Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Witam,
Posiadam Akumulator Topla Energy 75AH 750a.
Nieodpalałem autka od listopada i w aucie nawet żarówka nie zapala się.
Z akumulatorem troszkę się namordowałem żeby zdjąć i mam zamiar spróbować go teraz w poniedziałek zacząć ładować.
Aku jest ciężki, spadku masy raczej nie ma, wydaje mi się że powinno być ok po podładowaniu, przedtem autko odpalało od strzała. Dosłownie 2-3 sekundy były potrzebne aby uruchomić silnik łącznie z nagrzaniem świec.
W poniedziałek będę mieć prostownik i amperomierz cyfrowy.
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak ładować taki aku.
I zastanawia mnie ten fakt, czy te ostatnie temperatury minusowe mogły jakoś bardziej mu zaszkodzić.
Pozdrawiam.
Posiadam Akumulator Topla Energy 75AH 750a.
Nieodpalałem autka od listopada i w aucie nawet żarówka nie zapala się.
Z akumulatorem troszkę się namordowałem żeby zdjąć i mam zamiar spróbować go teraz w poniedziałek zacząć ładować.
Aku jest ciężki, spadku masy raczej nie ma, wydaje mi się że powinno być ok po podładowaniu, przedtem autko odpalało od strzała. Dosłownie 2-3 sekundy były potrzebne aby uruchomić silnik łącznie z nagrzaniem świec.
W poniedziałek będę mieć prostownik i amperomierz cyfrowy.
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak ładować taki aku.
I zastanawia mnie ten fakt, czy te ostatnie temperatury minusowe mogły jakoś bardziej mu zaszkodzić.
Pozdrawiam.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Jeśli był rozładowany to mógł zamarznąć. Zanim zaczniesz go ładować upewnij się, że jest rozmarznięty.
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Ok dzięki.
Aku już stoi na strychu od wczoraj wieczora. Także myślę że nie powinien być oblodzony do czasu ładowania.
A w poniedziałek wieczorem przystąpie do ładowania.
I pewnie ładować najmniejszym napięciem?
Aku już stoi na strychu od wczoraj wieczora. Także myślę że nie powinien być oblodzony do czasu ładowania.
A w poniedziałek wieczorem przystąpie do ładowania.
I pewnie ładować najmniejszym napięciem?
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Raczej prądem, w sumie zależy jaki masz prostownik. Jak jakiś elektroniczny to może być problem ze startem, bo one zasilają się z akumulatora.
Ogólnie raczej nie przekraczaj prądu ładowania 7,5A i powinno być ok. jeśli chcesz odsiarczyć to potrzymaj już naładowany akumulator pod prostownikiem ładując małym prądem (1-1,5A) przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin. dobrze byłoby zmierzyć stężenie elektrolitu...
To wszystko co wyżej odnosi sie do akumulatora sprawnego a jedynie wyładowanego , bo jeśli ma jakieś uszkodzenie to szkoda czasu na zabawy...
Tak czy owak istnieje ryzyko, ze taki padnięty akumulator, nawet sprawny, parametrów właściwych już nie odzyska.
Wiadomo z którego roku jest?
Ogólnie raczej nie przekraczaj prądu ładowania 7,5A i powinno być ok. jeśli chcesz odsiarczyć to potrzymaj już naładowany akumulator pod prostownikiem ładując małym prądem (1-1,5A) przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin. dobrze byłoby zmierzyć stężenie elektrolitu...
To wszystko co wyżej odnosi sie do akumulatora sprawnego a jedynie wyładowanego , bo jeśli ma jakieś uszkodzenie to szkoda czasu na zabawy...
Tak czy owak istnieje ryzyko, ze taki padnięty akumulator, nawet sprawny, parametrów właściwych już nie odzyska.
Wiadomo z którego roku jest?
KAPPA TDS & JTD
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Na początek poodkręcałbym jeszcze korki i sprawdził ilość elektrolitu, i ew. uzupełnił jego braki (pod naklejką widać korki).
Jeśli masz prostownik elektroniczny i nie będzie wykrywać akumulatora, to wystarczy drugi akumulator i kable rozruchowe - dwa akumulatory łączysz ze sobą (+ z +, - z -), a ładowarkę podpinasz do żabek kabli rozruchowych na sprawnym akumulatorze. Tak ładujesz z 5-10 minut, a następnie zdejmujesz żabki kabli rozruchowych ze sprawnego akumulatora (z podpiętymi do nich żabkami prostownika) i zostawiasz niepodpięte uważając by ich nie zewrzeć na ok. 1-2h. Potem rozpinasz wszytko i już normalnie podłączasz prostownik do akumulatora.
