Kappa - termostat

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - termostat

Post autor: Blash » 17 mar 2006, 9:53

"savi" pisze:To ja ze swej strony również pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami jesli chodzi o termostat w mojej lanci.W zasadzie nie wymianiałem termostatu, ponieważ sądzę że jest sprawy.Dlaczego?Po uruchomieniu silnika dosłownie po kilku minutach w samochodzie jest już ciepluto a temperatura na wskazniku w zasadzie podchodzi w górę bardzo powoli.Po przejechaniu kilku kilometrów oraz podczas dłuższej podróży temperatura na wskaźniku sięga od 70 do 80 stopni a na postoju trochę więcej.Myślę więc że prawdopodobnie wskaźniki na pulpicie konsoli błędnie odczytują dane.Być może podłączenie do komputera da sprawdzenie poprawnych wskazań temp. silnika jakie są naprawdę.
tak wskazania rzędu 70 do 80 są poprawne gorzej gdy pokazuje 50 a do tego są problemy z ogrzewaniem wtedy trzeba popatrzec wnikliwiej

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - termostat

Post autor: tomek » 17 mar 2006, 10:15

"Blash" pisze: tak wskazania rzędu 70 do 80 są poprawne gorzej gdy pokazuje 50 a do tego są problemy z ogrzewaniem wtedy trzeba popatrzec wnikliwiej
Ja w trasie mialem jakies 60 st. na wskazniku. Teraz jeszcze nie wiem, dzis na krotko Torun, jutro Elblag, wiec sprawdze w trasie.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Anonymous

Kappa - termostat

Post autor: Anonymous » 18 mar 2006, 15:59

ja mam podczas jazdy 70 i trzyma sie równo, na postoju jest 90, grzanie działa normalnie, nie wiem czy to są poprawne wskazania, czy ktoś ma w trasie 90 ? w sumie pali nie najgorzej bo w miescie w granicach 12

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - termostat

Post autor: tomek » 19 mar 2006, 12:08

"0czko" pisze:ja mam podczas jazdy 70 i trzyma sie równo
Po wymianie termostatu tez mam ciagle 70 st. w trasie. Musze podjechac na examinera, to zobacze jak jest w rzeczywstosci.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Anonymous

Kappa - termostat

Post autor: Anonymous » 19 mar 2006, 22:54

"tomek" pisze: Powimianie termostatu tez mam ciagle 70 st. w trasie. Musze podjechac na examinera, to zobacze jak jest w rzeczywstosci.
jak juz przetestujesz to daj znać jak rezultaty

Awatar użytkownika
zeynep
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 08 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Kłobuck

Kappa - termostat

Post autor: zeynep » 03 gru 2006, 19:46

W końcu nie wiem jak z tą temperaturą mam 70 stopni i nie wiem czy wymienić ten termostat czy zostawić ten co jest koszt raczej nie mały silnik 2.4 benzyna.

Nagrzewanie wnętrza raczej w normie jednak wydaje mi się że silnik powinień osiągać 90 stopni. Spalanie 10l/100km w cyklu mieszanym.


Jeżeli czeka mnie wymiana gdzie najlepiej kupić i czy kupić używany czy tylko nowy.

Proszę o poradę.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - termostat

Post autor: tomek » 04 gru 2006, 13:16

"zeynep" pisze:W końcu nie wiem jak z tą temperaturą mam 70 stopni i nie wiem czy wymienić ten termostat czy zostawić ten co jest koszt raczej nie mały silnik 2.4 benzyna.
Mimo wymiany termostatu. Wskaznik w dlaszym ciagu pokazuje zanizona temperature. Gdy ostatnio bylem na egzaminerze wskazania odbiegaly od odczytow z czujnikow. Proponuje zwrocic uwage na czas nagrzewania i spalanie a przy okazji sprawdzic temperature na komputerze!
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
zeynep
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 08 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Kłobuck

Kappa - termostat

Post autor: zeynep » 04 gru 2006, 13:53

Czas nagrzewania w miarę przyzwoity po 2 - 3 km zaczyna dmuchać ciepło. Jednak nawet na postoju nie pójdzie wyżej niż 70 stopni. A spalanie jak pisałem 10l/100 km.

Może ten termostat jest jakiś wyregulowany na niższą temperaturę?

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - termostat

Post autor: tomek » 04 gru 2006, 14:27

"zeynep" pisze: Może ten termostat jest jakiś wyregulowany na niższą temperaturę?
Nie sadze, podejrzewam, ze blad wskaznika jak w wielu Kappach.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

wywrot
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 10 gru 2006, 0:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: Tyszowce

Kappa - termostat

Post autor: wywrot » 11 gru 2006, 16:49

Witam
Tutaj się przywitam bo troszkę nie mam czasu.
Potrzebuję termostatu do Kappy 2.4 TDS z 95r. i znalazłem coś takiego http://www.spangerum.com:7080/navi?BRAN ... &DRW_NUM=2

czy warto to wziąść.
Pozdrawiam
DELTA 1.6
DEDRA 2.0 TURBO
KAPPA 2.4 TDS
KAPPA 2.4 TDS
ZETA 2.1 TD
KAPPA 2.4 TDS
PHEDRA 2.2 JTD
KAPPA SW 2.0 VIS
KAPPA 2.4 VIS
ZETA 2.0T
PHEDRA 2.2 JTD

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Odp: kappa-termostat

Post autor: geowik » 15 gru 2006, 13:36

"EWCIA" pisze:
"mirek0p" pisze:w ostatnim czasie kilka osób pisało o niedogrzanych silnikach i wskazaniach temperatury ,w zwiazku z tym mam pytanko jaka jest różnica w wskazaniach temperatury po wymianie termostatu przy porównywalnych warunkach jazdy, :?:
ja wymieniłam termostat...i mam teraz ok 70-80 stopni, przed wymianą 50 czyli wskazówka nawet nie drgnęła , nie wspominam juz o przeraźliwym marznięciu...przy -30c..
pozdr,
E
p.s. a poza tym o termostatach juz było i to dużo! w poradach
Witam. Ja również wymieniłem termostat (koszt termostatu 220 zł wymana 70 zł w ASO Fiata). Teraz temperatura TRZYMA się w okolicach 80 stopni a już po przejechaniu 2 -3 km zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Jeszcze nie wiem jak wymiana wpłynie na spalanie, ale najważniejsze, że wreszcie silnik ma optymalną temperaturę a ja przestałem marznąć w środku.

bogdem
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 10 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Ukraine, Lviv
Kontakt:

Kappa - termostat

Post autor: bogdem » 16 gru 2006, 23:43

cos za duzo o temperaturze Kappy sie mowi :-)
tutaj juz chyba wszysko wyjasnione
http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... c&start=15

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”