Nuova Delta - elektryczna szyba
Nuova Delta - elektryczna szyba
no i wszytsko jasne!"mustafi" pisze:mam dokladnie to samo i mnie to juz zaczynalo wkurzac, dzieki za porade, bede dzialal niedlugo."zaba156" pisze:jezeli jest to szyba przednia od kierowcy to sprawa jest banalnie prosta wystarczy rozebrac tapicerke i przy silniczku bodajze (nie pamietam robilem to ponad rok temu) bedzie bimetal (takie ustrojstwo dwie blaczki nie znam fachowej nazwy) wystarczy troszeczke rozgiac jego blaszki ale delikatnie i nie za duzo a wszystko bedzie gralo
ten bimetal (czy jak to sie nazywa) powoduje odciecie pradu w przypadku oporu i jezeli blaszki sa zbyt blisko to odcina za szybko
u mnie dziala bez problemow po takim zabiegu
rozebralem, naprawilem, jak sie okazalo trzeba bylo przesmarowac i dokrecic wszystkie 3 prowadnice szyby, a przede wszytskim wyjac wewnetrzna folie ktora sie zaginala i blokowala szybe.
Szyba chodzi teraz idelanie, szybko i gladko, nic sie nie zacina. Zadne rozginane blaszki ani nowe silniki nie byly potrzebne. Swoja droga to tego bimetalu nie udalo mi sie znalesc, ogladalem ten silnik, ogladalem ale nie wiem gdzie to jest.
Nuova Delta - elektryczna szyba
hmmm dziwna sprawa nie mam jeszcze sklerozy ale jedyne czego jestem teraz pewny to to ze rozginalem na 100% blaszki ale gdzie to bylo tego nawet najstarsi gorale nie wiedza"mustafi" pisze:Swoja droga to tego bimetalu nie udalo mi sie znalesc, ogladalem ten silnik, ogladalem ale nie wiem gdzie to jest.
Nuova Delta 1.6 8V LPG
Nuova Delta - elektryczna szyba
no ale nie pamietasz czy to było przy silniczku w drzwiach ? czy w innym miejscu? czy np w tym (pomarańczowym) pudełeczku co steruje szybami pod kolumną kierownicy obok bezpieczników ?"zaba156" pisze:hmmm dziwna sprawa nie mam jeszcze sklerozy ale jedyne czego jestem teraz pewny to to ze rozginalem na 100% blaszki ale gdzie to bylo tego nawet najstarsi gorale nie wiedza"mustafi" pisze:Swoja droga to tego bimetalu nie udalo mi sie znalesc, ogladalem ten silnik, ogladalem ale nie wiem gdzie to jest.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - elektryczna szyba
panowie prosze mnie nie bic wydaje mi sie ze to w drzwiach bylo nie przypominam sobie zebym rozbieral cos jeszcze Ja juz nic nie pisze bo wam tylko metli kw glowie zrobie
Nuova Delta 1.6 8V LPG
Nuova Delta - elektryczna szyba
spoko, spoko, to ze ja go nie znalazlem to nie znaczy ze go nie ma"zaba156" pisze:hmmm dziwna sprawa nie mam jeszcze sklerozy ale jedyne czego jestem teraz pewny to to ze rozginalem na 100% blaszki ale gdzie to bylo tego nawet najstarsi gorale nie wiedza"mustafi" pisze:Swoja droga to tego bimetalu nie udalo mi sie znalesc, ogladalem ten silnik, ogladalem ale nie wiem gdzie to jest.
Jako, ze udalo mi sie usunac usterke inaczej, nie szukalem za mocno tego bimetalu, bo nie bylo to juz potrzebne.
Nuova Delta - elektryczna szyba
z szybami często jest też inny problem - jeśli wszystkie przyciski do danej szyby reagują tak samo to często gremlinem faktycznie jest sterownik szyb - nie wiem jak jest w różnych modelach ale np. w Themie wyjścia kabli ze sterownika są na gumowe styki i jeśli będzie na nich kłopot z kontaktem to nie tak łatwo się go pozbyć - elektryk może przeczyścić, lepiej zamocować i czymś zakonserwować ale to zawsze rozwiązanie tymczasowe ... - degeneracja gumy postępuje
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- Student_
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Kontakt:
Nuova Delta - elektryczna szyba
witam,
tez mialem problem z szyba, raz sie zamykala na 1 raz, raz na 14, znajomy elektryk poprzecieral mi styki przy centralce, i to pomoglo, poki co dziala lepiej, sprobuj moze tego.
