Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Czy ktoś, kto posiada Deltę z ksenonami tylko dla świateł mijania wymieniał może żarówki od drogowych? Nie chce mi się grzebać, ale sprawdzenie w dokumentacji niewiele mi pomogło, bo Eper uparcie twierdzi, że jest to H7, ale instrukcja mówi o H7 + H7 dla zwykłych lamp oraz D1S + H1 dla ksenonów.
Gdzie jest prawda - w Eperze czy instrukcji?
Gdzie jest prawda - w Eperze czy instrukcji?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Jak to z ksenonem tylko dla świateł mijania? W Deltach występują przecież bi-ksenony czyli ten sam palnik obsługuje zarówno mijania jak i drogowe i dodatkowo świeci jeszcze halogen od świateł drogowych i na pewno jest to H1.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Skoro świeciłby ksenon to po co jeszcze by świecić miała licha żarówka ?
Jak jadę po ciemku i włączę drogowe to ich barwa ewidentnie świadczy, że pochodzi z żarówki...
Jak jadę po ciemku i włączę drogowe to ich barwa ewidentnie świadczy, że pochodzi z żarówki...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Po to, że jak jedziesz na światłach dziennych i komuś "migasz" długimi to nie katujesz żarników i przetwornic, tylko mrugasz halogenami.
Włącz światła, stań przy lampie i niech ktoś zmienia krótkie-długie. Zapewne zauważysz bądź usłyszysz pracującą przysłonę w soczewce.
W 159 z biksenonem jest tak samo - D1S jako mijania i długie oraz dodatkowo H1 na długich.
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
To akurat łatwo rozwiązać. Wajha do siebie aby mrugnąć = włącza się tylko żarówka, palnik nie reaguje. Wajha od siebie aby włączyć drogowe - reaguje tylko palnik, żarówka nie świeci.
Kompletnie nie kwestionowałem celowości obecności żarówki. Jedynie jej świecenia w tym samym czasie co palnik.
Teraz jednak faktycznie słyszałem jakiś dźwięk jak sobie zmieniałem światła przed garażem. Najpewniej będzie po prostu na chwilę odłączyć kostki od żarówek i zobaczyć czy światło z palników zmienia się w jakiś sposób.
Niemniej - albo mam coś uszkodzone albo zbyt wiele oczekuję, bo ewidentnie przy drogowych widać barwę światła z żarówki a nie z palnika. Jeśli to jest bi-ksenon to Delta ma go beznadziejnego.
EDIT:
Odpaliłem sobie instrukcję od AR 166, gdzie wiem, że na pewno ma bi-ksenony, oraz od przywoływanej przez Ciebie 159 - zwróć uwagę na opis.
166 159 Delta Patrząc na to - jak dla mnie jedyny logiczny wniosek jest taki, że Delta nie ma żadnych bi-ksenonów a jedynie ksenonowe światła mijania. I instrukcja obsługi też nic nie wspomina o światłach "bi"
Kompletnie nie kwestionowałem celowości obecności żarówki. Jedynie jej świecenia w tym samym czasie co palnik.
Teraz jednak faktycznie słyszałem jakiś dźwięk jak sobie zmieniałem światła przed garażem. Najpewniej będzie po prostu na chwilę odłączyć kostki od żarówek i zobaczyć czy światło z palników zmienia się w jakiś sposób.
Niemniej - albo mam coś uszkodzone albo zbyt wiele oczekuję, bo ewidentnie przy drogowych widać barwę światła z żarówki a nie z palnika. Jeśli to jest bi-ksenon to Delta ma go beznadziejnego.
EDIT:
Odpaliłem sobie instrukcję od AR 166, gdzie wiem, że na pewno ma bi-ksenony, oraz od przywoływanej przez Ciebie 159 - zwróć uwagę na opis.
