Michor pisze:Ok, niech bedzie to 0,9 - maksymalna zniżka.
(obejrzałem tv) to i tak wychodzi 56,000
Ja już to widzę. Jedzie 540 z DE. Przed granicą, silnik laduje w bagażniku. Pod maskę "na sztukę" wpada 2.2
(byleby siedziało). akcyza policzona, granica opłacona, w szopie wpada spowrotem 2.2
i kłótnie pod okienkiem że vin-vinem, ale silnik zmieniony
EDIT:
Nie do konca rozumiem skąd też taki skok pomiędzy ostatnimi progami. Do 3999 i 4000+ nagle dużo dużo więcej?
Czy ustawodawca nie kojarzy że od spalanego paliwa też jest akcyza i Vat?
Ja zużywam paliwa za 3 małe kompakty.... więc jestem dla budżetu wart tyle co 3 up'y nowe !
Hmmm szczerze to może być dość prawdopodobna opcja przy dużych motorach i nieco starszych samochodach. Zwłaszcza, jeśli jeszcze np. mniejszy silnik podchodzi P&P to raz, a dwa, że taki silnik przy popularnych modelach można wykorzystywać wiele razy
Odnośnie zużycia paliwa to zapominasz o jednym - zużywasz tyle co 3 małe, nowe up'y, ale zanieczyszczasz środowisko za 4 albo nawet 5 takich up'ów

Zatem lepiej, w imię ekologii oczywiście, żebyś zapłacił dużą akcyzę, a potem jeszcze płacił akcyzę i VAT w paliwie
A teraz trochę z innej beczki.
Zacząłem nieco przeliczać sobie akcyzę za niektóre pojazdy i wychodzą mi bardzo ciekawe rzeczy.
Oto kilka przykładów:
Auto nieco starsze:
Alfa Romeo 156 GTA, rocznik 2003, rejestracja w listopadzie dla wygody liczenia
- wg. starych przepisów wynosi ok. 4650 zł (wartość ok. 25 000PLN)
- wg. nowych proponowanych przepisów akcyza wyniosłaby 5200 zł
Samochody, które mnie interesują obecnie i były wśród propozycji przy zmianie w zeszłym roku:
Alfa Romeo 159 2.4JTDm, data rej. styczeń 2007 (moja)
- wg. starych przepisów akcyza wynosi ok. 4800 zł (wartość wg. Eurotax ok. 26 000 PLN)
- wg. nowych proponowanych przepisów akcyza wyniosłaby nie mniej, ni więcej jak 2100 zł
BMW e91 330d bądź 330i, rocznik 2007
- wg. starych przepisów wynosi ok. 6100 zł (wartość ok. 33 000PLN)
- wg. nowych proponowanych przepisów akcyza wyniosłaby nie mniej, ni więcej jak 2940 zł
Nieco nowsze i droższe samochody:
Alfa Romeo Giulietta QV, rocznik 2012, rejestracja w listopadzie dla wygody liczenia
- wg. starych przepisów wynosi ok. 1900 zł (wartość ok. 60 000PLN)
- wg. nowych proponowanych przepisów akcyza wyniosłaby 1530 zł
Volvo V60 T6, rocznik 2011, rejestracja w listopadzie dla wygody liczenia
- wg. starych przepisów wynosi ok. 13 000 zł (wartość ok. 70 000PLN)
- wg. nowych proponowanych przepisów akcyza wyniosłaby 3080 zł
Wnioski wyciągnijcie sami
