Alfa Romeo GIULIA
Re: Alfa Romeo GIULIA
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Alfa Romeo GIULIA
Niemiecki AMiS musiał oczywiście wyprodukować taki tekst. Zapomnieli dodać, że Giulia w USA dopiero raczkuje, na początku oferowano tylko wersję QV i że Alfa Romeo ma wielokrotnie mniej dilerów niż niemieckie maszyny.
Alfa w USA buduje pozycję krok po kroku i ani myśli ścigać się na wolumen w roku 2017, przy czym Giulia, póki co, co miesiąc poprawia wynik sprzedaży.
http://www.carsitaly.net/fiat-car-sales ... states.htm
Alfa w USA buduje pozycję krok po kroku i ani myśli ścigać się na wolumen w roku 2017, przy czym Giulia, póki co, co miesiąc poprawia wynik sprzedaży.
http://www.carsitaly.net/fiat-car-sales ... states.htm
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Alfa Romeo GIULIA
To teraz ja coś dodam od siebie.
Miałem okazję przetestować Gulię ponieważ bardzo poważnie rozważałem jej zakup.
Niestety bardzo się rozczarowałem.
Auto jest piękne, świetnie się prowadzi, ale...
Niestety stosunek ceny do jakości i tego co auto oferuje jest poniżej krytyki.
Obecnie na rynku w kwocie 150-200 tys(bo tyle mniej więcej kosztuje dobrze wyposażona Gulia) można kupić Audi A6 praktycznie z pakietem S-line czy też BMW serii 5. Ceny tych aut są mocno obniżone ze względu na pojawienie się nowej G30 i A6 C8.
Co dostajemy w Guli za kwotę porównywalną z BMW czy Audi???
W zależności od wersji:
- 18" felgi
- proste fotele bez podparcia pod uda(półskóra) co w przypadku BMW z pakietem M czy Audi Sline jest standardem
- wielkie łopatki do zmieniania biegów, przez które podczas manewrowania kierownicą na parkingu udało mi się włączyć wsteczny przypadkowo
- nawigacje
- niektóre wersje mają radio z 11 głośnikami i subwooferem
- szpanerskie podświetlanie klamek
- czerwone zaciski(ale nie żadne sportowe) za które dopłata jest na poziomie 1500 PLN
- bezkluczykowy dostęp do auta
- silnik, który ma całkiem ciekawe osiągi, ale ze względu na kaganiec nie poszalejemy tylnym napędem jak choćby w BMW gdzie system można całkowicie wyłączyć.
Kto miał okazję obcować z BMW czy Audi wie, że te auta oferują dużo więcej.
Niestety Alfa ma też swoje wady jak choćby luźno latająca osłona słupka przedniej szyby. Myślę że gdyby zdarzyło nam się o to zahaczyć głową czy ręką to swobodnie wyrwalibyśmy ją z mocowania. Zakres regulacji fotela kierowcy i kierownicy szczególnie dla wysokich kierowców zbyt mały i nie porównuję tego do Audi czy BMW, ale do Gulietty w której przy moim wzroście można zająć dużo wygodniejszą pozycję. Jest jeszcze budowa foteli, które pod spodem mają jakieś wybrzuszenie i co za tym idzie jak posadzisz fotel na ziemii to miejsce na stopy jest mocno ograniczone.
Podusmowując nie uważam Gulii za złe auto. Jest piękna i ma drobne mankamenty jednak powiedzmy sobie wprost nie warta swej ceny.
O ile ceny za wersje Veloce są na poziomie 190-230 tys i to wydaje się dobrym stosunkiem jakości do osiągów i wyposażenia o tyle wersje podstawowe kosztują zdecydowanie za dużo w moim odczuciu. Za kwotę 120-140 tys można już kupić dobrze wyposażonego Avensisa, Passata czy Talizmana. Dealerzy w Polsce cichcem mówią jednogłośnie to samo. Włosi przestrzelili z cenami. Na placach zalegają jeszcze spore ilości aut z 2016 roku na które nie ma chętnych.
Cóż to moje spostrzeżenia po 6 miesięcznej przygodzie z próbą zakupu tego auta...może za kilka lat jak ceny zdecydowanie się obniżą...
Miałem okazję przetestować Gulię ponieważ bardzo poważnie rozważałem jej zakup.
Niestety bardzo się rozczarowałem.
