Kappa - problem z ładowaniem
- mechico
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 08 lut 2013, 9:46
- Lokalizacja: Knurów k/Gliwic
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Do użytkownika argenta67: Nic nie pisałem o wymianie regulatora bez wyciągania alternatora z samochodu,tylko czy sam regulator można wymienić,czy trzeba wymieniać cały alternator(czytaj 3 posty wyżej) a kolega marceli odpowiedział że "Da się wymienić sam regulator",więc nie rozumiem skąd te docinki...Pozdro
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Regulator napięcia można wymienić, mało tego można nawet same szczotki w regulatorze napięcia wymienić. Koszt szczotek 4,5 zl plus trochę lutowania
Ostatnio zmieniony 13 maja 2013, 23:11 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort
Powód: ort
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z ładowaniem
też miałem problemy z ładowaniem, które pojawiły się teraz w zimne dni.
Ładowanie raz było a raz nie.
Kiedyś już próbowałem wymiany regulatora napięcia, kupiłem 2 zamienniki, bo do dwóch samochodów ale nie działały.
Tym razem kupiłem w intercarsie oryginalny regulator denso za 165 zl.
wymianiłem też komutator, a raczej całą płytkę z nim.
Alternator wyciąga się w 15 minut odkręcając prawe koło, dwie osłony i wychodzi.
Zniszczone miałem też łożysko napinacza, ale, że nowy kosztuje ponad 300 zł kolega znalazł mi w sklepie samą rolkę z łożyskiem.
Po odpaleniu miłe zaskoczenie. 14,09 V. Wcześniej miałem maksymalnie 13,9. Pasek wielorowkowy wreszcie cichy.
Ja jeszcze wyciągałem u siebie zegary, szukając problemu, ale skończyło się na wzmocnieniu połączeń poszczególnych zegarów z płytką drukowaną. Tak więc podsumowując nie kupujcie do kappy tanich regulatorów. Szkoda nerwów i kaski.
Pozdrawiam
Ładowanie raz było a raz nie.
Kiedyś już próbowałem wymiany regulatora napięcia, kupiłem 2 zamienniki, bo do dwóch samochodów ale nie działały.
Tym razem kupiłem w intercarsie oryginalny regulator denso za 165 zl.
wymianiłem też komutator, a raczej całą płytkę z nim.
Alternator wyciąga się w 15 minut odkręcając prawe koło, dwie osłony i wychodzi.
Zniszczone miałem też łożysko napinacza, ale, że nowy kosztuje ponad 300 zł kolega znalazł mi w sklepie samą rolkę z łożyskiem.
Po odpaleniu miłe zaskoczenie. 14,09 V. Wcześniej miałem maksymalnie 13,9. Pasek wielorowkowy wreszcie cichy.
Ja jeszcze wyciągałem u siebie zegary, szukając problemu, ale skończyło się na wzmocnieniu połączeń poszczególnych zegarów z płytką drukowaną. Tak więc podsumowując nie kupujcie do kappy tanich regulatorów. Szkoda nerwów i kaski.
Pozdrawiam
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Z tym komutatorem to chyba coś pokręciłeś
W alternatorze są pierścienie ślizgowe, ale one nie są na żadnej płytce, może to miał być prostownik
I jeszcze jedno-jakiej firmy ten alternator i jaki prąd znamionowy? Nieśmiało podejrzewam, że denso 100A
Cena regulatora
W alternatorze są pierścienie ślizgowe, ale one nie są na żadnej płytce, może to miał być prostownik
I jeszcze jedno-jakiej firmy ten alternator i jaki prąd znamionowy? Nieśmiało podejrzewam, że denso 100A
Cena regulatora
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z ładowaniem
faktycznie pokręciłem, chodziło o pierścienie:
http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... c248dacd00
alternator denso 100A
pozdrawiam
http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... c248dacd00
alternator denso 100A
pozdrawiam
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Hej,
trochę dziś miałem lapka podpiętego do lancii bo sobie na parametry pracy na LPG patrzyłem i w sumie jakoś tak od niczego naszło mnie sprawdzić ładowanie jak mam powłączane odbiorniki i trochę chyba jest mało bo ze światłami,nawiewem i grzaniem szyby na jałowych było coś ponad 12V. Tak bez niczego 14.10V.
Z samymi światłami i nawiewem 13.5 do 13.8V.
Oczywiście to pomiar z programu Staga, może niewiarygodny w 100% ale no spadek jest.Zrobię jeszcze pomiar tradycyjny ale raczej się wiele nie poprawi.Tym bardziej ,że na wskaźniku wskazówka leci ostro w lewo z odbiornikami jw.
Dodatkowo powiedzcie mi czy w sezonie letnim na klimie na jałowych też wskazówka jest mocno w lewo(u mnie na drugiej grubej)??
Zauważyłem też ,że jak się przyjrzeć to po zmroku widzę w światłach lekkie "przygaśniecie" jak np włączy się nawiew w trybie auto.
trochę dziś miałem lapka podpiętego do lancii bo sobie na parametry pracy na LPG patrzyłem i w sumie jakoś tak od niczego naszło mnie sprawdzić ładowanie jak mam powłączane odbiorniki i trochę chyba jest mało bo ze światłami,nawiewem i grzaniem szyby na jałowych było coś ponad 12V. Tak bez niczego 14.10V.
Z samymi światłami i nawiewem 13.5 do 13.8V.
Oczywiście to pomiar z programu Staga, może niewiarygodny w 100% ale no spadek jest.Zrobię jeszcze pomiar tradycyjny ale raczej się wiele nie poprawi.Tym bardziej ,że na wskaźniku wskazówka leci ostro w lewo z odbiornikami jw.
Dodatkowo powiedzcie mi czy w sezonie letnim na klimie na jałowych też wskazówka jest mocno w lewo(u mnie na drugiej grubej)??
Zauważyłem też ,że jak się przyjrzeć to po zmroku widzę w światłach lekkie "przygaśniecie" jak np włączy się nawiew w trybie auto.
Re: Kappa - problem z ładowaniem
sprawdź połączenie masy z lewej strony, zaraz za nadkolem potrafi to nieźle zardzewieć i może stwarzać problem.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - problem z ładowaniem
To nie może być masa bo byłoby słabe cały czas a nie tylko pod obciążeniem.
Po drugie wiem o tej masie i tam mam ok.
Bardziej mi chodzi o to czy taki spadek pod obciążeniem też występuje w innych k czy nie i zawsze ma mieć w okolicach 14V ładowanie.
Po drugie wiem o tej masie i tam mam ok.
Bardziej mi chodzi o to czy taki spadek pod obciążeniem też występuje w innych k czy nie i zawsze ma mieć w okolicach 14V ładowanie.
Re: Kappa - problem z ładowaniem
Nie pamiętam dokładnych liczb, ale jeżeli dobrze kojarzę to u mnie "na surowo" jest ok. 14,3V a ze światłami i nawiewem jakieś 13,9-14V, z szybą nie sprawdzałem chyba. W każdym razie spadki nie są aż takie duże, ale delikatne przygasanie kontrolek na jałowych również obserwuję (ksenonów z natury rzeczy nie ).
O ile wiem to spadki powodujące przygasanie lampek na desce nie są normalne, ani w dużo starszej Hondzie ani w już kilkuletnim Iveco tak nie miałem i nie mam. Trzeba znaleźć i zrobić.
O ile wiem to spadki powodujące przygasanie lampek na desce nie są normalne, ani w dużo starszej Hondzie ani w już kilkuletnim Iveco tak nie miałem i nie mam. Trzeba znaleźć i zrobić.
Drop a gear and disappear!