Kappa - problem z ładowaniem

Awatar użytkownika
mechico
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 08 lut 2013, 9:46
Lokalizacja: Knurów k/Gliwic

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: mechico » 13 maja 2013, 18:06

Do użytkownika argenta67: Nic nie pisałem o wymianie regulatora bez wyciągania alternatora z samochodu,tylko czy sam regulator można wymienić,czy trzeba wymieniać cały alternator(czytaj 3 posty wyżej) a kolega marceli odpowiedział że "Da się wymienić sam regulator",więc nie rozumiem skąd te docinki...Pozdro

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: carincton » 13 maja 2013, 19:33

Regulator napięcia można wymienić, mało tego można nawet same szczotki w regulatorze napięcia wymienić. Koszt szczotek 4,5 zl plus trochę lutowania
Ostatnio zmieniony 13 maja 2013, 23:11 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort

doginson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
Skype: doginson1984
Imię: Robert
Lokalizacja: trojmiasto
Kontakt:

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: doginson » 22 sty 2014, 8:01

też miałem problemy z ładowaniem, które pojawiły się teraz w zimne dni.
Ładowanie raz było a raz nie.
Kiedyś już próbowałem wymiany regulatora napięcia, kupiłem 2 zamienniki, bo do dwóch samochodów ale nie działały.
Tym razem kupiłem w intercarsie oryginalny regulator denso za 165 zl.
wymianiłem też komutator, a raczej całą płytkę z nim.
Alternator wyciąga się w 15 minut odkręcając prawe koło, dwie osłony i wychodzi.
Zniszczone miałem też łożysko napinacza, ale, że nowy kosztuje ponad 300 zł kolega znalazł mi w sklepie samą rolkę z łożyskiem.
Po odpaleniu miłe zaskoczenie. 14,09 V. Wcześniej miałem maksymalnie 13,9. Pasek wielorowkowy wreszcie cichy.
Ja jeszcze wyciągałem u siebie zegary, szukając problemu, ale skończyło się na wzmocnieniu połączeń poszczególnych zegarów z płytką drukowaną. Tak więc podsumowując nie kupujcie do kappy tanich regulatorów. Szkoda nerwów i kaski.
Pozdrawiam
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4019
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: volf » 22 sty 2014, 21:44

Z tym komutatorem to chyba coś pokręciłeś :)
W alternatorze są pierścienie ślizgowe, ale one nie są na żadnej płytce, może to miał być prostownik :?:
I jeszcze jedno-jakiej firmy ten alternator i jaki prąd znamionowy? Nieśmiało podejrzewam, że denso 100A ;)
Cena regulatora : beczy :
KAPPA TDS & JTD

doginson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
Skype: doginson1984
Imię: Robert
Lokalizacja: trojmiasto
Kontakt:

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: doginson » 23 sty 2014, 9:19

faktycznie pokręciłem, chodziło o pierścienie:

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... c248dacd00

alternator denso 100A

pozdrawiam
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: marceli » 20 lut 2016, 22:34

Hej,
trochę dziś miałem lapka podpiętego do lancii bo sobie na parametry pracy na LPG patrzyłem i w sumie jakoś tak od niczego naszło mnie sprawdzić ładowanie jak mam powłączane odbiorniki i trochę chyba jest mało bo ze światłami,nawiewem i grzaniem szyby na jałowych było coś ponad 12V. Tak bez niczego 14.10V.
Z samymi światłami i nawiewem 13.5 do 13.8V.
Oczywiście to pomiar z programu Staga, może niewiarygodny w 100% ale no spadek jest.Zrobię jeszcze pomiar tradycyjny ale raczej się wiele nie poprawi.Tym bardziej ,że na wskaźniku wskazówka leci ostro w lewo z odbiornikami jw.
Dodatkowo powiedzcie mi czy w sezonie letnim na klimie na jałowych też wskazówka jest mocno w lewo(u mnie na drugiej grubej)??

Zauważyłem też ,że jak się przyjrzeć to po zmroku widzę w światłach lekkie "przygaśniecie" jak np włączy się nawiew w trybie auto.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1789
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: bogdan » 21 lut 2016, 18:14

sprawdź połączenie masy z lewej strony, zaraz za nadkolem potrafi to nieźle zardzewieć i może stwarzać problem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: marceli » 21 lut 2016, 21:27

To nie może być masa bo byłoby słabe cały czas a nie tylko pod obciążeniem.

Po drugie wiem o tej masie i tam mam ok.

Bardziej mi chodzi o to czy taki spadek pod obciążeniem też występuje w innych k czy nie i zawsze ma mieć w okolicach 14V ładowanie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - problem z ładowaniem

Post autor: Borek » 22 lut 2016, 6:56

Nie pamiętam dokładnych liczb, ale jeżeli dobrze kojarzę to u mnie "na surowo" jest ok. 14,3V a ze światłami i nawiewem jakieś 13,9-14V, z szybą nie sprawdzałem chyba. W każdym razie spadki nie są aż takie duże, ale delikatne przygasanie kontrolek na jałowych również obserwuję (ksenonów z natury rzeczy nie :P).

O ile wiem to spadki powodujące przygasanie lampek na desce nie są normalne, ani w dużo starszej Hondzie ani w już kilkuletnim Iveco tak nie miałem i nie mam. Trzeba znaleźć i zrobić.
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”