Auto jest piękne, świetnie się prowadzi, ale...
Niestety stosunek ceny do jakości i tego co auto oferuje jest poniżej krytyki.
Obecnie na rynku w kwocie 150-200 tys(bo tyle mniej więcej kosztuje dobrze wyposażona Gulia) można kupić Audi A6 praktycznie z pakietem S-line czy też BMW serii 5. Ceny tych aut są mocno obniżone ze względu na pojawienie się nowej G30 i A6 C8.
Co dostajemy w Guli za kwotę porównywalną z BMW czy Audi???
W zależności od wersji:
- 18" felgi
- proste fotele bez podparcia pod uda(półskóra) co w przypadku BMW z pakietem M czy Audi Sline jest standardem
- wielkie łopatki do zmieniania biegów, przez które podczas manewrowania kierownicą na parkingu udało mi się włączyć wsteczny przypadkowo
- nawigacje
- niektóre wersje mają radio z 11 głośnikami i subwooferem
- szpanerskie podświetlanie klamek
- czerwone zaciski(ale nie żadne sportowe) za które dopłata jest na poziomie 1500 PLN
- bezkluczykowy dostęp do auta
- silnik, który ma całkiem ciekawe osiągi, ale ze względu na kaganiec nie poszalejemy tylnym napędem jak choćby w BMW gdzie system można całkowicie wyłączyć.
Kto miał okazję obcować z BMW czy Audi wie, że te auta oferują dużo więcej.
Niestety Alfa ma też swoje wady jak choćby luźno latająca osłona słupka przedniej szyby. Myślę że gdyby zdarzyło nam się o to zahaczyć głową czy ręką to swobodnie wyrwalibyśmy ją z mocowania. Zakres regulacji fotela kierowcy i kierownicy szczególnie dla wysokich kierowców zbyt mały i nie porównuję tego do Audi czy BMW, ale do Gulietty w której przy moim wzroście można zająć dużo wygodniejszą pozycję. Jest jeszcze budowa foteli, które pod spodem mają jakieś wybrzuszenie i co za tym idzie jak posadzisz fotel na ziemii to miejsce na stopy jest mocno ograniczone.
Podusmowując nie uważam Gulii za złe auto. Jest piękna i ma drobne mankamenty jednak powiedzmy sobie wprost nie warta swej ceny.
O ile ceny za wersje Veloce są na poziomie 190-230 tys i to wydaje się dobrym stosunkiem jakości do osiągów i wyposażenia o tyle wersje podstawowe kosztują zdecydowanie za dużo w moim odczuciu. Za kwotę 120-140 tys można już kupić dobrze wyposażonego Avensisa, Passata czy Talizmana. Dealerzy w Polsce cichcem mówią jednogłośnie to samo. Włosi przestrzelili z cenami. Na placach zalegają jeszcze spore ilości aut z 2016 roku na które nie ma chętnych.
Cóż to moje spostrzeżenia po 6 miesięcznej przygodzie z próbą zakupu tego auta...może za kilka lat jak ceny zdecydowanie się obniżą...
Giulietta Veloce 2016r
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GIULIA
A sentyment do włoskej marki i przeświadczenie że jedziesz na drodze czymś mniej przeciętnym niż Audi czy BMW które stały się synonimem kowalskiego? Zależy czym jest dla Ciebie auto. Gdybym ja miał wydać taką kwotę i kupił Audi które widziałbym na co drugim skrzyżowaniu to bym się zapłakał... Wręcz twierdzę że kupiłbym Gulię tylko dla tego żeby po otwarciu drzwi garażowych widzieć na powitanie ten zgrabny tyłeczek. Cała reszta to tylko czysta eksploatacja bo też jechałem i jest to po prostu poprawne auto chociaż nie mogę przywyknąć do czasów wszechobecnego carbonu i plastiku. Dużo więcej frajdy z jazdy daje mi moja Kappa...
Ostatnio zmieniony 06 lip 2017, 11:40 przez Energetyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Alfa Romeo GIULIA
Zgadza się, ale czy ja napisałem że nie kupię Alfy???
Nie kupię Giuli nowej z salonu, bo szanuję swoją pracę i pieniądze, ale stosunek do tej marki nadal jest ten sam
Giulietta Veloce 2016r
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GIULIA
Tak surowo to napisałeś że miałem wrażenie jakbyś skreślił to auto w gruncie rzeczy
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Alfa Romeo GIULIA
Surowo??? Myślę, że raczej bardzo obiektywnie.