166 159 Delta Patrząc na to - jak dla mnie jedyny logiczny wniosek jest taki, że Delta nie ma żadnych bi-ksenonów a jedynie ksenonowe światła mijania. I instrukcja obsługi też nic nie wspomina o światłach "bi"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Imho zbędne komplikowanie prostej rzeczy
Wydaje mi się, że uzasadnienie jest dość proste - 4 źródła światła zamiast 2.Tomzik pisze: Kompletnie nie kwestionowałem celowości obecności żarówki. Jedynie jej świecenia w tym samym czasie co palnik.
Przy wyłączonym silniku słychać pracę przysłon, a jak się przyjrzysz to powinno być widać po strumieniu światła jak pracuje bi-ksenon. Przynajmniej w 159 widać to dość dobrze.Tomzik pisze:Teraz jednak faktycznie słyszałem jakiś dźwięk jak sobie zmieniałem światła przed garażem. Najpewniej będzie po prostu na chwilę odłączyć kostki od żarówek i zobaczyć czy światło z palników zmienia się w jakiś sposób.
Masz po dwa źródła świtała - białe i żółte. To oczywiste, że barwa żółta będzie dominować. Wrzuć żarówki o "bielszej" barwie światła i efekt będzie znacznie lepszy.Tomzik pisze: Niemniej - albo mam coś uszkodzone albo zbyt wiele oczekuję, bo ewidentnie przy drogowych widać barwę światła z żarówki a nie z palnika. Jeśli to jest bi-ksenon to Delta ma go beznadziejnego.
Ta sama instrukcja twierdzi, że D1S ma 55W
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Imo zbędne komplikowanie prostej rzeczy to dodawanie żarówki, która świeci słabiej do czegoś co świeci znacznie mocniej A pstryczek-elektryczek o jakim pisałem to koszt kilkunastu eurocentów.
A mi się wydaje, że jeśli zapalę mocniejsze źródło światła a potem słabsze i świecą w to samo miejsce to efekt tego słabszego jest żaden lub prawie żaden.
Można i tak spróbować.FXX pisze: ↑07 paź 2017, 21:13Przy wyłączonym silniku słychać pracę przysłon, a jak się przyjrzysz to powinno być widać po strumieniu światła jak pracuje bi-ksenon. Przynajmniej w 159 widać to dość dobrze.Tomzik pisze:Teraz jednak faktycznie słyszałem jakiś dźwięk jak sobie zmieniałem światła przed garażem. Najpewniej będzie po prostu na chwilę odłączyć kostki od żarówek i zobaczyć czy światło z palników zmienia się w jakiś sposób.
Nie miałem okazji jechać autem z biksenonami, ale żona i owszem i jednoznacznie twierdzi, że nasze drogowe lampy jak to się mawia - koło tamtych nawet nie stały.FXX pisze: ↑07 paź 2017, 21:13Masz po dwa źródła świtała - białe i żółte. To oczywiste, że barwa żółta będzie dominować. Wrzuć żarówki o "bielszej" barwie światła i efekt będzie znacznie lepszy.Tomzik pisze: Niemniej - albo mam coś uszkodzone albo zbyt wiele oczekuję, bo ewidentnie przy drogowych widać barwę światła z żarówki a nie z palnika. Jeśli to jest bi-ksenon to Delta ma go beznadziejnego.
Co to ma do rzeczy?
W instrukcji od Phedry jest napisane, że panik do lamp to D15. "Soł łot?"
Chodzi o to, że zarówno w instrukcji od 166 jak 159 jest wyraźnie zaznaczone, że palnik obsługuje i mijania i drogowe, w instrukcji od Delty - ni hu hu.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Oczywiście, że... nie
To nie tylko koszt pstryczka elektryczka, ale również zmiany sterowania centralki
Cóż, masz rację, wydaje Ci się
Jeśli chcesz w to wnikać, to musiałbyś przeanalizować dokładnie rozkład światła dawanego zarówno przez reflektor drogowy jak i soczewkę.
To niech żona jeszcze powie, czy ten samochód miał bi-ksenony + halogen na drogowych czy tylko bi-ksenon
Ma to do rzeczy, że jak sam widzisz to miejsce instrukcji jest opisane niedokładnie i zawiera błędy.
