Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
- pajdek4
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 sie 2013, 17:11
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Ja założyłem ten z ostatniego zdjęcia "peśla", o ile dopasowany mniej więcej jest i prócz dogięcia uchwytów, nie trzeba było nic więcej robić, to chromowana końcówka wystaje dużo bardziej niż oryginał, może później wrzucę zdjęcie i na dodatek zżółkła po kilku tysiącach kilometrów. Co do dźwięku to od dziurawego oryginału cichsza, jednak ten niby "sportowy" dźwięk trochę wieśniacki i bardziej do starego bemewe, myślę że dłużej niż dwa lata nie wytrzyma, lżejszy przynajmniej o połowę od oryginału.
LYBRA 2.0 + ELPIDŻI.
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Czy ktoś jeszcze ma doświadczenia z tłumikiem nr.2?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Przetestowałem w piątek trzy tłumiki.
Zaznaczam, że wymieniona była też rura katalizator-tłumik końcowy, katalizator jeszcze w samochodzie jest, a hałas pochodził ewidentnie z końca układu wydechowego.
Tłumik po prawej - nie nadaje się do użytku. Podjechałem z nim na stację diagnostyczną, zmierzyli poziom hałasu 103dB (dopuszczalne jest 97dB).
Tłumik po lewej - niewiele lepszy, tylko bardziej basowy.
Tłumik środkowy - zauważalnie lepszy niż pozostała dwójka, jednak daleko mu do ideału. Ciągle trochę wstyd dodawać gazu ze względu na pierdzenie wydechu.
Lybra nie miała na wyposażeniu żadnych żadnych tłumików pośrednich? Może da się wstawić jakiś za katalizatorem, czy ktoś próbował?
Od lewej: jakiś polski chyba, środkowy to ferroz, po prawej asso.Zaznaczam, że wymieniona była też rura katalizator-tłumik końcowy, katalizator jeszcze w samochodzie jest, a hałas pochodził ewidentnie z końca układu wydechowego.
Tłumik po prawej - nie nadaje się do użytku. Podjechałem z nim na stację diagnostyczną, zmierzyli poziom hałasu 103dB (dopuszczalne jest 97dB).
Tłumik po lewej - niewiele lepszy, tylko bardziej basowy.
Tłumik środkowy - zauważalnie lepszy niż pozostała dwójka, jednak daleko mu do ideału. Ciągle trochę wstyd dodawać gazu ze względu na pierdzenie wydechu.
Lybra nie miała na wyposażeniu żadnych żadnych tłumików pośrednich? Może da się wstawić jakiś za katalizatorem, czy ktoś próbował?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2017, 13:09 przez Bichoń, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Coś jest nie ten teges. 103 dB?? Pomiar dobrze zrobiony? (Pod kątem odległość itp?)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Robił to diagnosta, miernikiem stacji diagnostycznej. Zakładam, że się zna.
Mam ochotę wcisnąć jakiś mały tłumik za katalizatorem, tam jest chyba kawałem prostej rury. Na tyle mały, żeby się zmieścił w osłonie. Próbował tego ktoś?
Mam ochotę wcisnąć jakiś mały tłumik za katalizatorem, tam jest chyba kawałem prostej rury. Na tyle mały, żeby się zmieścił w osłonie. Próbował tego ktoś?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Ja bym raczej skłaniał się za tłumikami
Polmo Ostrów lub ładną używkę.
Pozdrawiam.
Polmo Ostrów lub ładną używkę.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Czy ktoś z Was posiada / słyszał jak burczy tłumik firmy Thyssen Krupp - którego pełno jest na portalu aukcyjnym? JA osobiście pół roku temu wyciąłem kata i za zwrot kosztów po sprzedaży reperuję po kolei cały układ wydechowy. W miejsce kata - od rzeczonego sprzedawcy marki Thyssen Krupp - kupiłem tłumik zamiast kata - tani i ładnie działa. Po prostu żadnej różnicy w pracy. Od razu wymieniłem złącze elastyczne. Został mi tłumik końcowy, który jest jeszcze cichutki, ale się rozwarstwia... Jako, że KAT na siebie dobrze zarobił chciałbym go zmienić - czy trzeba czy nie. Ale czytając wątek boje się hałasu... Zatem czy ktoś coś wie / słyszał?
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
A ja bym sprawdził na innej stacji, bo 103dB to jest na prawdę baaaardzo głośno...
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Cóż, jak na tłumik to naprawdę było głośno. W każdym razie na tyle głośno, że lancii to nie przystaje.
Tak sobie patrzę na przykładowy hałas, pierwsze co znalazłem w sieci:
80 dB przejeżdżający pociąg
87,3 dB Szkoła Podstawowa nr 3 w Środzie Wlkp.
100 dB młot pneumatyczny
103 dB Wartości notowane w świetlicy Szkoły Podstawowej nr 3 w Środzie Wlkp.
110 dB motocykl bez tłumika
120 dB startujący odrzutowiec
W Środzie Wielkopolskiej nie byłem, ale miałem nieprzyjemność jechać z urwanych wydechem w lybrze zaraz pod silnikiem, dużo głośniej nie było.
