Kappa 2.4 JTD 2000 r., sedan
Ostatnio w czasie mrozów, przychodzę rano, drzwi nie dają się otworzyć pilotem z kluczyka, po otwarciu ręcznym i przekręceniu kluczyka żadna z kontrolek nie działa, nie można tym bardziej uruchomić silnika. Akumulator rozładowany do zera.
Po spięciu kablami z innego auta, bez włożenia kluczyka w stacyjkę od razu startują oba wentylatory chłodnicy na max. Auta nie można odpalić.
Odpinam wentylatory od wiązki, ładuję akumulator z prostownika do pełna. Po naładowaniu i podpięciu wiązek, bez kluczyka w stacyjce, dalej wentylatory startują od razu na max.
Wg mnie to one rozładowały akumulator z powodu jakiejś awarii w elektryce, która powoduje, że działają ciągle nawet na gdy silnik jest nieuruchomiony. Gdzie szukać przyczyny? Opornik pomiędzy nimi? Przekaźniki na nadkolu?
Na razie jeżdżę z odpiętymi wentylatorami chłodnicy.
Pozdrawiam
Kappa 2.4 JTD - wentylatory chłodnicy działają cały czas
Re: Kappa 2.4 JTD - wentylatory chłodnicy działają cały czas
Najpierw sprawdź skrzynkę bezpieczników/przekaźników na nadkolu. Najlepiej zamienić przekaźniki miejscami (są większe od innych więc problemu z identyfikacją nie będzie)-wtedy będzie wiadomo w czym problem-jak się zmieni prędkość went.po podmianie to uszkodzony któryś z przekaźników a jak dalej to samo to coś w sterowaniu (skrzynka, wiązki kabli, ECU).
Przekaźniki są 2 (jeden od niskiej prędkości, drugi od wysokiej) i powinny być takie same 50A, możliwe też jest chwilowe zespawanie styków i jak poruszysz to może puści-wtedy może pomoże czyszczenie albo wymiana...
Przekaźniki są 2 (jeden od niskiej prędkości, drugi od wysokiej) i powinny być takie same 50A, możliwe też jest chwilowe zespawanie styków i jak poruszysz to może puści-wtedy może pomoże czyszczenie albo wymiana...
KAPPA TDS & JTD
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Kappa 2.4 JTD - wentylatory chłodnicy działają cały czas
Sprawdź czy nie wypięła się kostka od czujnika temperatury przy termostacie.
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
Re: Kappa 2.4 JTD - wentylatory chłodnicy działają cały czas
Sorry, że tak późno odpisuję, dopiero miałem czas
@volf
Dzięki, przekaźniki to chyba dobry trop
@Gruby007
Załączam zdjęcia, nie jestem specem ale to chyba ta kostka, jest wpięta choć w nie najlepszym stanie jak widać.
Podjechałem na szybko do jakiegoś elektryka. Wyciągnął oba przekaźniki od obu biegów, sprawdził, stwierdził, że są sprawne ale mało gościowi ufam.
Po włożeniu z powrotem przez elektryka wentylatory się nie włączyły. Elektryk stwierdził, że może się przekaźnik zawiesił, teraz działa ale pewnie znowu się zawiesi.
I nie minęła godzina, wychodzę ze sklepu, wentylatory działają na max (2 bieg).
Ogólnie zrobiłem test. Przyjmijmy:
pb1 - przekaźnik biegu I wentylatora, oryginalnie w gb1
pb2 - przekaźnik biegu II wentylatora, oryginalnie w gb2
gb1 - gniazdo przekaźnika biegu I wentylatora
gb2 - gniazdo przekaźnika biegu II wentylatora
Test:
a) Oryginalne ustawienie
gb1 - pb1
gb2 - pb2
Wentylatory działają na 2 biegu
b)
gb1 - pb2
gb2 - pb1
Wentylatory działają na 1 biegu
c)
gb1 - pb2
gb2 - puste
Wentylatory działają na 1 biegu
d)
gb1 - puste
gb2 - pb1
Wentylatory działają na 2 biegu
e)
gb1 - puste
gb2 - puste
Wentylatory nie działają
Hmm, niby wynika, że uszkodzony przekaźnik biegu pierwszego ale dlaczego w sytuacji d) działa drugi bieg? Chyba, że w gnieździe przekaźnika biegu 2 jest jakiś problem...
Na razie wsadziłem przekaźniki jak w oryginale a) i wyjąłem bezpiecznik 2 biegu. Wentylatory nie startują.
Dodatkowo:
Od 2 lat, tylko w zimie świeci mi się check: Engine System Control Failure - pojawia się i znika nawet w czasie jazdy. Ostatnio świeci stale zaraz po odpaleniu.
Tylko raz 2 tygodnie temu w tęgie mrozy pojawił się: Defective Electrical Connection. Na kompie wychodzi, że błąd przepływomierza oraz termostatu i egr.
EGR - zaślepiony
Termostat - nowy, oryginalny, zmieniony w połowie 2013
Zdjęcia
https://plus.google.com/photos/11688163 ... wYfnjPP-Mg
@volf
Dzięki, przekaźniki to chyba dobry trop
@Gruby007
Załączam zdjęcia, nie jestem specem ale to chyba ta kostka, jest wpięta choć w nie najlepszym stanie jak widać.
Podjechałem na szybko do jakiegoś elektryka. Wyciągnął oba przekaźniki od obu biegów, sprawdził, stwierdził, że są sprawne ale mało gościowi ufam.
Po włożeniu z powrotem przez elektryka wentylatory się nie włączyły. Elektryk stwierdził, że może się przekaźnik zawiesił, teraz działa ale pewnie znowu się zawiesi.
I nie minęła godzina, wychodzę ze sklepu, wentylatory działają na max (2 bieg).
Ogólnie zrobiłem test. Przyjmijmy:
pb1 - przekaźnik biegu I wentylatora, oryginalnie w gb1
pb2 - przekaźnik biegu II wentylatora, oryginalnie w gb2
gb1 - gniazdo przekaźnika biegu I wentylatora
gb2 - gniazdo przekaźnika biegu II wentylatora
Test:
a) Oryginalne ustawienie
gb1 - pb1
gb2 - pb2
Wentylatory działają na 2 biegu
b)
gb1 - pb2
gb2 - pb1
Wentylatory działają na 1 biegu
c)
gb1 - pb2
gb2 - puste
Wentylatory działają na 1 biegu
d)
gb1 - puste
gb2 - pb1
Wentylatory działają na 2 biegu
e)
gb1 - puste
gb2 - puste
Wentylatory nie działają
Hmm, niby wynika, że uszkodzony przekaźnik biegu pierwszego ale dlaczego w sytuacji d) działa drugi bieg? Chyba, że w gnieździe przekaźnika biegu 2 jest jakiś problem...
Na razie wsadziłem przekaźniki jak w oryginale a) i wyjąłem bezpiecznik 2 biegu. Wentylatory nie startują.
Dodatkowo:
Od 2 lat, tylko w zimie świeci mi się check: Engine System Control Failure - pojawia się i znika nawet w czasie jazdy. Ostatnio świeci stale zaraz po odpaleniu.
Tylko raz 2 tygodnie temu w tęgie mrozy pojawił się: Defective Electrical Connection. Na kompie wychodzi, że błąd przepływomierza oraz termostatu i egr.
EGR - zaślepiony
Termostat - nowy, oryginalny, zmieniony w połowie 2013
Zdjęcia
https://plus.google.com/photos/11688163 ... wYfnjPP-Mg
Re: Kappa 2.4 JTD - wentylatory chłodnicy działają cały czas
Co do kostki przy termostacie to zdaje się, ze nawet jej wypięcie nie spowoduje pracy wentylatorów przy wyłączonym zapłonie ale możesz ją wypiąć i obejrzeć styki, bo niekontakt wyrzuci błąd w ECU.
Co do błędów czy po skasowaniu wracają? Błąd EGR możesz zignorować, bo po zaślepieniu zawsze się pojawia ale on checka nie wywala.
Co do testów to faktycznie wskazują na uszkodzenie pb2 a nie pb1 jak napisałeś (zespawanie styków)-tylko faktycznie zastanawia sytuacja d). Ja bym ponowił eksperyment ale najpierw zdjął plastikową obudowę przekaźnika-byłby wtedy podgląd co się dzieje ze stykami. Obudowę da się zdjąć bez zniszczeń.
Co do błędów czy po skasowaniu wracają? Błąd EGR możesz zignorować, bo po zaślepieniu zawsze się pojawia ale on checka nie wywala.
Co do testów to faktycznie wskazują na uszkodzenie pb2 a nie pb1 jak napisałeś (zespawanie styków)-tylko faktycznie zastanawia sytuacja d). Ja bym ponowił eksperyment ale najpierw zdjął plastikową obudowę przekaźnika-byłby wtedy podgląd co się dzieje ze stykami. Obudowę da się zdjąć bez zniszczeń.
KAPPA TDS & JTD