pzdr
Student_
tez mialem problem z szyba, raz sie zamykala na 1 raz, raz na 14, znajomy elektryk poprzecieral mi styki przy centralce, i to pomoglo, poki co dziala lepiej, sprobuj moze tego.
pzdr
Student_
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy
Lancia - i wszystko jasne
Nuova Delta - elektryczna szyba
ale gdzie Gdzie jest ta centralka ??Pod kierownica??:>
Nuova Delta - elektryczna szyba
jak zdejmiesz platikową osłone która jest po lewej stronie od kierownicy tam znajdziesz kupe kabli i zamontowaną taka skrzyneczke u nie ma kolor pomrańczowy ( podobno są i zółte i białe) i to jest centralka od szyb"ziomek1" pisze:ale gdzie Gdzie jest ta centralka ??Pod kierownica??:>
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
moj problem jest podobny
moj problem jest podobny tylko ze wyeliminowałem duzo przyczyn o których pisaliscie tz wyczysciłem prowadnice nasmarowałem ja wyjołem folie dokręciłem prowadnice nie widziałem zadnych blaszek ale ich też nie szukałem wiec nie wiem czy są. u mnie obydwie szyby chodza bardzo opornie ale i szyberdach sie zacina tz otwiera sie i zamyka w obie strony tylko wolno bardzo jak go otworze na full to pózniej nie chce mi się zamknąc jesli uda mi sie go tylko ruszyc lekko naprzykład recznie to pożniej sie juz zamyka.Czego to może być winna ma ktos podobny problem aha nigdy mi te szyby nie chodzą płynie zawsze się zacinają
LANCIA_RULEZ
Nuova Delta - elektryczna szyba
miałem podobmy problem po stronie pasażera szyba raz się otwierała raz nie ale od strony kierowcy przyciskiem mogłem ją zamknąć. Więc postawiłem na przycisk rozebrałem go wyczyściłem i jest teraz oki. Najlepiej sprawdzić na początek tam gdzie jest łatwy dostęp a przy okazji pozna się zasadę działania pewnych rzeczy.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls
Nuova Delta - elektryczna szyba
Problem z zacinającymi się szybami jest bardzo powszechny. Też go mam
Układ sterowania szybami odcina zasilanie od silniczka jeśli w obwodzie płynie zbyt duży prąd. Jest to całkowicie normalne. Szyba po dojechaniu do końca natrafia na opór, silnik się nie obraca, wzrasta prąd i następuje jego odcięcie. Wszystko fajnie działa... w nowych samochodach
Problemy zaczynają się jak nasz wozik nie jest już młody, mechanizmy się starzeją, są zabrudzone, prowadzenie szyby nie jest już idealne... Szyba zaczyna stawiać coraz większy opór i sterownik głupieje, bo dla niego opór oznacza dojechanie z szybą do pełnego zamknięcia bądź otwarcia.
Rozwiązaniem jest porządna konserwacja mechanizmów i zwiększenie zakresu pracy (podniesienie granicznej wartości prądu w obwodzie) dla silniczków.
Nie mam pewności jak to jest w Lanciach rozwiązane. Muszę przejrzeć schematy elektryczne. Wydaje mi się, że bimetal odszedł już w niepamięć, ale może w starszych modelach nadal egzystuje?
Mam taki sam problem w swojej Dedrze (1997) i będę musiał się w końcu za to zabrać. Jak się z tym uporam to napiszę co i jak.
Warto zaznaczyć, że nowsze Delty i Dedry mają automatyczną pracę szyb przednich (nie trzeba trzymać przycisku aby szyba się otwarła bądź zamknęła całkowicie). Dlatego trzeba uważać przy obchodzeniu centralki.
Pozdro
Układ sterowania szybami odcina zasilanie od silniczka jeśli w obwodzie płynie zbyt duży prąd. Jest to całkowicie normalne. Szyba po dojechaniu do końca natrafia na opór, silnik się nie obraca, wzrasta prąd i następuje jego odcięcie. Wszystko fajnie działa... w nowych samochodach
Problemy zaczynają się jak nasz wozik nie jest już młody, mechanizmy się starzeją, są zabrudzone, prowadzenie szyby nie jest już idealne... Szyba zaczyna stawiać coraz większy opór i sterownik głupieje, bo dla niego opór oznacza dojechanie z szybą do pełnego zamknięcia bądź otwarcia.