Swoją drogą zarówno w cenniku jak i artykułach o Delcie w wersji Gold i Platinum jest jasno - bi-ksenon.
Opcja 230 dla Delty (wg. cennika), co pokrywa się z ePER.
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Proszę Cię, przecież to można zrobić kilkoma przewodami, idącymi tylko do żarówki i mającymi styk z wajhą tylko w pozycji "do siebie". Na potrzeby mrugnięcia taki poziom komplikacji w zupełności wystarczy.
Nie, nie musiałbym. Nie trzeba aż tak się zagłębiać moim zdaniem.
Barwa świateł drogowych wg niej była znacznie bardziej zbliżona do ksenonów, światła świeciły dalej, wyżej i mocniej. To wskazuje na to drugie rozwiązanie. Jeśli masz rację, że u mnie świeci palnik + żarówka to tylko dowodzi bezsensowności takiego rozwiązania, skoro moje światła są gorsze.
Literówka to nie to samo co brak osobnego wiersza w tabeli.
Zrzut z Epera z roku 2014.
Moje auto I opis zastosowań Nie widzę tu nigdzie słowa "bi"
Poza tym Eper twierdzi, że w moim aucie jest żarówka H7, zatem jeśli czepiasz się błędów w instrukcji to i Eper nic lepszy nie jest
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
To już byłoby całkowicie pozbawione sensu Mieć szynę CAN, centralki i jeszcze kable bezpośrednio z przełącznika do żarówki
Sorry, ale to jak od Iphona wracać się do Nokii 3310
A moim trzeba. Z punktu widzenia fizyki również.
Nie dowodzi to niczego, poza tym, że... widocznie Twoje światła są gorsze. Ale na to ma wpływ mnóstwo czynników - począwszy od stanu całego układu (a soczewki i odbłyśniki w kilkuletnich ksenonach niestety potrafią już być zanieczyszczone/wypalone), a na konstrukcji całego układu kończąc.Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39Barwa świateł drogowych wg niej była znacznie bardziej zbliżona do ksenonów, światła świeciły dalej, wyżej i mocniej. To wskazuje na to drugie rozwiązanie. Jeśli masz rację, że u mnie świeci palnik + żarówka to tylko dowodzi bezsensowności takiego rozwiązania, skoro moje światła są gorsze.
Przynajmniej napisz co to za samochód, żeby mieć jakieś odniesienie.
Nie literówka, a pominięcie całkowicie wartości
A czy reflektor bi-ksenonowy nie jest reflektorom ksenonowym?
Poza tym ePER dla mojej AR159 również pokazuje pozycje "Reflektory ksenonowe - 230", a w 159 były tylko bi-ksenony
Podsumowując, stawiam dolary przeciwko orzechom, że zarówno w Twoim samochodzie jest zestawienie D1S + H1, jak i że jest to bi-ksenon.
FCA takie połączenie stosuje już od lat w wielu modelach.
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
I mieć bardziej niezawodny i mniej problematyczny sprzęt. W niektórych przypadkach, zwłaszcza tam, gdzie nie potrzeba wodotrysków - całkiem sensownie to brzmi
Na muchę też polujesz armatą?
Imo wystarczy proste doświadczenie z latarkami słabszą i mocniejszą - to da dostatecznie dobry obraz sytuacji.
Np. Mercedes W211 - na pewno nie "funfel nówka".FXX pisze: ↑07 paź 2017, 23:09Nie dowodzi to niczego, poza tym, że... widocznie Twoje światła są gorsze. Ale na to ma wpływ mnóstwo czynników - począwszy od stanu całego układu (a soczewki i odbłyśniki w kilkuletnich ksenonach niestety potrafią już być zanieczyszczone/wypalone), a na konstrukcji całego układu kończąc.Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39Barwa świateł drogowych wg niej była znacznie bardziej zbliżona do ksenonów, światła świeciły dalej, wyżej i mocniej. To wskazuje na to drugie rozwiązanie. Jeśli masz rację, że u mnie świeci palnik + żarówka to tylko dowodzi bezsensowności takiego rozwiązania, skoro moje światła są gorsze.
