Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
- damian8595
- Forumowicz/ka
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.
Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Witam,
czy silnik 2.4 170KM z Thesis pasuje do Kappy 2.4 175KM? Chciałbym zrobić SWAP, mam upatrzony silnik, to je ten -
Czegoś brakuje, coś nie będzie pasować, czy jest to ciężki temat? Ten z thesisa pracował z 6 manualem, a w Kappie mam 5.
czy silnik 2.4 170KM z Thesis pasuje do Kappy 2.4 175KM? Chciałbym zrobić SWAP, mam upatrzony silnik, to je ten -
Czegoś brakuje, coś nie będzie pasować, czy jest to ciężki temat? Ten z thesisa pracował z 6 manualem, a w Kappie mam 5.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2015, 18:14 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Linki z Allegro niedozwolone w dziale technicznym!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Linki z Allegro niedozwolone w dziale technicznym!!!
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
jak jest 5 "garków" i oba po FL to bez wnikania słupek wchodzi
- damian8595
- Forumowicz/ka
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Dziwne, moim zdaniem mój temat lepiej oddawał to co chcę się dowiedzieć, ale cóż nie moje zdanie się tu liczy. Sory za linka z allegro. Zapomniałem o tym.
A odnośnie tego silnika czy osprzęt z kappy pasowałby do tego silnika z thesisa?
A odnośnie tego silnika czy osprzęt z kappy pasowałby do tego silnika z thesisa?
- damian8595
- Forumowicz/ka
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Pomoże ktoś coś?
Krawiec1 - Dlaczego silnik od Thesisa musi być poliftowy? Przedliftowy jest zły? Ja bym dał rękę uciąć, że chyba tak na logikę to ten przedliftowy będzie pasować lepiej niż po lifcie, dlatego że ten drugi będzie nowocześniejszy, zmodyfikowany itp.
PS: Nie pomyliłeś aby Thesisa z Themą?
Krawiec1 - Dlaczego silnik od Thesisa musi być poliftowy? Przedliftowy jest zły? Ja bym dał rękę uciąć, że chyba tak na logikę to ten przedliftowy będzie pasować lepiej niż po lifcie, dlatego że ten drugi będzie nowocześniejszy, zmodyfikowany itp.
PS: Nie pomyliłeś aby Thesisa z Themą?
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
A to były silniki w Thesis po lifcie i przed???
Weź kolego nie badaj i nie eksperymentuj, nie lepiej Ci kupić jeżdżącą Kappe 2.4 benzyna?
Wtedy wiesz co kupujesz i przełóż silnik z Kappy do Kappy....
Takie kupowanie silnika na palecie i szukanie kogoś kto Cię zapewni, że to będzie współgrać z Kappą to chyba mija się z celem.
Weź kolego nie badaj i nie eksperymentuj, nie lepiej Ci kupić jeżdżącą Kappe 2.4 benzyna?
Wtedy wiesz co kupujesz i przełóż silnik z Kappy do Kappy....
Takie kupowanie silnika na palecie i szukanie kogoś kto Cię zapewni, że to będzie współgrać z Kappą to chyba mija się z celem.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- damian8595
- Forumowicz/ka
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Chcę tak zrobić, ale ciężko taką kupić, jeśli są to kosztują kupę kasy. Też mi się wydaje, że nie ma różnic silnikowych w Thesisach przedlift-polift, jeśli w ogóle takowy był to co najwyżej chyba tylko stylistyka uległa zmianie.
Jakie silniki można zamiennie wsadzić do mojej lucyny? Z tego co wiem to chyba pasują silniki od fiata cromy? Z alfy nie dałoby się czegoś wsadzić? Tam jest co prawda twin-spark, wiec całkiem inna konstrukcja, ale może jakiś inny? Wiem, że to nie forum alfy, ale jestem w du... i muszę coś znaleźć, bo remontować to mi się średnio widzi.
Jakie silniki można zamiennie wsadzić do mojej lucyny? Z tego co wiem to chyba pasują silniki od fiata cromy? Z alfy nie dałoby się czegoś wsadzić? Tam jest co prawda twin-spark, wiec całkiem inna konstrukcja, ale może jakiś inny? Wiem, że to nie forum alfy, ale jestem w du... i muszę coś znaleźć, bo remontować to mi się średnio widzi.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Z tym remontem to czasem nie jest głupia sprawa, jak masz zamiar to robić sam, solidnie, dokładnie.
Nigdy nie wiesz co kupujesz....
Nigdy nie wiesz co kupujesz....
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
jak masz R5 to wszystko R5 Ci wejdzie.
od 2.0 20V, po 2.4 20V ze stilo.
wkładasz przecież tylko blok i głowicę, a cały osprzęt i wszystko inne zostaje z twojego starego auta.
napisałem OBA są po FL, a w domyśle oba też mogą być przed FL.
a różnica występuje czasami w głowicy i dodatkowym otworze na czujnik, który trzeba albo dorobić albo zaślepić.
od 2.0 20V, po 2.4 20V ze stilo.
wkładasz przecież tylko blok i głowicę, a cały osprzęt i wszystko inne zostaje z twojego starego auta.
napisałem OBA są po FL, a w domyśle oba też mogą być przed FL.
a różnica występuje czasami w głowicy i dodatkowym otworze na czujnik, który trzeba albo dorobić albo zaślepić.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Odnośnie tych "liftów" silnikowych etc to chyba chodzi ,że jak masz K 2.4 polift,to Ci z thesisa może podejść,piszę może bo nie jestem pewien ,sam tego nie robiłem.
