Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

mieeszko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 26 gru 2012, 19:44
Imię: Tereska
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: mieeszko » 06 lut 2014, 11:19

Witam
Jestem posiadaczem Lancii Thesis 2005 JTD - Emblema.
Zamiast standardowego kluczyka posiadam kartę bezprzewodową pilot (samchód nie ma tradycyjnej stacyjki, lecz "pokrętło" do odpalania).
Od jakiegoś czasu (2-3 miesięcy), czasami zdarza mi się, iż pilot nie chce się skomunikować z samochodem (na pilocie mruga lampka, po przyciśnięciu np. przycisku blokady zamka - czyli w domyśle kluczyk wysyła sygnał do samochodu).
Czy możliwe, iż uszkodzony jest odbiornik w samochodzie?
Sytuacja powtórzyła mi się dwukrotnie w ostatnim tygodniu i bardzo mnie to niepokoi.
Czy spotkał się ktoś z forumowiczów z taką sytuacją?
Pozdrawiam

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1581
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: lancia thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: rain » 06 lut 2014, 11:48

Biorąc pod uwagę że Easy-Go jest rzadko spotykanym wyposażeniem to raczej nikt nie pomoże. Na pierwszy rzut stawiałbym na baterie w pilocie. Dużo nie kosztuje a może być przyczyną.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: szajbus » 06 lut 2014, 17:14

baterie a potem komputer i odczyt błędu ... jest to dość dobrze opisane w elearn

mieeszko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 26 gru 2012, 19:44
Imię: Tereska
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: mieeszko » 06 lut 2014, 19:54

Baterie wymieniłem, dalej nie działa.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: LUKIThesis » 06 lut 2014, 20:21

szajbus pisze:baterie a potem komputer i odczyt błędu ... jest to dość dobrze opisane w elearn
A zwróciłeś uwagę czy podają gdzie znajduje się dokładnie antena/odbiornik RF dla systemu centralnego zamka z pilota ? W moim elearnie podane to jest bardzo orientacyjnie więc nie można dokładnie zlokalizować odbiornika.
U mnie ( mam kluczyk ) pewnego dnia rozkodowały się piloty i jedynie otwieranie auta mogłem robić kluczykiem, pojechałem do ASO po nr karty kodów ( bo nie mam ) i zaprogramowano mi ponownie moje stare piloty. Co po tym wyszło, a to, że zasięg pilota mam ograniczony :( od tyłu auta pilot łapie lepiej, a od przodu kiepściuchno ale tak czy owak słabiej niż przed rozkodowaniem. Szukałem jeszcze info w necie i natrafiłem na to, że winę za to ma pilot :(

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: szajbus » 06 lut 2014, 21:40

anteny znajdują się kolejno :
13 i 34 antena zewnętrzna na przednich lewych drzwiach P094;

14 i 35 antena na przednich prawych drzwiach P095;

15 i 36 antena na tylnych lewych drzwiach P096;

16 i 37 antena na tylnych prawych drzwiach P097;

11 i 32 antena na zderzaku P098;

1 i 22 antena RF P015;

17 i 38 antena wewnętrzna na tylnej półce P076;

18 i 39 antena RF na tunelu P077;

41 i 42 antena na desce rozdzielczej P078;

19 i 40 antena RF Fiat code P099;

12 i 33 antena wnęki bagażnika P013.


opis do schematu
M064

Centralka passive entry (NPE)

5580E


P013

Antena na bagażniku

-


P015

Antena RF do centralki passive entry (NPE)

-


P076


5580E


P077

Antena RF na tunelu do passive entry (NPE)

5580E


P078

Antena RF na desce rozdzielczej do passive entry (NPE)

-


P094

Antena RF na drzwiach przednich lewych do passive entry (NPE)

5580E


P095

Antena RF na drzwiach przednich prawych do passive entry (NPE)

5580E


P096

Antena RF na drzwiach tylnych lewych do passive entry (NPE)

5580E


P097

Antena RF na drzwiach tylnych prawych do passive entry (NPE)

5580E


P098

Antena RF na zderzaku tylnym do passive entry (NPE)

