Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 gru 2012, 19:44
- Imię: Tereska
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Witam
Jestem posiadaczem Lancii Thesis 2005 JTD - Emblema.
Zamiast standardowego kluczyka posiadam kartę bezprzewodową pilot (samchód nie ma tradycyjnej stacyjki, lecz "pokrętło" do odpalania).
Od jakiegoś czasu (2-3 miesięcy), czasami zdarza mi się, iż pilot nie chce się skomunikować z samochodem (na pilocie mruga lampka, po przyciśnięciu np. przycisku blokady zamka - czyli w domyśle kluczyk wysyła sygnał do samochodu).
Czy możliwe, iż uszkodzony jest odbiornik w samochodzie?
Sytuacja powtórzyła mi się dwukrotnie w ostatnim tygodniu i bardzo mnie to niepokoi.
Czy spotkał się ktoś z forumowiczów z taką sytuacją?
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem Lancii Thesis 2005 JTD - Emblema.
Zamiast standardowego kluczyka posiadam kartę bezprzewodową pilot (samchód nie ma tradycyjnej stacyjki, lecz "pokrętło" do odpalania).
Od jakiegoś czasu (2-3 miesięcy), czasami zdarza mi się, iż pilot nie chce się skomunikować z samochodem (na pilocie mruga lampka, po przyciśnięciu np. przycisku blokady zamka - czyli w domyśle kluczyk wysyła sygnał do samochodu).
Czy możliwe, iż uszkodzony jest odbiornik w samochodzie?
Sytuacja powtórzyła mi się dwukrotnie w ostatnim tygodniu i bardzo mnie to niepokoi.
Czy spotkał się ktoś z forumowiczów z taką sytuacją?
Pozdrawiam
Re: lancia thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Biorąc pod uwagę że Easy-Go jest rzadko spotykanym wyposażeniem to raczej nikt nie pomoże. Na pierwszy rzut stawiałbym na baterie w pilocie. Dużo nie kosztuje a może być przyczyną.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
baterie a potem komputer i odczyt błędu ... jest to dość dobrze opisane w elearn
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 gru 2012, 19:44
- Imię: Tereska
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Baterie wymieniłem, dalej nie działa.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
A zwróciłeś uwagę czy podają gdzie znajduje się dokładnie antena/odbiornik RF dla systemu centralnego zamka z pilota ? W moim elearnie podane to jest bardzo orientacyjnie więc nie można dokładnie zlokalizować odbiornika.szajbus pisze:baterie a potem komputer i odczyt błędu ... jest to dość dobrze opisane w elearn
U mnie ( mam kluczyk ) pewnego dnia rozkodowały się piloty i jedynie otwieranie auta mogłem robić kluczykiem, pojechałem do ASO po nr karty kodów ( bo nie mam ) i zaprogramowano mi ponownie moje stare piloty. Co po tym wyszło, a to, że zasięg pilota mam ograniczony od tyłu auta pilot łapie lepiej, a od przodu kiepściuchno ale tak czy owak słabiej niż przed rozkodowaniem. Szukałem jeszcze info w necie i natrafiłem na to, że winę za to ma pilot
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
anteny znajdują się kolejno :
13 i 34 antena zewnętrzna na przednich lewych drzwiach P094;
14 i 35 antena na przednich prawych drzwiach P095;
15 i 36 antena na tylnych lewych drzwiach P096;
16 i 37 antena na tylnych prawych drzwiach P097;
11 i 32 antena na zderzaku P098;
1 i 22 antena RF P015;
17 i 38 antena wewnętrzna na tylnej półce P076;
18 i 39 antena RF na tunelu P077;
41 i 42 antena na desce rozdzielczej P078;
19 i 40 antena RF Fiat code P099;
12 i 33 antena wnęki bagażnika P013.
opis do schematu
M064
Centralka passive entry (NPE)
5580E
P013
Antena na bagażniku
-
P015
Antena RF do centralki passive entry (NPE)
-
P076
5580E
P077
Antena RF na tunelu do passive entry (NPE)
5580E
P078
Antena RF na desce rozdzielczej do passive entry (NPE)
-
P094
Antena RF na drzwiach przednich lewych do passive entry (NPE)
5580E
P095
Antena RF na drzwiach przednich prawych do passive entry (NPE)
5580E
P096
Antena RF na drzwiach tylnych lewych do passive entry (NPE)
5580E
P097
Antena RF na drzwiach tylnych prawych do passive entry (NPE)
5580E
P098
Antena RF na zderzaku tylnym do passive entry (NPE)
-
P099
Antena RF Fiat code passive entry (NPE)
-
13 i 34 antena zewnętrzna na przednich lewych drzwiach P094;
14 i 35 antena na przednich prawych drzwiach P095;
15 i 36 antena na tylnych lewych drzwiach P096;
16 i 37 antena na tylnych prawych drzwiach P097;
11 i 32 antena na zderzaku P098;
1 i 22 antena RF P015;
17 i 38 antena wewnętrzna na tylnej półce P076;
18 i 39 antena RF na tunelu P077;
41 i 42 antena na desce rozdzielczej P078;
19 i 40 antena RF Fiat code P099;
12 i 33 antena wnęki bagażnika P013.
