Delta III 1.6 M-Jet 120KM - gradacja oleju i kiedy wymiana

gala-piotr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Delta III 1.6 M-Jet 120KM - gradacja oleju i kiedy wymiana

Post autor: gala-piotr » 05 lis 2015, 21:34

Czy w swoich deltach jeździcie aż pojawi się stosowny komunikat do wymiany oleju, czy może warto kontrolować ten parametr gradacja oleju (programem np: MULTI ECU SCAN ) i przy iluś tam % gradacji oleju go wymieniać. Po wymianie oleju i skasowaniu inspekcji ten parametr gradacja oleju spada ze 100% w dół i teraz pytanie: przy ilu procentach wymieniać olej??
Ostatnio zmieniony 07 lis 2015, 10:39 przez Dudi, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Gradacja oleju i kiedy jego wymiana

Post autor: Krawiec1 » 05 lis 2015, 21:43

10tys km

gala-piotr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Gradacja oleju i kiedy jego wymiana

Post autor: gala-piotr » 05 lis 2015, 21:48

co 10 tyś lub co roku w zależności co szybciej nastąpi do tego się stosuje tyle wiem , ale czy zwracać uwagę na tą gradacje oleju?

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III -gradacja oleju i kiedy jego wymiana.

Post autor: Dudi » 05 lis 2015, 23:01

Może by się kolega pochylił na regulaminem i napisał tytuł zgodnie z zasadami???!!! JAKI SILNIK???
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 242
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III -gradacja oleju i kiedy jego wymiana.

Post autor: Valdi » 05 lis 2015, 23:26

Mówimy oczywiście o degradacji oleju,czyli o jego starzeniu się-utracie własności.Komputer liczy sobie stopień degradacji oleju na podstawie różnych czynników /ilości uruchomień,przebiegu,długości tras,częstotliwości i długości wypalania DPF itd/.Są to więc dane wyliczone przez maszynę na podstawie jej "obserwacji".Nic natomiast nie zastąpi zdrowego rozsądku i ogólnie przyjętych norm w tym zakresie.I chociaż niektóre oleje mamy rzekomo teraz o przedłużonej żywotności /30-40.000km na sezon/,to ja bez względu na to trzymam się zasady 15.000km. Ponoć zbyt częste zmiany oleju /niskie przebiegi/,także nie są korzystne dla silnika.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5391
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120 KM- gradacja oleju i kiedy wymia

Post autor: Tomzik » 06 lis 2015, 23:16

Ja mam wpisany interwał 35000km, ale wymieniam co 20000, tak też doradził mi mój mechanior (z ASO Fiata).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120 KM- gradacja oleju i kiedy wymia

Post autor: jan3387 » 07 lis 2015, 7:02

Przy przeglądzie 105 tys. ostatni raz wymieniłem olej co 35 tys., teraz będę wymieniał co połowę tego interwalu ( co 17,5). Stosować będę na zmianę Olej Shella i Selenii. Robie dużo tras wiec u mnie przy 105 tys jeszcze się wskaźnik gradacji nie świecił. BTW w aso mi policzyli dodatkową 100 zł za cenę przeglądu ponieważ powiedzieli ze przegląd nie obejmuje wymiany oleju ponieważ tam się wymienia zgodnie z wskaźnikiem gradacji. Osobiście dla mnie to trochę dziwne myślenie.
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - gradacja oleju i kiedy wymia

Post autor: Dudi » 07 lis 2015, 10:41

Przy proporcji jazdy 70-80% miasto/20-30% trasa co 15 tys. km lub raz w roku.
Przy proporcji jazdy 20-30% miasto/70-80% trasa co 25 tys. km lub raz na półtora roku.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - gradacja oleju i kiedy wymia

Post autor: Krawiec1 » 07 lis 2015, 20:08

jak rzeźbicie na oleju... to aż szkoda czytać...
to nie "beczka" gdzie milion na wodzie przelata...

10kkm lub raz w roku

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5391
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - gradacja oleju i kiedy wymia

Post autor: Tomzik » 07 lis 2015, 22:38

Szkoda, że nie jak w Junaku co 5 tysięcy albo częściej hehehe

Co Ci to da oprócz większych kosztów i dobrego samopoczucia?

Przejeździłem Kappą 120 tysięcy km lejąc 10W40 zgodnie z instrukcją co 20 tysięcy zamiast "racing turbo 0W60" co 10 tysięcy, sprzedawałem ją jak miała 283 tysiące na liczniku i wbrew legendom wciąż miała oryginalne panewki. Tyle w temacie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”