Mam nadzieję, że raczej pomogłem, niż zaciemniłem...

Nie kupuję z katalogu IC.dawidson pisze:twój post dość wyraźnie informuje o tym, że miałeś po prostu kiepskie klocki na aucie.Bartek-Lodz pisze:
W Kappie na zwykłych hamulcach założyłem dobre tarcze gładkie i dobre klocki - hamowanie było ale z większych prędkości robiło się słabo, kilka mocniejszych hamowań na mieście i też było słabo.
Założyłem na próbę tarcze jakiejś tam firmy właśnie wiercone i nacinane - nic specjalnego ale gwarancja na zwichrowanie jest - cena za komplet około 450 PLN + do tego klocki normalne, nie jakieś sportowe.
W instrukcji było, że tarczy nie trzeba docierać i można od początku normalnie ją użytkować. Hamulce jak z innej bajki, nie przegrzewały się, i nawet z 200 km/h bez problemu zatrzymywały Kappę. Zrobiłem na nich 70 tys. nie zauważyłem aby jakoś specjalnie klocki szybciej się zużywały. Jak przyszła pora na wymianę to znowu założyłem tarcze wiercone i nacinane i działają do tej pory - przegrzań brak, pęknięć brak - jak coś zapraszam, dam Ci się przejechać, popatrzeć i pomacać.
Teraz zbliża mi się wymiana tarcz w Thesisach i bankowo założę tarcze wiercone i nacinane - innego rozwiązania nie przewiduję.
Porządny klocek, gładka tarcza - hamulce świecą jak neony a auto hamuje.
P.S. Porządne klocki to niekoniecznie to co sprzedaje intercars
Płyn wymieniam co dwa lata - uważam, że to podstawa - co do tarcz - jak będziesz mieć kilka takich samych aut to będziesz mógł porównywać jakość hamowania poszczególnego zestawu.Borek pisze:Volf - w takim razie przestaję ufać katalogom IC, wyrzucają mi kwadratowe i banany i wszystkie do 20vt...my bad
Bartek - wiesz, w Kappie zawsze miałem gładkie i nie miałem nigdy problemu z ostrym hamowaniem nawet z 220 (o mieście nie wspomnę)... Niemniej taki objaw o jakim piszesz, ze słabszym hamowaniem po kilku mocniejszych w mieście też raz miałem w Hondzie krótko po jej zakupie - płyn się gotował. Na to byś się raczej nie nadział, ale objaw jak znalazł.
To o czym napisałem odnośnie odprowadzania ciepła i uszkodzeń tarczy wynika z teorii wytrzymałości materiałów i nic na to nie poradzę. Nie napisałem że nawiercane bankowo pękną, niosą po prostu większe ryzyko. To co napisałem o rajdach nie jest wyssane z palca, jakiś powód by unikać nawiercanych być musi - ale przecież na wyścigach hamulce mają znacznie cięższe życie. Geneza tych tarcz również jest jaka jest, a skoro główny powód ich używania został zredukowany...
Piszesz że tobie rzeźbione hamują lepiej - ok, bardzo dobrze. Mają prawo bo krawędzie lepiej wgryzają się w klocek, zresztą nacinane akurat mają zastosowanie w sporcie. Ja w Hondzie zaryzykowałem taki zestaw na parę tysięcy km i hamowały mi tak samo dobrze jak gładkie Brembo, które niestety dość szybko się zwichrowały (i nie bawiłem się w toczenie). Potem założyłem znowu gładkie tyle że ATE (klocki do wszystkich tarcz były TRW, nawet chyba zawsze ten sam model) i ten zestaw hamował ciut łagodniej, ale za to był tak żywotny że zapomniałem jak się odkręca zaciski. Przy czym tamte rzeźbione też mi nie popękały ani nic, niemniej znajomy zechciał takie używki odkupić po taniości (on miał ładne alusy, a ja stalówki) i też mu się dobrze i długo z tym jeździło. Dlatego w mojej ocenie to co odczułeś nie wynika z formatu tarcz tylko po prostu odmienności zestawu - inna marka i model tarcz, inne klocki. Ja w tej zabawie nie widzę sensu o ile ktoś nie założył sobie ładnych, lekkich felg, nie odświeżył zacisków i nie potrzebuje przyciągających oko tarcz do kompletu.
Porządne klocki i tarcze, czyli jakie?dawidson pisze:
twój post dość wyraźnie informuje o tym, że miałeś po prostu kiepskie klocki na aucie.
Porządny klocek, gładka tarcza - hamulce świecą jak neony a auto hamuje.