W thesis może być ten sam słupek a może nawet i reszta bo k poliftowa ma przepustnicę elektroniczna ,kolektor plastikowy i pewnie jakieś inne rozwiązania mniej widoczne,to może i sterowanie jest podobne.
Trzeba by dobrze oba porównać.
W thesis może być ten sam słupek a może nawet i reszta bo k poliftowa ma przepustnicę elektroniczna ,kolektor plastikowy i pewnie jakieś inne rozwiązania mniej widoczne,to może i sterowanie jest podobne.
Trzeba by dobrze oba porównać.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 505
- Rejestracja: 25 paź 2009, 8:28
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Koźmin Wlkp.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Mam taki silnik, poliftowy z Kappy z '99r.
Przebieg miała 279.000km.
Przy 205.000km założono sekwencyjną instalację LPG.
Przy 207.000km przydarzyło mi się to, co Tobie.
Silnik został rozebrany w drobny mak, wszystko wyczyszczone, wydmuchane.
Kupiłem inny wał, trzy korbowody, zostało to wszystko sprawdzone,pomierzone, wyosiowane i spasowane w profesjonalnym zakładzie zajmującym się remontami silników.
Zostały założone nowe panewki, nowe pierścienie olejowe, wszystkie nowe uszczelki i uszczelniacze.
Nowy rozrząd z pompą wody
Głowica była tylko planowana- reszta była ok.
Po tym remoncie z silnikiem nie miałem żadnych problemów. Olej Valvoline Maxlife 10W40 wymieniany co 10-11tys. km. Co druga wymiana płukanka liqui moly. Od wymiany do wymiany starczało mi 6l. oleju- 5,5l. od razu- reszta na dolewki.
Silnik NIGDY nie był pałowany na zimno, pewnie dlatego odwdzięczył się ponad 70.000km bezproblemowej eksploatacji.
Auto miało wypadek, zostało poważnie uszkodzone z tyłu.
Silnik po wypadku odpalał bez problemu, w tej chwili jest już wyjęty i leży ze skrzynią na palecie.
I teraz najważniejsze- za goły słupek bez osprzętu i kolektora ssącego (jest dziurawy od wtrysków LPG) chcę 1000 PLN i ani grosza mniej...
Ale żeby nie było tak słodko, do zrobienia w nim jest:
- wymiana oleju- zrobione 9tys. km.
- wymiana rozrządu- zrobione 72tys. km.
- wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów- lekko się poci od strony wydechu.
Myślę, że jest dobra oferta, nikt Ci tak dokładnie nie opisze tego, co sprzedaje.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania lub o czymś zapomniałem, pisz tu lub na PW.
Pozdrawiam. Maciej.
Przebieg miała 279.000km.
Przy 205.000km założono sekwencyjną instalację LPG.
Przy 207.000km przydarzyło mi się to, co Tobie.
Silnik został rozebrany w drobny mak, wszystko wyczyszczone, wydmuchane.
Kupiłem inny wał, trzy korbowody, zostało to wszystko sprawdzone,pomierzone, wyosiowane i spasowane w profesjonalnym zakładzie zajmującym się remontami silników.
Zostały założone nowe panewki, nowe pierścienie olejowe, wszystkie nowe uszczelki i uszczelniacze.
Nowy rozrząd z pompą wody
Głowica była tylko planowana- reszta była ok.
Po tym remoncie z silnikiem nie miałem żadnych problemów. Olej Valvoline Maxlife 10W40 wymieniany co 10-11tys. km. Co druga wymiana płukanka liqui moly. Od wymiany do wymiany starczało mi 6l. oleju- 5,5l. od razu- reszta na dolewki.
Silnik NIGDY nie był pałowany na zimno, pewnie dlatego odwdzięczył się ponad 70.000km bezproblemowej eksploatacji.
Auto miało wypadek, zostało poważnie uszkodzone z tyłu.
Silnik po wypadku odpalał bez problemu, w tej chwili jest już wyjęty i leży ze skrzynią na palecie.
I teraz najważniejsze- za goły słupek bez osprzętu i kolektora ssącego (jest dziurawy od wtrysków LPG) chcę 1000 PLN i ani grosza mniej...
Ale żeby nie było tak słodko, do zrobienia w nim jest:
- wymiana oleju- zrobione 9tys. km.
- wymiana rozrządu- zrobione 72tys. km.
- wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów- lekko się poci od strony wydechu.
Myślę, że jest dobra oferta, nikt Ci tak dokładnie nie opisze tego, co sprzedaje.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania lub o czymś zapomniałem, pisz tu lub na PW.
Pozdrawiam. Maciej.
Lancia Kappa 3.0 V6 1998r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Kolego Damianie ja bym brał jak żelki z Biedronki. Wiesz co kupujesz i od kogo oraz co było robione a do tego cena jest myślę bardzo atrakcyjna.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
No i z Kappy do Kappy, a nie jakieś eksperymenty z Thesis do Kappy.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- damian8595
- Forumowicz/ka
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
Dokładnie panie Arturze, cena faktycznie atrakcyjna no i od klubowicza panie Bartku.
Panie Macieju biorę silnik, proszę o kontakt na priv, jakiś nr tel. wysłać dogadamy się.
Panie Macieju biorę silnik, proszę o kontakt na priv, jakiś nr tel. wysłać dogadamy się.
- damian8595
- Forumowicz/ka
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.
Re: Kappa 2.4 20v - silnik z Thesis?
U mnie też jest dziurawy, gdyż posiadam LPG, ale kolektor to jest pikuś. Silnik najważniejszy.