Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 557
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: Rapeek » 13 lut 2019, 13:36

rob_76 pisze:
05 lut 2019, 20:57
Wspomniałbym tu - jako argument w dyskusji - o zawiasie Delty II... Też raczej z gatunku prostych - właśnie McPherson i belka skrętna z tyłu...

Panowie ale Delta II, Dedra, Punto I i Y nie mają z tyłu belki skrętnej tylko wahacze wleczone, a to duża różnica. Prawa i lewa strona pracuje niezależnie i połączone są tylko stabilizatorem.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3554
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: rob_76 » 13 lut 2019, 16:00

No i wychodzi, ze masz racje... :-? To, co bralem za element laczacy prawy hahacz z lewym (element podatny - czyli wlasnie belke skretna) okazuje sie byc rurowym polaczeniem obu stron ramy pomocniczej - taka swoista rozporka... :roll:
Zwracam honor i sorki za zamieszanie... : gafa : : zawstydzony :

Cale zycie czlowiek "studiuje", a i tak potem glupota nad grobem "swieci"... :roll:
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1964
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: MICHU » 04 wrz 2019, 20:43

Jako, ze rodzinne auto mi się rozleciało całkiem (poczciwy scenic niby na siemensie a jednak) myśle o kupnie niestety w kredycie tipo sw w wersji najlepiej lounge 1,4 tjet Czekałem te dwa lata aż trochę potanieją. Za nieco ponad 50 tys można coś już kupić, teraz pytanie czy warto? Znajomi mi pukają w czoło i mówią bierz toyote lub hyundaia to nie będzie tak tracić na wartości jednak ja mam słabość do wloszczczyzny i mocno mi siedzi w głowie ów model. Kilku userow tu chyba jest nawet na forum?
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2510
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: Sebastian » 04 wrz 2019, 20:57

Mój brat to ujezdza w jakiejś taniej wersji SW (bodajże 95 KM, klimatyzacja, szyby elektryczne, i coś tan jescze w środku że nie wygląda źle). Ma pełną ekologię na pokładzie (LPG), tankuje i jeździ sobie z punktu A do punktu B.
IMO jako przyrząd do taniego jeżdżenia to aż nadto.
Zresztą Wilkin u nas męczy Tipolota od jakiegoś czasu. Z tego co z nim rozmawiałem też ma b. pozytywne podejście w kontekście relacji ceny do możliwości.
jest: Ford S-Max, Peugeot 208, Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR
było: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał), Piaggio X8 (PP przejechała)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1045
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: pietrek125 » 04 wrz 2019, 20:59

nie zastanawiaj się tylko bier... 1.4T-jet jedynie słuszny motor oczywiście na fabrycznej instalce LPG (oby Ci nie wcisneli montowanej w ASO a po gwarancji chip) klima automatyczna ( w manualnej zamknięty obieg na suwaku jak w Uno sic!) Xenon bo na halogenach to wstyd jeździć... tylko te wycieraczki na środku szyby jak w F125...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1964
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: MICHU » 04 wrz 2019, 21:03

Wersja 95 KM odpada, nie na moje nerwy, jeździłem - katastrofa
THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, thesis emblema 2,4 jtd 2005r.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1045
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: pietrek125 » 04 wrz 2019, 21:05

Tylko 1.4T-jet... szkoda, że w EU nie wsadzają 1.8 N/A
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2510
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: Sebastian » 04 wrz 2019, 21:11

Tak, tak. Tylko mocniejszy silnik.
Co do reszty: żebyś nie wiem co dokupił to dalej budżetowe auto będzie.
Tyle , że to nie jest jego wada a cecha.
jest: Ford S-Max, Peugeot 208, Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR
było: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał), Piaggio X8 (PP przejechała)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 467
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: Jam_Belfegor » 05 wrz 2019, 8:46

