychaczy zaworów
Wymiana stukających popychaczy zaworów
Coś mnie zaczęło postukiwać coraz częściej z tamtych okolic, w związku z czym zapytanie: Czy wymieniając wspomniane szklanki należałoby sprawdzić i ew. zakupić też inne gadżety ? Trochę tam tego jeszcze jest - półstożki, miseczki itp... Czy się tymi dodatkowymi nie przejmować, bo się nie zużywają w takim stopniu ?
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wymiana stukających popychaczy zaworów
Półpanewek za bardzo nie wymienisz bo są obrabiane razem z głowicą przy produkcji. Jeśli nie będzie głębokich rys, to zostawiłbym je w spokoju.
Przy wymianie wiadomo -uszczelniacze wałków, rozrząd i ewentualnie pompa wody. Ja bym jeszcze zrobił uszczelniacze zaworowe bo to mały koszt przy zdjętych wałkach. Podstawa to dobry ściskacz sprężyn zaworowych
Dodatkowo warto sprawdzić drożność kanałów olejowych. Zwróć też uwagę na stan krzywek wałków. Przez przytkane kanały olejowe potrafi je zjadać. Najlepiej powykręcać wszystkie zaślepki w głowicy i porządnie wszystko poprzepychać.
Jeśli masz jakieś pytania to wal śmiało
No i najważniejsze - musisz mieć blokady bo nie zdejmiesz wałka ssącego bez odkręcenia koła zębatego od wariatora. Blokady oryginały albo Tesam. Byle nie Quatros bo to gówno straszne i wadliwie wykonane (źle wywiercone otwory przez które da się je założyć tylko obrócone o 180 stopni)
Przy wymianie wiadomo -uszczelniacze wałków, rozrząd i ewentualnie pompa wody. Ja bym jeszcze zrobił uszczelniacze zaworowe bo to mały koszt przy zdjętych wałkach. Podstawa to dobry ściskacz sprężyn zaworowych
Dodatkowo warto sprawdzić drożność kanałów olejowych. Zwróć też uwagę na stan krzywek wałków. Przez przytkane kanały olejowe potrafi je zjadać. Najlepiej powykręcać wszystkie zaślepki w głowicy i porządnie wszystko poprzepychać.
Jeśli masz jakieś pytania to wal śmiało
No i najważniejsze - musisz mieć blokady bo nie zdejmiesz wałka ssącego bez odkręcenia koła zębatego od wariatora. Blokady oryginały albo Tesam. Byle nie Quatros bo to gówno straszne i wadliwie wykonane (źle wywiercone otwory przez które da się je założyć tylko obrócone o 180 stopni)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
Re: Wymiana stukających popychaczy zaworów
Można się przyjrzeć w jakim stanie są panewki wariatora - one już są wymienne.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Re: Wymiana stukających popychaczy zaworów
Dzięki za info. Kanały olejowe były czyszczone w tamtym roku przy okazji wymiany pompy oleju i panewek korbowodowych, więc tu raczej jest OK. Blokady przećwiczyłem jedne i drugie, Quatros faktycznie są odwrotnie zrobione, z kolei Tesam, niby do właściwego silnika, bez VIS, ale ta od krzywki na wałku ssącym pasuje tak sobie... W Quatros natomiast krzywizny są dobre. Zakupię zatem jeszcze uszczelniacze. Dzięki raz jeszcze, pozdrawiam i wesołych, zdrowych Świąt życzę.
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.