Dedra - rozrząd

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Dedra - rozrząd

Post autor: PYCIU » 26 paź 2006, 21:52

witam szanownych kolegów mam pytanko czy w dedrze 1.9td zawory są kolizyjne czy bezkolizyjne? gdyż ostatnio przeskoczył mi rozrząd i coś mocno stukało w silniku ale po osiągnięciu temperatury 90 stopni C. ustało i po wymianie rozrządu silnik mocno klekocze i mocno dymi na biało i działa jakby z opuźnieniem słabo się wkręca i powoli zchodzi z obrotów z góry dziekuję za wszelkie podpowiedzi
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - rozrząd

Post autor: lancia1969 » 26 paź 2006, 22:38

Nie znam Diesla bezkolizyjnego :roll: Jak przeskoczył rozrząd to poprostu sprawdź kompresje i wyjdzie które zawory dostały ( nie jest to operacja droga a warto).

Grzesiek

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Dedra - rozrząd

Post autor: PYCIU » 28 paź 2006, 22:53

hmm tak też myślałem :( tak czy inaczej trzeba ściągać głowicę. ale jeszcze jedno pytanko czy jak podegnie zawory jest możliwość odpalenia silnika? bo mój z bólem ale odpala i chodzi jak niedołęga
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - rozrząd

Post autor: lancia1969 » 29 paź 2006, 11:34

Prostowanie zaworów przy cenie 19 -25 zł za sztuke naprawde nie ma sensu :? Po rozebraniu głowicy wypada po takim strzale , zrobić gniazda i prowadnice , napewno ta praca zwróci ci się w eksploatacji , przy okazji sprawdzisz stan gładzi cylindrowych oraz zużycie tłoków i pierscieni ( jak zużyte to warto wymienić ) na takim etapie to juz niewielka praca a masz gwarancje że przynajmniej ta część silnika jest dobra - pozostanie tylko układ zasilania - pompa - wtryski .

Diesel jest fajnym spokojnym silnikem pod warunkiem że przestrzegasz wymian olejów i nie męczysz go wysokimi obrotami przed pełnym nagrzaniem ja taka Dedrą zrobiłem około 700 tyś km i wymieniałem pierscienie co około 200 tys i było ok ( niestety nie jestemm urodzonym kierownikiem diesla :wink: )
Polecam przemyślenie pewnych prac i ewentualne zebranie kosztów pólremontu bo napewno prowizorki w tym przypadku obróca sie przeciwko tobie i wyląduesz w grupie Narzekaczy na Lancii :D a pewnie tego nie chcesz

Grzesiek

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Dedra - rozrząd

Post autor: PYCIU » 29 paź 2006, 12:11

właśnie trafiłeś w setno sprawy, nie chcę pozbywać się tego auta i narzekać że jest bee ja po prostu chcę nim jeździć bo jest bardzo faje : yesyes : i dlatego prubóję oszacować koszta jakie będę musiał wyłożyć na remoncik i na jakie naprawy się nastawić
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Dedra - rozrząd

Post autor: mario09 » 29 paź 2006, 19:50

"lancia1969" pisze:Nie znam Diesla bezkolizyjnego :roll: Jak przeskoczył rozrząd to poprostu sprawdź kompresje i wyjdzie które zawory dostały ( nie jest to operacja droga a warto).

Grzesiek
Znasz jakikolwiek silnik bezkolizyjny? Nie ma takiego, sa mniej lub bardziej kolizyjne, nawet stare vectry np. 1,6 mowi sie, ze sa bezkolizyjne i znam przypadek gdzie wymiana paska w takim aucie zrobiona byla na poboczu i auto odjechalo, jednak zawsze da sie uszkodzic zawory.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - rozrząd

Post autor: lancia1969 » 29 paź 2006, 21:28

"mario09" pisze:
"lancia1969" pisze:Nie znam Diesla bezkolizyjnego :roll: Jak przeskoczył rozrząd to poprostu sprawdź kompresje i wyjdzie które zawory dostały ( nie jest to operacja droga a warto).

Grzesiek
Znasz jakikolwiek silnik bezkolizyjny? Nie ma takiego, sa mniej lub bardziej kolizyjne, nawet stare vectry np. 1,6 mowi sie, ze sa bezkolizyjne i znam przypadek gdzie wymiana paska w takim aucie zrobiona byla na poboczu i auto odjechalo, jednak zawsze da sie uszkodzic zawory.
Opel 1.6 ma podcięcia na zawory i przy oryginalnej uszczelce zawór nie dotyka tłoka - tak jak napisałeś :) A bezkolizyjne były dolnozaworówki ale to juz historia.

Ford w dieslach ( np Transit) wprowadził rozwiązanie polegające na tym że w przypadku przeskoczenia paska wyginały sie popychacze, też fajne bo tanie dla uzytkownika ale niestety Fiaty w swojej palecie silników nie posiadaja takiego rozwiązania ze wzgledu na wysilenie , charakterystyke i przebieg mocy.

