Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 lut 2016, 22:42
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Pomocy. Nie wchodzi żaden bieg oprócz wstecznego i to, gdy na wyświetlaczu jest wyświetlony 2 bieg-co robić?
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 2:10 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!
Powód: Pisownia!!!
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Udać się do ASO i naprawić
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Hahaha. Nie wiem jak w stolicy, ale na południu żadne ASO sie nie zna na dual logic . Nawymieniają kupę części, a i tak efektu nie będzie.
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Skrzynię w moje naprawiałem w ASO Nagórscy w Poznaniu. Drogo ale solidnie. Wiedzą co robią. W Łodzi też nie mogłem znależć chętnych do naprawy. A w "stolycy" to wzystko naprawią a nawet dadzą cenną radę.
Pozdrawiam Andrzej.
Jest: Lancia "Bella" Musa 1,4 Platino 2007r.
Były: Renault 5, Renault 9, VW Passat Variant, Nissan Micra.
Jest: Lancia "Bella" Musa 1,4 Platino 2007r.
Były: Renault 5, Renault 9, VW Passat Variant, Nissan Micra.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Poleciał ci czujnik biegu - zaraz łopatę dostanę.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Witam,
szukam pomocy przy problemie w skrzyni biegów dualogic. Wyczytałem wiele podobnych problemów do mojego jednak nikt nie podaje rozwiązania. Skrzynia wybija bieg podczas redukcji na N. Dzieje się tak na początku jazdy między 2 a 3 kilometrem po ruszeniu. Problem nasilił się przy niskich temperaturach otoczenia. Auto zostaje unieruchomione lecz zdarza się że kilkukrotne wyłączenie i włączenie silnika pozwala włączyć bieg. Przeszukałem forum fiata, alfy i została mi lancia.
ASO fiata zdiagnozowało usterkę sprzęgła na 99%. Wymiany sprzęgła dokonałem w serwisie nieautoryzowanym z racji kosztów. Podczas wymiany sprzęgła zostałem namówiony do zdiagnozowania samej skrzyni biegów w której zostały wymienione łożyska. Problem jednak pozostał. W innym serwisie wymieniono czujnik wałka sprzęgłowego i ponowna kalibracja skrzyni biegów. Problem pozostał.
Auto wybija bieg na neutral niedługo po ruszeniu i nie pozwala wbić biegu. Ostatnio zauważyłem, że znaczące podniesienie obrotów silnika do ok 7 tys i ustawienie dźwigni zmiany biegów w pozycji do jazdy powoduje duże szarpnięcie autem (mały kangur) i wbija bieg. Auto może jeździć cały dzień bez tej usterki, występuje ona tylko niedługo po ruszeniu.
Czy może miał ktoś na forum podobny problem i wie jak go rozwiązać lub może polecić adres mechanika który ma doświadczenie ze skrzyniami dualogic/selespeed.
Auto to fiat 500 sport 1,4 2009r. przebieg 65000 km.
Dziękuję za każdą sugestię
szukam pomocy przy problemie w skrzyni biegów dualogic. Wyczytałem wiele podobnych problemów do mojego jednak nikt nie podaje rozwiązania. Skrzynia wybija bieg podczas redukcji na N. Dzieje się tak na początku jazdy między 2 a 3 kilometrem po ruszeniu. Problem nasilił się przy niskich temperaturach otoczenia. Auto zostaje unieruchomione lecz zdarza się że kilkukrotne wyłączenie i włączenie silnika pozwala włączyć bieg. Przeszukałem forum fiata, alfy i została mi lancia.
ASO fiata zdiagnozowało usterkę sprzęgła na 99%. Wymiany sprzęgła dokonałem w serwisie nieautoryzowanym z racji kosztów. Podczas wymiany sprzęgła zostałem namówiony do zdiagnozowania samej skrzyni biegów w której zostały wymienione łożyska. Problem jednak pozostał. W innym serwisie wymieniono czujnik wałka sprzęgłowego i ponowna kalibracja skrzyni biegów. Problem pozostał.