Rapeek pisze:
13 lut 2019, 13:36
Panowie ale Delta II, Dedra, Punto I i Y nie mają z tyłu belki skrętnej tylko wahacze wleczone, a to duża różnica. Prawa i lewa strona pracuje niezależnie i połączone są tylko stabilizatorem.
Wreszcie ktoś mądrze napisał, bo jak czytałem o tej "belce skrętnej" to tak sobie myślałem czy któryś z piszących w ogóle widział zawieszenie w Delcie II. Podobnież stabilizator to nie belka skrętna :D
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
Wilkin
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: Wilkin » 06 wrz 2019, 15:57

pietrek125 pisze:
04 wrz 2019, 20:59
nie zastanawiaj się tylko bier... 1.4T-jet jedynie słuszny motor oczywiście na fabrycznej instalce LPG (oby Ci nie wcisneli montowanej w ASO a po gwarancji chip) klima automatyczna ( w manualnej zamknięty obieg na suwaku jak w Uno sic!) Xenon bo na halogenach to wstyd jeździć... tylko te wycieraczki na środku szyby jak w F125...
Nie ma już takich z LPG , bo je skasowali z oferty. Limitów CO2 nie spełniali czy coś - padło na LPG.
Co do Tipola brałem go z przedłużoną gwarancją i serwisem na 5 lat , na ta chwilę przekulane trochę ponad 22 tysie.
Silnik t-jet 120 koni, daję radę , dla mnie ciut mało , ale wystarcza żeby być najszybszym tipolem w okolicy.
Awarie nie wystąpiły.
Plusy - jest mega duży w środku - bagażnik lepiej niż wystarczający.
Wygląd - jak fiat , nie jest najgorzej.
Lpg rewelacja- z wyświetlaczem na desce, zasięg też niegłupi.

Jeździ się mega tanio. Aczkolwiek nie schodzi poniżej 10 l -100 , ale u mnie to raczej niemożliwe.
Aż tyle cierpliwości nie posiadam.

Minusy - nie jest to Alfa.
Totalnie nieporozumienie jeśli chodzi o przyciski od szyb, jakbyś się nie starał i tak otworzysz tylne, po przednie trzeba sięgnąć.Tak wiem bzdura - ale wkurza mnie kilka razy dziennie.
Jest głośny - nie jak Fabia , ale jednak widać że oszczędzali na kilogramach przy wyciszeniu. Lybra jest dużo cichsza.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 709
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: mikee72 » 06 wrz 2019, 21:44

Wszystko niby idzie do przodu.. ale Fiat pokazuje, że co nieco może też iść do tyłu.
W porównaniu do oryginalnego Tipo minusem w tej (hmm.. podróbie?) ok, wersji..
jest tylna - płaska i mniej wygodna kanapa oraz uchwyty drzwiowe, których nie da się chwycić :)
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1045
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: pietrek125 » 06 wrz 2019, 23:07

To niejedyny minus w stosunku do Tipo 1... a tylne zawieszenie :?: w jedynce niezależne na wahaczach wleczonych, a w dwójce :?: belka skrętna...blee...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 467
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: Jam_Belfegor » 07 wrz 2019, 18:21

pietrek125 pisze:
06 wrz 2019, 23:07
To niejedyny minus w stosunku do Tipo 1... a tylne zawieszenie :?: w jedynce niezależne na wahaczach wleczonych, a w dwójce :?: belka skrętna...blee...
Od wieli lat już księgowi i marketingowcy bardziej mieszają się do produkcji i takie są tego efekty... ma ładnie wyglądać, spełniać normy, mieć osiągi ale na papierze i być tani w produkcji. 90% klientów nie ma pojęcia co to w ogóle wahacz czy belka :) Dla mnie było wielkim zaskoczeniem jak bębny znowu wróciły do łask... tylko czekać aż trafią z powrotem na przód :lol: Zobaczcie w ogóle jak dziś testy motoryzacyjne wyglądają. Trzaskanie drzwiami i słuchanie czy ładnie klapią, albo macanie deski rozdzielczej czy jest mięciutka czy nie. Nikt już nie zwraca uwagi czy auto "słania" się w zakrętach czy nie. Ważne że radio ładnie gra i w aucie milion światełko do nas miga : czerwona :
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1045
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: pietrek125 » 07 wrz 2019, 23:17

Wczoraj w Trójce była audycja jak to dzisiejsze samochody są coraz gorzej wyciszone, bo producenci oszczędzają na wygłuszeniu aby zmniejszyć masę, z związku tym warsztaty Car audio maja oblężenie chętnych do wyciszenia auta... co za czasy...
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”