opis do schematu
M064
Centralka passive entry (NPE)
5580E
P013
Antena na bagażniku
-
P015
Antena RF do centralki passive entry (NPE)
-
P076
5580E
P077
Antena RF na tunelu do passive entry (NPE)
5580E
P078
Antena RF na desce rozdzielczej do passive entry (NPE)
-
P094
Antena RF na drzwiach przednich lewych do passive entry (NPE)
5580E
P095
Antena RF na drzwiach przednich prawych do passive entry (NPE)
5580E
P096
Antena RF na drzwiach tylnych lewych do passive entry (NPE)
5580E
P097
Antena RF na drzwiach tylnych prawych do passive entry (NPE)
5580E
P098
Antena RF na zderzaku tylnym do passive entry (NPE)
-
P099
Antena RF Fiat code passive entry (NPE)
-
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Dzięki szajbus ale to jest to samo co w moim eLearn . Szkoda bo liczyłem, że masz coś więcej
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Luki ale przecież w opisie jest jasno napisane że antena znajduje się w każdych drzwiach z osobna klapie bagażnika i w desce rozdzielczej, jakiej chcesz informacji? Mam schematy z umiejscowienia każdej z osobna.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Wiesz , czytałem to na szybko i jakoś utkwiło mi, że antena odpowiedzialna za zbieranie sygnału z pilota znajduje się gdzieś w okolicach deski rozdzielczej po prawej stronie . Fakt, że słabszy odbiór wiąże z jednym faktem . Pewnego dnia wjechali mi w kufer , auto oddałem do lakiernika na lakierowanie zderzaka . Zdejmowali go, a elear podaje też, że gdzieś tam jest również antena i może zapomnieli ja podpiąć lub założyć ponownie . Tylko czy ktoś widział ta antenę RF i wie jak ona wygląda ?
Nie wiem czy winić za to antenę, centralkę czy pilota ? Padły oba na raz i po zaprogramowaniu oba działają tak samo, no może ten rzadziej używany lepiej . Mimo wszysto jak znajdę chwilę to pojadę na examiner i sprawdzę czy jest jakiś błąd, a jadę już chyba od czterech miesięcy
Nie wiem czy winić za to antenę, centralkę czy pilota ? Padły oba na raz i po zaprogramowaniu oba działają tak samo, no może ten rzadziej używany lepiej . Mimo wszysto jak znajdę chwilę to pojadę na examiner i sprawdzę czy jest jakiś błąd, a jadę już chyba od czterech miesięcy
- Zagłoba
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
- Skype: zaglobam
- Lokalizacja: Łomża
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Nie działa mi odpalanie bezkluczykowy.
Dziwne. Dopiero po zajechaniu na stacje i tankowaniu auto mi nie odpala. System bezkucyzkowy ottwiera auto piloty 3 działają ale po przekreceniu kluczy w jednym przekaźniku obok lewej nogi słychać przełączanie ale rozrusznik zero reakcji.
Thesis 2,4 benzyna
Jakie macie pomysły sugestie:)
Dziwne. Dopiero po zajechaniu na stacje i tankowaniu auto mi nie odpala. System bezkucyzkowy ottwiera auto piloty 3 działają ale po przekreceniu kluczy w jednym przekaźniku obok lewej nogi słychać przełączanie ale rozrusznik zero reakcji.
Thesis 2,4 benzyna
Jakie macie pomysły sugestie:)
Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia
Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu
Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Baterie zmień.CR2032. to typ baterii. Przerabiał temat. Auto całkiem odmówiło posłuszeństwa. Jeden pilot nie działał na odpalanie. Okazało się że ktoś coś modzil i w pilocie urwał przewód od pentli indukcyjnej czyli anteny. Pod lupą znalazłem usterkę. Po zalogowaniu działa
I jak pada bateria to auto nie odpali. Baterie 6-8 miesięcy i trzeba nowe.
I jak pada bateria to auto nie odpali. Baterie 6-8 miesięcy i trzeba nowe.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Zagłoba
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
- Skype: zaglobam
- Lokalizacja: Łomża
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
3 piloty nie pomogły ale dzięki za podpowiedzi
Okazało się że przepalil się bezpiecznik jedyny 30A pod maską samochodu z przodu
Okazało się że przepalil się bezpiecznik jedyny 30A pod maską samochodu z przodu
Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia
Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu
Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu
- bogdan
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1792
- Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Nurzec Stacja
- Kontakt:
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
mam dorobiony zwykły kluczyk z pestką, bez baterii i auto normalnie odpala.
- Zagłoba
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
- Skype: zaglobam
- Lokalizacja: Łomża
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Problem wraca uczyli mnie kiedyś że jak wywala bezpiecznik to znaczy że gdzieś było zwarcie
- ponownie spaliło mi bezpiecznik i pali każdy następny
- Jak myślicie Który z układów/elementów może powodować przepalanie tego bezpiecznika
- ponownie spaliło mi bezpiecznik i pali każdy następny
- Jak myślicie Który z układów/elementów może powodować przepalanie tego bezpiecznika
Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia
Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu
Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu
Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)
Czy chodzi o bezpiecznik F8 ?? On zabezpiecza styki przekaźnika, który załącza dodatkową nagrzewnicę - dziwne bo była stosowana tyko w wersjach JTD.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT