Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 734
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 05 lis 2017, 18:35

Do wyboru,
sprężyny:
- komplet oryginalnych sprężyn do Delty za ok. 2400 zł
- komplet sprężyn Eibacha za ok 600 zł
- są jeszcze trochę tańsze MTS i Vogtland. Ale wszystkie te 3 marki to sprężyny obniżające.
- albo kombinacja po kubańsku: tańsze sprężyny z Bravo II. Nośność mają mniejszą i mogą nie pasować.
Amortyzatory do Delty natomiast mają ceny normalne, więc nie ma sensu kombinować.
- w niektórych katalogach numery przednich amortyzatorów z Bravo II, są takie same jak do Delty III.
Ale jest ryzyko, że jednak nie będą pasować.
- numery tylnych amortyzatorów są takie same: do Bravo i do Delty.
Więc teoretycznie będą pasowały.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
scr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2017, 19:33

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: scr » 15 lis 2017, 12:21

Witam!
Czy można wymienić sprężyny od 1.4 tjet 120km (4 kropki: 1 błękitna 1 różowa i 2 żółte) na sprężyny od 1.6mjet (4 kropki: 2 białe i 2 żółte) albo od 1.9 (4 kropki: 1 biala 1 różowa i 2 żółte) ?

mikemike1986
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2018, 17:32
Imię: michal

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: mikemike1986 » 15 lut 2018, 17:35

Witam, odswiezam temat do wymiany sprezyn przydnich w Lancii Delta 3 2010r. 1.4 150km
ktos ma propozycje jakie konkretnie beda pasowac jako zastapienie oryginalnych, ktorych ceny wszyscy zainteresowani tematem mieli juz przyjemnosc poznac?

Bede wdzieczny za podpowiedz.

Awatar użytkownika
scr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2017, 19:33

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: scr » 18 lut 2018, 17:03

założyłem Kielen 12185. Wszysto OK (1.4 120ps)
Obrazek

mikemike1986
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2018, 17:32
Imię: michal

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: mikemike1986 » 19 lut 2018, 15:17

scr pisze:
18 lut 2018, 17:03
założyłem Kielen 12185. Wszysto OK (1.4 120ps)
Obrazek
Ok. dzieki za odp, to sa sprzezyny od 1.9D , duza roznica w prowadzeniu porównując do oryginalow ?
Przed wymiana porownywales z bravoII dedykowane do naszych silnikow (1.4) ?

stravvberry
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 19 maja 2015, 15:33
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kraków

Podpinam się pod temat.

Post autor: stravvberry » 21 lut 2018, 1:18

Jakie sprężyny z przodu pojazdu do Delty III 08 1.4 120km? Jeśli chodzi o temat z Bravo II jakieś konkrety?

Awatar użytkownika
scr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2017, 19:33

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: scr » 22 lut 2018, 9:55

mikemike1986 pisze:
19 lut 2018, 15:17

Ok. dzieki za odp, to sa sprzezyny od 1.9D , duza roznica w prowadzeniu porównując do oryginalow ?
Przed wymiana porownywales z bravoII dedykowane do naszych silnikow (1.4) ?
Tak, 12185 to sa sprzezyny od 1.9D ale od 8V (waga taka sama jak delta 1.4 - 1320kg). Kielen 12184 - od 1.9d 16V (waga 1360kg), również pasuje (sam. będzie wyższy), ale dla delty 1.4 lepej 12185. Na nowych sprężynach jedzie super. Kosztują kileny tanio (w porównaniu z oryg), sam wymieniłem ich za 2 godz/strona (za darmo))).

mikemike1986
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2018, 17:32
Imię: michal

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: mikemike1986 » 23 lut 2018, 15:48

scr pisze:
22 lut 2018, 9:55
mikemike1986 pisze:
19 lut 2018, 15:17


Tak, 12185 to sa sprzezyny od 1.9D ale od 8V (waga taka sama jak delta 1.4 - 1320kg). Kielen 12184 - od 1.9d 16V (waga 1360kg), również pasuje (sam. będzie wyższy), ale dla delty 1.4 lepej 12185. Na nowych sprężynach jedzie super. Kosztują kileny tanio (w porównaniu z oryg), sam wymieniłem ich za 2 godz/strona (za darmo))).
Dorwalem uzywke od 1.4 t-jet, ale znalezc latwo nie bylo. Siedzi rowno, zobaczymy na ile wytrzymala bedzie.
Ale dzieki za wyczerpujaca odpowiedz na temat KIELEN-ów.

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2196
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 14 wrz 2018, 21:41

Witam kolegów.
Mnie też dopadł problem sprężyn, tzn. pękła jedna z nich. Poszukuję pilnie kompletu na przód Delta III 1.4 150 KM.
Byłem dziś w RK Niedziałek i nie mają nic dostępnego do Delty, a mówią że od Bravo II wg katalogu nie podejdą tj. nie są zamienne. Nie chcę obniżanych, chcę oryginalne lub nawet minimalnie wyższe (twardsze). Proszę was o podpowiedź czy uporaliście się z tym problemem, czy macie jakieś fajne informacje, co i gdzie kupić.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie info

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 734
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 14 wrz 2018, 23:35

Po zakupie pierwszej mojej Delty 1.4 150 KM w 2016r. KRAJOWEJ z przebiegiem 102 kkm, stan zawieszenia przedstawiał się tak:
z przodu był założony cały używany zestaw: amortyzatory + sprężyny z wersji 1.6 mjtd. 4 kropki: 2 żółte i 2 białe.
z tyłu było tak: sprężyny z 3 kropkami 2 żółte i 1 biała do tego nowe amortyzatory firmy Magnetti Marelli.
Cały ten kram powodował,że auto było twarde i sztywne.
Po pewnym czasie, przypadkiem odkryłem,że tylna sprężyna ma ułamany fragment zwoju.
Chciałem zmienić na sprężyny z Bravo II, ale obawiałem się o tył auta: może się za bardzo obniżyć z powodu niższej nośności tych sprężyn.
Jest mniejsza o 80 kg na sztuce.Jak również, że zwyczajnie nie wytrzymają.
W końcu zdecydowałem się na Eibachy Pro Kit, czyli obniżające. Nowe: 600 zł za komplet.
Przy okazji wymiany sprężyn przednich wymieniłem amortyzatory na nowe.
Oryginalne Cofapy z Fiata Stilo kupione za 1/3 ceny. Niestety, ale tu akurat przedobrzyłem. Amortyzatory były za miękkie.
Auto świetnie się prezentowało i prowadziło, ale tylko na naprawdę równej nawierzchni drogi. Świetnie i miękko wybierało nierówności.
Problemem było to, że w określonych warunkach przód auta się zwyczajnie bujał jakby amortyzatory były zużyte.
Drugi problem to kłopot na głębokich koleinach i przy wyższych krawężnikach. Wysokość od osłony dolnej silnika do podłoża wynosiła 10 cm.
Więc moja rada: nie idź tą drogą.
Jeśli chodzi tylko o przednie sprężyny to myślę,że tak jak inni radzą można nowe z Bravo. Albo jakieś solidne używane.

Cała ta kombinacja tak mnie zniechęciła, plus parę innych drobiazgów, że sprzedałem to auto.
Najśmieszniejsze jest to, że pierwszy rzeczoznawca nasłany przez pierwszego klienta w ogóle nie zwrócił uwagi na nienormalną charakterystykę pracy zawieszenia. Natomiast drugi rzeczoznawca, piał z zachwytu i sfinalizowałem sprzedaż.

Zaraz tego samego dnia kupiłem kolejną, nowszą Lancię Deltę, sprowadzoną z Holandii z przebiegiem 158 kkm z oryginalnym ,nie kombinowanym zawieszeniem. Nie jest tak ,,wytłuczona" jak poprzednia. Powód jest prozaiczny: nie jeździła po polskich drogach.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2196
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 16 wrz 2018, 12:07

piterstilo pisze:
14 wrz 2018, 23:35
Jeśli chodzi tylko o przednie sprężyny to myślę,że tak jak inni radzą można nowe z Bravo.
Dzięki za odpowiedź, proszę jeszcze o info, jeśli wiesz, bądź inni użytkownicy wiedzą z jakiego modelu Bravo II (pb, diesel?).
Ja u siebie mam amortyzatory wręcz idealne, samochód stoi równo przy czym prawa przednia sprężyna pękła u dołu, odpadło kilka centymetrów. Zupełnie nieodczuwalne podczas jazdy, dopiero wulkanizator to zauważył ....
To to nie zmienia faktu, że muszę niezwłocznie wymienić dwie sztuki z przodu.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 734
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 16 wrz 2018, 14:03

