Rapeek pisze:Tak jak Michor wcześniej pisał Kappa ma doskonałą akustykę i nie trzeba dodatkowo nic wygłuszać. Najważniejsze to mocny zestaw na przód, koniecznie odseparowany i nie muszą to być 16. Ja u siebie z przodu mam 13 cm wofery DLS UP5 i jedwabne wysokotonowe DLS UP1C , a z tyłu budżetowe 16 cm DLS X 62sd. Napędzane to jest czterokanałowym wzmacniaczem Pioneera GM X904 pracującym w klasie A, do tego 30 cm subwofer JL Audio 12W4 w zamkniętej obudowie, który napędzany jest drugim dwukanałowym zmostkowanym wzmacniaczem Pioneera GM X602. A wszystkim steruje deck Pionera DEH 88RS z przetwornikiem D/A Burr Brown. Przednie i tylne głośniki mają obcięty bas, a tylne dodatkowo prawie o połowę ściszone. Gra to wszystko znakomicie głównie dzięki wysokotonowym głośnikom, które grają bardzo szeroko, bodajże od 1400Hz, czego efektem jest ogromna przestrzeń. Co prawda przednie głośniki kosztowały nowe 1500 zł, ja oczywiście kupowałem wszystko używane. I tak: przednie wofery 260 zł, wysokotonowe 230 zł zwrotnice 100 zł, tylne głośniki 200 zł, sub 140 zł skrzynię sam robiłem, wzmacniacze 350zł i 160 zł i radio 600zł.
Dla porównania w Delcie mam zrobione panele na drzwi pod 16 cm Morele Tempo 6 i oczywiście wytłumione drzwi, wzmacniacz Helix Dark Blue Four, 25 cm sub DLS W710 i radio Pioneer DEH 77 MP i nie gra to tak dobrze jak w Kappie. Słychać różnicę w klasie głośników, co prawda Morele są o połowę tańsze, kosztują ok. 700 zł.
Z tą doskonałą akustyką i nic niewygłuszaniem to lipa straszna. Drzwi Kappy wcale dobrze nie są wygłuszone to nie Rover. Audio, które jest oryginalnie w Kappie to się nadaje do spokojnego słuchania muzyki poważnej i to też z przymrużeniem oka i nadepniętym uchem.
Audio Kappy to taki szajs, że Włosi powinni iść do lasu i się powiesić uprzednio sprawiając sobie samochłostę. Gdzie ten grajkodół jakim jest audio w Kappie do Omegi B czy Forda Scorpio albo Volvo z tamtego okresu - TO JAKAŚ KPINA JEST!!!
Ja osobiście w Kappie założyłem bez przerabiania głośniki Sinus - płaskie + syczki na zwrotnicy podpięte pod wzmacniacz Blaupunkt THA, który nie wymaga specjalnej instalacji zasilającej z uwagi na małe straty - zainteresowanych odsyłam na stronę producenta. W bagażnik poszła tuba JBL a drzwi zostały wygłuszone matą bitumiczą zarówno od strony karoseryjnej jak i tapicerki. Tylna półka to też jest nieporozumienie - mimo wygłuszenia, oklejenia i diabli wiedzą co jeszcze po w sadzeniu głośników Hertza 16,5 tak wpadał w rezonans, że nie wytrzymałem i wyłączyłem tył całkowicie zostawiając tubę.
Kappa ogólnie nie jest specjalnie dobrze wytłumiona i trzeba nad tym popracować. Co do audio - taki zestaw jak mam daje rade, gra ale szału nie ma. Aby to fajnie zagrało potrzebne są 16 w drzwiach - a te dobrych 16 za bardzo nie chcą przyjąć bez gruntownej mega przeróbki. To, że da sie upchnąć to jedno ale jak to zagra i jak wygląda to drugie.
W drugiej Kappie miałem się tego podjąć i zrobić zabudowę wnęki bagażnika z lewej strony - był by tam sub i montażem 16 z przodu ale stwierdziłem, że dam sobie spokój bo już mi się nie chce.