1. Przyjęcia teutońskiej technologii do waszego Thesisa
2. Ok. 250zł
3. 1 dzień uczciwej fizycznej pracy przy zaangażowaniu co najmniej trzech szarych komórek
Jeżeli wasze lampy są żółte, trzeba zacząć od polerowania zewnętrznej powierzchni.
- Obklejamy chromy taśmą malarską
- Zaczynamy szlifowanie. Używamy papieru wodnego od gradacji 250, 500, 800 do 1000.
- Kończymy pastą polerską do lamp nałożoną na gąbkę na uchwycie do wiertarki
Efekt to odświeżenie lamp, ale dalej słabe światło w nocy.
Oczywiście pierwsze co przychodzi do głowy to wymiana żarników. Sam zafundowałem sobie XNB ale bez znacznych zmian, bo tak naprawdę problem leży w odbłyśnikach..
Teraz skupcie się psubraty, winowajcą jest odbłyśnik.
Oczywiście każdy użytkownik Thesis powinien być gotowy na poniesienie dodatkowych kosztów z tytułu posiadania owego. Ale nie tym razem. Otóż odbłyśnik jest identyczny z zastosowanym w teutońskiej dumie - Passacie B5 FL. O ile więc wasza lancistość wam na to pozwala, można zakupić same odbłyśniki po 100/szt na allegro.
![Obrazek](https://media.moto-shark.pl/cache/4c/49/4c49c3a448806aff05845b40067c3ef2.jpg)
Wiedza potrzebna do wymiany odbłyśnika może być znaleziona w tutorialu beliala 666 odnośnie świateł dziennych
viewtopic.php?f=141&t=69166
oraz na yt
https://www.youtube.com/watch?v=MGl0t3Ie_Vw
W skrócie:
Odkęcamy tylną pokrywę
Odłączamy zasilanie i uziemienie
Wykręcamy żarnik
Odkręcamy xenon (3x M7 nasadowy)
Wyjmujemy najpierw w prawo, potem w lewo
Odkręcamy soczewkę i przysłonę od odbłyśnika (TORX 20 i 15)
Oprócz zamiany odbłyśników, możemy
- Wymyć soczewkę, która jest pewnie zakurzona
- przez dziurę po xenonie wsadzić dłoń (najlepiej użyć patyczków lub poprosić kogoś o małych dłoniach) i przeczyścić lampę od środka. Nie należy powtarzać mojego błędu i zdjąć obrączkę przed robotą, żeby nie porysować chromu jak debil
![gafa : gafa :](./images/smilies/gafa.gif)
Skręcamy wszystko, odpalamy samochód, a potem poziomujemy lampy ręcznie (pokrętła HEX 6 przy lampach), tak, żeby równo świeciły. Jakby ktoś się pytał, TAK, xenony reguluje się ręcznie (pozycję wyjściową). Po lewej - dwa pokrętła reg. ręcznej, po prawej pokrętło wyjmowania lampy.
przed
xenon
odbłyśnik nowy vs stary
after (u mnie polerka od zewnątrz była pół roku temu, więc dopuszczalne są skazy)