Zostały mi zapiski z czasu, gdy zastanawiałem się nad wyborem sprężyn.
Sprężyny Lesjofors 4026200 zawieszenie normal Fiat Bravo II 1.4 120 i 150 KM.
Średnica drutu: 12,25 mm
Wysokość sprężyny: 369 mm
Szerokość: 147 mm
Sprężyny LESJOFORS 4026203 zawieszenie sport Fiat Bravo II 1.4 150 KM
Średnica drutu: 12,50 mm
Wysokość: 326 mm
Szerokość:142 mm
Dla porównania dedykowane do Lancii Delty 1.4 150 KM: Eibach Pro Kit:
Średnica: 13,50 mm
Wysokość: 280 mm
Szerokość: 150 mm
To tyle z teorii. W praktyce ciężko dobrać dwie sprężyny, tak żeby: auto się nie bujało, albo nie było za twarde i nie było różnicy w wysokości przód-tył.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2196
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 16 wrz 2018, 21:07

Dzięki za odpowiedź, a czy ktoś ma informacje jakie są wymiary oryginalnych sprężyn do Delty 1.4 150 oczywiście przód? przeszukałem instrukcję i neta nie mogę trafić na takowe informacje.
Aktualnie w mojej Delcie z przodu są sprężyny o średnicy drutu 12,50 mm mierzone suwmiarką. Może mój poprzednik już zamontował obniżone od Bravy? hmm. Faktem jest że moja delta z przodu stoi bardzo nisko, wiele razy już zaryłem przodem i mocowaniem wahaczy.
Proszę o pomoc, za co z góry dziękuję
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 734
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 17 wrz 2018, 18:12

Oryginalne sprężyny to nie tylko podział na normalne i zawieszenie z kontrolą tłumienia.
Do tego dochodzą przeróżne wersje, np. ze szklanym dachem, na różne rynki, gorsze drogi ( Polska) itp.
Chociaż większy wybór kombinacji jest w przypadku amortyzatorów.
Można sprawdzić w Eperze wg VIN-u.
Fabryczne sprężyny mają kombinacje kolorowych kropek.
W obecnie posiadanej Delcie, której wiem, że są oryginalne sprężyny mam 3 kropki: niebieską, różową i żółtą.
Sprawdziłem cenę oryginalnej sprężyny w sklepie internetowym na Litwie: 1074,85 zł za sztukę.
Ale być może w sklepie u kolegi z forum cena jest niższa.

Do Lancii Delty nie ma zamienników. Są tylko oryginalne, albo obniżające i sportowe.
Opisałem wcześniej jaki kram w zawieszeniu zastałem. Było twardo i sztywno.
Ale z pełnym obciążeniem prowadziło się świetnie. Ale w moim przypadku dwa wyjazdy w roku na wypoczynek.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2196
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 22 paź 2018, 21:44

Szanowne koleżanki i koledzy,
niedawno, tak ze dwa tygodnie temu wymieniłem sprężyny w mojej Delcie, zamontowałem od Fiata Bravo 1,4 t-Jet. Miałem lekkie obawy, które pozostały.
Po wymianie w czasie jazdy brak naprawdę zauważalnych różnic. Na większych hopach ociera przodem tak jak ocierał od początku kiedy ją miałem. Może jest minimalnie niżej ... hmm, albo to moje odczucie. Może minimalnie miększy? hmm, też takie wrażenie. Może się mylę. Co do wysokości to autko stoi na felgach 16, w oponach wiatru na 2,4 bara i mierząc od podłoża do początku błotnika wychodzi 64,5 cm, natomiast od górnego rantu felgi do początku błotnika 13,5 cm. Czy tak było przed wymianą ? nie wiem niestety nie zmierzyłem. Ogólnie jeździ się tak jak dotąd, ale jakby mi ktoś zagwarantował , że np. od Bravy 1.6 lub 1.9 D by pasowały w kielichach i byłyby odrobinę twardsze to czemu nie, wymienił bym, może wtedy by delcina mniej szurała po glebie. Na razie zostawiam tak jak jest.
ps. a jak u Was przedstawiają się wymiary w miejscach gdzie podałem swoje?
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”