Aczkolwiek po 4 miesiącach, jeśli był normalnie podpięty w samochodzie to może nie dać się go już uratować. Na czas nieodpalania warto mu było przynajmniej klemę minusową odłączyć.
Jeśli masz prostownik elektroniczny i nie będzie wykrywać akumulatora, to wystarczy drugi akumulator i kable rozruchowe - dwa akumulatory łączysz ze sobą (+ z +, - z -), a ładowarkę podpinasz do żabek kabli rozruchowych na sprawnym akumulatorze. Tak ładujesz z 5-10 minut, a następnie zdejmujesz żabki kabli rozruchowych ze sprawnego akumulatora (z podpiętymi do nich żabkami prostownika) i zostawiasz niepodpięte uważając by ich nie zewrzeć na ok. 1-2h. Potem rozpinasz wszytko i już normalnie podłączasz prostownik do akumulatora.
Aczkolwiek po 4 miesiącach, jeśli był normalnie podpięty w samochodzie to może nie dać się go już uratować. Na czas nieodpalania warto mu było przynajmniej klemę minusową odłączyć.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Braki elektrolitu uzupełniamy wodą destylowaną
Tak na wszelki wielki przypomniałem
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Dzięki Wilkin za przypomnienie
Znajomy mówił że normalnie tym naładuje totalnie rozładowany.
Tylko coś wspomniał żebym uważał na plus i minus bo tutaj jakoś dziwnie to zrobili i kiedyś jak ladował Aku, to niby naładował go odwrotnie i popalił sobie instalacje elektryczną w a astrze.
Wspominał że czarny na pewno plus, ale troszkę wystraszył mnie tą opowieścią.
Dodam że to moje 3 autko które mam już dłużej i przy nim zostaje <3
Nie ukrywam że dopiero przy Lucynce zaczynam taka większą przygodę od strony technicznej obslugi samochodu lub barwienia się w naprawianie czegokolwiek i to będzie moje pierwsze ładowanie akumulatora.
Także dziękuję wszystkim za pomoc
Miłego wieczorku.
Znajomy mówił że normalnie tym naładuje totalnie rozładowany.
Tylko coś wspomniał żebym uważał na plus i minus bo tutaj jakoś dziwnie to zrobili i kiedyś jak ladował Aku, to niby naładował go odwrotnie i popalił sobie instalacje elektryczną w a astrze.
Wspominał że czarny na pewno plus, ale troszkę wystraszył mnie tą opowieścią.
Dodam że to moje 3 autko które mam już dłużej i przy nim zostaje <3
Nie ukrywam że dopiero przy Lucynce zaczynam taka większą przygodę od strony technicznej obslugi samochodu lub barwienia się w naprawianie czegokolwiek i to będzie moje pierwsze ładowanie akumulatora.
Także dziękuję wszystkim za pomoc
Miłego wieczorku.
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Zaraz, zaraz, co zrobił? Naładował akumulator odwrotnie?
I jesteś pewien, że czarny to plus?
Zazwyczaj jednak czerwony to plus, a czarny minus Dla pewności miernik w dłoń i sprawdź sobie jak są podłączone kable w prostowniku
I jesteś pewien, że czarny to plus?
Zazwyczaj jednak czerwony to plus, a czarny minus Dla pewności miernik w dłoń i sprawdź sobie jak są podłączone kable w prostowniku
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Nom tak twierdził hehe
sprawdziłem na takich ustawieniach miernikiem.
I idą iskry kable od miernika się robią gorące, czarny z czarnym pokazywał chyba minus, rozkojarzylem się przez te iskry.
I podpibajac na odwrót też iskry szły.
Źle coś ustawiłem?
Aha i jak sprawdzam miernikiem ten prostownik to zaczyna buczeć.
sprawdziłem na takich ustawieniach miernikiem.
I idą iskry kable od miernika się robią gorące, czarny z czarnym pokazywał chyba minus, rozkojarzylem się przez te iskry.
I podpibajac na odwrót też iskry szły.
Źle coś ustawiłem?
Aha i jak sprawdzam miernikiem ten prostownik to zaczyna buczeć.
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Ustawiłeś na pomiar prądu, a nie napięcia. W tym trybie miernik jest praktycznie zwarciem w obwodzie, zamiast miernika mogłeś złączyć zaciski prostownika kawałkiem druta, efekt byłby taki sam. Nastaw na pomiar napięcia stałego (V=, DC V), zakres 20V.
I kable w odpowiednie gniazda (czarny do COM, czerwony do środkowego).