Przynajmniej napisz co to za samochód, żeby mieć jakieś odniesienie.
Ale reflektor ksenonowy nie jest bi-ksenonowym
Może faktycznie mam bi-ksenony - nie będę się upierał, że nie mam, przytoczyłem tylko moje argumenty przeciw, jakie mi się nasuwają.
Najlepiej po prostu jutro sobie sprawdzę z tym odpięciem kostek od długich.
Ale w takim razie warto chyba pomyśleć czemu świecą dość kiepsko jak na bi-ksenony. Oczywiście dużo lepiej niż np. w mojej staruszce (w której pucowałem odbłyśniki i wstawiłem "Megalight'y"), ale też sporo słabiej niż w choćby wspomnianym W211.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
A miałeś kiedykolwiek, jakikolwiek problem z tym układem?
Akurat dołożenie tam dodatkowych kabelków w żaden sposób nie podnosi niezawodności tego rozwiązania, a tylko je komplikuje.
Ogólnie to nie bardzo wiem gdzie widzisz problem w tym sprzęcie - rozwiązanie proste i niezawodne, i osobiście nie widzę sensu komplikowania tego.
Oczywiście, odpowiedniej wielkości armatą.
Masz rację, dostatecznie dobrze podważa Twoją teorię
Z resztą, nie muszę robić doświadczeń, bo z punktu widzenia fizyki racji po prostu nie masz.
Reflektorem ksenonowym jest każdy posiadający palnik ksenonowy, w tym również bi-ksenon.Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39 Ale reflektor ksenonowy nie jest bi-ksenonowym
Może faktycznie mam bi-ksenony - nie będę się upierał, że nie mam, przytoczyłem tylko moje argumenty przeciw, jakie mi się nasuwają.
Najlepiej po prostu jutro sobie sprawdzę z tym odpięciem kostek od długich.
Ale w takim razie warto chyba pomyśleć czemu świecą dość kiepsko jak na bi-ksenony. Oczywiście dużo lepiej niż np. w mojej staruszce (w której pucowałem odbłyśniki i wstawiłem "Megalight'y"), ale też sporo słabiej niż w choćby wspomnianym W211.
Wypalone odbłyśniki, brudna soczewka, złe ustawienie soczewki? Powodów może być wiele.
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Im więcej elektroniki tym większa szansa, że się rypnie. Nie przeskoczysz tego Kabelki potrafią działać o wiele dłużej niż elektronika. O ile nie są g..nej jakości.FXX pisze: ↑07 paź 2017, 23:58A miałeś kiedykolwiek, jakikolwiek problem z tym układem?
Akurat dołożenie tam dodatkowych kabelków w żaden sposób nie podnosi niezawodności tego rozwiązania, a tylko je komplikuje.
Ogólnie to nie bardzo wiem gdzie widzisz problem w tym sprzęcie - rozwiązanie proste i niezawodne, i osobiście nie widzę sensu komplikowania tego.
Moja teoria mówiła o efekcie żadnym bądź niewielkim. I nadal tak uważam.
Przecież to się nie dodaje jak liczby. Najprostszym, choć przejaskrawionym przykładem jest choćby zapalenie świateł samochodowych w dzień - czy widzisz ich strumień na drodze?
Dobra żarówka halogenowa ma w granicach 1500 lumenów. Ksenon - 3200 - ponad 2 razy więcej. A zatem - owszem - pomyliłem się pisząc o efekcie "żadnym", ale raczej nie tak wiele się pomyliłem pisząc o prawie żadnym czy też niewielkim.
A czy ja gdzieś napisałem, że bi-ksenon nie jest ksenonem?FXX pisze: ↑07 paź 2017, 23:58Reflektorem ksenonowym jest każdy posiadający palnik ksenonowy, w tym również bi-ksenon.Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39 Ale reflektor ksenonowy nie jest bi-ksenonowym
Może faktycznie mam bi-ksenony - nie będę się upierał, że nie mam, przytoczyłem tylko moje argumenty przeciw, jakie mi się nasuwają.