Rozwiązaniem jest porządna konserwacja mechanizmów i zwiększenie zakresu pracy (podniesienie granicznej wartości prądu w obwodzie) dla silniczków.
Nie mam pewności jak to jest w Lanciach rozwiązane. Muszę przejrzeć schematy elektryczne. Wydaje mi się, że bimetal odszedł już w niepamięć, ale może w starszych modelach nadal egzystuje?
Mam taki sam problem w swojej Dedrze (1997) i będę musiał się w końcu za to zabrać. Jak się z tym uporam to napiszę co i jak.
Warto zaznaczyć, że nowsze Delty i Dedry mają automatyczną pracę szyb przednich (nie trzeba trzymać przycisku aby szyba się otwarła bądź zamknęła całkowicie). Dlatego trzeba uważać przy obchodzeniu centralki.
Pozdro
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Nuova Delta - elektryczna szyba
Układ sterowania szybami zabezpieczony jest przed przeciążeniem kilka razy:
1. Centralka odcina zasilanie do silnika przy ok 18A (przód).
2. Bimetal.
3. Bezpiecznik 25A lub 30A w zależności od tego które to drzwi.
Jeżeli wykluczymy duże opory mechaniczne (np. pomiar prądu + oględziny mechanizmu + profilaktyczne smarowanie), a szyba ciągle "ciężko" się porusza, do tego nasila się krotność zacięć wraz z częstotliwością sterowania, to bardzo możliwe że jest to wina zabezpieczenia termicznego silnika. Najprościej można się o tym przekonać podając przez amperomierz napięcie bezpośrednio z akumulatora. Aby dostać się do bimetalu należy wymontować tył silniczka, foto poniżej.
http://img127.imageshack.us/img127/6447/bimetaleg6.jpg[/img]
Tak jak ktoś wcześniej pisał można dogiąć blaszki i ustawić rozłączenie na ???, można go zewrzeć, albo zastąpić innym.
Inna sprawa to pomiar obciążenia przez centralkę. Układ elektroniczny porównuje spadki napięcia, na dwóch rezystorach (charakterystyczne dwa druty oporowe obok siebie), im większy prąd w obwodzie tym większy spadek napięcia. Punkty lutowania rezystorów mogą być przegrzane, warto to miejsce sprawdzić i ewentualnie poprawić gdyż ma zasadniczy wpływ na sterowanie.
Tak to wygląda w Dedrze '96.
1. Centralka odcina zasilanie do silnika przy ok 18A (przód).
2. Bimetal.
3. Bezpiecznik 25A lub 30A w zależności od tego które to drzwi.
Jeżeli wykluczymy duże opory mechaniczne (np. pomiar prądu + oględziny mechanizmu + profilaktyczne smarowanie), a szyba ciągle "ciężko" się porusza, do tego nasila się krotność zacięć wraz z częstotliwością sterowania, to bardzo możliwe że jest to wina zabezpieczenia termicznego silnika. Najprościej można się o tym przekonać podając przez amperomierz napięcie bezpośrednio z akumulatora. Aby dostać się do bimetalu należy wymontować tył silniczka, foto poniżej.
http://img127.imageshack.us/img127/6447/bimetaleg6.jpg[/img]
Tak jak ktoś wcześniej pisał można dogiąć blaszki i ustawić rozłączenie na ???, można go zewrzeć, albo zastąpić innym.
Inna sprawa to pomiar obciążenia przez centralkę. Układ elektroniczny porównuje spadki napięcia, na dwóch rezystorach (charakterystyczne dwa druty oporowe obok siebie), im większy prąd w obwodzie tym większy spadek napięcia. Punkty lutowania rezystorów mogą być przegrzane, warto to miejsce sprawdzić i ewentualnie poprawić gdyż ma zasadniczy wpływ na sterowanie.
Tak to wygląda w Dedrze '96.
- Prometeo
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
- Skype: Wieslaw305
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Nuova Delta - elektryczna szyba
Niestety z szybami też mam problem, prawa od pasażera opuszcza się wolno, w pewnym momencie sia zatrzymuje a jak nacisnę ponownie to idzie z trudem do końca. W lewym od kierowcy natomiast ostatnio zawsze sie opuszcza ale odnosi, kiedy chce. Bede musiał wymianić moduł z przyciskami (komplet nowy w Fiacie kosztuje 192zł) + mechanizm z silnicznkiem widziałem na allegro po 75Pln/szt.
Pozdrawiam was wszystkich
Pozdrawiam was wszystkich