Auto wybija bieg na neutral niedługo po ruszeniu i nie pozwala wbić biegu. Ostatnio zauważyłem, że znaczące podniesienie obrotów silnika do ok 7 tys i ustawienie dźwigni zmiany biegów w pozycji do jazdy powoduje duże szarpnięcie autem (mały kangur) i wbija bieg. Auto może jeździć cały dzień bez tej usterki, występuje ona tylko niedługo po ruszeniu.
Czy może miał ktoś na forum podobny problem i wie jak go rozwiązać lub może polecić adres mechanika który ma doświadczenie ze skrzyniami dualogic/selespeed.
Auto to fiat 500 sport 1,4 2009r. przebieg 65000 km.
Dziękuję za każdą sugestię
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Dużym ułatwieniem byłoby gdybyś podał w jakiej okolicy zamieszkujesz.
Czy pompa selespeed była sprawdzana? Zwykle od tego się zaczyna diagnozowanie tego typu usterek - wymiana płynu w pompie i sprawdzenie samej pompy.
Mogę podać namiary w okolicach Śląska lub Podbeskidzie.
Czy pompa selespeed była sprawdzana? Zwykle od tego się zaczyna diagnozowanie tego typu usterek - wymiana płynu w pompie i sprawdzenie samej pompy.
Mogę podać namiary w okolicach Śląska lub Podbeskidzie.
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Jestem z Warszawy ale ta awaria spowodowała, że jestem wstanie dostarczyć auto gdziekolwiek oby tylko tą usterkę rozwiązać. Jazda teraz to loteria, strach mocniej zahamować żeby wymusić zrzucenie więcej niż o dwa biegi.
1. ASO Fiata przy Jubilerskiej tylko diagnoza. Wskazanie awaria sprzęgła.
2. Serwis Łomianki wymiana sprzęgła, diagnoza skrzyni + wymiana w niej łożysk, komputerowe zaadoptowanie skrzyni.
3. Serwis Arkuszowa-Warszawa diagnoza pompy (podczas diagnozy ciśnienie prawidłowe), akumulator dualogica podobno sprawny nie wiem jak sprawdzony. Z czynności dokonano również:
diagnostykę elektroniki, regulacja i kalibracja systemu selespeed, wymiana czujnika prędkości wałka sprzęgłowego.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
1. ASO Fiata przy Jubilerskiej tylko diagnoza. Wskazanie awaria sprzęgła.
2. Serwis Łomianki wymiana sprzęgła, diagnoza skrzyni + wymiana w niej łożysk, komputerowe zaadoptowanie skrzyni.
3. Serwis Arkuszowa-Warszawa diagnoza pompy (podczas diagnozy ciśnienie prawidłowe), akumulator dualogica podobno sprawny nie wiem jak sprawdzony. Z czynności dokonano również:
diagnostykę elektroniki, regulacja i kalibracja systemu selespeed, wymiana czujnika prędkości wałka sprzęgłowego.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
W sumie tak na to patrząc to kolejność tych czynności to jakaś tragedia.
Według rady umówię się jeszcze na wymianę płynu w aktywatorze. Dam znać jaki efekt.
Według rady umówię się jeszcze na wymianę płynu w aktywatorze. Dam znać jaki efekt.