Najlepiej po prostu jutro sobie sprawdzę z tym odpięciem kostek od długich.
Ale w takim razie warto chyba pomyśleć czemu świecą dość kiepsko jak na bi-ksenony. Oczywiście dużo lepiej niż np. w mojej staruszce (w której pucowałem odbłyśniki i wstawiłem "Megalight'y"), ale też sporo słabiej niż w choćby wspomnianym W211.
Wypalone odbłyśniki, brudna soczewka, złe ustawienie soczewki? Powodów może być wiele.
Napisałem jedynie, że ksenon nie jest bi-ksenonem.
Wypalone odbłyśniki raczej nie wchodzą w grę, bo po pierwsze widać je przez plastik i mają połysk należyty a po drugie odbłyśnik jest tylko przy żarówce.
Brudna soczewka może być, może niesprawna przysłona? A może wszystko jest ok tylko się czepiam, bo barwa światła drogowego za bardzo podobna jest do żarówki.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Ale to Ty chcesz do elektroniki dokładać dodatkowe kabelki, czyli zwiększać ilość elementów do ewentualnego zepsucia.
A czy ja chcę to dodawać arytmetycznie?Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39 Moja teoria mówiła o efekcie żadnym bądź niewielkim. I nadal tak uważam.
Przecież to się nie dodaje jak liczby. Najprostszym, choć przejaskrawionym przykładem jest choćby zapalenie świateł samochodowych w dzień - czy widzisz ich strumień na drodze?
Dobra żarówka halogenowa ma w granicach 1500 lumenów. Ksenon - 3200 - ponad 2 razy więcej. A zatem - owszem - pomyliłem się pisząc o efekcie "żadnym", ale raczej nie tak wiele się pomyliłem pisząc o prawie żadnym czy też niewielkim.
Dlatego na samym początku wspomniałem właśnie o rozkładzie strumienia świetlnego, który to jest zupełnie inny dla układu żarnik ksenonowy + soczewka, a inny dla układu żarówka halogenowa + zwykły reflektor.
Druga sprawa, że soczewka i reflektor halogenowy nie świecą dokładnie w to samo miejsce.
Daje to ni mniej, ni więcej tyle, że masz pełniejsze oświetlenie przestrzeni przed sobą niż tylko w przypadku samego ksenonu.
Co jest błędem, bo ksenon może być bi-ksenonem, pod warunkiem posiadania ruchomej przysłony w soczewce.
Jak z kwadratem i prostokątem.
Teraz to mnie rozjechałeś...Tomzik pisze:Wypalone odbłyśniki raczej nie wchodzą w grę, bo po pierwsze widać je przez plastik i mają połysk należyty a po drugie odbłyśnik jest tylko przy żarówce.
Odbłyśnik jest tylko przy żarówce?
Skoro nie masz przy ksenonie w soczewce odbłyśnika to ja się nie dziwię, że kiepsko Ci świecą te długie
Całkiem możliweTomzik pisze: A może wszystko jest ok tylko się czepiam, bo barwa światła drogowego za bardzo podobna jest do żarówki.
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich
Ha ha haaa!
Ale temat się rozwinął
Ja tam u siebie założyłem niebieskie żarówki od drogowych żeby świeciły w podobnej barwie światła co ksenony.
Minus jest taki, że świecą trochę słabiej niż te żółte ale i tak nie mam powodów do narzekań. Lampy w Delcie są naprawdę niezłe a jak będziesz Tomzik szukał lepszych (mocniejszych) to pewnie znajdziesz ale przy okazji znajdziesz też dużo aut z gorszymi światłami.
Ale temat się rozwinął
Ja tam u siebie założyłem niebieskie żarówki od drogowych żeby świeciły w podobnej barwie światła co ksenony.
Minus jest taki, że świecą trochę słabiej niż te żółte ale i tak nie mam powodów do narzekań. Lampy w Delcie są naprawdę niezłe a jak będziesz Tomzik szukał lepszych (mocniejszych) to pewnie znajdziesz ale przy okazji znajdziesz też dużo aut z gorszymi światłami.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)