Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Znalazłem takie 2 złącza przy lampie prawej - mogą być od czujników poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy?
Oba 2-pinowe.
Oba 2-pinowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Nie pamiętam już jakie kable były przy czujnikach, więc tutaj Ci nie pomogę, za to na pewno aby zamontować czujniki potrzebujesz innych zbiorniczków, a czujnik poziomu oleju był montowany do silników Lampredi w misce olejowej. 1.8 16v nigdy nie miał montowanego czujnika poziomu, a jedynie czujnik temp.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Kupiłem tą skrzynkę, której foto umieściłem na poprzedniej stronie.
To niestety nie takie proste - brakowało tam kilku bezpieczników, m. in. do elektryki szyb.
Sądziłem, że wystarczy dodać kilka kabelków z konektorami, w które wsuwa się bezpieczniki, ale po otwarciu skrzynki okazało się, że tam jest wielowarstwowa płytka elastyczna z lutowanymi doń bezpośrednio konektorami.
Rozebrałem więc moją skrzynkę, łudząc się, że ścieżki do modułu check panela są, zostały jedynie przykryte jakimś papierem i wystarczy mi wydłubać gniazdo modułu z zakupionej skrzynki, ale niestety - nie mam ścieżek na tym wyprowadzeniu do gniazda.
Zostaje zatem chyba tylko upolować skrzynkę od HF Turbo w opcji "full wypas", żeby były wszystkie bezpieczniki + moduł
Ma ktoś taką? Może być bez modułu, bo już zdobyłem (+ kilka nowych ori przekaźników ).
To niestety nie takie proste - brakowało tam kilku bezpieczników, m. in. do elektryki szyb.
Sądziłem, że wystarczy dodać kilka kabelków z konektorami, w które wsuwa się bezpieczniki, ale po otwarciu skrzynki okazało się, że tam jest wielowarstwowa płytka elastyczna z lutowanymi doń bezpośrednio konektorami.
Rozebrałem więc moją skrzynkę, łudząc się, że ścieżki do modułu check panela są, zostały jedynie przykryte jakimś papierem i wystarczy mi wydłubać gniazdo modułu z zakupionej skrzynki, ale niestety - nie mam ścieżek na tym wyprowadzeniu do gniazda.
Zostaje zatem chyba tylko upolować skrzynkę od HF Turbo w opcji "full wypas", żeby były wszystkie bezpieczniki + moduł
Ma ktoś taką? Może być bez modułu, bo już zdobyłem (+ kilka nowych ori przekaźników ).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
No i zamontowałem skrzynkę full opcja z bezpiecznikami jak u mnie plus gniazdo dla check'a.
I nadal d..a - check panel martwy.
Pozostają chyba już tylko dwie opcje - albo jest w skrzynce dodatkowy przekaźnik do modułu (ale po co?) - mam bodaj jeszcze 2 wolne miejsca, albo to niebieskie złącze o które tak w tym wątku dopytywałem jest kluczowe - jakieś zasilanie czy cuś.
Podejrzałem na foto w jakimś archiwalnym ogłoszeniu nt sprzedaży zegarów w wersji "full pro", że to złącze jest wyprowadzone z elastycznej płytki drukowanej z tyłu zegarów. U mnie brak tam złącza.
Musiałbym jeszcze dorwać albo zegary "full pro" albo chociaż samą płytkę drukowaną od nich.
I nadal d..a - check panel martwy.
Pozostają chyba już tylko dwie opcje - albo jest w skrzynce dodatkowy przekaźnik do modułu (ale po co?) - mam bodaj jeszcze 2 wolne miejsca, albo to niebieskie złącze o które tak w tym wątku dopytywałem jest kluczowe - jakieś zasilanie czy cuś.
Podejrzałem na foto w jakimś archiwalnym ogłoszeniu nt sprzedaży zegarów w wersji "full pro", że to złącze jest wyprowadzone z elastycznej płytki drukowanej z tyłu zegarów. U mnie brak tam złącza.
Musiałbym jeszcze dorwać albo zegary "full pro" albo chociaż samą płytkę drukowaną od nich.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Odpowiem sobie sam, ale może komuś kiedyś jeszcze się przyda
Po wymianie folii PCB na taką z niebieskim złączem check panel w końcu zadziałał
Czyli podsumowując, trzeba:
- sprawdzić i ew. wymienić skrzynkę bezpieczników na taką z wyprowadzonym złączem na moduł check-panela
- zamontować moduł w skrzynce bezpieczników
- sprawdzić i ew. wymienić folię PCB na zegarach na taką, która posiada wyprowadzone złącze niebieskie do wetknięcia w check-panel
- jeśli ktoś chce mieć stan płynu do spryskiwaczy to musi posiadać zbiorniczek z czujnikiem. Czujnik ma 2-pinowe złącze
- poziom płynu chłodniczego - to samo
- poziom oleju - tego nie wiem
- jak ktoś chce mieć jeszcze info nt. spalonej żarówki światła stop-u to musi sprawdzić i ew. wymienić włącznik przy pedale hamulca na taki, który ma 3 piny - w samochodzie jest złącze z 3 pinami
- w samochodzie są wyprowadzone 2 złącza do check-panelu przy zegarach - schowane w desce, trzeba lekko pogrzebać
- w samochodzie są wyprowadzone 3 złącza w okolicy skrzynki bezpieczników do modułu check-panela
- w samochodzie są wyprowadzone złącza do czujników poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy - okolice prawej lampy
Wszystko to (zwłaszcza o wyprowadzonych złączach) dotyczy wersji 1,8 VVT, nie wiem jak by było z innymi.
Po wymianie folii PCB na taką z niebieskim złączem check panel w końcu zadziałał
Czyli podsumowując, trzeba:
- sprawdzić i ew. wymienić skrzynkę bezpieczników na taką z wyprowadzonym złączem na moduł check-panela
- zamontować moduł w skrzynce bezpieczników
- sprawdzić i ew. wymienić folię PCB na zegarach na taką, która posiada wyprowadzone złącze niebieskie do wetknięcia w check-panel
- jeśli ktoś chce mieć stan płynu do spryskiwaczy to musi posiadać zbiorniczek z czujnikiem. Czujnik ma 2-pinowe złącze
- poziom płynu chłodniczego - to samo
- poziom oleju - tego nie wiem
- jak ktoś chce mieć jeszcze info nt. spalonej żarówki światła stop-u to musi sprawdzić i ew. wymienić włącznik przy pedale hamulca na taki, który ma 3 piny - w samochodzie jest złącze z 3 pinami
- w samochodzie są wyprowadzone 2 złącza do check-panelu przy zegarach - schowane w desce, trzeba lekko pogrzebać
- w samochodzie są wyprowadzone 3 złącza w okolicy skrzynki bezpieczników do modułu check-panela
- w samochodzie są wyprowadzone złącza do czujników poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy - okolice prawej lampy
Wszystko to (zwłaszcza o wyprowadzonych złączach) dotyczy wersji 1,8 VVT, nie wiem jak by było z innymi.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Widzę, że moje 5 lat trzymania kciuków przyniosło rezultaty
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Co do poziomu oleju nie wiem czy jest wymagany jakiś moduł, ale na pewno potrzeby jest czujnik poziomu, który występował chyba tylko w silnikach Lampredi.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Jak chcecie mogę wam obfotografować czujniki których brakuje. Występują w moim 2.0 16V z wersji LS
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Nie zawadzi
Zawsze to dodatkowa wiedza dla wszystkich zainteresowanych.
Zawsze to dodatkowa wiedza dla wszystkich zainteresowanych.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
No więc tak poniżej macie zestaw czujników do oliwy. Ciśnienie minimalne - czarny z jednym pinem. To ma każdy, zapala kontrolkę na desce - jak dla mnie zbędny czujnik bo jak się zapali to już po silniku Temperatura oliwy czerwony z płaskim pinem - zegary opcjonalne. Minimalny poziom oleju długa sonda idąca do miski - dwu pianowa wtyczka (mierzy chyba oporność obwodu). Wkręcana w dwóch miejscach (zależny chyba od smoka). Dla smoka starego typu - duża pucha, idzie on tak jak u mnie czyli z tyłu miski pośrodku (od strony dolotu). Miski olejowe w tym miejscu mają korek. Akurat mam druga taką z 2.0 i i niema ona tej sondy - tylko właśnie korek. Dla nowego wąskiego smoka czujnik idzie przez obudowę pompy oleju od str. rozrządu. Tam akurat ja z koleji mam korek. Dwa pierwsze czujniki idą w podstawę filtra oleju za chłodnicę oleju. Na schemacie czujniki 4 i 5 idą do podstawy nr1 Czujnik poziomu oleju to na drugim schemacie piąteczka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
A podstawa na schemacie jest do 2 litrowej jednostki wolno ssącej w VT jest inna, zaś w innych silnikach nie wiem czy w ogóle jest miejsce na takie oczójnikowanie, ale przynajmniej wiecie czego szukać.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 14:13 przez Jam_Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
W 1.8 8v był taki czujnik poziomu oleju. Przy czym pokazywał 'OK' tylko w okolicach maksymalnego poziomu, poniżej 2/3 stanu z bagnetu już świecił na czerwono. Przetestowane w 2 lub 3 egzemplarzach z takim samym rezultatem.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Temat czujników związanych z olejem został wyczerpany przez kolegę Jam_Belfegor, lecz dotyczy on jedynie silników Lampredi (np 1.8/2.0 8v, 2.0 16v/16vT) , natomiast silnik Tomzika, czyli 1.8 16v jest pochodnym Twin Sparka i silników 2.0/2.4 20v, więc posiada miskę olejową aluminiową, bez fabrycznej możliwości montażu czujnika poziomu(chyba, że ktoś sobie coś tam wyrzeźbi). W misce jest za to umieszczony czujnik temperatury oleju, co ciekawe miska pasuje z silników TS z Alfy, ale nie ma wywierconego otworu pod czujnik. Podstawa filtra w 1.8 16v też jest aluminiowa i ma dwa korki, ale nie ma żadnych czujników za to jest zintegrowana z wymiennikiem ciepła olej/ciecz. Szkoda, że nie występował nigdy w Delcie i Dedrze czujnik ciśnienia oleju. A i co do czujnik poziomu to faktycznie jest jedynie na zasadzie "masz za mało oleju, dolej"
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Przecież kontrolka niskiego ciśnienia oleju była na desce?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2092
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.
Czujnik ciśnienia i niskiego ciśnienia dwa odrębne czujniki i wskazania. Ten pierwszy podaje Ci dokładne ciśnienie w układzie, a ten drugi zapala jedynie kontrolkę poniżej jakiegoś progu.