Tak sobie patrzę na przykładowy hałas, pierwsze co znalazłem w sieci:
80 dB przejeżdżający pociąg
87,3 dB Szkoła Podstawowa nr 3 w Środzie Wlkp.
100 dB młot pneumatyczny
103 dB Wartości notowane w świetlicy Szkoły Podstawowej nr 3 w Środzie Wlkp.
110 dB motocykl bez tłumika
120 dB startujący odrzutowiec
W Środzie Wielkopolskiej nie byłem, ale miałem nieprzyjemność jechać z urwanych wydechem w lybrze zaraz pod silnikiem, dużo głośniej nie było.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Ja bym mimo wszystko sprawdził czy pomiar był wykonany zgodnie z procedurą - ta jest dokładnie określona.
Tylko nie mów że mierzył to na hali
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Tylko nie mów że mierzył to na hali
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Nie, kazał mi stanąć na zewnątrz.
PS. przeczytałem procedurę i mniej więcej (z tego, co widziałem z miejsca kierowcy), pomiar był zrobiony zgodnie ze sztuką. na środku placu, czujnik na wysokości rury w odległości pól metra od wylotu itp, pomiar powtarzany 3 razy. A samo urządzenie to wyposażenie stacji kontroli pojazdów, więc pewnie ma jakąś tam wymaganą legalizację.
PS. przeczytałem procedurę i mniej więcej (z tego, co widziałem z miejsca kierowcy), pomiar był zrobiony zgodnie ze sztuką. na środku placu, czujnik na wysokości rury w odległości pól metra od wylotu itp, pomiar powtarzany 3 razy. A samo urządzenie to wyposażenie stacji kontroli pojazdów, więc pewnie ma jakąś tam wymaganą legalizację.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
103dB? Na bank mieli coś nie tak. Kiedyś walczyłem z diagnostą w jak przyjechałem mondeo z przelotem. Też wychodziły jakieś dziwne wyniki nawet coś pod startujący odrzutowiec co było raczej niemożliwe i powiedziałem mu, żeby zmienił baterie w tym dziadostwie i wtedy jednak 3 pomiary pokazały zapas 3dB
Z kappa pojechałem kiedyś jak miała dziure przed ostatnim tłumikiem i nie było przekroczone, więc coś ten Twoj diagnosta jakiś nadgorliwy
Z kappa pojechałem kiedyś jak miała dziure przed ostatnim tłumikiem i nie było przekroczone, więc coś ten Twoj diagnosta jakiś nadgorliwy
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Thyssen Krup to producent stali- nie tłumików.szwagier-lublin pisze:Czy ktoś z Was posiada / słyszał jak burczy tłumik firmy Thyssen Krupp - którego pełno jest na portalu aukcyjnym? JA osobiście pół roku temu wyciąłem kata i za zwrot kosztów po sprzedaży reperuję po kolei cały układ wydechowy. W miejsce kata - od rzeczonego sprzedawcy marki Thyssen Krupp - kupiłem tłumik zamiast kata - tani i ładnie działa. Po prostu żadnej różnicy w pracy. Od razu wymieniłem złącze elastyczne. Został mi tłumik końcowy, który jest jeszcze cichutki, ale się rozwarstwia... Jako, że KAT na siebie dobrze zarobił chciałbym go zmienić - czy trzeba czy nie. Ale czytając wątek boje się hałasu... Zatem czy ktoś coś wie / słyszał?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Tak wiem, ale pod tym samym szyldem kilku sprzedawców na portalu aukcyjnym sprzedaje gotowe wyroby. Nawet - tak jak pisałem - skorzystałem z oferty kupna tłumika w miejsce katalizatora - jestem bardzo zadowolony. Zastanawiam się tylko czy tłumik końcowy mnie nie rozczaruje burcząc. Bo stary - mimo rozwarstwienia - jest cichutki jak należy.Michor pisze: ↑16 cze 2017, 12:52Thyssen Krup to producent stali- nie tłumików.szwagier-lublin pisze:Czy ktoś z Was posiada / słyszał jak burczy tłumik firmy Thyssen Krupp - którego pełno jest na portalu aukcyjnym? JA osobiście pół roku temu wyciąłem kata i za zwrot kosztów po sprzedaży reperuję po kolei cały układ wydechowy. W miejsce kata - od rzeczonego sprzedawcy marki Thyssen Krupp - kupiłem tłumik zamiast kata - tani i ładnie działa. Po prostu żadnej różnicy w pracy. Od razu wymieniłem złącze elastyczne. Został mi tłumik końcowy, który jest jeszcze cichutki, ale się rozwarstwia... Jako, że KAT na siebie dobrze zarobił chciałbym go zmienić - czy trzeba czy nie. Ale czytając wątek boje się hałasu... Zatem czy ktoś coś wie / słyszał?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
Re: Lybra 2.0 20v - tłumik końcowy/zamiennik
Rozglądając się za wydechem do lybry zajrzałem do epera, a tam są dwa różne rysunki wydechów do 2.0 20V. Jeden z dużym katalizatorem, drugi z mniejszym katalizatorem i tłumikiem środkowym. Trochę zgłupiałem
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD