Może po prostu są tylko ksenony dla świateł mijania a przy długich dodatkowo załączane są halogeny

Elektryka i elektronika to trochę inne sprawy, nie uważasz? I ta pierwsza raczej jest bardziej trwała z racji mniejszego skomplikowania (począwszy od procesów produkcyjnych) oraz braku konieczności zakupu najtańszych chińskich komponentów, aby być konkurencyjnym na rynku.
W teorii być może, w moim aucie praktyka mówi nieco inaczej.FXX pisze: ↑08 paź 2017, 0:37A czy ja chcę to dodawać arytmetycznie?Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39 Moja teoria mówiła o efekcie żadnym bądź niewielkim. I nadal tak uważam.
Przecież to się nie dodaje jak liczby. Najprostszym, choć przejaskrawionym przykładem jest choćby zapalenie świateł samochodowych w dzień - czy widzisz ich strumień na drodze?
Dobra żarówka halogenowa ma w granicach 1500 lumenów. Ksenon - 3200 - ponad 2 razy więcej. A zatem - owszem - pomyliłem się pisząc o efekcie "żadnym", ale raczej nie tak wiele się pomyliłem pisząc o prawie żadnym czy też niewielkim.
Dlatego na samym początku wspomniałem właśnie o rozkładzie strumienia świetlnego, który to jest zupełnie inny dla układu żarnik ksenonowy + soczewka, a inny dla układu żarówka halogenowa + zwykły reflektor.
Druga sprawa, że soczewka i reflektor halogenowy nie świecą dokładnie w to samo miejsce.
Daje to ni mniej, ni więcej tyle, że masz pełniejsze oświetlenie przestrzeni przed sobą niż tylko w przypadku samego ksenonu.
Nie jest żadnym błędem. To, że "może, jeśli" nie oznacza automatycznie, że na pewno jest. Skoro "może" to również "nie musi", czyż nie? Jak z logiką. Coś, co nie ma prawdopodobieństwa równego 1 nie jest pewnikiem.
Nie znam dokładnej budowy lampy na soczewce, więc nie przeczę, że się mylę, że nie ma tam odbłyśnika wzmacniającego światło. Nigdy nie rozbierałem takiej lampy.FXX pisze: ↑08 paź 2017, 0:37Teraz to mnie rozjechałeś...Tomzik pisze:Wypalone odbłyśniki raczej nie wchodzą w grę, bo po pierwsze widać je przez plastik i mają połysk należyty a po drugie odbłyśnik jest tylko przy żarówce.
Odbłyśnik jest tylko przy żarówce?![]()
Skoro nie masz przy ksenonie w soczewce odbłyśnika to ja się nie dziwię, że kiepsko Ci świecą te długie![]()
![]()
![]()
Też tak cały czas myślałem, a instrukcja obsługi mnie w tym utwierdzała, ale przed chwilą wróciłem z garażu, gdzie na wyłączonym silniku pstrykałem sobie światłami i ewidentnie słychać za każdym razem takie stuknięcie, zapewne przesłon, a zatem wychodzi na to, że to jest bi-ksenon.volf pisze: Tyle gadania a dalej nie wiadomo czy w Delcie są biksenony czy nie ma?
Może po prostu są tylko ksenony dla świateł mijania a przy długich dodatkowo załączane są halogeny
I co z tego, że inne sprawy.Tomzik pisze: ↑08 paź 2017, 20:39Elektryka i elektronika to trochę inne sprawy, nie uważasz? I ta pierwsza raczej jest bardziej trwała z racji mniejszego skomplikowania (począwszy od procesów produkcyjnych) oraz braku konieczności zakupu najtańszych chińskich komponentów, aby być konkurencyjnym na rynku.
W praktyce to nie wiadomo w jakim stanie są reflektory w Twoim samochodzie
Zgadza się, ale to Ty napisałeś pewnik:
który nie jest prawdziwy.
Odbłyśnik nie wzmacnia, a ukierunkowuje wiązkę światła. Bez niego ksenon w soczewce świeciłby bardzo słabo, ponieważ palnik świeci całą swoją powierzchnią.Tomzik pisze:Nie znam dokładnej budowy lampy na soczewce, więc nie przeczę, że się mylę, że nie ma tam odbłyśnika wzmacniającego światło. Nigdy nie rozbierałem takiej lampy.
Albo przesłon, albo elektromagnesów sterujących nimi.Tomzik pisze:Też tak cały czas myślałem, a instrukcja obsługi mnie w tym utwierdzała, ale przed chwilą wróciłem z garażu, gdzie na wyłączonym silniku pstrykałem sobie światłami i ewidentnie słychać za każdym razem takie stuknięcie, zapewne przesłon, a zatem wychodzi na to, że to jest bi-ksenon.
Philips Blue Vision całkiem ładnie świeciły i barwę miały zbliżoną do ksenonuTomzik pisze:Wobec tego spróbuję wstawić sobie jakieś inne żarówki H1 (przy okazji dzięki za podpowiedź BootError) i zobaczym.
Tak jak Ci pisałem wcześniej - trzeba by sprawdzić stan odbłyśników w soczewkach i czystość samych soczewek. Niestety, ale Włosi się nie postarali i zarówno odłyśniki, jak i szczelność lamp w wielu modelach pozostawia wiele do życzenia.Tomzik pisze:Tak jak pisałem - na światła nie narzekam, bo są dużo lepsze niż w starej Delcie, ale z tego co słyszę od żonki i nieraz widzę na drodze to zdecydowanie też nie należą do ścisłej czołówki