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Jeśli odległośc nie stanowi problemu to spróbuj tam gdzie andy 1158. Rozmawiałem z nim niedawno i wiem, że jest bardzo zadowolony z efektów naprawy, a trochę już przejechał od remontu. Możesz też skontaktowac się z Nim przez priv i zapytać.andy1158 pisze:Skrzynię w moje naprawiałem w ASO Nagórscy w Poznaniu. Drogo ale solidnie. Wiedzą co robią. W Łodzi też nie mogłem znależć chętnych do naprawy. A w "stolycy" to wzystko naprawią a nawet dadzą cenną radę.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Dzięki Gepard,
podpytam o Nagórskich w Poznaniu.
podpytam o Nagórskich w Poznaniu.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
To ja jeszcze tylko dorzucę polecany warsztat z Częstochowy: http://www.flar-ital.pl/index.php
Odległość chyba podobna - Nagórscy są sprawdzeni jeśli chodzi o selespeeda, FlarItal specjalizuje sie we włoskich wynalazkach również.
Odległość chyba podobna - Nagórscy są sprawdzeni jeśli chodzi o selespeeda, FlarItal specjalizuje sie we włoskich wynalazkach również.
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Wyglada na problem z cisnieniem, ktorego aktywator nie moze utrzymac, na poczatek zobacz w jakim stanie masz przekaznik od sterowania silnkiem pompy. Nastepnie powypinaj kolejno wtyczki z zaworów sterujacych i rozepnij główne złącze wiazki skrzyni. Czsami pomaga lekkie zgięcie pinów męskich we wtyczkach w lekki "świderek", dzieki czemu masz pewnosc ze na 100% kontaktuja z zenskimi. Jaja w Selespeedach to głównie połączenia elektryczne i przekaźnik pompy. Powodzenia. W tych skrzynia mechanik jest raczej pancerna 70% usterek to złącza elektryczne.
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Jezeli problem nie wystepuje po nagrzaniu, to ja bym szukał w wiązce.
Re: Musa 1.4 95KM - skrzynia biegów automatyczna
Dziękuję za adres i podpowiedzi
Z tą wiązką kolego Koniu to może być dobry trop. Jakoś nastawiłem się na awarię części mechanicznych ewentualnie jakiegoś czujnika ale to może dlatego że na zadane pytanie mechanikowi u którego zostawiłem auto czy przekaźniki zostały sprawdzone odpowiedział że tak ale ile ich jest i gdzie są to widać muszę zgłębić temat.
1. przekaźnik sterowania silnikiem pompy
2. wtyczki zaworów sterujących
3. główne złącze wiązki skrzyni
na pinach męskich porobię świderki problem będzie tylko ze znalezieniem tych wtyczek bo pewnie dojście do nich jest od spodu auta?
Mam trochę czasu bo serwis umówiony na 17 stycznia, robimy drugie podejście z chłopakami z serwisu z Arkuszowej w Warszawie chyba że świderki pomogą.
Najsmutniejsze w tej sytuacji jest fakt że identyczne problemy z tą skrzynią miało już kilka osób. Pierwsze wzmianki czytałem z innego forum z 2012 roku przy dokładnie takim samym przebiegu i takimi samymi objawami.
Dam znać jakie czego efekty
Z tą wiązką kolego Koniu to może być dobry trop. Jakoś nastawiłem się na awarię części mechanicznych ewentualnie jakiegoś czujnika ale to może dlatego że na zadane pytanie mechanikowi u którego zostawiłem auto czy przekaźniki zostały sprawdzone odpowiedział że tak ale ile ich jest i gdzie są to widać muszę zgłębić temat.
1. przekaźnik sterowania silnikiem pompy
2. wtyczki zaworów sterujących
3. główne złącze wiązki skrzyni
na pinach męskich porobię świderki problem będzie tylko ze znalezieniem tych wtyczek bo pewnie dojście do nich jest od spodu auta?
Mam trochę czasu bo serwis umówiony na 17 stycznia, robimy drugie podejście z chłopakami z serwisu z Arkuszowej w Warszawie chyba że świderki pomogą.
Najsmutniejsze w tej sytuacji jest fakt że identyczne problemy z tą skrzynią miało już kilka osób. Pierwsze wzmianki czytałem z innego forum z 2012 roku przy dokładnie takim samym przebiegu i takimi samymi objawami.
Dam znać jakie czego efekty