Potem czerwony kabelek miernika do czerwonego kabelka prostownika, czarny odpowiednio do czarnego i jeżeli pomiar nie będzie miał znaku "-", to znaczy, że czerwony prostownika jest plusem. Dla pewności sprawdź odwrotnie, czy pojawi się "-" przed cyferkami na wyświetlaczu.
Jak nie czujesz się pewnie, to poćwicz na baterii z latarki, będzie bezpieczniej...
W sumie szacunek dla miernika, że to wytrzymał.
I kable w odpowiednie gniazda (czarny do COM, czerwony do środkowego).
Potem czerwony kabelek miernika do czerwonego kabelka prostownika, czarny odpowiednio do czarnego i jeżeli pomiar nie będzie miał znaku "-", to znaczy, że czerwony prostownika jest plusem. Dla pewności sprawdź odwrotnie, czy pojawi się "-" przed cyferkami na wyświetlaczu.
Jak nie czujesz się pewnie, to poćwicz na baterii z latarki, będzie bezpieczniej...
W sumie szacunek dla miernika, że to wytrzymał.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
No, pomiar już dużo bezpieczniejszy.
Wygląda na to, że prostownik ma zabezpieczenie i jeżeli nie będzie miał podpiętego akumulatora, to nie da napięcia. Tym, że pokazuje -0.1 V się nie przejmuj, to może być błąd pomiaru.
Bezpiecznie było by przeczytać instrukcję, ale wszyscy wiedzą, że robi się to dopiero na końcu, jeżeli wszystko inne zawiedzie i ostatni strażak opuści pogorzelisko.
Bo jeżeli czarny to "plus", byłby to ewenement na skalę światową. C
Wygląda na to, że prostownik ma zabezpieczenie i jeżeli nie będzie miał podpiętego akumulatora, to nie da napięcia. Tym, że pokazuje -0.1 V się nie przejmuj, to może być błąd pomiaru.
Bezpiecznie było by przeczytać instrukcję, ale wszyscy wiedzą, że robi się to dopiero na końcu, jeżeli wszystko inne zawiedzie i ostatni strażak opuści pogorzelisko.
Bo jeżeli czarny to "plus", byłby to ewenement na skalę światową. C
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Z tym naładowaniem akumulatora odwrotnie to hit nad hity.. Jakiego koloru kable by nie były - nie zrobisz tego,
tak samo jak nie wywiniesz butelki na drugą stronę..
Jeżeli ładowarka ma zamienione kable, to po takiej ingerencji strach się bać i nadaje się na śmietnik.
Jak w Twojej okolicy coś się spali - to będziesz pierwszym podejrzanym, a Twoje wpisy na forum - dowodem w sprawie..
tak samo jak nie wywiniesz butelki na drugą stronę..
Jeżeli ładowarka ma zamienione kable, to po takiej ingerencji strach się bać i nadaje się na śmietnik.
Jak w Twojej okolicy coś się spali - to będziesz pierwszym podejrzanym, a Twoje wpisy na forum - dowodem w sprawie..
Re: Akumulator Topla Energy 75AH 750a w 2.4jtd reanimacja- Potrzebuje złotej porady
Dokładnie, prędzej się w wodzie okopiesz i hełm na lewą stronę założysz, niż naładujesz akumulator odwrotnie
Co do samych pomiarów to kolega chyba nie bardzo ma pojęcie co robi i co z czym się je...
A znajomemu, z całym szacunkiem, strach dać bateryjkę 9V
Kończąc, jeśli prostownik nie nosi śladów ingerencji to plus jest na kablu czerwonym, a minus na czarnym.
I tak podłączasz do akumulatora - czerwony do plusa, czarny do minusa. Jeśli jakimś cudem to jest zamienione to albo prostownik nie zacznie ładować (zabezpieczenie), albo prostownik się podda (bezpiecznik albo diody).
W przypadku tego prostownika przełącznik MIN/BOOST w położeniu MIN.
A czerwony przełącznik na 12V
Co do samych pomiarów to kolega chyba nie bardzo ma pojęcie co robi i co z czym się je...
A znajomemu, z całym szacunkiem, strach dać bateryjkę 9V
Kończąc, jeśli prostownik nie nosi śladów ingerencji to plus jest na kablu czerwonym, a minus na czarnym.
I tak podłączasz do akumulatora - czerwony do plusa, czarny do minusa. Jeśli jakimś cudem to jest zamienione to albo prostownik nie zacznie ładować (zabezpieczenie), albo prostownik się podda (bezpiecznik albo diody).
W przypadku tego prostownika przełącznik MIN/BOOST w położeniu MIN.
A czerwony przełącznik na 12V
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX