Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka silnika

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 756
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka silnika

Post autor: KrissEB » 19 paź 2016, 15:42

Aktualnie w mojej Y10 jeździ silnik 1,1 SPI 50 KM z aparatem zapłonowym
aparat.jpg
Aparat jest ogólnie moją zmorą oraz jego ustawianie i cały osprzęt mu towarzyszący (moduł sterowania, podciśnienie)
i moim marzeniem jest silnik z cewką zapłonową, które to bywały w późniejszych wersjach Y10.
cewka.jpg

Załatwienie silnika i instalacji elektrycznej z Y10 z takim silnikiem graniczy dzisiaj w Polsce z cudem.

Dlatego mam kilka pytań (m.in do osób które robiły tzw SWAP)
1. Czy załatwienie silnika, wiązki silnika i komputera od Fiata Uno z takim silnikiem 1,1 z cewką jak w Lanciach będzie miało sens i udałoby się to wymienić?
2. Domyślam się że nie wszystko w nowej wiązce będzie pasować do nadwozia Y10 ale tu bym planował trochę zaadaptować ją do Y10.
3. Zdaje też sobie sprawę że trzeba by rozpiąć taką wiązkę i podpiąć ją pod elementy niewymienialne (stacyjkę, zasilanie itp)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: Lukasz_TG » 19 paź 2016, 22:34

Ale ten wtrysk z Uno niczym się nie różnił od tego z Y10, też posiadał aparat zapłonowy i wszystkie te podciśnienia. Dopiero Punto I tego nie posiadało i właśnie taki wtrysk i osprzęt bym na twoim miejscu wsadzał.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 756
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: KrissEB » 19 paź 2016, 22:56

Wtrysk tu jest sprawą drugorzędną bo praktycznie prawie identyczne układy wtryskowe miałem w Y z 99 roku co w Y10.
Najważniejszą różnicę w nowszej generacji silniku robi cewka zapłonowa, czujnik położenia wału i to niesie konieczność zmiany komputera i wiązki.

Poza tym w punto I chyba były tylko dwu cewkowe układy a ja bym chciał pozostać możliwie najbliżej oryginału.
Tak jak tu:
lancia y10 z cewką.jpg
JPEG_20141113_095426__14.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: Lukasz_TG » 19 paź 2016, 23:53

Pierwsze widze w Y 10 cewka podwójna ? to jest oryginał ? ECU też pod maską widze. Podaj jego numer. Do tej pory w silniku Fire 8V czegoś takiego nie widziałem.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2740
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: Mariusz91 » 20 paź 2016, 0:05

Każde Y10 1.1 na Motronicu (czyli mk3) ma zespoloną cewkę (taką samą jak Thema z motroniciem) i sterownik pod maską.

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 756
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: KrissEB » 20 paź 2016, 8:41

Nr komputera niestety nie znam bo takie rzeczy widziałem tylko w internecie:) Fajnie by było jakby ktoś posiadający takie rozwiazanie się odezwał.

Wg Epera Y10 po faceliftingu w wersji M1 i M3 miał pojedynczą cewkę.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: Lukasz_TG » 20 paź 2016, 14:15

Najłatwiej będzie załatwić ECU, wiązkę i monowtrysk z Punto I, cewka podwójna w tym wypadku może zostać.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 756
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: KrissEB » 20 paź 2016, 14:30

No właśnie zależałby mi na tej wersji z jedną cewką. Najlepiej by było trafić taką wiązkę, komputer.
Zastanawiam się tylko czy ogólnie może być coś co zablokuje mój pomysł i realizację.

1. Np kwestia immobilizera - rozumiem że w tym przypadku generacji auta temat nie dotyczy.

Widzę że trzeba będzie eksperymentować na otwartym organizmie i pewnie wtedy się dowiem o efektach.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: Lukasz_TG » 20 paź 2016, 14:45

Punto I 1.1 w większości przypadków nie miało IMMO, wystarczy przerobić dwie wtyczki i możesz podłączyć swoją cewke.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: PastorFSO » 20 paź 2016, 20:40

Sprawa cewek nie jest taka prosta. Y10, tak jak wspomniał Mariusz, wychodziło z układem zapłonowym Bosch Motronic, natomiast układy z podwójną cewką to Magneti Marelli IAW. Punto w silnikach Fire miało tylko Magneti Marelli. Nie jestem w tej chwili pewien, ale któraś wersja Uno również posiadała układ Bosch, wiec trop z Uno moim zdaniem jest najbardziej właściwy. Podłączenie nie powinno sprawić wiele problemów, ponieważ komputer znajduje się pod maską. :)
Dodaję zdjęcie Uno z Motroniciem (znalezione gdzieś w sieci)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 756
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: KrissEB » 20 paź 2016, 21:50

Uno będę się trzymał.
Tak jak pisałem na początku chcę się trzymać oryginału więc wersja z jedną cewką jest najlepsza.
Z racji że dostać taki motronic z Y10 się nie da to pozostaje Uno.
Też myślę ze nie powinno być problemu z przekładką z Uno ale lepiej zawsze skonsultować z Wami ten temat:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: PastorFSO » 20 paź 2016, 22:27

Jak byś potrzebował jakiś informacji z Y10 z Motroniciem to pisz, jak będę umiał to postaram się pomóc ponieważ mam takiego w użyciu :)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: Lukasz_TG » 20 paź 2016, 22:31

Wszystko pięknie, tylko gdzie zdobyć wtrysk od UNO ? Ten z Punto przerabiałem robiąc swapa na 126p początkowo był 1.1 na gaźniku, potem dostał wtrysk od Punto i hulało aż miło :) Tak jak pisałem zakładając wtrysk od Punciaka cewke możesz zostawić tą co masz. Moim zdaniem do chyba najlepsze wyjście. Wtrysk od Mareli jest praktycznie bezawaryjny i mało pali :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: PastorFSO » 20 paź 2016, 23:13

Nie mówię, że układ z Punto jest zły, ale jest trochę dalszy od oryginału. Uno na Motronicu nie powinno być tak trudno zdobywane, montowali je chyba po 2000 roku. :)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 756
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Y10 - instalacja elektr. silnika/komputer/przekładka sil

Post autor: KrissEB » 21 paź 2016, 8:57

PastorFSO pisze:
Dodaję zdjęcie Uno z Motroniciem (znalezione gdzieś w sieci)

Szkoda że gościu nie chce sprzedać na części bo już bym jechał po silnik i osprzęt:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”