W tej samej cenie można kupić Giulię albo BMW 520D z M-pakietem lub Audi A6 C7 2.0 TDI z pakietem S-line.
Nie wspomniałem jeszcze o ważnej sprawie, a mianowicie wyciszeniu Giulii. Do 100 jest OK, ale powyżej pojawia się dziwny świst z okolic uszczelek. Miałem wrażenie, że mój Caddylack z 2016 roku jest cichszy, do BMW czy Audi już nie nawet nie porównuję.
To kiepskie moim zdaniem wyciszenie w aucie za taką kasę przekłada się na to, że w wersji z dieslem 180 KM podczas przyspieszania ma się wrażenie, że diesel pracuje ciut za głośno.
Żeby jednak nie było mankamenty o których piszę nie miałby znaczenia gdyby katalogowa cena tych aut była na poziomie 120-140 tys brutto, natomiast w momencie jak ktoś ceni auto na 180-200 tys to musi dużo rzeczy jeszcze dopracować.
Niestety, za 130 brutto można kupić co najwyżej Giulię w podstawowej wersji na 16" felgach. Sami przyznacie, że to sporo...
Giulietta Veloce 2016r
Re: Alfa Romeo GIULIA
Z tą różnicą, że zarówno Audi jak i BMW w tych wersjach odstają osiągami od Giulii z 180KM Dieslem, o benzynie nie mówiąc.Duch-Dziadka pisze: Surowo??? Myślę, że raczej bardzo obiektywnie.
W tej samej cenie można kupić Giulię albo BMW 520D z M-pakietem lub Audi A6 C7 2.0 TDI z pakietem S-line.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GIULIA
Według mnie jest to pierwszy ładnie brzmiący diesel z jakim miałem do czynienia. No i średnie spalanie w trybie ekonomicznym 5,5L.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Alfa Romeo GIULIA
Z tym świstem to stawiałbym raczej na wadę pojedynczego egzemplarza. Wprawdzie dużo Giulią nie jeździłem, ale nie miało nic takiego miejsca.Duch-Dziadka pisze: ↑06 lip 2017, 14:07Nie wspomniałem jeszcze o ważnej sprawie, a mianowicie wyciszeniu Giulii. Do 100 jest OK, ale powyżej pojawia się dziwny świst z okolic uszczelek. Miałem wrażenie, że mój Caddylack z 2016 roku jest cichszy, do BMW czy Audi już nie nawet nie porównuję.
To kiepskie moim zdaniem wyciszenie w aucie za taką kasę przekłada się na to, że w wersji z dieslem 180 KM podczas przyspieszania ma się wrażenie, że diesel pracuje ciut za głośno.
Żeby jednak nie było mankamenty o których piszę nie miałby znaczenia gdyby katalogowa cena tych aut była na poziomie 120-140 tys brutto, natomiast w momencie jak ktoś ceni auto na 180-200 tys to musi dużo rzeczy jeszcze dopracować.
Niestety, za 130 brutto można kupić co najwyżej Giulię w podstawowej wersji na 16" felgach. Sami przyznacie, że to sporo...
Co do wygłuszenia to o ile kojarzę to Giulia nie ma np. akustycznych szyb, co w porównywanych tutaj BMW 5 i Audi A6 zapewne jest standardem.
A ten Diesel pracuje niestety głośno...
Odnośnie ceny, to patrzę na cennik BMW serii 3, czyli bezpośredniej konkurencji dla Giulii i wersja podstawowa 320d z manualem kosztuje ponad 150 tysięcy... Podobnie jak podstawowa Giulia Super 180KM z 6MT.
Nie wiem z jakimi Dieslami miałeś do czynienia, ale w mojej opinii praca tego silnika nie wyróżnia się niczym, żeby nazwać ją ładną na tle innych 4-ro cylindrowych Diesli. Już nie wspominając o porównaniu z chociażby z poprzednikami w postaci 2.4JTDm...Energetyk pisze: Według mnie jest to pierwszy ładnie brzmiący diesel z jakim miałem do czynienia. No i średnie spalanie w trybie ekonomicznym 5,5L.
