Silniki 1.9/2.4 JTD - problem z odpaleniem
Silniki 1.9/2.4 JTD - problem z odpaleniem
piszę tu bo ciężko to podciągnośc pod coś.
Pacjent to motor 1.9 jtd, typowy wtryski cf3, pompa wysokiego ciśnienia 3 tłoczkowa o max 1350 bar.
Na pompie tylko regulator, a na akumulatorze wysokiego ciśnienia czujnik ciśnienia.
To samo co w 2.4.
Objaw, ciśnienie na pompie rośnie max do 140 barów podczas kręcenia rozrusznikiem.
Obroty rozrusznika 180-200rpm, po 3-4 sec kręcenia ledwo osiąga 140 bar.
Pompa regenerowana 3 lata temu.
Nowy regulator w pompie ( zero różnicy względem starego)
wtryski ok.
Jakieś pomysły ?
Przekładka pompy to ostateczność.
Pytanie na 100 punktów, czy pierścień stalowy przy korpusie ma mieć uszczelkę gumową ?, na tej fotce opisany jako kanał przepływowy
http://obrazki.elektroda.pl/3619880500_1297436894.jpg
Pacjent to motor 1.9 jtd, typowy wtryski cf3, pompa wysokiego ciśnienia 3 tłoczkowa o max 1350 bar.
Na pompie tylko regulator, a na akumulatorze wysokiego ciśnienia czujnik ciśnienia.
To samo co w 2.4.
Objaw, ciśnienie na pompie rośnie max do 140 barów podczas kręcenia rozrusznikiem.
Obroty rozrusznika 180-200rpm, po 3-4 sec kręcenia ledwo osiąga 140 bar.
Pompa regenerowana 3 lata temu.
Nowy regulator w pompie ( zero różnicy względem starego)
wtryski ok.
Jakieś pomysły ?
Przekładka pompy to ostateczność.
Pytanie na 100 punktów, czy pierścień stalowy przy korpusie ma mieć uszczelkę gumową ?, na tej fotce opisany jako kanał przepływowy
http://obrazki.elektroda.pl/3619880500_1297436894.jpg
Re: Problem z 1.9 2.4 JTD
Gdzieś się zapowietrza. Poczęstuj dziada plakiem i po takiej operacji jak odpali ponownie sprawdź ciśnienia. Eksperyment nieszkodliwy tani a wiele wyjaśniający.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Problem z 1.9 2.4 JTD
podobne podejście przeprowadzałem, rezultat taki sam, ledwo nabija do 140barów.
Re: Problem z 1.9 2.4 JTD
Ja miałem klienta i było identiko jak opisujesz przyczyna była na filtrze paliwa a mianowicie do wymiany były wszystkie miedziane uszczelnienia na magistrali paliwa. Może to?
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Problem z 1.9 2.4 JTD
Też biję w filtr paliwa, ale bardziej ze zatkane.
Nie mniej dokładnie przejrzę pod kątem problemu który poruszyłeś, może to by było to.
Oby to było to.
Wielkie dzięki za info.
Pozdro
Nie mniej dokładnie przejrzę pod kątem problemu który poruszyłeś, może to by było to.
Oby to było to.
Wielkie dzięki za info.
Pozdro
Re: Problem z 1.9 2.4 JTD
Ja wymieniłem na nowe wszystkie uszczelki miedziane i było git. Zauważyłem że ten układ (z wkręcanym filtrem) może przestać działać nawet po całym dniu normalnej jazdy (po wymianie filtra paliwa) i odpowietrzanie też nie gwarantuje że po wymianie będzie dobrze. Coś jest na rzeczy bo producent zamienił filtr wkręcany na filtr z króćcami (szybkozłączki). Pokombinuj i będzie latało w tych silnikach osprzęt nie psuje się od tak bez wcześniejszych objawów.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- wojtek24nysa
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 25 lip 2013, 15:15
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Nysa
Re: Problem z 1.9 2.4 JTD
A czujnik w listwie wtryskowej? Ja po batalii jaka przeszedłem z moją była Alfa 1.9 po wymianie wszystkich czujników, regulatorów, regeneracji pompy CR dalej miałem to samo wymieniłem filtr paliwa i wyczyscilem zbiornik paliwa auto zaczęło jeździć
Lancia Lybra 2.0 20v SW - była
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była
Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla
Rover 75 2.0 CDTI sedan- był
Renault Laguna 3 2.0 Dci -byla (została w rodzinie)
Bmw 320d E91 Kameleon- była
Opel Signum 1.8 16V xer jest
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była
Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla
Rover 75 2.0 CDTI sedan- był
Renault Laguna 3 2.0 Dci -byla (została w rodzinie)
Bmw 320d E91 Kameleon- była
Opel Signum 1.8 16V xer jest