Kappa - głośniki
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa - głośniki
Panowie przeszukałem cały temat i jedyne co znalazłem to SINUSLIVE - SL-F 130 .Których nie mogę nigdzie odszukać allegro itp . O co chodzi wszystko gra super , jest problem z przednimi głośnikami w częstotliwości 20 + wszystko gra ładnie a przód charczy , szukam czegoś co mieści się w ori uchwyty , ew co można z tym zrobić zachowując ori maskownice głośnika ...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa - głośniki
W sumie jeśli chodzi o przycięcie i wyprofilowanie uchwytów oryginalnych to raczej tak chodzi mi żeby zachować oryginalne maskownice.Głośniki które mam obecnie dotykają membraną o uchwyty , może być to przyczyną charczenia ? czy głośniki 13 cm w ogóle mogą grać głośno i czysto ?
Z zasady 13tki szału nie zrobią, ale jednak u mnie zmiana fabrycznych na Mac Audio 13.2 i 12" w kufrze zrobiło robotę.
Cholera, miałem 3 dni temu wyciągnięty uchwyt z auta i nie zrobiłem zdjęć.. jak masz czas to wyciągnij jeden, sfotografuj (ze 3 zdjecia) i powiem Ci co musiałbyś ewentualnie zrobić.
Maskownice zostaną oryginalne.
Cholera, miałem 3 dni temu wyciągnięty uchwyt z auta i nie zrobiłem zdjęć.. jak masz czas to wyciągnij jeden, sfotografuj (ze 3 zdjecia) i powiem Ci co musiałbyś ewentualnie zrobić.
Maskownice zostaną oryginalne.
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
Michor, z 10 czy 13 ciężko wyciągnąć głośność.. kumpel w Corsie ma 16 z przodu i chyba 13 z tyłu, ogólnie w audio wsadził grosze, a gra to niewiele gorzej niż moja Lancia, a czasem to nawet przyjemniej mi się słucha w jego Oplu.. Kappa się nie nadaje do audio moim zdaniem..
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
Nadaje sie cudownie bo jest porządnie wyciszona a materialy w środku ładnie pochłaniają dźwięk i nie ma dziwnych poglosow.
Jak chcesz koniecznie głośno to może rzeczywiście może być problem.
Ja zawsze miałem w głowie czystość przy rozdanych poziomach głośności- no i kolejny fakt- raczej slucham rocka itp a nie hiphopow czy innych discotrzaskow.
Zagadaj do Darbo jak audio ktore zrobiłem w mojej ex kappie się sprawuje.
Tylko fakt- zeby przód sie nie zapchal to jest odcięty z dołu na chyba 80 czy nawet 100hz.
Resztę dołu robi sub- no o to w sumie chodzi- w kappie sub to praktycznie mus żeby całość miała sens+ odcięcie przednich głośników z dołu.
Wtedy zadziała.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
Jak chcesz koniecznie głośno to może rzeczywiście może być problem.
Ja zawsze miałem w głowie czystość przy rozdanych poziomach głośności- no i kolejny fakt- raczej slucham rocka itp a nie hiphopow czy innych discotrzaskow.
Zagadaj do Darbo jak audio ktore zrobiłem w mojej ex kappie się sprawuje.
Tylko fakt- zeby przód sie nie zapchal to jest odcięty z dołu na chyba 80 czy nawet 100hz.
Resztę dołu robi sub- no o to w sumie chodzi- w kappie sub to praktycznie mus żeby całość miała sens+ odcięcie przednich głośników z dołu.
Wtedy zadziała.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Nie- u Darbo (u mnie) jest wszystko aktywnie podzielone na 3 wzmakach.
Nie ma grama pasywnej zwrotki- ale kondensator powinien dac spokojnie radę policzony na te tam 80-100 hz (pamiętając ze to filtr 1rzedu wiec 6dB na oktawę)
U Darbo w temacie o 2,4B jest dokladny opis co i jak.
O tu audio w kappie
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
Nie ma grama pasywnej zwrotki- ale kondensator powinien dac spokojnie radę policzony na te tam 80-100 hz (pamiętając ze to filtr 1rzedu wiec 6dB na oktawę)
U Darbo w temacie o 2,4B jest dokladny opis co i jak.
O tu audio w kappie
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - głośniki
Robiłeś coś może z wygluszeniem drzwi? Nie widzi mi się rozbieranie ich.
Wzmaka na przód nie dam - radio mam budżetowe i ma wyjście tylko na tył, musiałbym stosować konwerter sygnału głośnikowego na RCA a to juz sporo kombinacji.
Wzmaka na przód nie dam - radio mam budżetowe i ma wyjście tylko na tył, musiałbym stosować konwerter sygnału głośnikowego na RCA a to juz sporo kombinacji.
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
Nawciskalem jakiejs watoliny w boczek i tyle.
Radio ma wyjscie na wzmaka. Co z tego ze to tyl? Takie samo stereo jak z przodu- tyle ze najwyzej fader (ktorego sie izywa chyba nigdy) będzie działał na odwrót:)
To co masz opisane można spokojnie postawić tylko na 2xrca z radia- tylko bedzie trudniej kontrolowac bo trzebaby na wzmacniaczach kręcić.
A adaptery glosnikowe->Rca zostaw w spokoju, poczytaj co to dzielnik napięcia i sam sobie zlutujesz z 2 oporników za 1pln łącznie.
4/3 kanalowka (2+2/1 mostek) dobra jakościowo opedzi fabryczne glosniki z przytupem-
Woofery wymienisz i plastikowe tweetery + sub i ogarnięte.
200 (w porywach) dobry wzmak,
150 glosnik stx'a na suba
100 na skrzynke
100-150 na glosniki przednie
50 pln na kable.
Pozamiatane.
Aaa.
Z racji tego (bo sporo ludzi zapomina) ze kabel glosnikowy jest tańszy niż zasilający, proponuje dać wzmacniacz pod siedzenie a nie do bagażnika.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
Radio ma wyjscie na wzmaka. Co z tego ze to tyl? Takie samo stereo jak z przodu- tyle ze najwyzej fader (ktorego sie izywa chyba nigdy) będzie działał na odwrót:)
To co masz opisane można spokojnie postawić tylko na 2xrca z radia- tylko bedzie trudniej kontrolowac bo trzebaby na wzmacniaczach kręcić.
A adaptery glosnikowe->Rca zostaw w spokoju, poczytaj co to dzielnik napięcia i sam sobie zlutujesz z 2 oporników za 1pln łącznie.
4/3 kanalowka (2+2/1 mostek) dobra jakościowo opedzi fabryczne glosniki z przytupem-
Woofery wymienisz i plastikowe tweetery + sub i ogarnięte.
200 (w porywach) dobry wzmak,
150 glosnik stx'a na suba
100 na skrzynke
100-150 na glosniki przednie
50 pln na kable.
Pozamiatane.
Aaa.
Z racji tego (bo sporo ludzi zapomina) ze kabel glosnikowy jest tańszy niż zasilający, proponuje dać wzmacniacz pod siedzenie a nie do bagażnika.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re:
Zapytam laicko-nie wystarczy wziąć zasilanie podłączając się do panelu bezpiecznikowego w bagażniku, tam chyba zasilanie pociągnięte jest chyba dość grubym kablem, zdaję się bezpiecznik 70A w zabezpieczeniuMichor pisze:
Aaa.
Z racji tego (bo sporo ludzi zapomina) ze kabel glosnikowy jest tańszy niż zasilający, proponuje dać wzmacniacz pod siedzenie a nie do bagażnika.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Re:
Też o tym myślałem ale jedna pociągnąłem od aku godzina roboty , kabel całkowicie niewidoczny .U mnie sprawa wygląda tak że mam suba w bagażniku głośniki tył lekko basowe ale w oryginalnym wymiarze , problem polega na tym że wszystko gra super tylko przód nie wyrabia i psuje cały efekt bo na wysokim dźwięku charczy .I teraz co można z Tym zrobić żeby ogarnąć lepiej ten przód ? jak membrana dotyka koszyka tego metalowego może to byś przyczyną charczenia ? może radio nie ogarnia ?volf pisze:Zapytam laicko-nie wystarczy wziąć zasilanie podłączając się do panelu bezpiecznikowego w bagażniku, tam chyba zasilanie pociągnięte jest chyba dość grubym kablem, zdaję się bezpiecznik 70A w zabezpieczeniuMichor pisze:
Aaa.
Z racji tego (bo sporo ludzi zapomina) ze kabel glosnikowy jest tańszy niż zasilający, proponuje dać wzmacniacz pod siedzenie a nie do bagażnika.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
Kappa - głośniki
Można imho.volf pisze:Zapytam laicko-nie wystarczy wziąć zasilanie podłączając się do panelu bezpiecznikowego w bagażniku, tam chyba zasilanie pociągnięte jest chyba dość grubym kablem, zdaję się bezpiecznik 70A w zabezpieczeniuMichor pisze:
Aaa.
Z racji tego (bo sporo ludzi zapomina) ze kabel glosnikowy jest tańszy niż zasilający, proponuje dać wzmacniacz pod siedzenie a nie do bagażnika.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
Większość obwodów to nie jest stałe obciążenie.
Raptem pompa paliwa, światła i nadmuch:) a reszta od przypadku, a prawdopodobienstwo ze na raz będzie włączone grzanie szyby tylnej, otwieranie okna, wiatrk na full i regulacja foteli- znikome:)
Tylko na poczatek bym dał rozsądny bezpecznik nawet 10-15A.
Tak jak pisalem- wzmak pompujacy 15A z instalacji to juz ~100w w głośnikach- a to już dużo. Sub pewnie osiągnie cos takiego ale tez w impulsach. Jak nie gra to prądu nie bierze:) u Darbo jest filmik jak wzmak 300w rms szarpie instalacja- a w samochodzie bylo juz nieznośnie głośno.
Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8