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Alfa Romeo GIULIA
O jakich osiągasz mówisz??? Między tymi autami jest co najwyżej 1-2 sek różnicy w przyspieszeniu do setki w zależności czy porównamy diesla czy benzyne. To przy normalnym użytkowaniu chyba nie masz aż takiego znaczenia. Przynajmniej nie dla mnie. Tak jak pisałem w Giuli nie da się zdjąć kagańca zupełnie w przeciwieństwie do BMW aby chociaż na piachu poczuć się jak drifterZ tą różnicą, że zarówno Audi jak i BMW w tych wersjach odstają osiągami od Giulii z 180KM Dieslem, o benzynie nie mówiąc.
Przez 4 dni użytkowałem Giulie w benzynie, a później jeździłem dieslem testowym i w obu było równie głośno.Z tym świstem to stawiałbym raczej na wadę pojedynczego egzemplarza. Wprawdzie dużo Giulią nie jeździłem, ale nie miało nic takiego miejsca.
Co do wygłuszenia to o ile kojarzę to Giulia nie ma np. akustycznych szyb, co w porównywanych tutaj BMW 5 i Audi A6 zapewne jest standardem.
A ten Diesel pracuje niestety głośno...
Na ten przykład Audi czy BMW jest na tyle wyciszone, że właściwie nie masz pojęcia że jeździsz dieslem. Parametry spalania przynajmniej w BMW są bardzo zbliżone.Według mnie jest to pierwszy ładnie brzmiący diesel z jakim miałem do czynienia. No i średnie spalanie w trybie ekonomicznym 5,5L.
Giulietta Veloce 2016r
Re: Alfa Romeo GIULIA
2 sekundy to jakbym się przesiadł z 200-konnego 2.4JTDm do 1.8MPI w 159Duch-Dziadka pisze:O jakich osiągasz mówisz??? Między tymi autami jest co najwyżej 1-2 sek różnicy w przyspieszeniu do setki w zależności czy porównamy diesla czy benzyne. To przy normalnym użytkowaniu chyba nie masz aż takiego znaczenia. Przynajmniej nie dla mnie. Tak jak pisałem w Giuli nie da się zdjąć kagańca zupełnie w przeciwieństwie do BMW aby chociaż na piachu poczuć się jak drifterZ tą różnicą, że zarówno Audi jak i BMW w tych wersjach odstają osiągami od Giulii z 180KM Dieslem, o benzynie nie mówiąc.
Przez 4 dni użytkowałem Giulie w benzynie, a później jeździłem dieslem testowym i w obu było równie głośno.Z tym świstem to stawiałbym raczej na wadę pojedynczego egzemplarza. Wprawdzie dużo Giulią nie jeździłem, ale nie miało nic takiego miejsca.
Co do wygłuszenia to o ile kojarzę to Giulia nie ma np. akustycznych szyb, co w porównywanych tutaj BMW 5 i Audi A6 zapewne jest standardem.
A ten Diesel pracuje niestety głośno...
Na ten przykład Audi czy BMW jest na tyle wyciszone, że właściwie nie masz pojęcia że jeździsz dieslem. Parametry spalania przynajmniej w BMW są bardzo zbliżone.Według mnie jest to pierwszy ładnie brzmiący diesel z jakim miałem do czynienia. No i średnie spalanie w trybie ekonomicznym 5,5L.
Poza tym cały czas porównujesz dwa różne segmenty samochodów, więc nic dziwnego, że jakościowo BMW czy Audi wypadają lepiej
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 SW 1.6pT
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Alfa Romeo GIULIA
Gdy chodzi o dostępność aut, to ja szukając czegoś na szybko dzwoniąc o benzyny słyszałem, że na sierpień... Diesle rzeczywiście stoją.
Viva la macchina
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GIULIA
Ten diesel pewnie miał być głośny, dla mnie to akurat pozytyw. Czujesz że jedziesz autem, a melexem Z mojej przejażdżki Gulią nie pamiętam jakiegoś niepokojącego szumu. Zobaczymy jak będzie działała ich polityka cenowa. Może roczniki 2017 będą mocno przecenione. Ewentualnie jest to spowodowane nie bez powodu gdyż nie pamiętam ostatniej tylno napędowej Alfy z ciekawymi silnikami także musieli się mocno postarać żeby wrócić do korzeni - może było to dla nich kosztowne i na rynku suchej konkurencyjności po prostu przegrywa ale jest to cena Alfy Romeo i już.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V