P.S. Porządne klocki to niekoniecznie to co sprzedaje intercars
Jak jakie - takie nie z katalogu IC.FXX pisze:Porządne klocki i tarcze, czyli jakie?dawidson pisze:
twój post dość wyraźnie informuje o tym, że miałeś po prostu kiepskie klocki na aucie.
Porządny klocek, gładka tarcza - hamulce świecą jak neony a auto hamuje.
P.S. Porządne klocki to niekoniecznie to co sprzedaje intercars
Pytam bo miałem w 156 dwa różne zestawy i owszem świeciły się ładnie na fioletowo, ale o poprawnym hamowaniu nie było mowy...
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Gładkie brembo, ferodo ds2500, płyn ate racing blue.FXX pisze:Porządne klocki i tarcze, czyli jakie?dawidson pisze:
twój post dość wyraźnie informuje o tym, że miałeś po prostu kiepskie klocki na aucie.
Porządny klocek, gładka tarcza - hamulce świecą jak neony a auto hamuje.
P.S. Porządne klocki to niekoniecznie to co sprzedaje intercars
Pytam bo miałem w 156 dwa różne zestawy i owszem świeciły się ładnie na fioletowo, ale o poprawnym hamowaniu nie było mowy...
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Po tym jak a IC zaproponowano mi doskonałe tarcze mikody i najtańszy klocek ate zrezygnowałem z ich doradztwa i usług.Bartek-Lodz pisze:Jak jakie - takie nie z katalogu IC.FXX pisze:Porządne klocki i tarcze, czyli jakie?dawidson pisze:
twój post dość wyraźnie informuje o tym, że miałeś po prostu kiepskie klocki na aucie.
Porządny klocek, gładka tarcza - hamulce świecą jak neony a auto hamuje.
P.S. Porządne klocki to niekoniecznie to co sprzedaje intercars
Pytam bo miałem w 156 dwa różne zestawy i owszem świeciły się ładnie na fioletowo, ale o poprawnym hamowaniu nie było mowy...
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Brembo ma to do siebie, że bez porządnego klocka hmm...tak se.Borek pisze:Klocków od Brembo nigdy nie brałem więc nie wiem jak hamują. Co do kilku "takich samych" samochodów to fajna rzecz, ale dwa egzemplarze tego samego modelu z identycznym wyposażeniem mogą się zachowywać różnie z różnych względów. Jeśli robić porównania to na jednym pojeździe.
W IC może z 2 razy coś kupowałem.dawidson pisze:Po tym jak a IC zaproponowano mi doskonałe tarcze mikody i najtańszy klocek ate zrezygnowałem z ich doradztwa i usług.Bartek-Lodz pisze:Jak jakie - takie nie z katalogu IC.FXX pisze:Porządne klocki i tarcze, czyli jakie?dawidson pisze:
twój post dość wyraźnie informuje o tym, że miałeś po prostu kiepskie klocki na aucie.
Porządny klocek, gładka tarcza - hamulce świecą jak neony a auto hamuje.
P.S. Porządne klocki to niekoniecznie to co sprzedaje intercars
Pytam bo miałem w 156 dwa różne zestawy i owszem świeciły się ładnie na fioletowo, ale o poprawnym hamowaniu nie było mowy...
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wlasnie zajrzałem do ich katalogu. Powodzenia tym którzy tam kupują.FXX pisze:W IC może z 2 razy coś kupowałem.dawidson pisze:Po tym jak a IC zaproponowano mi doskonałe tarcze mikody i najtańszy klocek ate zrezygnowałem z ich doradztwa i usług.Bartek-Lodz pisze:Jak jakie - takie nie z katalogu IC.FXX pisze:Porządne klocki i tarcze, czyli jakie?dawidson pisze:
twój post dość wyraźnie informuje o tym, że miałeś po prostu kiepskie klocki na aucie.
Porządny klocek, gładka tarcza - hamulce świecą jak neony a auto hamuje.
P.S. Porządne klocki to niekoniecznie to co sprzedaje intercars
Pytam bo miałem w 156 dwa różne zestawy i owszem świeciły się ładnie na fioletowo, ale o poprawnym hamowaniu nie było mowy...
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Przy zmianie kompletu na przodzie poszedłem w polecane szeroko TRW, ale niestety potrafiłem je tak zagrzac na odcinku kilku kilometrow, że strach było normalnie jechać, bo samochód nie hamował. Oczywiście świeży płyn też był.
O wspomnianym przez Ciebie zestawie też slyszalem, ale zarówno dobrych jak i złych opinii, więc odpuscilem.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka