Delta III - skrzypiące słupki
Delta III - skrzypiące słupki
Witajcie,
od kwietnia użytkuję Deltę 1.4 120 KM. Wrażenia z jazdy są pozytywne, jednak nie ma co ukrywać, że Lancia Lybra, którą jeździłem kilka ostatnich lat, była dużo lepiej wykonana. Na trasie nigdy nic nie trzeszczało, plastiki były lepszej jakości (oprócz tych kolorowych, które się utleniały i lepiły).
W Delcie najbardziej doskwierają mi skrzypiące słupki, przede wszystkim ten od strony pasażera, które odzywają się na nierównej nawierzchni. Przyznacie, że jak na auto pretendujące do klasy premium jest to nieporozumienie. Słupki oczywiście rozebrałem, chciałem je lepiej spasować, użyłem silikonu w sprayu i w zasadzie nie poprawiło to sytuacji. Czy ktoś z Was próbował już walczyć z tym problemem? Może po prostu źle je zakładam? Na końcu każdego słupka jest taki okrągły czarny zaczep, nie wiem, czy powinien być do czegoś przypasowany...
Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.
od kwietnia użytkuję Deltę 1.4 120 KM. Wrażenia z jazdy są pozytywne, jednak nie ma co ukrywać, że Lancia Lybra, którą jeździłem kilka ostatnich lat, była dużo lepiej wykonana. Na trasie nigdy nic nie trzeszczało, plastiki były lepszej jakości (oprócz tych kolorowych, które się utleniały i lepiły).
W Delcie najbardziej doskwierają mi skrzypiące słupki, przede wszystkim ten od strony pasażera, które odzywają się na nierównej nawierzchni. Przyznacie, że jak na auto pretendujące do klasy premium jest to nieporozumienie. Słupki oczywiście rozebrałem, chciałem je lepiej spasować, użyłem silikonu w sprayu i w zasadzie nie poprawiło to sytuacji. Czy ktoś z Was próbował już walczyć z tym problemem? Może po prostu źle je zakładam? Na końcu każdego słupka jest taki okrągły czarny zaczep, nie wiem, czy powinien być do czegoś przypasowany...
Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 22:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Skrzypiące słupki
Przerabiałem to kiedyś. U mnie też postukiwał słupek od strony pasażera ale mi udało się go wyciszyć za pierwszym podejściem. Nie pamiętam już jak było z tym czarnym okrągłym zaczepem o który pytasz ale na pewno podkładałem cieniutką gąbkę pod spinki tak, żeby nie ruszały się luźno w słupku i to w zasadzie pomogło. Do dzisiaj jest cisza
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Delta III - skrzypiące słupki
U mnie osłony słupków trzeszczą nie tyle na tych białych zaczepach przy słupku, co na dole przy podszybiu i desce rozdzielczej.
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Walczyłem z tym problemem różnymi metodami,ale nie przynosiły pozytywnego skutku.Ostatecznie jednak przestało skrzypieć.Dolna część plastikowej osłony spięta jest z plastikowym podszybiem takim właśnie okrągłym spinaczem.To tutaj właśnie powstaje skrzypienie poprzez tarcie tym dwóch plastików.Smarowałem,separowałem,podkładałem i nic.Aż w końcu po prostu nie założyłem tego
spinacza i przestało dokuczać-po prostu cisza i już.W wyglądzie nic się nie zmieniło,szczeliny zachowane,nic się nie telepie i jest ok.
spinacza i przestało dokuczać-po prostu cisza i już.W wyglądzie nic się nie zmieniło,szczeliny zachowane,nic się nie telepie i jest ok.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Dziękuję za podpowiedź, dzisiaj zastanawiałem się nad jego demontażem. Może tutaj tkwi cały problem. Jutro dam znaćValdi pisze:Walczyłem z tym problemem różnymi metodami,ale nie przynosiły pozytywnego skutku.Ostatecznie jednak przestało skrzypieć.Dolna część plastikowej osłony spięta jest z plastikowym podszybiem takim właśnie okrągłym spinaczem.To tutaj właśnie powstaje skrzypienie poprzez tarcie tym dwóch plastików.Smarowałem,separowałem,podkładałem i nic.Aż w końcu po prostu nie założyłem tego
spinacza i przestało dokuczać-po prostu cisza i już.W wyglądzie nic się nie zmieniło,szczeliny zachowane,nic się nie telepie i jest ok.
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Aktualizacja: usunięcie czarnych zaczepów niweluje skrzypienie osłon przednich słupków. Dziękuję za pomoc!
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Nie ma za co-na zdrowie!apo25 pisze:Aktualizacja: usunięcie czarnych zaczepów niweluje skrzypienie osłon przednich słupków. Dziękuję za pomoc!
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 68
- Rejestracja: 01 sty 2014, 18:31
- Imię: Pablo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Hej,
ciekawy patent, tez mnie to skrzypienie przy szybie przedniej na dole denerwuje juz chyba z rok. Rowniez psikam silikonem, podkladalem rozne gabki w szczeliny itp i nic.
Chyba tez wezme sie za rozebranie tych slupkow jednakze boje sie zeby ich nie uszkodzic.
Czy moglbym prosic i jakis maly instruktaz w jaki sposob sciagnac te plastikowe oslony ze słUpków ??
Pozdrawiam
ciekawy patent, tez mnie to skrzypienie przy szybie przedniej na dole denerwuje juz chyba z rok. Rowniez psikam silikonem, podkladalem rozne gabki w szczeliny itp i nic.
Chyba tez wezme sie za rozebranie tych slupkow jednakze boje sie zeby ich nie uszkodzic.
Czy moglbym prosic i jakis maly instruktaz w jaki sposob sciagnac te plastikowe oslony ze słUpków ??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, 21:26 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Powód: Pisownia/ortografia!!!
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Prosta sprawa. Wyciągasz zaślepkę Airbag, odkręcasz śrubę kluczem imbusowym i delikatnie wypinasz słupek z zaczepów (najgorzej jest przy końcu, ale da się z wyczuciem go wyciągnąć). Następnie wypinasz czarny zaczep, który łączy się z deską rozdzielczą i wszystko ponownie składasz. O trzaskasz zapomnisz raz na zawsze.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III - skrzypiące słupki
czy przy odpinaniu słupka trzeba odłączyć akumulator ze względu na ryzyko odpalenia poduszki powietrznej czy nie ma takiej opcji aby czynności przy zdejmowaniu słupka spowodowały jej odpalenie i nie ma się co martwić?
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM
były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera
były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Śmiało rób swoje.Nie ma możliwości na odpalenie poduszki.
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Podepnę się pod temat, ponieważ i mnie trapi pewien problem stuków z okolic podszybia.
Sprawa wygląda tak, że przy prędkościach od około 70km/h w górę słyszę dziwne, nieregularne stukanie z okolic podszybia po stronie pasażera. Im jadę szybciej tym dźwięk ten bardziej się nasila.
Z tego co zauważyłem nie jest on związany z nierównością drogi, ale z prędkością (pędem powietrza?).
Czy miał może ktoś podobny przypadek i wie gdzie szukać rozwiązania? Słupek pasażera oczywiście demontowałem, sprawdzałem, wygłuszałem, czarny okrągły plastik wypiąłem - nadal bez zmian.
Zastanawiam się czy nie szukać problemu tutaj:
1. Poprzedni właściciel wymieniał szybę czołową i zastanawiam się, czy nie jest ona źle wklejona
2. Jakieś luzy w mechaniźmie wycieraczek, które powodują te dziwne stuki?
Bardzo proszę o pomoc,
pozdrawiam
Sprawa wygląda tak, że przy prędkościach od około 70km/h w górę słyszę dziwne, nieregularne stukanie z okolic podszybia po stronie pasażera. Im jadę szybciej tym dźwięk ten bardziej się nasila.
Z tego co zauważyłem nie jest on związany z nierównością drogi, ale z prędkością (pędem powietrza?).
Czy miał może ktoś podobny przypadek i wie gdzie szukać rozwiązania? Słupek pasażera oczywiście demontowałem, sprawdzałem, wygłuszałem, czarny okrągły plastik wypiąłem - nadal bez zmian.
Zastanawiam się czy nie szukać problemu tutaj:
1. Poprzedni właściciel wymieniał szybę czołową i zastanawiam się, czy nie jest ona źle wklejona
2. Jakieś luzy w mechaniźmie wycieraczek, które powodują te dziwne stuki?
Bardzo proszę o pomoc,
pozdrawiam
Było: Fiat Cinquecento 700, Seat Cordoba Coupe, Renault Megane Coupe, Alfa Romeo 159, Seat Leon, Alfa Romeo 147, Lancia Delta
Jest: Lancia Kappa Coupe 3.0 V6, BMW E46 R6
Jest: Lancia Kappa Coupe 3.0 V6, BMW E46 R6
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Z przypadkiem takim jak Twój co prawda się nie spotkałem, ale może sprawdziłbyś organoleptycznie elementy podszybia (przez które przechodzą osie wycieraczek), a nuż któryś wypiął się ze spinki i hałasuje pod wpływem zawirowań powietrza? A może ozdobny trójkąt na błotniku przed lusterkiem? Ze złym wklejeniem szyby bym tego nie wiązał, chyba że to jak wspomniałem kwestia spinek podszybia. A hałasuje przy włączonych wycieraczkach, jak tak to masz być może winnego, ale nie sądzę...
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
Re: Delta III - skrzypiące słupki
Dzięki wielkie, trafiłeś dokładnie w punkt.ceva pisze: ↑30 cze 2018, 22:38 Z przypadkiem takim jak Twój co prawda się nie spotkałem, ale może sprawdziłbyś organoleptycznie elementy podszybia (przez które przechodzą osie wycieraczek), a nuż któryś wypiął się ze spinki i hałasuje pod wpływem zawirowań powietrza? A może ozdobny trójkąt na błotniku przed lusterkiem? Ze złym wklejeniem szyby bym tego nie wiązał, chyba że to jak wspomniałem kwestia spinek podszybia. A hałasuje przy włączonych wycieraczkach, jak tak to masz być może winnego, ale nie sądzę...
A więc dla potomnych, których podobny problem mógłby dotknąć: Sprawcą całego zamieszania i stukania był plastikowy element podszybia (prostokątna spinka). Przy zakładaniu podszybia ktoś nie trafił w mocowanie i ułamał ją w na tyle pechowy sposób, że pęd powietrza powodował jej obijanie się o metalowy element zaczepu, co skutkowało hałasem wewnątrz samochodu.
Problem usunięty, błoga cisza przy wysokich prędkościach!
Było: Fiat Cinquecento 700, Seat Cordoba Coupe, Renault Megane Coupe, Alfa Romeo 159, Seat Leon, Alfa Romeo 147, Lancia Delta
Jest: Lancia Kappa Coupe 3.0 V6, BMW E46 R6
Jest: Lancia Kappa Coupe 3.0 V6, BMW E46 R6