Kappa - Głowica 2.4 JTD
Kappa - Głowica 2.4 JTD
Witam
Składam sobie powoli po remonciku silniczek i wpadł do głowy mi taki pomysł by silniczkowi łatwiej się oddychało zmienić mu głowice na 20 zaworową.
I wobec tego mam pytanie może ktoś coś takiego już swapował czy do bloku silnika 2,4 JTD 838 będzie pasowała głowica z silnika 2,4 JTDM 939 jeśli tak to co oprócz głowicy jest jeszcze potrzebne z osprzętu?
Składam sobie powoli po remonciku silniczek i wpadł do głowy mi taki pomysł by silniczkowi łatwiej się oddychało zmienić mu głowice na 20 zaworową.
I wobec tego mam pytanie może ktoś coś takiego już swapował czy do bloku silnika 2,4 JTD 838 będzie pasowała głowica z silnika 2,4 JTDM 939 jeśli tak to co oprócz głowicy jest jeszcze potrzebne z osprzętu?
Moja Lucyna https://youtu.be/Ygu1bycDk44
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Głowica 2,4 JTD
Mam cały silnik 2.4 jtd z Thesis 2004r
Mogę zerknąć w niedzielę jak to wygląda
Pzdr.Maniak
Mogę zerknąć w niedzielę jak to wygląda
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD
Zapomniałeś jeszcze o tłokach,wtryskach i paru innych pierdołach. Prościej zastosować gotowiec ze 166-tej. Sama głowica nie będzie kluczem do sukcesu. Masz zajawkę na 20-to zaworową Kappę przełóż wszystko ze 166-tej i po sprawie, bo to prawie P&P tylko w elektryce trzeba trochę pomieszać. Ogólnie prościzna, ja taki silnik razem z kolegą w Multipli ostatnio upchnąłem
Multipla 1,9/16V M-Jet 6-speed 200KM/398Nm + Lancia K 2,4/20V + K SW 2,4/20V
Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD
W tej elektryce to chyba trzeba dość sporo zamieszać, inny ECU, wiązki i sporo kabelków/czujników. Ciekawe czy choćby pedał gazu podejdzie czy trzeba wymieniać, dojdzie tez zabawa z immo...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD
No niestety pojęcie trzeba mieć żeby samemu zrobić. W gruncie rzeczy jest to proste, przeszczepiasz sterownik z wiązką silnikową i fragmentem wiązki pokładowej.Pedał gazu zostaje ten sam, z immo też nie ma problemu. Ja akurat taką dokładnie przeróbkę mam zrobioną w swojej Multipli. Była pierwotnie Jtd 105KM teraz jest 16V, niedawno robiłem też 105KM na 20V. Akurat są to dokładnie te same sterowniki i systemy (EDC15 kontra EDC16) tylko silniki różnią się ilością cylindrów. Generalnie to ma tylko sens jak potrafisz sam zrobić, jak komuś zlecisz, to puści Cię z torbami, a to tylko sztuka dla sztuki będzie.
Multipla 1,9/16V M-Jet 6-speed 200KM/398Nm + Lancia K 2,4/20V + K SW 2,4/20V
Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD
Dzięki za zainteresowanie tematem ale jak tyle trzeba przełożyć wtryski instalacje i kompa to sobie odpuszczę ekonomicznie dla mnie nie opłacalne bo umiejętności są i robić czym też mam, sama głowica używana tania nie jest do tego remont głowicy, a zysk mocy mizerny albo ujemny z racji wymiany kompa na inny. Przed remontem silnika było już coś modzone mój drugi pojazd Buick Regal 3,8 170KM 305 Nm tylko przysłowiowy dymek z wydechu wąchał. Ile Lancia generowała mocy nie wiem nie zdążyłem pojechać na hamownie.
Proszę nie proponować mi silników używanych gdyż zainteresowany w ogóle nie jestem dwa razy się na używkach naciąłem i trzeciego razu już nie będzie. Wolę dać za remont 10 razy więcej niż kupić używkę. Do wyżej wymienionego Buick kupiłem też silnik używany zrobiłem 8K KM i kopytko się z boku silnika pokazało silnik na złom a oryginał do remonciku, do Lancia również zakupiłem silnik używany w celu pozyskania miski olejowej do mojego no i innych części stwierdziłem może się przydadzą dobrze że nie założyłem silnika pewnie oleju palił by więcej niż ON o ile w ogóle by odpalił. Rozłożyłem silnik w drobny mak i do ponownego użycia z całego silnika nadawały się tylko dwie części wał korbowy i korbowody a reszta w stanie agonalnym.
Proszę nie proponować mi silników używanych gdyż zainteresowany w ogóle nie jestem dwa razy się na używkach naciąłem i trzeciego razu już nie będzie. Wolę dać za remont 10 razy więcej niż kupić używkę. Do wyżej wymienionego Buick kupiłem też silnik używany zrobiłem 8K KM i kopytko się z boku silnika pokazało silnik na złom a oryginał do remonciku, do Lancia również zakupiłem silnik używany w celu pozyskania miski olejowej do mojego no i innych części stwierdziłem może się przydadzą dobrze że nie założyłem silnika pewnie oleju palił by więcej niż ON o ile w ogóle by odpalił. Rozłożyłem silnik w drobny mak i do ponownego użycia z całego silnika nadawały się tylko dwie części wał korbowy i korbowody a reszta w stanie agonalnym.
Moja Lucyna https://youtu.be/Ygu1bycDk44
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD
Nie proponuję Ci silnika, tylko napisałem, że mogę zerknąć jak to wygląda. Ale już widzę, że szkoda czasu
Pzdr.Maniak
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.