Grzesiek

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Dedra - rozrząd

Post autor: PYCIU » 29 paź 2006, 23:32

chciałbym ślicznie podziękować za podpowiedzi (szczególnie Grześkowi) myślę że te dadzą wsazówki innym użytkownikom forum ( choć lepiej by było żeby nie przydały się ), dla mnie napewno się przydały. W dniu dzisiejszym z nudów sprawdziłem położenie zaworów względem wałka rozrządu i wiem że jeden się nie domyka :? . Remoncik przedemną ale za to później będę się cieszył kulturalną jazdą no i może troszkę mniejszym spalaniem, choć pewnie mój portfel będzie nie szczególnie zadowolony. po remoncie dopiszę co było uszkodzonę i ile kosztowało dla orientacji kolegów muszących podzielić mój los :wink:
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Dedra - rozrząd

Post autor: Patryklancia » 30 paź 2006, 9:48

Patryklancia pisze:
"Grzesiek" pisze: Fiaty w swojej palecie silników nie posiadaja takiego rozwiązania ze wzgledu na wysilenie , charakterystyke i przebieg mocy.
Grzesiek
Silnik z serii Fire 1108 stosowany np. Punto, CC Sporting,SC obecnie Panda jest bezkolizyjny temat wielokroitnie przezemnie przerabiany jeździłem sportingiem 5 lat :D zresztą naprawdę dobry silnik , przejechałem nim 190 tyś bez poważniejszych awarii , a cena części zamiennych jest naprawdę niska np rozrząd kosztował mnie na fabrycznym pasku i rolce 50zł 8O tak dobrze widzicie :D . Bardzo mile wspominam to auto obecnie moja mama nim sobie śmiga na codzień bo sprzedawać było szkoda

http://images4.fotosik.pl/31/1bc312522dbd6ff8.jpg[/img]
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Dedra - rozrząd

Post autor: lancia1969 » 30 paź 2006, 13:02

Patryklancia pisze:
"Patryklancia" pisze:
"Grzesiek" pisze: Fiaty w swojej palecie silników nie posiadaja takiego rozwiązania ze wzgledu na wysilenie , charakterystyke i przebieg mocy.
Grzesiek
Silnik z serii Fire 1108 stosowany np. Punto, CC Sporting,SC obecnie Panda jest bezkolizyjny temat wielokroitnie przezemnie przerabiany jeździłem sportingiem 5 lat :D zresztą naprawdę dobry silnik , przejechałem nim 190 tyś bez poważniejszych awarii , a cena części zamiennych jest naprawdę niska np rozrząd kosztował mnie na fabrycznym pasku i rolce 50zł 8O tak dobrze widzicie :D . Bardzo mile wspominam to auto obecnie moja mama nim sobie śmiga na codzień bo sprzedawać było szkoda
http://images4.fotosik.pl/31/1bc312522dbd6ff8.jpg[/img]

A jednak dobra informacja - Człowiek się uczy całe życie :P , ja niestety bazuje na praktyce warsztatowej a juz nie prowadze warszatu ponad 10 lat - a i niektóre sprawy gdzieś tam ulatują :roll:

Awatar użytkownika
PYCIU
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 14 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Dedra - rozrząd

Post autor: PYCIU » 23 lis 2006, 13:55

no i po remoncie. samochód złożony choć nie chodzi do końca tak jak bym sobie tego życzył ale cóż poradzić może to jest kwestja tylko regulacji. naprawa kosztowała mnie ok 1000zł zrobienie samej głowicy z wymianą wszystkich zaworów 350zł. (zgięty był tylko jeden i do wymiany szklanka) reszta kosztów to robocizna i dodatkowe części tj. uszczelki pod głowicę(80zł) pod kolektory ssący i wydechowy(11zł) pod wakum pompę(8zł) pod termostat(8zł) nowa odma powietrzna(65zł) filtr powietrza (18zł) oleju(24zł) olej i płyn chłodniczy no i kompletny rozrząd(240zł) mam nadzieję że jak wyreguluję jeszcze porządnie pompę będę śmigał że chocho : yesyes : .
czarna DEDRA 1.9TD 95r.

krzysztof484
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2009, 1:22
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Dedra - rozrząd

Post autor: krzysztof484 » 21 wrz 2009, 13:07

Witam NO i właśnie mnie to spotkało ale w temprze z silnikiem 160D1.000.Dałem głowicę do planowania zebrał jak twierdzi 0,4 mm to dużo? założyłem uszczelkę głowicy 1,93 z trzema garbami i ustawienie prawidłowe a jednak dostał po zaworach lekko szklanki wydęło. Nie wiem czy sa grubsze uszczelki? ale ponoć bywają 2,09 no i jest dylemat . i jeszcze jedno czy jest szansa zdjęcia głowicy bez kolektorów ? ciężki dostęp do śrub no i turbina.

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Dedra - rozrząd

Post autor: jerzy » 24 wrz 2009, 7:37

Witam ja w swojej ściągałem głowicę bez kolektorów ale w dieslu nie wiem jak jest w twoim ale przypuszczam,że podobnie (klucz 13 nasadowy gięty ) Trochę kombinacji ręce poobijane ale warto .Przykręcanie idzie łatwiej.
Jeszcze jedno trzeba także odkręcić szpilki (robi się to w ten sposób,że nakręcasz dwie nakrętki i kontrujesz) zakładasz klucz na dolną nakrętkę by popuścić a potem idzie łatwo przynajmniej powinno nawet palcami.

Lancia dedra 19td 1995

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”