-


P099

Antena RF Fiat code passive entry (NPE)

-
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: LUKIThesis » 08 lut 2014, 8:50

Dzięki szajbus ale to jest to samo co w moim eLearn . Szkoda bo liczyłem, że masz coś więcej :(

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: szajbus » 08 lut 2014, 10:13

Luki ale przecież w opisie jest jasno napisane że antena znajduje się w każdych drzwiach z osobna klapie bagażnika i w desce rozdzielczej, jakiej chcesz informacji? Mam schematy z umiejscowienia każdej z osobna.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2130
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: LUKIThesis » 09 lut 2014, 10:13

Wiesz , czytałem to na szybko i jakoś utkwiło mi, że antena odpowiedzialna za zbieranie sygnału z pilota znajduje się gdzieś w okolicach deski rozdzielczej po prawej stronie . Fakt, że słabszy odbiór wiąże z jednym faktem . Pewnego dnia wjechali mi w kufer , auto oddałem do lakiernika na lakierowanie zderzaka . Zdejmowali go, a elear podaje też, że gdzieś tam jest również antena i może zapomnieli ja podpiąć lub założyć ponownie . Tylko czy ktoś widział ta antenę RF i wie jak ona wygląda ?
Nie wiem czy winić za to antenę, centralkę czy pilota ? Padły oba na raz i po zaprogramowaniu oba działają tak samo, no może ten rzadziej używany lepiej . Mimo wszysto jak znajdę chwilę to pojadę na examiner i sprawdzę czy jest jakiś błąd, a jadę już chyba od czterech miesięcy :)

Awatar użytkownika
Zagłoba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
Skype: zaglobam
Lokalizacja: Łomża

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: Zagłoba » 23 wrz 2019, 11:51

Nie działa mi odpalanie bezkluczykowy.
Dziwne. Dopiero po zajechaniu na stacje i tankowaniu auto mi nie odpala. System bezkucyzkowy ottwiera auto piloty 3 działają ale po przekreceniu kluczy w jednym przekaźniku obok lewej nogi słychać przełączanie ale rozrusznik zero reakcji.
Thesis 2,4 benzyna
Jakie macie pomysły sugestie:)
Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia

Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: kond243 » 23 wrz 2019, 13:17

Baterie zmień.CR2032. to typ baterii. Przerabiał temat. Auto całkiem odmówiło posłuszeństwa. Jeden pilot nie działał na odpalanie. Okazało się że ktoś coś modzil i w pilocie urwał przewód od pentli indukcyjnej czyli anteny. Pod lupą znalazłem usterkę. Po zalogowaniu działa
I jak pada bateria to auto nie odpali. Baterie 6-8 miesięcy i trzeba nowe.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Zagłoba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
Skype: zaglobam
Lokalizacja: Łomża

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: Zagłoba » 28 wrz 2019, 18:28

3 piloty nie pomogły ale dzięki za podpowiedzi
Okazało się że przepalil się bezpiecznik jedyny 30A pod maską samochodu z przodu
Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia

Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1792
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: bogdan » 28 wrz 2019, 18:46

mam dorobiony zwykły kluczyk z pestką, bez baterii i auto normalnie odpala.

Awatar użytkownika
Zagłoba
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:54
Skype: zaglobam
Lokalizacja: Łomża

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: Zagłoba » 30 paź 2019, 7:57

Problem wraca uczyli mnie kiedyś że jak wywala bezpiecznik to znaczy że gdzieś było zwarcie
- ponownie spaliło mi bezpiecznik i pali każdy następny
- Jak myślicie Który z układów/elementów może powodować przepalanie tego bezpiecznika
Hobby: Thesis Emblema, paralotnie i Neuropsychologiia

Maciej Zagłoba
Trener Psychologii Biznesu

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 582
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis - problem komunikacji kluczyka (pilota)

Post autor: 1608cc » 30 paź 2019, 14:46

Czy chodzi o bezpiecznik F8 ?? On zabezpiecza styki przekaźnika, który załącza dodatkową nagrzewnicę - dziwne bo była stosowana tyko w wersjach JTD.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”