Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Ok, dzięki, a co powiesz o tej 3 -ej sondzie (błąd142)
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Wypadanie zapłonów też może być od przeładowania powietrza przez turbo.Ten silnik ma jedną sondę lambda przed katalizatorem.To nie EURo 3 żeby miała dwie sondy. Jakie ciśnienie doładowania? Pierburg sprawny? Przykręcony w 16vt jest przy aku. Jak on padnie to albo ładuje mało albo na maks. Posprawdzaj połączenia elektryczne masy styki w kostkach. Zaopatrz się w Mesa. I kabel vag kkl. Od czytaj błędy i daj na forum. Ten program ma szeroki opis błędu i podaje kod błędu Pxxxx.A to uprości diagnozę
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
znalazłem taki wątek
tu:
tu:
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Ok ale sonda może sypać błędem z kilku powodów . Za duże doładowanie brak paliwa uboga mieszanka.
Wtrysk i regulator paliwa czyli ubogi lub bogato.
Pompa paliwa za małą wydajność uboga mieszanka. Źle działający przepływomierz powietrza zły skład mieszanki ubogo lub bogato. Chyba że ewidentnie bije błąd sondy i nic nie pokazuje czyli nie oscyluje napięcie od 0.2do0,9-1v to sprawdzisz miernikiem nawet podczas jazdy, Czarny kabel sondy to sygnał czyli plus drugi kabel do masy i widzisz po mierniki jak działa. Ustaw miernik na badanie diod przyłóż do dwóch białych kabli sondy to jest grzałką jeśli jest obwód to patrz wyżej.
Wtrysk i regulator paliwa czyli ubogi lub bogato.
Pompa paliwa za małą wydajność uboga mieszanka. Źle działający przepływomierz powietrza zły skład mieszanki ubogo lub bogato. Chyba że ewidentnie bije błąd sondy i nic nie pokazuje czyli nie oscyluje napięcie od 0.2do0,9-1v to sprawdzisz miernikiem nawet podczas jazdy, Czarny kabel sondy to sygnał czyli plus drugi kabel do masy i widzisz po mierniki jak działa. Ustaw miernik na badanie diod przyłóż do dwóch białych kabli sondy to jest grzałką jeśli jest obwód to patrz wyżej.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Ten temat - to nie na moją głowę. Rozmawiałem z mechanikiem, przekazałem info z forum. Ten twierdzi, że wymiana sondy załatwi sprawę, bo: "po skasowaniu błędu i ponownym włączeniu silnika błąd znów wyskakuje - natychmiast".
Jeśli kupić to właśnie to:
Jeśli kupić to właśnie to:
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Dziś, wracając do domu dałem mu w palnik i ..... błąd 142 sam się skasował. Przewody, masę, cewkę itp. sprawdzę w przyszłym tygodniu. Dzięki
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Jestem po rozmowie z kilkoma właścicielami Kapp. którzy się przesiedli na Lybry - ew coś nowszego.
I w każdy przypadku jest jedno sedno sprawy - Kappa to jedyne autko , które się potrafi samo naprawić , na drugi dzień - ew za tydzień . Inne niestety jak się popsuja to na amen
I w każdy przypadku jest jedno sedno sprawy - Kappa to jedyne autko , które się potrafi samo naprawić , na drugi dzień - ew za tydzień . Inne niestety jak się popsuja to na amen
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Tak, ale to jest złudne - jednego dnia się zepsuje, drugiego dnia się samo naprawi, a trzeciego dnia bez ostrzeżenia odpadnie wydech.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Prócz tego, że
mogę dodać, że psuje się sporadycznie
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Niestety, wprawdzie "check" zgasł jednak auto się nie naprawiło. Wcześniej przerywał/szarpał tylko przy 3500, teraz w całym zakresie i gaśnie na jałowych. Da się jeździć ale o wyprzedzaniu nie mam mowy. Wyczyszczone koło foniczne, nowy czujnik położenia wału (KrissEB, Topcio - dzięki) nie pomogły Po diagnozie mechanik podał taki opis:
141 część cyfrowa sterownika - komponent uszkodzony
138 różnica regulacji ciśnienia doładowania przekroczona
5 czujnik prędkości obrotowej - brak sygnału
48 sygnał czujnika znacznika położenia
Dodał również, że naprawę rozpocznie od wymiany sterownika. Macie jakieś pomysły?
max ciśnienie doładowania przy 4700 obr/min - 1800 [hPa], turbina wstaje za późno, gruszka zatarta - turbo do regeneracji
141 część cyfrowa sterownika - komponent uszkodzony
138 różnica regulacji ciśnienia doładowania przekroczona
5 czujnik prędkości obrotowej - brak sygnału
48 sygnał czujnika znacznika położenia
Dodał również, że naprawę rozpocznie od wymiany sterownika. Macie jakieś pomysły?
max ciśnienie doładowania przy 4700 obr/min - 1800 [hPa], turbina wstaje za późno, gruszka zatarta - turbo do regeneracji
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Ja bym sprawdził wiązkę pod aku. Jeden kolega łatał tą wiązkę drugiemu sie pożar od wiazki zrobił.Sterownik 16vt. Się raczej nie psuje.Druga sprawa gruszka zatarta ok ale czy zawór WG zamknięty? Czy otwarty. To nie zmienna geometria do tego T3 wstaje od 3tyś obr.Bo to turbo jest starej daty. A jak dobrze pamiętam jeśli padnie pierburg to nie załaduje wiecej jak 0.8 bara. A normalnie 1-1.1bara powinno być. Tutaj jest coś z kabelkologią. Z wiązki pod aku odpada ze starości izolacja kable się przecierają.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Nie wiem czy WG jest zamknięty czy otwarty. Ponoć mogę jeździć, za miesiąc regeneracja turbiny, w tym tygodniu rozpoczynam analizę kablową. Załączam wykres z hamowni.
pozdr
pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Wnioskuję, choć nie jestem pewien, że ciśnienie doładowania to ten środkowy wykres z kropkami? Bo z niego by wychodziło 1,8 bara...
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
Tak, to ten z kropkami - 1,8, kiepsko to wygląda.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE
cd.
Turbina, zawór upustowy, zawór sterowania doładowaniem i inne są w b. dobrym stanie. WG nie był zatarty - błąd przy wstępnej diagnozie. Przewody, masy i cewka OK. Nadal te same objawy - chwilowa utrata prądu (wskaźnik obrotów spada do zera) czasem gaśnie na jałowych (ciepły/ zimny), szarpie przy agresywnym gazie, przy spokojnym - nie, turbina "wstaje" za późno i moment jak na wykresie powyżej. Wszystko wskazuje na sterownik. Najgorsze, że nie mam klucza matki - ktoś pomoże?
Turbina, zawór upustowy, zawór sterowania doładowaniem i inne są w b. dobrym stanie. WG nie był zatarty - błąd przy wstępnej diagnozie. Przewody, masy i cewka OK. Nadal te same objawy - chwilowa utrata prądu (wskaźnik obrotów spada do zera) czasem gaśnie na jałowych (ciepły/ zimny), szarpie przy agresywnym gazie, przy spokojnym - nie, turbina "wstaje" za późno i moment jak na wykresie powyżej. Wszystko wskazuje na sterownik. Najgorsze, że nie mam klucza matki - ktoś pomoże?
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345